Jump to content
MAINOS

Vantaalla hoivakodit: Tuija, Silva ja Pinja-onko kokemuksia?


Vieras: Kehäkukka

Recommended Posts

Vieras: Kehäkukka

Huomasin tälläiset yksit. pienehköt hoivakodit (jotka ovat samaa yritystä) ja heillä asuminen on kotisiujen mukaan kodinomaista.

Hiukan epäilyttää kuinka paljon näissä paikoissa koulutetut hoitajat tekevät siivous, kokkaus yms hommaa.

Onko jollakin kokemusta näistä yllämainituista paikoista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS
  • 2 vuotta myöhemmin...

Aivan kamala paikka,ensin lupaillaan vakituista työtä,kohta muuttunut äitiysloman sijaisuudeksi,työsopimuksesta ei tietoakaan vaikka jo kolmatta viikkoa tehnyt työtä,työ todella raskasta,suihkuja parhaimmillaan 4 päivässä ja kahden autettavat vuodepotilaat hoidetaan yksin,asukkaat tosi raskaita ja mulla oli 3-4 kahden autettavaa yksin vuorossa,tämän lisäksi vielä ruoan valmistus viikonloppuisin ja muina päivinä tiskit,yms työt kuuluvat hoitajille.Kyseisen firman henkilöstöpolitiikka mättää pahasti,iltavuoroissa hoitajamäärä vähäinen verrattuna asiakasmääriin samoin viikonloppuisin,omistajan mukaan "täällä ei ole kiirettä nähtykkään"eli kertoo varmaan paljon,työntekijät todella eriarvoisessa asemassa keskenään.Työntekijöitä pompotellaan 3 eri hoitokodissa sen mukaan missä tarvetta,yhden hoitokodin puitteet tosi puutteelliset,kynnykset joka ovissa ja vanhukset liikkuu rollaattorilla,yms yms eli EI KANNATA MENNÄ!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

:-X

Aika kovaa tekstiä ihmiseltä, joka ei ole enää Hoiviksella töissä tai on ollut sitä peräti "kolmisen viikkoa".

Itse olen työskennellyt kyseisessä firmassa useamman vuoden ja päällimmäisenä ajatuksena on kiitollisuus hyvästä työpaikasta; työpaikasta, jollaisia minä en henkilökohtaisesti kovin montaa ole hoitoalalla nähnyt. Itselläni on kokemusta hyvinkin erilaisista työyksiköistä ja en voisi edes vertailla paikkoja keskenään -niin hyvin asiat Tuijassa on.

Toki kaikki työ on joskus vaativaa ja ihmiset joutuvat joustamaan, mutta jos tämän osaa nähdä vahvuutena ja tiimien kehittymisen mahdollisuutena, alkaa uusi maailma avautua. Ihmisten omat asenteet työntekoon vaikuttavat paljon!

Mitä kuvaamasi työn raskauteen tulee, tekstistä tulee esille lähinnä oma osaamattomuutesi organisoida asioita ja olla yhteistyössä työkavereidesi kanssa. Henkilöstöhallinto ei voi olla jokaisella hetkellä mukana jakamassa asukkaita tasapuolisesti hoitajille, ja aika naurettaa edes kuvitella moisen kuuluvan heidän työtehtäväkseen. Talossa toimii arkisin kokki ja siivooja, joten mielestäni on luonnollista viimeistellä ruokahuolto ja tiskit iltaisin ja viikonloppuisin hoitajien toimesta.

Hoivakoti Tuija on mielestäni varsin mieluinen työpaikka, jos itsellään on positiivinen suhtautuminen hoitoalaa ja asukkaita kohtaan. Hoitajan työ on vastuun ottaamista ja siitä selviytymistä; mikäli siihen ei itsellään resursseja ole, kannattaa oikeasti harkita alan vaihtamista... On ikävää lukea tälläistä palautetta ihmiseltä, joka ei itse nähtävästi ole tullut toimeen työyhteisössä.

Itse henkilökohtaisesti pidän Hoivista hyvänä työpaikkana. Kaikki taloista ovat hyvin paljon erilaisia, mikä luo mahdollisuuden tarjota asukkaille juuri oikeanlaista hoitoa ja samalla kehittää työntekijöiden ammattitaitoa. Pompottamista talosta taloon en ole vielä havainnut, muutama vuoro silloin tällöin jossain toisaalla on ainakin minulle ihan ok; näenpähän toisenlaista tapaa työskennellä ja kerätä välineitä omaan tiimiin vietäväksi.

Meidän alalla työt ei tekemällä lopu ja asukkaitakaan kun ei voida itse valita, on varmasti toisinaan rankkaa. Hyvä porukka ja kannustava johto ovat kuitenkin valttikortti, jonka voimalla pärjää työssä kuin työssä. Mikäli olet itse valmis antamaan, tulet myös saamaan paljon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäys edelliseen:

Bass10 :n kirjoittelun aikoihin firman n. 20 työntekijää lomailivat palkintolomalla Teneriffalla, jonka olimme ansainneet hyvin tehdyllä työllä. Aika harva yritys mielestäni panostaa tällä tavoin työntekijöidensä työssäjaksamiseen ja tiimiytymiseen?!

Onhan se toki kurjaa, ettei vielä viikon Hoiviksella työtä tehneenä päässyt mukaan reissuun... Ehkä seuraavassa työpaikassasi? :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika harva yritys mielestäni panostaa tällä tavoin työntekijöidensä työssäjaksamiseen ja tiimiytymiseen?!

Ilmeisesti nämä hoivakodit ovat parasta mitä maa päällään kantaa. Kun selkeästi tiedät asioista paremmin, niin kuinka paljon siellä maksetaan palkkaa sairaanhoitajalle ja otatko vastaan työhakemukseni?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika harva yritys mielestäni panostaa tällä tavoin työntekijöidensä työssäjaksamiseen ja tiimiytymiseen?!

Ilmeisesti nämä hoivakodit ovat parasta mitä maa päällään kantaa. Kun selkeästi tiedät asioista paremmin, niin kuinka paljon siellä maksetaan palkkaa sairaanhoitajalle ja otatko vastaan työhakemukseni?

En sanonut että parasta, mutta paremmasta minulla ei tietoa olekaan. Itse olen erittäin tyytyväinen työpaikkaani ja ilmeisesti niin ei saa nykyään olla? On ikävää, että heti positiivisen palautteen jälkeen alkaa jo valvojatkin provoamaan.

Sairaanhoitajan palkasta en tiedä muuta kuin mitä osaan sosiaalialan työehtosopimuksesta lukea. Itse teen rivityötä, joten voit olla yhteydessä suoraan työantaajani. :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En sanonut että parasta, mutta paremmasta minulla ei tietoa olekaan. Itse olen erittäin tyytyväinen työpaikkaani ja ilmeisesti niin ei saa nykyään olla? On ikävää, että heti positiivisen palautteen jälkeen alkaa jo valvojatkin provoamaan.

Sairaanhoitajan palkasta en tiedä muuta kuin mitä osaan sosiaalialan työehtosopimuksesta lukea. Itse teen rivityötä, joten voit olla yhteydessä suoraan työantaajani. :D

Muutaman kerran mennyt yksityiselle töihin ja jotenkin vaan omaan korvaan kuulostaa "oudolta" et jos joku kertoo et huono ilmapiiri huonot palkat jne... niin kas kummaa yht äkkiä joku "ei mulla mitään ongelmaa siellä ole ja se on MAAILMAN PARAS työpaikka" tulee ja kertoo et ei ole huomannut sitä samaa.... :shock:

Joten jokainen osaa lukea varmaan rivien välistä.... et kuka mitä häh.... :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En sanonut että parasta, mutta paremmasta minulla ei tietoa olekaan. Itse olen erittäin tyytyväinen työpaikkaani ja ilmeisesti niin ei saa nykyään olla? On ikävää, että heti positiivisen palautteen jälkeen alkaa jo valvojatkin provoamaan.

Ihanko oikeasti uskot, että kahden negatiivisen kommentin jälkeen tulevat työpaikkaa yltiöpäisesti kehuvat viestit juuri rekisteröityneeltä käyttäjältä eivät herättäisi epäilyä siitä, että kyseessä on työnantajan edustajan näkemys asioista?

Kyseessä ei olisi ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu. Ja jos kyse ei ole siitä, niin kyllähän noin täydellisestä työpaikasta haluaisi kuulla lisää ilman, että asia kuitataan provosoimisella.

Itseäni henkilökohtaisesti kiinnostavat työhyvinvointiasiat, joten mielelläni kuulisin panostetaanko työhyvinvointiin muullakin tavalla kuin kustantamalla työntekijöitä Teneriffalle.

Sairaanhoitajan palkasta en tiedä muuta kuin mitä osaan sosiaalialan työehtosopimuksesta lukea. Itse teen rivityötä, joten voit olla yhteydessä suoraan työantaajani. wink.png

Palkkahan noissa yksityisissä paikoissa ei koskaan ole ollut kummoinen. Jos siellä maksetaan TES:n minimiä, niin aika monta Teneriffan matkaa olisin köyhempi - kuukaudessa.

Valvojat näkevät rekisteröityjen käyttäjien sähköpostiosoitteet. Ja jos käyttää omaa nimeä sähköpostissaan, niin siitä pystyy tekemään monelaisia johtopäätöksiä mitkä motiivit kirjoittajalla on.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tympii vaan yksinkertaisesti ihmiset, ketkä eivät oikeasti viitsi edes panostaa työntekoonsa ja ovat kuitenkin valmiita haukkumaan ja negatiivista palautetta antamaan. Itse teen työni niin hyvin kuin mahdollista ja olen tiiminvetäjänä pettynyt joskus ihmisten asenteisiin. Tännekin näitä viestäjä kirjoittaneet ihmiset ovat ehkä itse tehneet työstään vaikeaa, joten on todella kurjaa lukea moista. On sääli, että hyvästä työpaikasta jää paha maku suuhun väärien johtopäätösten vuoksi. Vai kirjoittaako tälläisiä viestäjä vain tietyn tyyppiset ihmiset ja ne työhönsä tyytyväiset ihmiset eivät tänne edes tietään löydä? :shock:

Ensimmäisen kerran näin omasta työpaikastani näin kirjoitettavan ja se nosti kyllä karvat pystyyn. Minusta ihmisillä ei ole oikeutta tulla parjaamaan asioista, joilla työkokemusta on takana yhdestä toimipisteestämme vajaan kahden viikon verran. Tiedän kuka viestin on kirjoittanut ja harmittaa tälläinen toiminta. Minulla ei ole mitään motiivia alkaa kirjoittelemaan työnantajan edustajan puolesta, he tehköön sen itse näin halutessaan. Alkaa vaan oikeasti sapettamaan, että ihmiset tulevat jauhamaan tänne, eivätkä ole itse valmiita tekemään mitään asioidensa eteen.

Palkkauksesta tiedän sen verran, että minimi se ei ole, vaan kaksi palkkaluokkaa korkeampi kuin TES. Minä en todellakaan ole oikea ihminen puhumaan palkoista, niistä voitte tiedustella lisää esimiehiltäni.

Työhyvinvointiin olen kyllä ihan tyytyväinen. Työvuorot on jaettu siten, että asukkaiden kanssa yhteiselo onnistuu mahdollisimman hyvin. Vuorojen vaihteeseen jää aikaa touhuta sekä yksin että yhdessä, kehittää tiimejä, pitää palavereita, käydä retkillä yms. yms. yms. Työnantaja kuuntelee ja ottaa vastaan palautetta, asiat eivät jää vain puheen asteelle. Mielestäni meillä on pääsääntöisesti hyvä henki ja tekemisen meininki!

Toki meille saa tulla itse asian toteamaan! :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En työskentele missään noista kyseisistä paikoista mutta kylläkin pienessä yksityisessä hoivakodissa. Olen viihtynyt erittäin hyvin. Työ on välillä raskasta ja missäpä ei olisi kiirettä.

Hyviä puolia on kuitenkin niin paljon että en vaihtaisi.Parhain anti on pieni työyhteisö joka venyy joustaa ja paukkuu. Pomot ovat aivan loistavia. Antavat palautetta,kyselevät viihtymisestä ja palkitsevat monin eritavoin norm. palkan lisäksi.

Hoidettavat ovat vaihtelevan kuntoisia kävelevistä nostolaitteella siirrettäviin. Osa on syötetäviä ja toimintatapoja sekä tehtävien organisointia joudutaan välillä miettimään uusiksi vaan sitähän se on, jatkuvaa muutosta,kehittämistä ja oman itsen kasvua kaiken sen mukana. Päämäärät ovat selkeät ja kaikki pyrkivät niihin omalla panoksellaan. Pääosassa on hoidettavien hyvä joka toteutetaan tavalla tai toisella.

Toki työhön kuuluu keittiöaskareita,ruuan laittoa sekä pyykin huoltoa mutta ajattelen positiivisesti ja katson sen kuuluvan perushoivaan jota tarjoamme kokonaishyvinvoinnin varmistamiseksi. Lisäksi nuo askareet ovat parhaimmillaan keino toteuttaa mielekästä arkea vanhusten kanssa. Ovathan ne normaaleja kotiaskareita joihin useimmat vanhukset mielellään osallistuvat. Jos ja kun he eivät kykene osallistumaan on tehtävät uudelleen organisoitava niin että ne hoituvat. Vielä ei ole tarvinnut laadusta pahemmin tinkiä vaikka kiirusta onkin.

Palkat ovat tulleet ajallaan ja itselleni ainakin ovat olleet pääsääntöisesti oikein lasketut ja kokemukseni mukaan jos virheitä on ollut, ne on korjattu heti. Virheet ovat Inhimillisiä niin kauan kun ihminen niitä tunteja ja palkkoja laskee.

Uskonkin että kun työntekijä löytää oman paikkansa nuo ongelmat näyttävät pieniltä ja ratkottavissa olevilta. Jos ei viihdy kannattaa jatkaa matkaa :-X

Ai niin vielä noista palkoista... Eivät ole TES:n minimiä eikä max. vaan kokemus ja koulutus huomioon ottaen henk.koht. räälöityjä ja tällä hetkellä peruspalkka on kaksi palkkaluokkaa minimiä korkeampi...

Siinä on yksi + lisää, yksityisellä voit sentään neuvotella palkastasi :shock:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tokihan työhyvinvoinnista kertoo monet mittarit; pitkät/runsaat sairauslomat, porukan vaihtuvuus jne. Kaikki Tuijan paikat melkoisen hyvin tuntevana suosittelen:käykää tutustumassa. Ja ennen kaikkea, sitä saa mitä tilaa. Tämän päivän vanhustenhoito saattaa olla haluttavaakin. On ihan eri asia hoitaa vanhuksia pienissä hoitokodeissa pienemmillä hoitajamäärillä(vaikka mitoitus sama olisikin)kuin laitoksissa, missä kääntelet mummukat kahteen pekkaan.Tarvitaan paljon enenmmän tuota paljon puhuttua luovuutta. Tilanteet muuttuu eikä mummukkaa heti kuskata laitokseen, jos jalat ei kanna. Ja fiiliksestä: johtajuus voi, uskokaa tai älkää, tulla ihan sydämestäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Positiiviset kommentit ovat kyseisen hoivakodin johdolta,sen verran ylistävää tekstiä tuli,ikävä että paikkaa ei näköjään voi kritisoida millään tavoin ilman että "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".kannattaisi käyttää aikaa asioiden korjaamiseen paikan päällä,niin työntekijöillä olisi parempi olla.Kyseisessä paikassa puhuttiin jopa "joukkoirtisanoutumisesta",yhteisessä palaverissa,että niin "hyvin" asiat ovat.Johdon kannattaisi mennä itseensä ja miettiä miten parantaa työoloja.

Olen myös tehnyt kyseisetä paikasta ilmoituksen eteenpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtoverini kertoi minulle tästä röyhkeästä Bass1o kirjoittelusta, joten halusin itsekin tänne kommentoida.

Sen verran voin sanoa, että vakipaikkoja ei noin vain luvata, varsinkaan tuntemattomille vaan itse asiassa siihen on melkeinpä jonoa, niin hyvin vakituiset viihtyvät työssään, että niitä paikkoja ei noin vain saada. Ehkä se jo kertoo miten työpaikalla viihdytään. Itse työskentelen tällä hetkellä äitiysloman sijaisena.

Omasta mielestäni aivan mahtava työpaikka, asukkaat, työkaverit sekä johtoporras. Henkilökuntaa kuunneellaan ja heidän toivetaan huomioidaan! Itse en koe työtä raskaaksi (toki joskus on raskaampia päiviä), mutta paljon raskaampia työpaikkoja olen nähnyt. Työkaverit tulevat keskenään hyvin toimeen ja yhteisiä hetkiä vietetään myös töiden ulkopuolella.

Joukkoirtisanoutuminen, hölynpölyä!

Bass10 on ehkä katkera koska ei päässyt mukaamme palkintomatkalle. Oletko oikealla alalla? yhteistyötä ja sosiaalisuutta nimittäin tarvitaan tällä alalla.

Mielestäni et voi 2 viikon työkokemuksella saada kokonaiskuvaa työstä tai muutenkaan arvostella. :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokainen voikoon vastauksista päätellä itse,asioiden oikean laidan,herjaaminen johdon tasolta ja muu "kyseisen paikan mainostaminen",lienee turhaa,voin sanoa omasta puolestani että mistään "palkintomatkaan" liittyvästä kateudesta ei todellakaan ole kyse,minulla ei edes leikki-ikäisten lasten äitinä olisi ollut aikaa tai halua ottaa osaa kyseiselle matkalle jota täällä niin paljon mainostetaan.Halusin vain omalta osaltani saada jotain rotia näihin yksityisten paikkojen harjoittamaan ihmisten orjuuttamiseen.Tiedän tasan tarkkaan kuka nämä viestit on kirjoittanut ja kyseinen henkilö voi mennä itseensä ja miettiä miksi haluaa täällä asioista valehdella näin julkisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä, jokainen varmasti voi päätellä asioiden oikean laidan! ;)

Me hoitajat kyllä tiedämme kuka sinä olet Bass10. Se hyvä puoli tässä on että et ole enään meidän työpaikassamme, joten voimme rauhassa keskittyä työntekoomme ja nauttimaan asukkaiden kanssa keväästä.

Omasta puolestani tämä jauhaminen voi loppua tähän.

Joten aurinkoista kevättä kaikille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osuitpa naulan kantaan,ikävä sinne ei todellakaan ole ollut,nautin elämästä nykyisessä ja HYVÄSSÄ työpaikassa,missä työntekijöitä arvostetaan ja kunnioitetaan.Taisin osua oikein muurahaispesään kun sieltä oikein joukolla lähdettiin asioita "oikaisemaan",toivon vaan että kukaan ei tee samaa virhettä ja varmaan tästä on jotain hyötyä ollutkin.Ei se mamman firma varmaan pariin negatiiviseen palautteeseen kaadu :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vallan erinomaisilta paikoiltahan nuo vaikuttavat jos oikein tavalliset rivityöntekijät lähtevät työpaikkojaan puolustamaan tällaisella innolla. cool.png

Sitten voin jo nyt kertoa, että kaikenlaiset foorumin uhkailut lakimiehillä siitä, että täällä kirjoitetaan jonkun mielestä pahaa työpaikoista ovat täysin turhia. Niihin ei työnantajapuolen kannata tuhlata aikaa eikä rahaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa, että Bass10 löysi itselleen sopivan työpaikan! Niinhän se vaan menee, että toinen tykkää äidistä -toinen tyttärestä. ;D Kuka nauttii mistäkin, makuasioista on varmasti turha kiistellä.

Haluaisinpa vaan tietää syyn irtisanoutumiseesi; sanoitko todella tuon kaiken johtoportaalle? Tuskinpa. Nykyään palautteen antaminen tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa kasvotusten. Miten OIKEISIIN epäkohtiin voidaan työpaikoilla edes puuttua, jos niistä puhutaan vain netin keskustelupalstoilla/ selän takana ja rakentava kritiikki kehitysideoineen jäävät kokonaan antamatta?!

Kerroin tästä keskustelusta esimiehelleni, enkä todellakaan ihmettele miksi he mielensä pahoittivat. Varsinkaan, kun heillä ei ole itsellään edes oikeutta tänne kirjoitella. Onko tämä edes laillista? Onhan foorumeilla mahdollisuus valita jäsenensä, mutta onko ihmisillä oikeus herjata, jos kaikki eivät saa sen jälkeen kirjoittaa puolustuakseen? En tiedä, kummallista. *pyhimys* Aika henkilökohtaista piikittelyä tuntui esimiestäni kohtaan tulevan, toivottavasti he eivät lue enää ketjua jatkossa.

Mutta ehkä tämä tästä, en jaksa enää jauhaa jonnin joutavia asioita. Myös minä leikki-ikäisen lapsen äitinä omaan muutakin puuhaa, joten eiköhän laiteta välillä sormet multaan kevään kunniaksi ja nautitaan jokainen tahoillaan?!

Peace and love.

Muokattu//: Minä en kyllä sitten ^tuolla uhkaillut mitään, ihmettelin vain ääneen. :itkee: Enkä tarvitse siihen edes vastinetta, se oli vain ajatuksen juoksua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerroin tästä keskustelusta esimiehelleni, enkä todellakaan ihmettele miksi he mielensä pahoittivat. Varsinkaan, kun heillä ei ole itsellään edes oikeutta tänne kirjoitella. Onko tämä edes laillista? Onhan foorumeilla mahdollisuus valita jäsenensä, mutta onko ihmisillä oikeus herjata, jos kaikki eivät saa sen jälkeen kirjoittaa puolustuakseen? En tiedä, kummallista. angel.png Aika henkilökohtaista piikittelyä tuntui esimiestäni kohtaan tulevan, toivottavasti he eivät lue enää ketjua jatkossa.

Ketä on herjattu?

Kaikilla foorumin säännöt täyttävillä henkilöillä on oikeus rekisteröityä ja kirjoittaa tähänkin ketjuun.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huvittaavaa seurata ko keskustelua. Itse olen viimeisen viidentoista vuoden aikana kiertänyt keikkalaisena aika monta yksityistä hoivakotia ja nimenomaan Vantaalla. Lisäksi olen toisen toimenkuvani kautta seurannut hyvin, hyvin läheltä hoivakotien toimintaa.

Jo sillä voi osoittaa paljon, että vaihtuvuus on erittäin ripeää. Valituksia satelee niin lääniin kuin työsuojelupiiriinkin.

En koskaan ole kuullut noin ylistäviä sanoja näistä maanpäällisistä taivaista kuin tässä ketjussa nyt muutama tuli. Lähes aina työntekijät ovat tyyttymättömiä työoloihin, palkkaan ja ns. hoitajantyöhön, joka pääsääntöisesti on siivousta, pyykkihuoltoa ja ruoanlaittoa.

Lisäksi monesti asukaat ja omaiset ovat erittäin tyytymättömiä, jos osaavat vielä tahtonsa tuoda esille.

Ja palkka! Olkoon sitten vielä vaikka kaksi luokkaa minimipalkan päälle niin se on helkutin huono. Perushoitajan minimipalkka on G17. Sairaanhoitajan G21. Esim palkkaluokka G27 on nyt 2400 ja rapiat. Eli sellaisista luvuista puhutaan. Pyhäkorvaus alkaa la klo 20, kun kunnalla klo 18. Lisäksi monet lisät ja esim arkipyhäkorvaukset ja ylityökorvaukset vain unohtuvat maksaa.

En ole moista kuullut, että näihin koteihin olisi pitänyt oikein jonottaa työpaikkaa. Usein näissä samoissa paikoissa on haku päällä joka toinen kuukausi, mutta ehkä siellä ei sitten ole tarpeeksi pätevää henkilöstöä näin vaativiin oloihin.

Mutta, jos tykkää opiskella vuosia hoitajaksi ja ryhtyä sen jälkeen siivoojaksi hoitajan nimikkeellä niin valinta on vapaa. Toki on näissä kodeissa niitä vuosia pysyneitä, kun ne eivät uskalla hakea oikeita hoitajan töitä, koska he ovat niin pihalla todellisesta hoitotyöstä.

Mutta työniloa ihan jokaiselle, missä sitten työskenteletkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta, jos tykkää opiskella vuosia hoitajaksi ja ryhtyä sen jälkeen siivoojaksi hoitajan nimikkeellä niin valinta on vapaa. Toki on näissä kodeissa niitä vuosia pysyneitä, kun ne eivät uskalla hakea oikeita hoitajan töitä, koska he ovat niin pihalla todellisesta hoitotyöstä.

Pikkasen nyt , Tuulitukka, tämä kommenttisi, kalskahtaa epäasialliselta ja niin yksiuloitteiselta. Ei tunnu hyvältä seurata, kuinka hoitajat käyvät toistensa kimppuun..Kyllä kollegoiden työtä olisi asiallista arvostaa, oli se duunipaikka sitten sairaala, kotihoito, hoitokoti tms.

-Pessimisti ei pety-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Matami Mimmi,

aika moniulotteisesti näitä taloja ja työpaikkoja on tullut seurattua täällä pääkaupunkiseudulla. Arvostan ihan kaikkien työtä, myös muiden kuin hoitajien. Minulla työskentelee tälläkin hetkellä näissä yksityisissä hoivakodeissa monta ystävää/tuttavaa. Tässä nimenomaan toin myös esille sen toisen näkökannan eli on myös niitä jotka pysyvät jopa vuosia näissä kodeissa. Oikeastaan tuo näkökanta perustui siihen, että nämä taloissa työskentelevät ystäväni ovat tuoneet esille, ettei uskalla lähteä enää sairaalaan töihin, koska ei ole ns. hoitotyötä tehnyt ollenkaan. Jos ei sitten näitä kodinhoidollisia ja avustustehtäviä näiksi lueta.

Jos olet työskennellyt ko. kodeissa niin ymmärrät varmasti ajatuksen. Moni on oppisopimuksella opiskellu näissä taloissa, eivätkä ikävä kyllä ole käyneet esim. sairaalan tai terveyskeskuksen vuodeosastolla kertaakaan.

Niin kuin ensimmäisessä viestissäni laitoin olen myös itse paljon keikkailut ko. paikkoihin ja jos en arvostaisi myös sitä työtä en olisi niitä satoja, satoja keikkoja tehnyt.

Esim yövuoron sairaanhoitajantyönkuva; vessojen ja yleistentilojen siivous, seuraavan päivän lounaan valmistus, päivällisen esivalmistelu. Pyykkihuolto. Aamiaisen valmistaminen ja tarjoilu heräileville asukkaille. jne.jne. Kotien ajatus on hieno, mutta valitettevasti hoidollista työtä siellä ehtii tehdä todella niukasti. Mutta, me olemme erilaisia ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jokainen tehköön ylpeydellä sitä työtä mitä tekeekin! Siinä ei toisten arvostuksella ole merkitystä! Ihania tulevia hellepäiviä kaikkille hoitureille!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuulitukka puhuu asiaa,kiva että muutkin uskaltautuvat kertomaan omia kokemuksiaan näistä paikoista,kunnallisella puolella on todellakin parempi palkka ja työsopimus yms asiat kunnossa.Jos työsopimusta ei ole kirjoitettu kolmen viikon aikana työn aloittamisesta vielä on kyllä aika jo lähteä ja tehdä ilmoitus ylemmille tasoille,itse tuossa yksityisessä työskennellessäni näin sattui käymään,kun otin yhteyttä liittoon niin sieltä sanottiin että tämä on laitonta mutta yksityisillä valitettavasti ilmeisen yleistä toimintaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...