Jump to content
MAINOS

Galluppia kinkkurahasta


Minttuli

Saatko kinkkurahan?  

142 ääntä

  1. 1. Saatko kinkkurahan?

    • Juu
      79
    • Ei
      65


Recommended Posts

Jaa, kinkkurahaa ei näkynyt palkkalaskelmassa, jonka virkavapaalla olevasta paikasta sain.

Hmm.. mutta siis mulle maksettiin palkkaa vajaa 2 euroa ja siis sillä perusteella pitäisi kai olettaa, että saan myös kinkkurahan, koska palkkaa mulle maksetaan joulukuussa tuo kaksi euroa. :(

Pitäis kai ottaa yhteyttä palkkakonttoriin ja kysellä.. vai onko kenelläkään tietoa Vantaan kaupungin tavasta maksaa ko. raha?

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 72
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jaa, kinkkurahaa ei näkynyt palkkalaskelmassa, jonka virkavapaalla olevasta paikasta sain.

Hmm.. mutta siis mulle maksettiin palkkaa vajaa 2 euroa ja siis sillä perusteella pitäisi kai olettaa, että saan myös kinkkurahan, koska palkkaa mulle maksetaan joulukuussa tuo kaksi euroa. :(

Pitäis kai ottaa yhteyttä palkkakonttoriin ja kysellä.. vai onko kenelläkään tietoa Vantaan kaupungin tavasta maksaa ko. raha?

Ystävä on Vantaan kaupungilla töissä. Hänelle kk-palkka tulee viiminen päivä, eli myös kinkkuraha silloin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa, kinkkurahaa ei näkynyt palkkalaskelmassa, jonka virkavapaalla olevasta paikasta sain.

Hmm.. mutta siis mulle maksettiin palkkaa vajaa 2 euroa ja siis sillä perusteella pitäisi kai olettaa, että saan myös kinkkurahan, koska palkkaa mulle maksetaan joulukuussa tuo kaksi euroa. :(

Pitäis kai ottaa yhteyttä palkkakonttoriin ja kysellä.. vai onko kenelläkään tietoa Vantaan kaupungin tavasta maksaa ko. raha?

Ystävä on Vantaan kaupungilla töissä. Hänelle kk-palkka tulee viiminen päivä, eli myös kinkkuraha silloin.

Oikeesti meinasin tikahtua äsken nauruun, kun näin verkkopankissa ko. laskelman..  :)

Onko hän vakkari? Kun ainakin meitin paikassa tulee palkka vakkareille 14.päivä ja määräaikaisille 30.päivä (joo, OT..) mut voihan paikoilla olla eri käytäntöjä.

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan ketään muuta 12800 klubilaista, joka jää kokonaan ilman kinkkurahaa, vai olenko täysin omassa kategoriassani?

Huvittava tilanne, olen harkinnut, että pyytäisin Tehyä maksamaan omasta pussistaan meille "kinkuttomille joukkoirtisanoutuneille", mutta yhteisen edun nimissä en sitä kuitenkaan luultavasti tee. Jos se maksettaisiin meille alle 4kk töissä olleille irtisanoutuneille, niin seuraavaksi joku muu ryhmä vaatisi että heidänkin kuuluisi saada.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa, kinkkurahaa ei näkynyt palkkalaskelmassa, jonka virkavapaalla olevasta paikasta sain.

Hmm.. mutta siis mulle maksettiin palkkaa vajaa 2 euroa ja siis sillä perusteella pitäisi kai olettaa, että saan myös kinkkurahan, koska palkkaa mulle maksetaan joulukuussa tuo kaksi euroa. :(

Pitäis kai ottaa yhteyttä palkkakonttoriin ja kysellä.. vai onko kenelläkään tietoa Vantaan kaupungin tavasta maksaa ko. raha?

Ystävä on Vantaan kaupungilla töissä. Hänelle kk-palkka tulee viiminen päivä, eli myös kinkkuraha silloin.

Oikeesti meinasin tikahtua äsken nauruun, kun näin verkkopankissa ko. laskelman..  :)

Onko hän vakkari? Kun ainakin meitin paikassa tulee palkka vakkareille 14.päivä ja määräaikaisille 30.päivä (joo, OT..) mut voihan paikoilla olla eri käytäntöjä.

Se on vakkari ja saa kk-palkan vika päivä. :)

Sen rahan saa vaikka on virkavapaalla? Soita palkkatoimistoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on vakkari ja saa kk-palkan vika päivä. :)

Sen rahan saa vaikka on virkavapaalla? Soita palkkatoimistoon.

Siis jostain olin lukevinani, että jos palkkaa maksetaan joulukuussa niin silloin on oikeutettu kinkkurahaan.. voi olla, että oon tulkinnut väärinkin. Mut mulle nyt on maksettu palkkaa kuitenkin tuo hurjat kaksi euroa. :(

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on vakkari ja saa kk-palkan vika päivä. :)

Sen rahan saa vaikka on virkavapaalla? Soita palkkatoimistoon.

Siis jostain olin lukevinani, että jos palkkaa maksetaan joulukuussa niin silloin on oikeutettu kinkkurahaan.. voi olla, että oon tulkinnut väärinkin. Mut mulle nyt on maksettu palkkaa kuitenkin tuo hurjat kaksi euroa. :(

Miksi ihmeessä kaksi euroa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on vakkari ja saa kk-palkan vika päivä. :)

Sen rahan saa vaikka on virkavapaalla? Soita palkkatoimistoon.

Siis jostain olin lukevinani, että jos palkkaa maksetaan joulukuussa niin silloin on oikeutettu kinkkurahaan.. voi olla, että oon tulkinnut väärinkin. Mut mulle nyt on maksettu palkkaa kuitenkin tuo hurjat kaksi euroa. :(

Miksi ihmeessä kaksi euroa?

En tiedä.. ne oli jotain "takamaksuja"?

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan ketään muuta 12800 klubilaista, joka jää kokonaan ilman kinkkurahaa, vai olenko täysin omassa kategoriassani?

jep, jään kans ilman kinkkurahoja. työsuhde tosin jatkunut kyllä jo iät ajat, mutta loppuu 16.12. ja palkanmaksu 31. päivä, että siihen kusi mun osaltani...

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep, jään kans ilman kinkkurahoja. työsuhde tosin jatkunut kyllä jo iät ajat, mutta loppuu 16.12. ja palkanmaksu 31. päivä, että siihen kusi mun osaltani...

KVTES:

Viranhaltijalle/työntekijälle maksetaan joulukuun 2007 palkanmaksun

yhteydessä 270 euron suuruinen erillinen kertaerä, mikäli viranhaltijan/

työntekijän palvelussuhde on 1.12.2007 mennessä keskeytymättä

jatkunut vähintään neljä kuukautta ja tämä palvelussuhde

on edelleen voimassa kertaerän maksamisajankohtana.

Äkkiäkös sitä parin viikon määräyskirjan ottaa tai pyytää, että saat kertaerän lopputilisi yhteydessä 14.12.  :(

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Help! Jos on osittaisella hoitovapaalla tai tekee lyhennettyä työviikkoa, niin vähentääkö se kinkkurahan suuruutta?

Pikaista tietoa tarvitaan!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Help! Jos on osittaisella hoitovapaalla tai tekee lyhennettyä työviikkoa, niin vähentääkö se kinkkurahan suuruutta?

Pikaista tietoa tarvitaan!!!!

Ei kai sitä mikään pienennä eikä suurenna? Se on joko tai. 270 euroa tai ei mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantajani ilmoitti, että kinkkuraha maksetaan työajan mukaan. Olen lakisääteisellä osittaisella hoitovapaalla ja työaikani on 70%. Saan siis vain 70% kinkkurahasta miinus verot. Meidän osa-aikaeläkkeellä olevat työntekijät saa vain 50% kinkkurahasta, koska ovat "puolikkaina" töissä. Työnantaja (HELSINGIN KAUPUNKI, TERKE) on ilmoittanut vähentävänsä kinkkurahasta myös pitkät sairaspoissaolot. Laskuprosenttia en niiden osalta tiedä.

Voisiko joku KV-TES:iin perehtynyt henkilö ystävällisesti selvittää, toimiiko työnantajani nyt oikein vai soveltaako se omia olettamuksiaan asian suhteen? Kiitos:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos teet 75% työaikaa, saat 75% 270e eli 202.50e. Ja jos teet puoliskaa saat  135e.Miinus tietty verot yms kulut ja verothan viedään lisäprosentilla niin kuin aina lisistä.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 12.12.07 - klo:16:39


Työnantajani ilmoitti, että kinkkuraha maksetaan työajan mukaan. Olen lakisääteisellä osittaisella hoitovapaalla ja työaikani on 70%. Saan siis vain 70% kinkkurahasta miinus verot. Meidän osa-aikaeläkkeellä olevat työntekijät saa vain 50% kinkkurahasta, koska ovat "puolikkaina" töissä. Työnantaja (HELSINGIN KAUPUNKI, TERKE) on ilmoittanut vähentävänsä kinkkurahasta myös pitkät sairaspoissaolot. Laskuprosenttia en niiden osalta tiedä.

Voisiko joku KV-TES:iin perehtynyt henkilö ystävällisesti selvittää, toimiiko työnantajani nyt oikein vai soveltaako se omia olettamuksiaan asian suhteen? Kiitos:)

Tuota pitkät sairauspoissaolot en ymmärrä. Ei varmaankaan laillista??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantajani ilmoitti, että kinkkuraha maksetaan työajan mukaan. Olen lakisääteisellä osittaisella hoitovapaalla ja työaikani on 70%. Saan siis vain 70% kinkkurahasta miinus verot. Meidän osa-aikaeläkkeellä olevat työntekijät saa vain 50% kinkkurahasta, koska ovat "puolikkaina" töissä. Työnantaja (HELSINGIN KAUPUNKI, TERKE) on ilmoittanut vähentävänsä kinkkurahasta myös pitkät sairaspoissaolot. Laskuprosenttia en niiden osalta tiedä.

Voisiko joku KV-TES:iin perehtynyt henkilö ystävällisesti selvittää, toimiiko työnantajani nyt oikein vai soveltaako se omia olettamuksiaan asian suhteen? Kiitos:)

Niin no joo. Ihan järkevä käytäntö. Empäs ees ajatellutkaan.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Help! Jos on osittaisella hoitovapaalla tai tekee lyhennettyä työviikkoa, niin vähentääkö se kinkkurahan suuruutta?

Pikaista tietoa tarvitaan!!!!

Itse oon osittaisella hoitovapaalla ja tilinauhassa kertaerän kohdalla lukee 211,76e. Eli tunneista riippuu tuo maksettava määrä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin eli olen 4 kk osittaisella hoitovapaalla ja sain näköjään 211€ kinkkurahasta. Mielenkiintoista. Olisinko saanut täydet, jos olisin lopettanut osittaisen kuukautta aiemmin?

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieno juttu tämä kinkkuraha! Itse jään ilman koska olen määräaikainen, sopimukseni loppuu 26.12.07 ja palkanmaksupäivä olisi 28.12.07. Eli kahden päivän takia jää saamatta, kyllä sapettaa niin v***sti. Ei se raha nyt niin suur olei, mutta tuo periaate. Vuoden olen ollut töissä katkeamattomalla sopimuksella ja tuin täysillä TEHY:ä työtaistelussa, silti jäi tältä osin luu käteen.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nostin veroprosenttia joskus huhtikuussa kun entiset oli laskettu liian pienien tulojen mukaan. Heitin hatusta jonkun arvion. Nyt se sitten ylittyi juuri tuolla 270 eurolla. Perkeleen kinkkuraha!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää kinkkuraha tuntuu herättävän hirveästi negatiivisia tunteita. Itseänikin on ottanut aivoon, että kelpasin irtisanoutuneiden listalle, mutta kertakorvaukseen en ole oikeutettu. Pitäisi kuitenkin muistaa, että kyse on aika pienestä summasta (270€). Sitä olisi ollut mahdotonta neuvotella siten, että se olisi saatu ihan kaikille.

Tehy neuvotteli sen kinkkurahan viime hetkillä, ennen sopimuksen allekirjoittamista, ja uskoisin ettei sellaista olisi edes haluttu, ellei Super olisi aikaisemmin neuvotellut omalle jäsenistölleen sellaista. Nyt puolustamatta, tai haukkumatta mitään liittoa, olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että jatkossa tällaisia kertaluonteisia korvauksia  ei pitäisi sopimuksiin kirjoittaa. En tiedä miten paljon työnantajapuoli hyötyy niistä, saadessaan työntekijöiden rivejä hajalleen. Nämä kertakorvaukset herättävät suuruuteensa (pienuuteensa) nähden aivan liikaa tyytymättömyyttä liittoja kohtaan, ja luovat myös kateutta työntekijöiden välille. Tämä on hyvin ymmärrettävää, kun otetaan huomioon, että työtaistelu- uhan alla, ja sopimusten ollessa katkolla tunteet käyvät muutenkin kuumina, ja tulee pieniä ylilyöntejäkin.

Itseäni ei enää liikuta se, että jään ilman tuota korvausta. Kinkkurahaan liittyvät epäkohdat kyllä muuten mietityttävät myös minua. Tällaisten kertakorvausten saantiperusteet, kun eivät ole, eivätkä ehkä koskaan voi ollakaan oikeudenmukaiset. Liitojen tulisi olla myös määräaikaisten pätkätyöntekijöiden puolella, ja tällaiset kertakorvaukset ovat enemmänkin takinkääntö heitä kohtaan. Tuskinpa liitot ovat tahallaan tehneet päätöstä, jolla pätkätyöläisiä kyykytetään. Mutta loppuun asti eivät liittojen päättävät elimet ole tätä asiaa ajatelleet. Toivoisin että jatkossa liittojen neuvottelijoilta löytyisi riittävästi viisautta, jotta tällaisia kertakorvauksia voitaisiin välttää, ja niihin käytetty raha saataisiin käytettyä yleiskorotuksiin.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ellei Super olisi aikaisemmin neuvotellut omalle jäsenistölleen sellaista.

OBS, Super ei ole  neuvotellut yksin jäsenistölleen tällä kierroksella yhtään mitään vaan sen teki TNJ yhdessä muiden kanssa. Superilaiset saavat kiittää sopimuksestaan TNJtä, ei Superia yksin. TEHY oli mukana neuvottelemassa KVTESsistä siihen saakka kunnes Super ja kumppanit hyväksyivät sen sellaisenaan.[me=Osku]viilaa pilkkua[/me]
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa kunnassani kinkkuraha (kunta-alan sopimus) maksetaan myös työntekijöille, jotka eivät olleet 1.8. työsuhteessa, mutta joilla määräaikainen työsuhde jatkuu (mm. osalla opettajista määräaikainen työsuhde alkaa vasta 5.8.). Kyse oli siis kaikista kunta-alan työntekijöistä ja meidän kunnassamme asia koski 14 henkilöä. Mielestäni kunnanhallitus teki oikean ratkaisun ja vähensi näin eriarvoisuutta.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin, sain kinkkurahaa 211e osittaisen hoitovapaan vuoksi. Käteen jäävä osuus palkasta oli kuitenkin samanlainen kuin muinakin kuukausina eli kinkkuraha hupeni veroihin. Että se siitä kinkusta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nostin veroprosenttia joskus huhtikuussa kun entiset oli laskettu liian pienien tulojen mukaan. Heitin hatusta jonkun arvion. Nyt se sitten ylittyi juuri tuolla 270 eurolla. Perkeleen kinkkuraha!

mä huolin sen kyllä, mahtuis mun tulo rajaan....

8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...