Jump to content
MAINOS

Superin kirje


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

En ole saanut mitään kirjettä Superista. Sain sieltä lehden lisäksi almanakan.

Näitä kirjeitä on käsittääkseni lähetetty entisille Superilaisille, nykyisille tehyläisille. Paniikkinappula on juuttunut pohjaan.

Ihan oikeasti, kuinka tyhminä superin johto kenttäväkeään oikein pitää? Käsittämätöntä jäsenistön aliarvioimista.

Osku: Sehän on ihan tosiasia, että kahden vuoden ajan Tehyläiset ja Superilaiset lähihoitajat ovat palkkakorotuksissa samalla viivalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 77
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mulle ei sentäs ole tullut  mitään kirjeitä superilta, vaikka joskus siinäkin liitossa pienen hetken oleillut. Tosin enpä jäänyt kaipaamaankaan kirjettä  :D

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieman offtopiccia:

"Pääkaupunkiseutu on muuttumassa niin kalliiksi, ettei siellä tulevaisuudessa ole varaa asua kuin tehyläisillä ja Nokian insinööreillä", kirjailija Sofi Oksanen Keskisuomalaisessa 25. marraskuuta

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahden vuoden kuluttua Super on taas neuvottelupöydässä ja silloin on hyvät mahdollisuudet neuvotella jäsenistölle Tehyä paremmat korotukset.

En edelleenkään pidättelis henkeä ton spekulaation suhteen. Tämä syksy näytti mihin Superin tämänhetkinen johto kykenee. Ja yleinen sekoilu, valehtelu ja sopimuksien vastainen toiminta ei heidän kruunuaan ainakaan kirkasta. Remontin tarvetta olis Superin johdossa.

Ja alempi johto noudattaa samaa esimerkkiä:

Mihinkäs Jaana Laitinen-Pesola on kadonnut?

Jospa hän on itsensä laihduttanut näkymättömäksi..iltapvälehdissähän mainitsi että laihduttaa pitäis...

Noin esimerkkiä antaa Superilainen ao:n hallituksen varajäsen, toimintapäällikkö, yhdysjäsen vilinkitäti. Tosin linja on entisellään:

Kietämättä tuli eilen pottuiltua Tehyn aktiiveille.

  Noin siis sitä Superin ao:n hallituksen jäsen hoitaa suhteita toiseen järjestöön työpaikallaan. Hienoa!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihinkäs Jaana Laitinen-Pesola on kadonnut?

Jospa hän on itsensä laihduttanut näkymättömäksi..iltapvälehdissähän mainitsi että laihduttaa pitäis...

Ainakin SuPer on onnistunut laihduttamaan jäsenmääräänsä hyvin tehokkaasti. Menee kohta anoreksian puolelle.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uusimman Annan kannessa:

JAANA LAITININEN-PESOLA, joskus iltaisin tuli itku.

Sisäsivulla:

Jaana Laitinen-Pesola: Tehyn puheenjohtajan kanssa lätkämatsissa

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

miksi kannattaa kuulua liittoon, joka vastustaa lähihoitajien olemassaoloa.

Mikä se sellainen liiitto on?  huh.gif

Sellainen liitto on Tehy. Tehy on jo vuosia halunnut muuttaa lähihoitajakoulutuksen 2-vuotiseksi "apuhoitajakoulutukseksi" ja vastustaa lähihoitajien työnkuvaan liittyviä asioita, kuten lääkkeidenjako-oikeuksia ym. Tehy ei siis katso, etteikö lh:sta olisi suurta apua sairaanhoitajalle kentällä.

En ole kummallisempaa väitettä kuullut aikoihin. Olisko sulla jotain faktaa esittää väitteittesi tueksi?  Ihan sama kun mä väittäsin että Super haluaa kaikki sairaanhoitajat pois sairaaloista tms.

Edelleen odotan vastausta myös näihin kysymyksiin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Faktaa, faktaa vaatisin minäkin.

Etteivät vain väitteet olisi sitä kuuluisaa disinformaatiota?

Kovasti heitellään ilmaan mielipiteitä Tehyn ilkeydestä perustelematta niitä millään tavalla.  Mitäs tämä tämmönen meininki on???

Ettei vaan ois pallomäet asialla???!!!!huh.gif

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit  :)[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 13.12.07 - klo:20:28


Kahden vuoden kuluttua Super on taas neuvottelupöydässä ja silloin on hyvät mahdollisuudet neuvotella jäsenistölle Tehyä paremmat korotukset.

En edelleenkään pidättelis henkeä ton spekulaation suhteen. Tämä syksy näytti mihin Superin tämänhetkinen johto kykenee. Ja yleinen sekoilu, valehtelu ja sopimuksien vastainen toiminta ei heidän kruunuaan ainakaan kirkasta. Remontin tarvetta olis Superin johdossa.

Ja alempi johto noudattaa samaa esimerkkiä:

Mihinkäs Jaana Laitinen-Pesola on kadonnut?

Jospa hän on itsensä laihduttanut näkymättömäksi..iltapvälehdissähän mainitsi että laihduttaa pitäis...

Noin esimerkkiä antaa Superilainen ao:n hallituksen varajäsen, toimintapäällikkö, yhdysjäsen vilinkitäti. Tosin linja on entisellään:

Kietämättä tuli eilen pottuiltua Tehyn aktiiveille.

  Noin siis sitä Superin ao:n hallituksen jäsen hoitaa suhteita toiseen järjestöön työpaikallaan. Hienoa!

Kyllä näitä löytyy myös tehyn puolelta..siis näitä joiden "suhteidenhoitotaidot" ovat olleet hieman hakusessa..nyt alkaa taas näköjään tunteet kuumeta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit  :)

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa  :)

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit  :)

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa  :P

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan  :)

Kyllä se 'muutama euro' kelpaa yllättävän monelle ent.Superin jäsenille ja liittoon kuulumattomille  :)

Muista, sinäkin ZouZou saat nämä 'muutamat eurot' halutessasi muitten erittäin hyvien bonusten päälle  :P 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Kyllä se 'muutama euro' kelpaa yllättävän monelle ent.Superin jäsenille ja liittoon kuulumattomille  :)

Muista, sinäkin ZouZou saat nämä 'muutamat eurot' halutessasi muitten erittäin hyvien bonusten päälle  :) 

Juu-u mutta kun en nyt ole tuota liittoa vaihtamassa..tai kyllä varmastikin jossain vaiheessa liiton vaihto on ajankohtainen, mutta ei vielä, ei niin kauan kun teen työtä hoitajana. Mutta kerro ihmeessä lisää niistä muista hyvistä bonuksista  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä näitä löytyy myös tehyn puolelta..siis näitä joiden "suhteidenhoitotaidot" ovat olleet hieman hakusessa..nyt alkaa taas näköjään tunteet kuumeta..

Saattaa olla, mutta en ole heidän nähnyt täällä sillä kehuskelevan...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :D

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4. Tehyn jäsen 1.10.2007, mutta lopettanut jäsenyytensä

Henkilön palvelussuhteen ehdot määräytyvät Tehyn jäsenyyden ajan KVTES:n 2005–2007 mukaan eikä henkilöllä ole oikeutta saada tänä aikana KVTES:ssa 2007–2009 määrättyä 3,4 %:n yleiskorotusta. Henkilö siirtyy KVTES:n 2007–2009 piiriin vasta siitä lukien, kun työantaja saa henkilöltä tiedon, ettei tämä ole enää Tehyn jäsen. Työnantaja voi kuitenkin tarpeen mukaan harkita, sovelletaanko henkilöön tässä tapauksessa KVTES:n 2007–2009 määräyksiä takautuvasti jo 1.10.2007 lukien.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Että mä repesin kun mä luin tän KT:n ohjeen. Eli hyvässä lykyssä jos on eronnut TEHY:stä 1.10 jälkeen EI SAA tässä vaiheessa mitään yleiskorotuksia ennen kuin ensi syksynä. Ja kolmannella lähtee yy kaa koo MUHAHAHAHAAA.

Kyllähän toi naurattaa, mutta epäilen ettei yksikään työnantaja jätä tämän syksyn yleiskorotuksia antamatta takautuvasti, toi vaan on niin hilpeä lauseke. Ja sitten ne takautuvat korotukset otetaan muitten jve-potista. Ja lisää MUHAHAHAA.

En halua olla mitenkään vahingoniloinen mutta mua vaan niin naurattaa :D

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :o

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit 

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :o

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Mä luulin, että tässä mökkikeskustelussa oli mukana keskimääräistä isompi annos huumoria, mutta ilmeisesti ei ollut.

Voitaisiin ehkä sopia, että jokaisella maailman ammattiliitolla on toisiaan paremmat mökit, joissa on juokseva vesi ja sisävessa. Ei tartte sen jälkeen tällaisesta tapella, jos kerran pilke ei mahdu silmäkulmaan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku, vastaan nyt kysymyksiisi liittoasioista.

Valmistuin 10 vuotta sitten, enkä ole koko aikana kuulunut mihinkään liittoon Superin opiskelijajäsenyyttä lukuunottamatta. Kun meitä lähihoitajia alkoi silloin hieman yli 10 vuotta sitten valmistua, niin Super kosi kaikkia riveihinsä. Tehystä kosinnoista en kuullut mitään ennen kuin nyt vasta tämän työtaistelun aikana, kun uusi lähihoitajajaosto perustettiin sinne. En jaksa uskoa, että pääkaupunkiseudulla työskennelleenä olisin voinut olla jostain syystä pimennossa, vaan Tehy on keskittynyt sairaanhoitajien rekrytoimiseen pääasiallisesti. Turha sinunkaan on sitä kieltää. Tehy lehteä kun selailee silloin tällöin, niin ei siellä kovinkaan paljon lähihoitajia koskevia artikkeleita ole. Meitä koskevat tarinat löytyy Super-lehdestä. JHL:n lehdestä taas voi lukea mitä poliiseille ja palomiehille kuuluu. Kautta näiden vuosien olen kuullut superilaisten kertomuksia siitä, kuinka heidät halutaan Tehyn toimesta pois sairaaloista ja ylipäänsä kaikista terveydenhuoltoalan laitoksista. Tehyn mielestä me kuulemma sopisimme hoitamaan terveitä lapsia päiväkoteihin, mutta muuhun ei uuden koulutuksemme mukainen ammattitaito riitä. Tämä on siis puhetta, jota olen superilaisilta kuullut ja siihen kasvanut kiinni vuosien varrella. Nyt olen täällä palstalla tutustunut uuteen näkökulmaan ja pohtinut asioita uudelleen. Vaikka en pidä Tehyn yksittäisten työntekijöiden valheista, kun he ovat maallikoille kertoneet työtaistelusympatioita keräillen työstään epärealistisia kertomuksia, olen lähettänyt tänään Tehyn liittymiskaavakkeet eteenpäin ja toivon, että olen hyväksytty jäsen jo ensi viikolla. Vaikka mitä ajattelettekin, en liittynyt Tehyyn rahan vuoksi. Niin kuin on jo monesti todettu, pari euroa ei tunnu lompakossa, eikä suuresta uhosta huolimatta uusi sopimus ole häppöinen. Päätin ottaa härkää sarvista ja olla tulevaisuudessa vaikuttamassa yhden suuren liiton syntymiseen. Katson sen olevan kaikkien etu, myös minun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit   

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :o

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Mä luulin, että tässä mökkikeskustelussa oli mukana keskimääräistä isompi annos huumoria, mutta ilmeisesti ei ollut.

No huumorilla toi mun kommentti ainakin oli heitetty, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi selvästi. *hymiö.tai sitten ei*

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit 

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :o

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Mä luulin, että tässä mökkikeskustelussa oli mukana keskimääräistä isompi annos huumoria, mutta ilmeisesti ei ollut.

No huumorilla toi mun kommentti ainakin oli heitetty, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi selvästi. *hymiö.tai sitten ei*

Näköjään kannattaa pelata varman päälle *hymiö*

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit   

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :)

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Mä luulin, että tässä mökkikeskustelussa oli mukana keskimääräistä isompi annos huumoria, mutta ilmeisesti ei ollut.

Voitaisiin ehkä sopia, että jokaisella maailman ammattiliitolla on toisiaan paremmat mökit, joissa on juokseva vesi ja sisävessa. Ei tartte sen jälkeen tällaisesta tapella, jos kerran pilke ei mahdu silmäkulmaan.

Mä kyllä alotin tän jutun ihan huumorilla ja yritän edelleen ajatella asiaa pilke silmäkulmassa  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko Tehyllä sitten kivoja mökkejä huokeaan hintaan jossain?

On.

Mut ne on kalliimpii ku Superin mökit 

Meillä onkin paremmat korotukset ja varaa maksaa 

En nyt muutamalla eurolla lähtis leuhkimaan 

Mökkien takiako liittoon kuulutaan?  :)

Jospas lukisit kokonaan sen kohdan jossa mökeistä ekan kerran mainitsin! Eli vastaus kysymykseesi on EI.

Mä luulin, että tässä mökkikeskustelussa oli mukana keskimääräistä isompi annos huumoria, mutta ilmeisesti ei ollut.

Voitaisiin ehkä sopia, että jokaisella maailman ammattiliitolla on toisiaan paremmat mökit, joissa on juokseva vesi ja sisävessa. Ei tartte sen jälkeen tällaisesta tapella, jos kerran pilke ei mahdu silmäkulmaan.

Mä kyllä alotin tän jutun ihan huumorilla ja yritän edelleen ajatella asiaa pilke silmäkulmassa  :o

Mä en ole jaksanut ottaa koko SuPer vai Rakennusliitto, vai ehkä kenties JHL, Metalli vai olisiko kenties sittenkin joku akavalainen parempi ellei sitten TEHY -keskustelua hetkeen aikaan tosissani.

Jos elämässä ei ole vaikeuksia, niin sitten niitä pitää tietoisesti luoda. Mulla on taipumusta molempiin.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...