Jump to content
MAINOS

Kannattaako sairaanhoitajaksi opiskella?


Metafora

Recommended Posts

Olen aiemmalta koulutukseltani opettaja, mutta työpaikkoja on hyvin vaikea saada. Jopa niiden, joilla on paljon enemmän työkokemusta kuin minulla.

Olen harkinnut alan vaihtoa ja hain nyt keväällä kahteen paikkaan, myös sairaanhoitajaksi, koska alalla ainakin tuntuu olevan töitä. Nyt pääsykoetuloksia odotellessa olen alkanut miettiä, mitä sitten, jos saan paikan. Olen lukenut keskusteluja tällä foorumilla ja kuva sekä opiskelusta että työstä näyttäytyy varsin negatiivisessa valossa niiden kautta.

Elämäntilanteeni on sellainen, että en varsinkaan alkuvaiheessa valmistuttuani pystyisi tekemään vuorotyötä. Onko päivätköhän työllistyminen täysin epärealistista?

Minua kiinnostaisi tulevaisuudessa opettaa uusia sairaanhoitajia. Myös työ diabeteshoitajan tai muistihoitajana kiinnostaisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Opiskeleminen kannattaa aina lähtökohtaisesti. Et myöskään ole ainakaan liian ruusuisin kuvitelmin lähdössä alalle. Jos kiinnostaa niin ota paikka vastaan ja kokeile miltä tuntuu! Pelkkään päivään vakkariksi voi olla hankala päästä mutta kaikenlaista keikkatyötä ja pätkähommia on taatusti tarjolla jos vähänkään isomman kaupungin nurkilla asut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulutus mahdollistaa hyvin erityyppisiin töihin työllistymisen.

Moni työtehtävä on vuorotyötä, mutta ei kaikki ja itse sitten valitset millä ehdoin olet valmis työllistymään. Isoin problematiikka varmaankin on siinä ajatuksessa, että "...et pysty...", koska juuri valmistuneena sairaanhoitajana tarvitset kokemusta erilaisista työtehtävistä, joka sitten kantaa sinua kohti sitä omaa mielekästä työtehtävää.