Jump to content
MAINOS

Joko hoitajien suurliiton aika?


dino

Kannatatko hoitajien yhtä suurta yhteistä liittoa edunvalvojaksemme?  

162 ääntä

  1. 1. Kannatatko hoitajien yhtä suurta yhteistä liittoa edunvalvojaksemme?

    • Olen tehyläinen: kyllä
      121
    • Olen tehyläinen ei
      5
    • Olen superilainen: kyllä
      15
    • Olen superilainen: ei
      4
    • Olen JHL:läinen: kyllä
      3
    • Olen JHL:läinen: ei
      0
    • En kuulu edellisiin: kyllä
      19
    • En kuulu edellisiin: ei
      2


Recommended Posts

Toivottavsti saataisin yksi yhteinen liitto. Täälläpäin Super ja Tehy ovat edelleen hyvissä väleissä, vaikka suuret herrat riitelee ja ovat erimieltä yhdessä olosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Niin kauan kun neiti Palomäki on Superin johdossa voidaan/kannattaa yhdistymishaaveet unohtaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yks iso liitto olis kyllä paikallaan.. tosin tuskimpa tää nokittelu loppuis heti sillonkaan... aika paljon pahaa verta ollu ilmassa viime syksystä lähtien... Nyt pitäs vaan keskittyä parantamaan KAIKKIEN hoitajien olosuhteita eikä keskittyä siihen et kumman liiton pomo on parempi.. tulee ihan mieleen se saarioisten mainos mis meiän äiti tekee parempaa ruokaa kun teiän äiti...

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yks iso liitto olis kyllä paikallaan.. tosin tuskimpa tää nokittelu loppuis heti sillonkaan... aika paljon pahaa verta ollu ilmassa viime syksystä lähtien... Nyt pitäs vaan keskittyä parantamaan KAIKKIEN hoitajien olosuhteita eikä keskittyä siihen et kumman liiton pomo on parempi.. tulee ihan mieleen se saarioisten mainos mis meiän äiti tekee parempaa ruokaa kun teiän äiti...

Tehyn kenttä haluaisi suurliittoa, Tehyn johto haluaisi suurliittoa, SuPerin kenttä haluaisi suurliittoa, mutta superin johto taas jostain käsittämättömästä syystä  ei haluaisi suurliittoa. Eli mitä tulee nokitteluun niin kyllä se kohdistuu ainoastaan SuPerin johtoon, kenttä kun tuntuu olevan täysin eri linjoilla palomäkeläisten kanssa. Toivottavasti kentän ääni tulee kuulluksi superin seuraavissa vaaleissa, sillä ainoa tapa saada järjestön edunvalvonta kuntoon on se että jäsenistö kääntää liiton kurssin totaalisesti. Tällainen lapsellinen nokittelu ja kuoreen vetäytyminen heikentää ennen kaikkea superilaisten asemaa, toivottavasti järjen ääni voittaa ja superilaiset saisivat taas edunvalvontansa sille tasolle jolle se kuuluu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveydenhuoltoalan koulutettu väki olisi saatava yhdeksi suurliitoksi. Tehyllä siihen on valmiutta kuten dino kirjoittaa. Uskoisin jos asiasta järjestettäisiin jäsen äänestys Tehy, Super ja terveydenhoitaja liitto niin tulos olisi varsin selvä. Kentällä teemme yhdessä töitä eri liittoihin kuuluvien kanssa ja kaikilla meillä varmasti yhteinen tavoite hyvä edunvalvonta. Liittojen yhdistymistä voisi verrata kuntaliitoksiin joissa suurin este tuntuu olevan mahdollinen luottamuspaikkojen menetys. Suurliittona saisimme entistä enemmän ääntämme kuuluviin, tavoitteet olisivat yhtenäiset jolloin ei tapahtuisi ns. vetäytymisiä viime hetkillä.

Yhdessä olemme aina vahvempia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suurliiton kannalla olen minäkin! Nyt on liikaa liittoja ja sen takia ei saada KAIKKIEN hoitajien ääntä kuuluvin. Esim. terveydenhoitajaliitto ja työterveyshoitajaliitto ovat niiiiiiiiiiin pieniä, ettei niillä ole minkään sananvaltaa missään. Kuitenaan ammatillisesti minun on järkevä kuulua terveydenhoitajien liittoon, koska siellä seurataan terveydenhoitollisia asioita, toisin kuin Tehy on taas enemmän sairaanhoidollisissa asioissa mukana.

Kyllä se siitä!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Tintsu tiedät varmaan, että Tehyssä myös terveydenhoitaja-jaosto johon kuuluu noin 4000 terveydenhoitajaa.

Tehyn hallituksessa myös istuu kaksi terveydenhoitajaa joten varmaan myös ammatillinen edunvalvonta toimii.

Tärkein asia lienee kuitenkin taloudellinen edunvalvonta johon suurliitolla aina parempi mahdollisuus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos riskinä on saada Jussi-poika laumansa mukana, on parempi olla ilman.

Hihihi. Hyvin sanottu.

Opiskelijana kuulun tehyyn, ertoon ja sthl:oon mutta kyllä tehy on se henkinen koti. Ja joo, olen yhden liiton kannalla.

Mitä terveydenhoitajaliittoon tulee, olen kuullut että ammatillisen kehittämistyön osalta terveydenhoitajille on tehyssä tarjottu vain kuulumista sairaanhoitajaliittoon. No, näin onkin niin kauan kuin nykytilanne vallitsee (ja on tietty th-jaosto tehyssä). Mutta onhan kätilöilläkin tehyn alla ihan oma liittonsa tehyn suojissa, miksei terkkareilla voisi olla?

Tämä asia pitäisi selvitätä ennenkuin aloitan hurjan ammattiyhdisytsaktivistin urani (kunhan valmistun). Että tiedän missä liitossa hurjistella.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä en ole innostunut liittymään mihinkään liittoon. Pelkän palkankorotuksen vuoksi en halua liittyä. En jaksa uskoa suurliittoon niin kauan, kun jäsenet "nokkivat" toisiaan näiden nykyisten liittojen välillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi ainakin toivoa, että yksi suuri ja kaunis hoitajien liitto voisi kaiken sorttisten hoitsujen yhteistä asiaa parhaiten ajaa!

Mutta tulisiko  ongelma siitä, mihin keskusjärjestöön olisi parasta kuulua?!?

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

suurliitto voisi onnistua. Mutta siinä on yksi suuri ogelma jhl se itsessää on jo iso liitto. miten jhl hoitajat saa pois jhl:stä. siinä on yksi suurimmista ogelmista. mutta syksyn  jälkeen tehy ja super on kasvattanut jäsen määriään kumpikin. tämän luulisi jo kertovan ongelman todellisen syyn joka on jhl.

Olen kuullut että jhl ei aijo seuraavalla kieroksella juuri ajaa hoitajoitten aseman parantamista. Korostan että tämä kuulemani on huhua.mutta ei savua ilman tulta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

suurliitto voisi onnistua. Mutta siinä on yksi suuri ogelma jhl se itsessää on jo iso liitto. miten jhl hoitajat saa pois jhl:stä. siinä on yksi suurimmista ogelmista. mutta syksyn  jälkeen tehy ja super on kasvattanut jäsen määriään kumpikin. tämän luulisi jo kertovan ongelman todellisen syyn joka on jhl.

Olen kuullut että jhl ei aijo seuraavalla kieroksella juuri ajaa hoitajoitten aseman parantamista. Korostan että tämä kuulemani on huhua.mutta ei savua ilman tulta. 

Tiedän että haluat vain provosoida. Silti kommentoin enemmän muiden kuin meidän keskustelun ylläpitämiseksi;

Kiva että sinulla on sisäpiiritietoa JHL:n neuvottelutavoitteista seuraavalle sopimuskaudelle. Kahden vuoden kuluttua niille onkin käyttöä.

Tehyllä onneksi vielä neljä vuotta aikaa miettiä omia neuvottelutavoitteitaan.

Pienenä vinkkinä; älä ota enää tänäiltana :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Nostetaas Makron hyvän alustuksen avulla vanha tärkeä aihe esille;

Sitä paitsi on hemmetin typerää, että alan hoitajat ovat hajaantuneet useaan liittoon. Se on pelkästään työnantajan etu. Ton paremmuusvertailun vois lopettaa ja lyödä hynttyyt yhteen. Katsokaa esim miten lääkärit hoitavat edunvalvontansa. Tai opettajat. Kollegiaalisia, yksi yhteinäinen liitto, molemmilla oma alakohtainen TES. Edunvalvonta sujuu, eikä tarvi tapella muiden ammattiryhmien kannssa kanssa rahojen yms jakamisesta yms (kuten kvtes-pöydässä). Hoitajat tarvitsevat oman alakohtaisen sopimuksen ja yhtenäisen edunvalvojan.

Tehyn puheenjohtaja Jaana laitinen-Pesola on vuosikausia pitänyt yllä keskustelua alan edunvalvonnan yhdistämisestä, mutta SuPer vastustaa tätä erittäin voimakkaasti. Mitään avauksia tai puoltavia kannanottoja ei ole missään vaiheessa SuPerin suunnasta kuulunut, voikin perustellusta syystä kysyä onko SuPerin edunvalvonta ja konttorin työntekijät suurin este alan etujen saamiselle esim. OAJ:n tasolle ja oman alakohtaisen TESsin saamiselle..?
 
SuPerin kenttä olisi tässä asiassa avainasemassa, sieltä jos jostain voisi muutos lähteä järkevään suuntaan.

Itse olen valitettavasti pikkaisen pessimisti tässä asiassa; SuPerin kyläilloista kantautuneet tarinat kertoo että järjestön aktiivit osaavat fiksusti manipuloida kenttää käyttämällä vanhoja lobbareiden keinoja mielistelystä katkeruuden lietsonnan kautta pelotteluun ja valitettavasti SuPerin kenttä ei vaikuta olevan niin vahva että kykenisivät tässä asiassa ajattelemaan itsenäisesti alan ja ennen kaikkea oman edun kannalta.

 

Toivottavasti joskus SuPerin jäsenistö todistaa minun olleeni tässä asiassa totaalisen väärässä, siihen saakka olemme työnantajapuolen näkökulmasta se aavistuksen onneton työntekijäryhmä jota on helppo kyykyttää neuvottelutilanteissa keskinäisen riitelyn ja hajaannuksen vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...