Jump to content
MAINOS

Palkasta


Naina

Recommended Posts

Tämä saattaa olla jo käyty aihe,

mutta perkele että viduttaa..

Tällatavalla sitten saadaan duunareita, toivottavasti ei

"Tehtäväkohtainen palkka ei sisällä 1.10.2007 yleiskorotusta."

Ja Espoolla yhdessä duunihaussa:"Tehtäväkohtainen palkka ei sisällä 30.9.2007 jälkeen tulleita korotuksia."

Viisaammat opastaa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Oisko tuossa nyt kyse sitten siitä, että mihin ammattijärjestöön kuuluu? huh.gif

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu on.. 1700 esim on lh:n palkka siellä.. Se tarkottaa että siihen ei oo laskettu sitä korotusta.. Jos kuulut vaikka Superiin, saat enempi kun tuon..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Auttakaas tätä hölmöä taas näissä työsopimusasioissa...

Eli ongelmana työsopimus varahenkilöstöön. Palkkaus työsuhteen alussa on xxxx euroja. Lisäksi sovituissa-asioissa lukee kuitenkin, että palkkaus sen yksikön tva:n (<- työvaativuuden arviointi?) mukaan, jossa on töissä. Työyksikkö missä aloitan työt on alempana tva:n mukaan palkkatasossa kuin tuo "luvattu" palkka...

Elikäs siis tarkoittaako tämä sitä, että jos yksikön tva:n mukainen palkka on alle tuon sovitun niin saan sen alemman palkan silloinkin vai takaako tuo jo aiemmin sovittu palkka sen, että saan vähintään tuon mitä tuossa alussa on sovittu? Miksi tuo aloituspalkka ois laitettu suuremmaksi vaikka tiedetään, että ko. paikassa palkka on melkein huntin huonompi? Kusetusta...

Tarkoituksen on soittaa työnantajalle maanantaina ja selvittää asiaa, mutta uteliaisuus saa kelailemaan tätä näin etukäteenkin...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Auttakaas tätä hölmöä taas näissä työsopimusasioissa...

Eli ongelmana työsopimus varahenkilöstöön. Palkkaus työsuhteen alussa on xxxx euroja. Lisäksi sovituissa-asioissa lukee kuitenkin, että palkkaus sen yksikön tva:n (<- työvaativuuden arviointi?) mukaan, jossa on töissä. Työyksikkö missä aloitan työt on alempana tva:n mukaan palkkatasossa kuin tuo "luvattu" palkka...

Elikäs siis tarkoittaako tämä sitä, että jos yksikön tva:n mukainen palkka on alle tuon sovitun niin saan sen alemman palkan silloinkin vai takaako tuo jo aiemmin sovittu palkka sen, että saan vähintään tuon mitä tuossa alussa on sovittu? Miksi tuo aloituspalkka ois laitettu suuremmaksi vaikka tiedetään, että ko. paikassa palkka on melkein huntin huonompi? Kusetusta...

Tarkoituksen on soittaa työnantajalle maanantaina ja selvittää asiaa, mutta uteliaisuus saa kelailemaan tätä näin etukäteenkin...

kerroit että olet menossa varahenkilöstöön, eli siis kiertäväksi sijaiseksi(ko) ja kierrät eri yksiköitä? Kuulostaa erikoiselta että palkka vaihtelisi sen mukaan missä olet milloinkin töissä, vai tulkitsenko tekstiäsi aivan väärin? Ainakin meidän talossa oleva varahenkilöstö on erillinen klinikan tapainen yksikkö ja palkka sovitaan varahenkilöstön osastonhoitajan kanssa. En tiedä, minkä verran ylihoitajat on hommassa mukana meidän talossa (yliop.sairaala) enkä sitä minkä ylihoitajan alaisuuteen varahenkilöstö kuuluu mutta heillä on se palkka minkä ovat sopineet varahenkilöstön oh:n kanssa, koska heidän sijoitusyksikkö työsopimuksessa on varahenkilöstö ja palkan maksaja on varahenkilöstö, ei mikään yksittäinen osasto, vaikka he osastoja kiertävät. kannattaa tosiaan varmistaa mitä tuo asia mahtaa tarkoittaa mutta himpun verran erikoiselta kuulostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olet ymmärtänyt Erityshoitaja ihan oikein tuon miun sepustuksen... Kyse on sisäisen sijaisen pitkäaikaisista (yli 1 kk samassa paikassa) sijaisuuksista ensisijaisesti eli käytännössä taustoina on äitiys-, vuosilomia, yms. No sanopas muuta...Itse oon tähän asti käsittänyt, että se on tuo palkka koko ajan mikä on alussa sovittu... Pisti vaan heti silmään tutustuessa tuohon työsopimukseen tuollanen porsaan reikä  :nauraa:

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Vielä lisäisin tuohon tekstiini kun tuli mieleen että periaatteessa jos sun palkka muuttuu joka kerta kun osastoa vaihdat, niin mun logiikalla sun täytyis tehdä joka yksikköön oma työsopimus, koska sun työehdot  eli siis palkka vaihtuu osaston mukaan. Meidän talossa joskus varahenkilö voidaan omasta pyynnöstä irroittaa jonkin tietyn klinikan palvelukseen jos on tarjolla pitempää sijaisuutta. tällöin hoitaja vapautetaan varahenkilöstön tehtävästä siksi aikaa kuin sijaisuus kestää ja silloin he tekevät uuden sopimuksen sinne yksikköön jonne menevät sijaisuutta tekemään, mutta tosiaan ovat vapautettuja varahenkilöstöstä siksi aikaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastaanpa itselleni kun sain vihdoin asiaan jotain selkoa...

Elikäs siis tarkoittaako tämä sitä, että jos yksikön tva:n mukainen palkka on alle tuon sovitun niin saan sen alemman palkan silloinkin vai takaako tuo jo aiemmin sovittu palkka sen, että saan vähintään tuon mitä tuossa alussa on sovittu? Miksi tuo aloituspalkka ois laitettu suuremmaksi vaikka tiedetään, että ko. paikassa palkka on melkein huntin huonompi?

Eli nämä pitemmät pätkät (yli 1 kk)varahenkilönä saan sen työyksikön palkkaa, jossa olen (on se sitten vähemmän tai enemmän kun tuossa työsopimuksessa). Jos teen näitä lyhyitä keikkoja (eli alle 1 kk) ja hypin osastolta toiselle niin sillon saan tuota palkkaa, joka on työsopimuksessa...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille tuli sijainen kahdeksi kuukaudeksi. Hän aloitti työnsä tänä maanantaina. Työnantaja yritti allekirjoituttaa hänellä työsopimuksen, johon ei kuulunut edes superilaisten lokakuussa saamat korotukset. Hän oli onneksi tarkkana eikä allekirjoittanut siis alle alan minimipalkan suuruista sopimusta. Työnantaja korjasi palkkakohdan pitkin hampain.

Olkaa kaikki sijaiset ja keikkalaiset tarkkoina!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on hieman hölmö kysymys.

Mulla oli sovittu työvuoro taannoin vapaajaksolle (teen siis normisti vain yötä), mutta ilmoitin hyvissä ajoin et olen sairaana ja mulla on siitä lääkärintodistuskin olemassa.

Eilen kävin lähimmän esimiehen (joka on ollut n. kuukauden talossa) kanssa keskustelua ko. asiasta eikä hän tiennyt varmaksi sanoa, että saanko tuolta päivältä palkan, kun se on työvuorotaulukkoon merkitty?

Meillä sattuu olemaan "suurin" pomo lomalla, joten häneltä en voi kysyä asiaa sen paremmin.

Meillä noudatetaan yksityisen sos.alan TES:siä, jos se vaikuttaa asiaan..?

*hieman pihalla*

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli sovittu työvuoro taannoin vapaajaksolle (teen siis normisti vain yötä), mutta ilmoitin hyvissä ajoin et olen sairaana ja mulla on siitä lääkärintodistuskin olemassa.

Siis :

A) työsuhteen ajalle suunnitelluille vapaapäiville oli sovittu ylimääräinen työvuoro, vaiko

cool.png teet keikkaa ja oli sovittu yhtenä päivänä tehtäväksi päivävuoro ?

A) = Kuuluu saada sairaslomalisät sairaslomapäiviltä. Ylitöitä et tehnyt, kun et ollut töissä, joten ei ole perustetta ylityölisälle.

cool.png = Keikkalainen ei saa sairaslomalisää, eikä palkkaa kuin silloin kun on töissä.

Ja se peruspalkkahan (kuukausipalkka) tulee työsopimuksen ajalta myös sairasloman aikana.

Eilen kävin lähimmän esimiehen (joka on ollut n. kuukauden talossa) kanssa keskustelua ko. asiasta eikä hän tiennyt varmaksi sanoa, että saanko tuolta päivältä palkan, kun se on työvuorotaulukkoon merkitty?

Kuukausipalkkahan tulee normaalisti ja jos on tehnyt lisiin oikeuttavia työvuoroja, niin saa lisiä. Sairaana ollessa saa sairaslomalisää, paitsi se keikkailija.

Meillä noudatetaan yksityisen sos.alan TES:siä, jos se vaikuttaa asiaan..?

Saattaa vaikuttaa, en ole sitä tarkastanut. Nyö ylläolevat arviot perustuu yleisiin linjauksiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli sovittu työvuoro taannoin vapaajaksolle (teen siis normisti vain yötä), mutta ilmoitin hyvissä ajoin et olen sairaana ja mulla on siitä lääkärintodistuskin olemassa.

Siis :

A) työsuhteen ajalle suunnitelluille vapaapäiville oli sovittu ylimääräinen työvuoro, vaiko

cool.png teet keikkaa ja oli sovittu yhtenä päivänä tehtäväksi päivävuoro ?

A) = Kuuluu saada sairaslomalisät sairaslomapäiviltä. Ylitöitä et tehnyt, kun et ollut töissä, joten ei ole perustetta ylityölisälle.

cool.png = Keikkalainen ei saa sairaslomalisää, eikä palkkaa kuin silloin kun on töissä.

Ja se peruspalkkahan (kuukausipalkka) tulee työsopimuksen ajalta myös sairasloman aikana.

Eilen kävin lähimmän esimiehen (joka on ollut n. kuukauden talossa) kanssa keskustelua ko. asiasta eikä hän tiennyt varmaksi sanoa, että saanko tuolta päivältä palkan, kun se on työvuorotaulukkoon merkitty?

Kuukausipalkkahan tulee normaalisti ja jos on tehnyt lisiin oikeuttavia työvuoroja, niin saa lisiä. Sairaana ollessa saa sairaslomalisää, paitsi se keikkailija.

Meillä noudatetaan yksityisen sos.alan TES:siä, jos se vaikuttaa asiaan..?

Saattaa vaikuttaa, en ole sitä tarkastanut. Nyö ylläolevat arviot perustuu yleisiin linjauksiin.

Siis teen normaalisti vakituisena työntekijänä yövuoroa eli siis tuo päivä sijoittui mun vapaapäivilleni korvaamaan ns. vajauksia (meillä tehdään 10-tuntista yötä, joten tuntivajausta tulee jonkin verran). Näin ollen oletan, että mulle "maksetaan" tuosta päivästä tavalla tai toisella (eli tässä tapauksessa se varmaankin tasoittaa mun tunteja ja lisät maksetaan pois..). Näin oletinkin asian olevan, mutta lähimmän esimiehen epäröinti sai mutkin epäröimään. angry.png

Ja joskus vuonna kivi & miekka olin yks.puolella kotihoidossa duunissa ja silloin olin ns. keikkalainen / tuntityöläinen, mutta pääsääntöisesti tunnit tuli päivittäin täyteen, joskus jopa menivät yli niin silloin palkkaa sait, jos niille päiville olit sopinut asiakaskäynnit + sulla oli lääkärintodistus poissaolostasi. Mutta se taisi olla eri TES, jota siellä sovellettiin..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Jatketaas nyt taas tähän vanhaan ketjuun, kun en uutta viitsi avata yhden kysymyksen takia. Ja hakua jo kokeilin. Saapi vinkata linkkiä, jos aiheesta jo keskusteltu. Asiaan:

Todella sekavaa sepustusta kun ikinä ennen ei ole palkka mennyt näin (siis uusi työpaikka) ja en tajua yhtikäs mitän. Meillä näköjään annetaan yö- (ja siis ilta?) lisät aikana, tai jotain tämän suuntaista. Olen huono selittämään, mutta siis lisiä on palkassa todella vähän jne. ELI minulle oli listaan suunniteltu kaksi yötä. Olin ensimmäisen yön töissä ja toisena kipeä. Öiden jälkeen minulla on ollut nukkumispäivä + yksi vapaapäivä. Joudun siis tekemään takaisin ns. ylimääräiset vapaat. Kuulemma 6-8 h. Jos olisin ollut molemmat yöt kipeä, joutuisinko normaalin listan päälle siis tekemään 12-16 h?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

20 § Ilta-, yö- ja vuorotyökorvaus

Iltatyö

1 mom. Iltatyöllä tarkoitetaan kello 18.00–22.00 tehtyä työtä. Iltatyöstä maksetaan

rahakorvauksena 15 % korottamattomasta tuntipalkasta tai annetaan

vastaava vapaa-aika.

Yötyö

2 mom. Yötyöllä tarkoitetaan kello 22.00–07.00 tehtyä työtä. Yötyöstä maksetaan

rahakorvauksena 30 % korottamattomasta tuntipalkasta tai annetaan

vastaava vapaa-aika. Jaksotyössä vapaa-aikakorvaus on

24 minuuttia yötyötunnilta tai rahakorvaus 40 % korottamattomasta

tuntipalkasta.

Jos yövuorosi kestää esim. 21-07 niin ensimmäisestä tunnista saat 60 min * 0,15 = 9 min vapaata ja yötunneilta 24 min * 9 = 216 minuuttia vapaata.

Yhteensä vapaata siis saat 225 minuuttia = 3,75 tuntia = 3 tuntia 45 minuuttia.

Sen verran sun pitäisi nyt lisätä tunteihisi että saat täyden palkan listalta. Ja asiaa voi myös ajatella niin päin että et joudu tekemään normaalin listan päälle yhtään mitään. Joudut vaan olemaan töissä ne listaan merkatut oletetut vapaat, joita et ansainnut noilla yötunneilla.

Mutta jos sulla ei ole muita saikkuja kuin tuo yksi yö niin minulla olevien tietojen nojalla on väärin laittaa sut tekemään 6-8 tuntia korvaavaa (mikä ihmeen 6-8 eniwei, tosi tarkkaa touhua se tuntien laskeminen jos virhe voi yhden päivän osalta olla 25%)

Tämä siis KVTESin mukaan. Jos olet jonkin muun työehtosopimuksen alainen niin sieltä löytynee vastaavat pykälät joiden mukaan tuo lasketaan.

EDIT: Selkeyttä ja kieliasua ja typoja jne. muokattu ja korjattu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jatketaas nyt taas tähän vanhaan ketjuun, kun en uutta viitsi avata yhden kysymyksen takia. Ja hakua jo kokeilin. Saapi vinkata linkkiä, jos aiheesta jo keskusteltu. Asiaan:

Todella sekavaa sepustusta kun ikinä ennen ei ole palkka mennyt näin (siis uusi työpaikka) ja en tajua yhtikäs mitän. Meillä näköjään annetaan yö- (ja siis ilta?) lisät aikana, tai jotain tämän suuntaista. Olen huono selittämään, mutta siis lisiä on palkassa todella vähän jne. ELI minulle oli listaan suunniteltu kaksi yötä. Olin ensimmäisen yön töissä ja toisena kipeä. Öiden jälkeen minulla on ollut nukkumispäivä + yksi vapaapäivä. Joudun siis tekemään takaisin ns. ylimääräiset vapaat. Kuulemma 6-8 h. Jos olisin ollut molemmat yöt kipeä, joutuisinko normaalin listan päälle siis tekemään 12-16 h?

Lääkirihoitaja, HOX! Oletko missä töissä? Sillä KVTES lähtee siitä, että yötyöaikahyvityksiä ei saa antaa samassa listassa aikana. Eli asiasta pitää olla paikallinen diili. Eli kannattaa tarkistaa tuo eka ja sitten se, että jos ta yksipuolisesti tulkitsee KVTES:sta siten, että yötyöt annetaan elettävällä listalla ja siinä se ei toteudu, jää se työantajan tappioksi. Siis jos asiasta EI ole tehty mitään muuta diiliä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Julma. Kiitos! Selvisi!

Vapaa. KVTES tosiaan. Pitääkin tarkistaa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutku mä kuolen nälkään tällä sopimuksella, niin onko siihen pakko suostua? Siis että lisät aikana.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutku mä kuolen nälkään tällä sopimuksella, niin onko siihen pakko suostua? Siis että lisät aikana.

Eipä ole suostumuksesta kiinni kun työnantaja saa ihan vapaasti päättää maksaako rahana vai antaako aikana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...