Jump to content
MAINOS

Hoitajat siirtyvät sankoin joukoin Tehyyn


OldOne

Recommended Posts

kannaatako vaihtaa Superista Tehyyn,koska uusi Tehy-sopimus ei edes koske kaikin osin toisen asteen tutkinnon suorittaneita jos oikein ymmärsin, silloin edut ei ainakaan paranisi liittooa vaihtamalla

Ei kannata vaihtaa, sillä parin vuoden kuluttua SuPer neuvottelee meille kouluasteentutkinnon suorittaneille paljon paremmat liksat ja edut kuin nyt Tehy. Taitaa parin vuoden päästä olla sankka hoitaja tulva SuPeriin ja Tehy uppoaa kuin estonia.

Jos TNJ oli vaikeuksissa neuvottelupöydässä muiden kunta-alan työntekijäjärjestöjen kanssa niin Tehyä kaksi kertaa pienempi Super tekisi todella työmarkkinoiden historiaa onnistuttuaan neuvottelemaan muita paremmat korotukset. Veikkaan, ettei OAJ tytöttelijä suostu jakamaan edes saamaansa hamekangasta Superin kanssa. Puhumattakaan muista eduista.

Taisit erehtyä laivaan menijästä. Ei Tehy mennyt Estoniaan vaan Super, joka viime hetkillä perui puheensa kun ei silloisena apuhoitajaliittona liittynyt Tehyyn mustavalkotelevision aikakautena. Loppu onkin ollut historian toistoa. Kyllä mereen voi heittää sinisiä ja vihreitä ruusuja Superin muistoa kunnioittaen. cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 55
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

kannaatako vaihtaa Superista Tehyyn,koska uusi Tehy-sopimus ei edes koske kaikin osin toisen asteen tutkinnon suorittaneita jos oikein ymmärsin, silloin edut ei ainakaan paranisi liittooa vaihtamalla

Ei kannata vaihtaa, sillä parin vuoden kuluttua SuPer neuvottelee meille kouluasteentutkinnon suorittaneille paljon paremmat liksat ja edut kuin nyt Tehy. Taitaa parin vuoden päästä olla sankka hoitaja tulva SuPeriin ja Tehy uppoaa kuin estonia.

Mä kans uskon, että liittyminen Tehyyn ei ole ratkaisu meidän toisen asteen hoitajien palkkoihin, enkä nyt todellakaan tarkoita, että Tehy olisi huono liitto edustamaan meitä, mutta kun mielestäni totuus on se, että Tehy ajaa lähinnä korkeammin koulutettujen asemaa. Tämä uusi sopimuskin sen näyttää: mitä paremmin koulutettu olet ja mitä korkeammassa asemassa, sen paremmat palkankorotukset saat. Eli jälleen kerran palkkaerot kasvaa ja se on väärin![br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 21.11.07 - klo:22:16


Kysymys Tehyläisille: Nyt kun näyttäisi vahvasti siltä, että jossakin vaiheessa ammattinimikkeeni muuttuu lähihoitajasta sosionomiksi niin kysyisinkin, että mitenkä Tehy on hoitanut sosiaalipuolen koulutuksen saaneiden asioita? Onko sosionomit ns. samalla viivalla sairaanhoitajien kanssa? Tiedän että jhl:ssä on paljon sosionomeja mutta jostain syystä ei oikeen kiinnosta jhl:ään vaihtaa ja super taas on keskittynyt lähi- ja perushoitajiin. Liiton vaihto ei ole ajankohtaista vielä, mutta tulevaisuudessa kyllä ja kiinnostais tietää että mikä liitto kannattais sitten valita..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kans uskon, että liittyminen Tehyyn ei ole ratkaisu meidän toisen asteen hoitajien palkkoihin, enkä nyt todellakaan tarkoita, että Tehy olisi huono liitto edustamaan meitä, mutta kun mielestäni totuus on se, että Tehy ajaa lähinnä korkeammin koulutettujen asemaa.

On vaikeaa ajaa lähihoitajien asioita jos liitolla ei ole tarpeeksi edustavuutta lähihoitajien osalta. Ne viimeisetkin lähihoitajat täytyy saada Superista pois jotta saamme kasaan yhden suuren liiton, jossa jokaiselle ammattinimikkeelle on edustavuutta. Tilannetta ei auta kun marmatetaan "ei se tehyyn liittyminen auta", kyllä se oikeasti auttaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen hoitoalan free-lancer ja katsoin aiheelliseksi kantaa korteni kekoon, pidättäytymällä kunnallisilta keikoilta. Tuntuihan se palkkapussissa, mutta koen että on kysymys isoista asioista, meidän  ammattikunnan arvostamisesta... ja jokainen tietää että, raha ei toki kasva puissa, muutta  vakaumukseen ja "joukkovaltaan" uskon minäkin, kun ei muita vaihtouhtoja tarjottukaan... Toki kun ei ole virkaa, ei sitä voi irti sanoakkaan! Mutta TEHY teki mielestäni kuitenkin sen, mihin muut liitot ei uskaltautuneet, henkeen ja vereen piti HOITAJIEN PUOLTA!!! Ehkä sopimus ei paras mahdollinen... mutta ymmärrys siitä että PELKKÄ KUTSUMUS EI RIITÄ ja se että Florence Nigitingele on kaiketi jo haudattu! :nauraa:  ARVOKKAASTA TYÖSTÄ MAKSETAAN YLEENSÄ ANSITTU KORVAUS!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vain jos teet töitä, niin silloin maksaa Tehyn jäsenyys opiskelijoille, jotka suorittavat toista sote-tutkintoa.

Mjaa, ymmärsin sit kuitenkin väärin. Ja tuo Oskun linkki selvensikin kivasti. Täytyypäs rimputella tuonne vaikka huomenissa  :nauraa:

Tehyssa maksat jos olet töissä, superissa maksat aina sen perus 6 e/mitä töitä teet...Siis jatko-opiskelijana...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kannaatako vaihtaa Superista Tehyyn,koska uusi Tehy-sopimus ei edes koske kaikin osin toisen asteen tutkinnon suorittaneita jos oikein ymmärsin, silloin edut ei ainakaan paranisi liittooa vaihtamalla

On ainakin jämäkämmät neuvottelijat  :nauraa: Se on iso etu, tulevaisuuttakin silmällä pitäen.

Miksi ne ei sitten neuvotellut tuosta sopimuksesta ?

Toisen asteen koulutetuille hoitajille tuo sopimus on surkea, varsinkin jos puhutaan jostain kuoppakorotuksesta.

Koko sopimuskaudella Tehyn sopimus tuo yhteensä enemmän 330 euroa palkkaa, verrattuna hylättyyn sopimukseen.

Tämä siksi että "jämäkät" neuvottelijat "unohti" Tehyn toisen asteen koulutetut jäsenet.

Tehyä sopimus myös sitoo neljä vuotta, kun taas superi tekee uuden sopimuksen 2,5 vuoden päästä. 23 kuukautta ennen Tehyn sopimuksen päättymistä.

Jos nyt on Superin jäsen, niin minä en näe mitään syytä vaihtaa Tehyyn. Kannattaisi katsoa ensin mitkä on ne superin sopimukset 1.2.2010 alkaen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsittääkseni ei kannata ennen joulukuuta liittyä tehyyn..Menee 270e eli kinkku raha sivu suun. Tehy kun on neuvotellut sen 19.11 ehdon JÄSENILLEEN! Siis vanhoille jäsenilleen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkankorotukset vain jäsenilleen neuvotellut Tehy vahvistaa asemaansa muiden hoitoalan ammattijärjestöjen kustannuksella. Yksin tiistain aikana Tehy kertoo saaneensa yli 500 uutta jäsentä, joista suurin osa vaihtaa ammattijärjestöstä toiseen.

Epävirallisten lähteiden mukaan tuo luku on nyt 750 ja kasvussa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkankorotukset vain jäsenilleen neuvotellut Tehy vahvistaa asemaansa muiden hoitoalan ammattijärjestöjen kustannuksella. Yksin tiistain aikana Tehy kertoo saaneensa yli 500 uutta jäsentä, joista suurin osa vaihtaa ammattijärjestöstä toiseen.

Epävirallisten lähteiden mukaan tuo luku on nyt 750 ja kasvussa.

Pitäiskö hoitajat nettiin ladata virallinen Tehy-jäsenten laskuri etusivulle. Kasvaa, Kasvaa, Kasvaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kannaatako vaihtaa Superista Tehyyn,koska uusi Tehy-sopimus ei edes koske kaikin osin toisen asteen tutkinnon suorittaneita jos oikein ymmärsin, silloin edut ei ainakaan paranisi liittooa vaihtamalla

On ainakin jämäkämmät neuvottelijat  >:D Se on iso etu, tulevaisuuttakin silmällä pitäen.

Tämä siksi että "jämäkät" neuvottelijat "unohti" Tehyn toisen asteen koulutetut jäsenet.

Tehyä sopimus myös sitoo neljä vuotta, kun taas superi tekee uuden sopimuksen 2,5 vuoden päästä. 23 kuukautta ennen Tehyn sopimuksen päättymistä.

Jos nyt on Superin jäsen, niin minä en näe mitään syytä vaihtaa Tehyyn. Kannattaisi katsoa ensin mitkä on ne superin sopimukset 1.2.2010 alkaen.

Millä tavalla nyt tehty Tehy-sopimus eroaa Tehyläisen sh:n ja Tehyläisen lh:n kanssa?

Eikö Tehy pääse keräämään kermat seuraavasta neuvottelukierroksesta? Jos odottaa liiton vaihtoa kaksi vuotta, menettää ainakin Tehyläisten järjestelyvaraerät. En ymmärrä mitä tarkoitetaan, että neuvottelijat olisivat unohtaneet toisen asteen koulutetut jäsenet. Kuoppakorotuksilla eli alarajatarkistuksilla nimittäin nostetaan juuri palkkaliitteiden palkkojen alarajoja, jottei seuraavan palkkaryhmän alaraja muodostuisi esteeksi palkkakehitykselle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn sopimuksessa on monta prosenttia parempaa kaikille tehyläisille hoitajille kuin kvtes:ssä. Korotukset vain jakaantuu erilailla riippuen koulutuksesta ja omasta tämän hetken palkasta. Suosittelen liittymistä tehyyn mutta jos on omasta liitosta saamassa kinkkurahaa niin vasta joulukuun tilipäivän jälkeen kannattaa liittyä.  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kannaatako vaihtaa Superista Tehyyn,koska uusi Tehy-sopimus ei edes koske kaikin osin toisen asteen tutkinnon suorittaneita jos oikein ymmärsin, silloin edut ei ainakaan paranisi liittooa vaihtamalla

On ainakin jämäkämmät neuvottelijat  :) Se on iso etu, tulevaisuuttakin silmällä pitäen.

Miksi ne ei sitten neuvotellut tuosta sopimuksesta ?

Toisen asteen koulutetuille hoitajille tuo sopimus on surkea, varsinkin jos puhutaan jostain kuoppakorotuksesta.

Koko sopimuskaudella Tehyn sopimus tuo yhteensä enemmän 330 euroa palkkaa, verrattuna hylättyyn sopimukseen.

Tämä siksi että "jämäkät" neuvottelijat "unohti" Tehyn toisen asteen koulutetut jäsenet.

Tehyä sopimus myös sitoo neljä vuotta, kun taas superi tekee uuden sopimuksen 2,5 vuoden päästä. 23 kuukautta ennen Tehyn sopimuksen päättymistä.

Jos nyt on Superin jäsen, niin minä en näe mitään syytä vaihtaa Tehyyn. Kannattaisi katsoa ensin mitkä on ne superin sopimukset 1.2.2010 alkaen.

Ihan vaan tuohon aikatauluun! Eikös nyt kuitenkin ennusteta, että lamakausi alkaa? Eli 2,5 v kuluttua saattaa olla melkoisen vaikeaa saada just mitään korotuksia. Ainakaan J. Palomäen kaltaisilla neuvottelijoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taisi Juhani tehdä vähän suurempaa vahinkoa kuin arvasikaan.

Ja se ei tajua edes lopettaa, edelleen se messua televisiossa kuinka Tehyläiset kiristivät lasten ja sairaiden hengellä jne.

Noh, noh. Tehyläiset ne vaan elvyttelevät työpaikoillaan 24h seitsemänä päivänä viikossa joulut ja juhannukset ilman vapaapäiviä>:D Eikös nyt ole puhuttu palturia ihan puolin ja toisin? Olisiko jo aika lopettaa?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taisi Juhani tehdä vähän suurempaa vahinkoa kuin arvasikaan.

Ja se ei tajua edes lopettaa, edelleen se messua televisiossa kuinka Tehyläiset kiristivät lasten ja sairaiden hengellä jne.

Noh, noh. Tehyläiset ne vaan elvyttelevät työpaikoillaan 24h seitsemänä päivänä viikossa joulut ja juhannukset ilman vapaapäiviä:) Eikös nyt ole puhuttu palturia ihan puolin ja toisin? Olisiko jo aika lopettaa?

Missäs noin on väitetty? Tuskinpa ainakaan meidän puheenjohtajan suulla valtakunnallisessa tv-lähetyksessä?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taisi Juhani tehdä vähän suurempaa vahinkoa kuin arvasikaan.

Ja se ei tajua edes lopettaa, edelleen se messua televisiossa kuinka Tehyläiset kiristivät lasten ja sairaiden hengellä jne.

Noh, noh. Tehyläiset ne vaan elvyttelevät työpaikoillaan 24h seitsemänä päivänä viikossa joulut ja juhannukset ilman vapaapäiviä:) Eikös nyt ole puhuttu palturia ihan puolin ja toisin? Olisiko jo aika lopettaa?

Missäs noin on väitetty? Tuskinpa ainakaan meidän puheenjohtajan suulla valtakunnallisessa tv-lähetyksessä?

Tehyläiset ovat itse väittäneet niin keskustelupalstoilla ja lehtien yleisönosastokirjoituksissa. Puheenjohtajanne olisi tietysti voinut halutessaan vähän toppuutella..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja se ei tajua edes lopettaa, edelleen se messua televisiossa kuinka Tehyläiset kiristivät lasten ja sairaiden hengellä jne.

Noh, noh. Tehyläiset ne vaan elvyttelevät työpaikoillaan 24h seitsemänä päivänä viikossa joulut ja juhannukset ilman vapaapäiviä:) Eikös nyt ole puhuttu palturia ihan puolin ja toisin? Olisiko jo aika lopettaa?

Missäs noin on väitetty? Tuskinpa ainakaan meidän puheenjohtajan suulla valtakunnallisessa tv-lähetyksessä?

Tehyläiset ovat itse väittäneet niin keskustelupalstoilla ja lehtien yleisönosastokirjoituksissa. Puheenjohtajanne olisi tietysti voinut halutessaan vähän toppuutella..

Saattaa olla, mutta se mitä lainasit, koski sitä mitä puheenjohtajanne on tv:ssä sanonut. Rivijäsenet voi puhua netissä vaikka mitä, se on vähän eri asia kuin ammattiliiton puheenjohtajan esiintyminen tv:ssä. Eli tästä oli kyse: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=12737.msg142675#msg142675 , ei siitä mitä Superilaiset on netissä puhuneet.

Tehyläiset ovat itse väittäneet niin keskustelupalstoilla ja lehtien yleisönosastokirjoituksissa. Puheenjohtajanne olisi tietysti voinut halutessaan vähän toppuutella..

Kukahan Palomäkeä toppuuttelis?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja se ei tajua edes lopettaa, edelleen se messua televisiossa kuinka Tehyläiset kiristivät lasten ja sairaiden hengellä jne.

Noh, noh. Tehyläiset ne vaan elvyttelevät työpaikoillaan 24h seitsemänä päivänä viikossa joulut ja juhannukset ilman vapaapäiviä:) Eikös nyt ole puhuttu palturia ihan puolin ja toisin? Olisiko jo aika lopettaa?

Missäs noin on väitetty? Tuskinpa ainakaan meidän puheenjohtajan suulla valtakunnallisessa tv-lähetyksessä?

Tehyläiset ovat itse väittäneet niin keskustelupalstoilla ja lehtien yleisönosastokirjoituksissa. Puheenjohtajanne olisi tietysti voinut halutessaan vähän toppuutella..

Saattaa olla, mutta se mitä lainasit, koski sitä mitä puheenjohtajanne on tv:ssä sanonut. Rivijäsenet voi puhua netissä vaikka mitä, se on vähän eri asia kuin ammattiliiton puheenjohtajan esiintyminen tv:ssä. Eli tästä oli kyse: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=12737.msg142675#msg142675 , ei siitä mitä Superilaiset on netissä puhuneet.

Tehyläiset ovat itse väittäneet niin keskustelupalstoilla ja lehtien yleisönosastokirjoituksissa. Puheenjohtajanne olisi tietysti voinut halutessaan vähän toppuutella..

Kukahan Palomäkeä toppuuttelis?

Minä en oikeastaan tiedä Palomäestä yhtään mitään eikä minulla siis ole mitään kommentoitavaa häneen liittyen. Edelliseen vielä: tarkoitin nimenomaan pötypuheilla sitä mitä tehyn yksittäiset jäsenet ovat julkisuudessa puhuneet. En sitä mitä heidän puheenjohtajansa on puhunut. Jos osaa lukea, niin se selviää tekstistäni ihan selkeästi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eläkääpä hehkuttako. Tehyyn palaa takas ne rikkurit jotka vaihtoi liittoa lakon pelossa...

Muuten hyvä, paitsi että näille Tehystä työtaistelun aikana luistaneille on karenssiaika takaisin liittymiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en oikeastaan tiedä Palomäestä yhtään mitään eikä minulla siis ole mitään kommentoitavaa häneen liittyen. Edelliseen vielä: tarkoitin nimenomaan pötypuheilla sitä mitä tehyn yksittäiset jäsenet ovat julkisuudessa puhuneet. En sitä mitä heidän puheenjohtajansa on puhunut. Jos osaa lukea, niin se selviää tekstistäni ihan selkeästi.

Niin. Kovasti sinulla tuntuu olevan kommentteja vain siitä mitalin toisesta puolesta. Tehyläiset ovat siis saatanasta, mutta vastinparinhan on silloin oltava puhdas ja pulmunen. Kokonaisuuksien hahmottaminen on aikuiselle aidosti hyve. Sitä kannattaa treenata.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en oikeastaan tiedä Palomäestä yhtään mitään eikä minulla siis ole mitään kommentoitavaa häneen liittyen. Edelliseen vielä: tarkoitin nimenomaan pötypuheilla sitä mitä tehyn yksittäiset jäsenet ovat julkisuudessa puhuneet. En sitä mitä heidän puheenjohtajansa on puhunut. Jos osaa lukea, niin se selviää tekstistäni ihan selkeästi.

Niin. Kovasti sinulla tuntuu olevan kommentteja vain siitä mitalin toisesta puolesta. Tehyläiset ovat siis saatanasta, mutta vastinparinhan on silloin oltava puhdas ja pulmunen. Kokonaisuuksien hahmottaminen on aikuiselle aidosti hyve. Sitä kannattaa treenata.

Mulle on kyllä tullut tätä foorumia selaillessa tunne, että Superilaiset on saatanasta ja Tehyläiset Jumalasta seuraavia...  :-

Muutenkaan en ymmärrä asennette, että jokainen joka millään muotoa sanoo negatiivisia asioita liittyen työtaisteluun tai Tehyn solmimaan sopimukseen, leimataan Superilaiseksi, vähä-älyiseksi tai muuten epänormaaliksi. Minäkin olen täällä oman mielipiteeni uskaltanut sanoa ja johan olen "leimattu" Palomäen kätyriksi vaikka olen selvästi ilmaissut tyytymättömyyteni myös Superin toimintaan. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutenkaan en ymmärrä asennette, että jokainen joka millään muotoa sanoo negatiivisia asioita liittyen työtaisteluun tai Tehyn solmimaan sopimukseen, leimataan Superilaiseksi, vähä-älyiseksi tai muuten epänormaaliksi.

Onko sulla konkreettista esimerkkiä kirjoituksesta jossa leimataan kirjoittaja vähä-älyiseksi arvosteltuaan tehyä tai sen sopparia? Linkki?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutenkaan en ymmärrä asennette, että jokainen joka millään muotoa sanoo negatiivisia asioita liittyen työtaisteluun tai Tehyn solmimaan sopimukseen, leimataan Superilaiseksi, vähä-älyiseksi tai muuten epänormaaliksi.

Onko sulla konkreettista esimerkkiä kirjoituksesta jossa leimataan kirjoittaja vähä-älyiseksi arvosteltuaan tehyä tai sen sopparia? Linkki?

Kun luet kirjoitukseni tarkasti niin huomaat siellä alkupuolella kirjoitusta sanan TUNNE eli kyseessä on tunne mikä minulle on tullut foorumia selaillessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...