Jump to content
MAINOS

Kotihoito Espoo


Ansa

Recommended Posts

Millaista on työskennellä kotihoidossa Espoossa ? Löytyykö joustoa esim perhetilanteen takia ?

Miten työpäivä on, pidetäänkö ruokis omalla ajalla eli onko työpäivän pituus 8.5 tuntia huh.gif 

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Hei!

En ole tehnyt Espoon kotihoidossa töitä, mutta mielestäni mol:n sivuilla olevissa ilmoituksissa on mainittu, että ruokatunti pidentää työaikaa. Se on ollut myös Helsingin kaupungin käytäntö, ainakin ollut, nykyisin en tiedä Helsingistä.

Espoossa Maria Guzenina yritti saada tuohon ruokatunti-asiaan muutosta, jos nyt oikein muistan. Siitä tais olla jokin aika sitten jotain kohua..

Mutta kyllä sulle kerrotaan, jos soitat ja kyselet työstä. Kannattaakin, koska riippuen työpaikasta, joudut tekemään mitä monimuotoisinta työtä. Kotihoito on ihanaa, ammattitaitoa ylläpitävää ja hyvin mielenkiintoista työtä. Suosittelen lämpimästi!  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitti vastauksesta! 

Opiskelijana aikoinaan tykkäsin eniten juuri kotisairaanhoidon jaksosta.

Mutta pitkä on päivä jos ruokis tulee sen 8 tunnin lisäksi  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ruokis ei tule siihen 8 tunnin päälle vaan se sisältyy siihen 8 tuntiin. Esim. jos työaikasi on vaikkapa 7.30-15.45, niin voit pitää 30min ruokatunnin silloin kuin se sinun työpäivääsi sopii ja se ruokatunti on sinun omaa aikaa. Silloin voi sulkea työkännykän ja hoitaa omia asioita, jos haluaa. Näin ainakin Helsingissä kotihoidossa toimitaan. Espoosta en tiedä. Jos ruokis taas ei olisi omaa aikaa, niin silloin tuo 7.30 alkava työpäiväsi päättyisi klo 15.15 ja sinun tulee olla tavoitettavissa myös ruokatunnilla.

Olin pitkään kotihoidossa töissä Helsingissä ennen nykyistä työtäni ja minusta kyllä on kiva, että työpäivä on lyhyempi eli valitsisin sen ruokatunnin, joka EI ole omaa aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok, kiitos sullekin. Asiaa täytyy selvittää kunhan se on ihan ajankohtainen  -  ellei palstalle vielä tupsahda joku espoolaiseen kotihoidon todellisuuteen tutustunut. Hesa voisi myös houkuttaa mutta tulis pitkä työmatka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemusta vuoden takaa espoon kotihoidosta....ruokatunti siis 30 min tulee työajan päälle,useiimmssa paikoissa jatkuva 1-2 hoitajan haku ja kokemuksen nimessä voin sanoa,että jos paikkoja kokoajan auki yhteen ja samaan paikkaan ni ei EHKÄ kannata mennä,viestii yleensä jostakin ;D

Suosittelen kysymään työhaastattelussa,kuinka usein henkilökuntaa vaihtuu ja oisko pomolla tietoa,että miksi?Toki hyviäkin paikkoja löytyy,mutta muutamassa ei tunnu meno muuttuvan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millaista on työskennellä kotihoidossa Espoossa ? Löytyykö joustoa esim perhetilanteen takia ?

Miten työpäivä on, pidetäänkö ruokis omalla ajalla eli onko työpäivän pituus 8.5 tuntia huh.gif 

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa!!!

Mihin sitte menetkin, niin käy siellä ensin keikalla, ennenkuin allekirjoitat ainakaan pitkää työsopimusta..! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Espoossa tosiaan ruokis tulee vielä työajan päälle (mutta silloin saa sulkea kännykän :).

Laskin tuossa että viikkotunnit 38.25 jaettuna viidellä tekee päivän tunneiksi 7,65.  Siihen puolen tunnin ruokis päälle.

Minulle vastaava hoitaja sanoi että päivän pituus on 8,5 tuntia ruokiksen kanssa. Miten siitä tulee niin paljon ?

Mitä meni laskuissa väärin ? Help :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Espoossa työaika on esim. 7.30 -16 tai 13.30 - 22 (näin meillä) ja ruokatauko tulee pitää ko. ajan sisällä, ei saa pitää päivän aluksi/lopuksi. Käytännössä laitat itse omalle ajanvarauskirjalle oman taukosi ja pyrit pitämään sen silloin. Jos jostain syystä sitä ei ehdi pitämään päivän aikana, meillä se merkataan seinällä olevaan työvuorolistaan  + 30 min. ylityönä ja ilmoitetaan pomolle esim. sähköpostilla ja perään sy miksi ei voinut pitää taukoa. Sen saa sitten ottaa pois toisena päivänä / tulee rahana, mutta kannattaa ottaa aikana koska summat ovat tosi pieniä. ja tietysti tauolla ei tarvitse olla puh. tavoitettavissa/syödä edes työpaikalla kunhan vaan se 30 min. tulee oltua tauolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei! Mitä nykyään kuuluu kotihoidossa sairaanhoitajan työnkuvaan/millainen on työpäivä? Mites on Espoossa, onko kotihoidossa semmosia alueita, joissa pärjäis fillaroimalla ettei välimatkat olisi hirveen pitkiä?  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jees, mutta Ansalle ei viel selvinny laskutapa miten päivästä tulee noin pitkä jos viikkotyötunnit 38 tuntia ja 15 min.

Osaako joku palstan matematiikkaa harrastavista selkeyttää laskukaavaa???

Vai otetaaanko viikottain joku lyhennys esim yhtenä päivänä ? [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 19.02.08 - klo:22:57


Nyytille vielä : 

saako tauon pitää "lennosta" ? Esim käydä kahvilassa asiakasreissujen välillä?

Saako muuten Espoossa jotain lounaslippuja tms ateriaetua? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tauon voi pitää ns. lennossa kunhan kaikki asiakaskäynnit on asianmukaisesti tehty eli ei voi tietenkään päättää klo 9 kesken kierron että "menenpäs nyt sumpille" ja mummo saa odottaa lääkkeitä. Käytännössä me pidetään taukoa kun aamukäynnit on tehty; voi käydä vaikka kahvilassa jos siinä lähellä on joku mutta siihen 30 minuuttiin sisältyy tietty se matka eli ei voi lähteä ajamaan toiselle puolelle Espoota. Tauko on se 30 minuuttia kokonaisuudessaan: jos hakee kaupasta evästä niin se ostosreissukin on sitä taukoa. Iltavuorossa tauko pidetään milloin mitenkin, usein ei aina pääse pitämään ::)

Työajoista vielä Ansalle:

Meidän alueella tehdään oikeastaan kahden tyyppistä aamuvuoroa joko 7.45-16.15 tai 7.30-16 jolloin 1 x vkossa on lyhyempi päivä (7.30-14.15). Jos joku nyt haluaa tehdä 8-16 niin sitten ei ole lyhyempää päivää mutta eipä kukaan kahden tiimin alueella taida sitä tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Espoossa työaika on esim. 7.30 -16 tai 13.30 - 22 (näin meillä) ja ruokatauko tulee pitää ko. ajan sisällä, ei saa pitää päivän aluksi/lopuksi. Käytännössä laitat itse omalle ajanvarauskirjalle oman taukosi ja pyrit pitämään sen silloin. Jos jostain syystä sitä ei ehdi pitämään päivän aikana, meillä se merkataan seinällä olevaan työvuorolistaan  + 30 min. ylityönä ja ilmoitetaan pomolle esim. sähköpostilla ja perään sy miksi ei voinut pitää taukoa.

Mitä siihen sitten muka syyksi voi laittaa? Sillä eihän sellaista syytä olekaan, ainakaan minulla, että voisi jättää syömättä joku päivä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy vielä kommentoida että kun itse työskentelen muulla alalla : tuo 8,5 tunnin päivä on tosi pitkä....

Meillä ainakin työpäivän pituus on 7,5 ja siihen ruokailuoikeus 0,5 tuntia = 8 tuntia.

Nyt kun kirjoititte tuosta lyhennyksestä - tavallaan tehdään ilmaiseksi ylipitkää päivää. Noh, lyhennys sitten se mitä se on jonain päivänä.  Ok, jos se teille sellaista aikataulua tekeville sopii :(  Mulle olisi tosi ongelmallinen kun huollan yksin päiväkoti-ikäisiä - järkyttävän pitkä päivä pienille lapsille ja itselle ja sitten viel kotihommat siihen päälle. Sanoisin että riistoa! Mutta EN sano koska monen teistä mielestä tuo järjestely on varmaan kerrassaan hieno ::) 

Täytyy sanoa että alan työvoimapulaa ei ole helppo helpottaa ainakaan muulta alalta palaamalla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy vielä kommentoida että kun itse työskentelen muulla alalla : tuo 8,5 tunnin päivä on tosi pitkä....

Meillä ainakin työpäivän pituus on 7,5 ja siihen ruokailuoikeus 0,5 tuntia = 8 tuntia.

Nyt kun kirjoititte tuosta lyhennyksestä - tavallaan tehdään ilmaiseksi ylipitkää päivää. Noh, lyhennys sitten se mitä se on jonain päivänä.  Ok, jos se teille sellaista aikataulua tekeville sopii :)  Mulle olisi tosi ongelmallinen kun huollan yksin päiväkoti-ikäisiä - järkyttävän pitkä päivä pienille lapsille ja itselle ja sitten viel kotihommat siihen päälle. Sanoisin että riistoa! Mutta EN sano koska monen teistä mielestä tuo järjestely on varmaan kerrassaan hieno ;) 

Täytyy sanoa että alan työvoimapulaa ei ole helppo helpottaa ainakaan muulta alalta palaamalla. 

Työskenteletkö Ansa siis ihan muulla alalla kuin hoitoalalla, saako udella missä? Ite olen perin kyllästynyt vuorotyöhön ja koko hoitoalaan ja olenkin miettinyt, että jos hakisi muihin töihin..mutta mihin??  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on kokemusta vakuutus- ja eläkealasta, sekä Kelan hommista.  Näissähän voi sitten opiskella työn ohessa lisää ao alueista, jos intoa riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kertokaas minkälainen on sh:n työnkuva Espoon kotihoidossa? Kuuluuko sh:lle labrojen otot vai onko espoolla labrahoitajaa kotinäytteiden ottoa varten kuten Helsingissä on? Ottaako sh pika-inr näytteitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas minkälainen on sh:n työnkuva Espoon kotihoidossa? Kuuluuko sh:lle labrojen otot vai onko espoolla labrahoitajaa kotinäytteiden ottoa varten kuten Helsingissä on? Ottaako sh pika-inr näytteitä?

Kiinnostaisi samat asiat!! Kertokaahan tietonne!  :) Ja just tuo labrojen otto, nyt kun on tullut tämä Huslab, niin esim. neuvoloissa terkkarit eivät enää ota mitään kyynärnäytteitä, vaan asiakkaan pitää mennä labraan. Onko labrojen otto muuttunut myös kotihoidossa eli käykö labra ottamassa näytteet?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole kuin harjotteluaikanen (+jokunen keikka) kokemus helsingistä (läntinen) ja ainakin kyseisessä paikassa

järjestään +30 taukoja sai pidellä, välillä tunninkin lepoja, mutta saattoi olla ohi menevä ilmiö tuo työn keveys

kys paikassa :D

Lisäys: nih piti sanomani, että ^ ainakin käytössä sekä pienkone, että kansiokirjaus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millaista on työskennellä kotihoidossa Espoossa ? Löytyykö joustoa esim perhetilanteen takia ?

Miten työpäivä on, pidetäänkö ruokis omalla ajalla eli onko työpäivän pituus 8.5 tuntia huh.gif 

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa!!!

Minä olen tehnyt keikkafirman (Edias) kautta keikkaa Espoon kotihoitoon. Joillakin yksiköillä työpäivä alkaa 7.30, toisilla 7.45 ja kolmansilla 8.00. Päivän kesto on 7-8 tuntia. Itse olen tehnyt sellaista 24-40 viikkontuntia, mikä on ihan hyvä viikkotyön määrä, ainakin minulle. Joskus olen myös saanut mennä aamuun vasta klo 10.00 tai lopettaa klo 14.00, jos on ollut menoja. Tosin noina kertoina se yksikkö on ollut pulassa, joten ihan mikä tahansa työaika on kelvannut kunhan on ollut avuksi.

Mikset sinäkin kokeilisi keikkailua yksityisen kautta? Onpahan vaihtelua, kun asiakkaat ja "maisemat" vaihtuu, eikä jumiudu yhteen paikkaan. Palkkakin on parempi kuin kunnallisella puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mallamaaria, millaisen työsopimuksen Edias tekee, saatko halutessasi tehdä jatkuvaa kokopäivätyötä ? Miten pitkiä sopimuksia tekevät?  Voitko olla "vakituinen" ?  Itse yksinhuoltajana tarvitsen säännöllisen ansion ;D

Miten Edias laskee työajan, onko myös matka työkohteeseen työaikaa ?

Espoossahan voi olla todella pitkä ja polveileva matka toiselle puolelle Espoota..

Itse en pysty lähtemään kotoota kovin aikaisin lastenhoitojärjestelyjen takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Moi, olen uusi foorumilla ja just lh:ksi valmistunut, töissä kotihoidossa, mutta Hesassa. Tässä ollaan vuosia kärvistelty tuon ruokatauko asian kanssa, joka pidentää työaikaa. Se poistuu nyt muutaman viikon kuluttua, kun uudet 6 vk listat tulee ja olen kuullut, että maksettaisiin korvauksia organisaatiomuutoksen aiheuttamasta "ongelmasta". Tällähetkellä työaika 07.30-15.45 ja ilta 13.45-22.00. Noissa on 15 min. työajanlyhennystä. Kerran viikossa pääsee aamusta 15.15 kotiin....jos pääsee.

Meillä sh ottaa myös pika INR-näytteitä, vaikka HUSlab niitä enimmäkseen tekee. Meil jopa sh suihkuttaa asiakkaita. Resurssipula melkoinen. Toisinaan vain muutama vakkari ja loput keikkalaisia. Tuohon ruokataukoon....aina vaan ei ehdi, pääsääntöisesti kyllä. Ruokatauko pidetään silloin, kun ehditään. Kahvitaukoja en muista pitäneeni vuosiin. Iltavuorossa ei ehdi taukoja pitämään, on siis pakko syödä ennen kentälle lähtöä. Kotihoidossa kun ovet ovat sepposen selällään koko ajan, eli ei ole asiakaskiintiötä, jolloin sanotaan, ettei mahdu, vaan on mahduttava.

Vielä tuosta, että kun 2-vuorotyötä tehdään, ei hyvällä katsota, jos joku saa perhetilanteen vuoksi työajat ma-pe ja pelkästään aamuvuoroja. Kotihoidossa kun on vielä tämä varallaolo viikonloppuisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...