Jump to content
MAINOS

Lähihoitajien kohtalo Tehy-sopimuksessa


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 110
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei ole oletettavaa että paikalliset ahneet neuvottelijat haluavat niitä antaa toisen asteen koulutetuille

Miten olet tullut tällaisen johtopäätökseen? Miksi on oletettavampaa että paikalliset neuvottelijat ovat ahneita ja eivät halua antaa teille mitään? Koita nyt nähdä jotain positiivista tässä  :nauraa:

Itse olen ottanut jo meidän päässä puheeksi tämän asian. Tarkoitus on kyllä tehdä niin kuin oikeudenmukaista on. :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole oletettavaa että paikalliset ahneet neuvottelijat haluavat niitä antaa toisen asteen koulutetuille

Miten olet tullut tällaisen johtopäätökseen? Miksi on oletettavampaa että paikalliset neuvottelijat ovat ahneita ja eivät halua antaa teille mitään? Koita nyt nähdä jotain positiivista tässä  :nauraa:

Itse olen ottanut jo meidän päässä puheeksi tämän asian. Tarkoitus on kyllä tehdä niin kuin oikeudenmukaista on. :nauraa:

Toivoa voi että olisi jotain positiivista, mutta kokemus opettaa ja sen mukaan uskon vasta kun näen...

On tietysti talokohtaista ja niissä on isojakin eroja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoa voi että olisi jotain positiivista, mutta kokemus opettaa ja sen mukaan uskon vasta kun näen...

On tietysti talokohtaista ja niissä on isojakin eroja.

Niin että yleensä kaikki on vaan ahneita eikä halua antaa kouluasteen hoitajille mitään? C’mon MasterBlaster! Hymyä huuleen :nauraa:

http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin että yleensä kaikki on vaan ahneita eikä halua antaa kouluasteen hoitajille mitään? C’mon MasterBlaster! Hymyä huuleen >:D

Ei kaikki, mutta ryhmä tekee kaltaisekseen ja sitä on "joutunut" liikaa olemaan sellaisten sopijoiden ja lupailijoiden kanssa etten usko mitään ennen kuin näen.

HUS:n johdon puheita en usko edes nähdessäni ja kuullessani. Vasta kun näen lopputuloksen tai kirjallista tietoa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lainaus tuolta Palomäki-threadista, keskustelun jatkaminen täässä ketjussa mielekkäämpää.

Itse en usko että tässä on tahallaan jätetty meidät toisen asteen tutkinnon suorittaneet vähemmälle, kyse on todennäköisesti sopimusteknisestä hankaluudesta tai kiireessä tapahtuneesta huolimattomuudesta.

Nyt kun on saatu kuulla että Tehy ohjeistaa paikallisosastot huomioimaan tämä asia järjestelyvarojen jaossa, en näe mitään mieltä että me toisen asteen tutkinnon suorittaneet jatkamme asian jankuttamista ja kiukuttelua. Kyse on kuitenkin loppupelissä sen verran pienistä summista että turha myrkyttää ilmapiiriä tämän asian loputtomalla spekuloinnilla.

Eli nyt paikallistason vaikuttamiskanavat käyttöön ja tehyläiset vaksit, lähi-, perus-, lasten-, yms. hoitajat pitäkää huolta eduistanne ja luottamusmiesten tiedottamisesta järjestelyvaraneuvotteluissa. Paikallinen vaikuttaminen kunniaa, kaikkea ei kannata jättää Tehyn harteille vaan itsekin pystyy asioihin vaikuttamaan yllättävän paljon.

Sopimusteknisestä hankaluudesta ei ole kyse, se lukee siellä selvästi suomen kielellä että kaikille muille tulee tasokorotus, paitsi toisen asteen koulutetuille.

En myöskään ymmärrä kiireestä johtuvaa huolimattomuutta. Tehyllä ei ollut mitään kiirettä. Rahat ei ollut loppumassa ja odottamalla olisi paine työnantajapuolella vain kasvanut. Kiire oli KT:lla, ei Tehyllä.

Neuvottelijoiden ammattitaidottomuudesta johtuva virhe ennemmin ja seuraavaksi hallitus on sen hyväksynyt ja suositellut hyväksymistä.

Varsinkin kun kyseessä ei ole mitkään pienet summat.

Jos 1.1.2008 olisi saanut saman tasokorotuksen kuin sh:t, niin 1.9.2008 alkaen palkka olisi 90 euroa / kk isompi kuin tällä sopimuksella. (eli silloin olisi 100 euroa enemmän kuin superin sopimuksella).

Mikäli olisi haluttu toisen asteen koulutetuille pienempi tasokorotus, niin esim 50 euroa olisi tuonut lisää palkkaa 1.9.2008 alkaen 70 euroa / kk.

Järjestelyvaroilla nousee vain 10 euroa / kk. Mielestäni se on iso ero. Erityisesti kun tuo tasokorotus on ensimmäinen ja siten vaikuttaa kaikkiin korotuksiin.

Minusta huolimattomuus ja jäsenistölle aiheutettu haitta on niin merkittävä että neuvottelijat ja johto pitäisi laittaa vaihtoon. Mutta kun en enää ole siitä päättävä niin muut tekee sen suhteen mitä haluaa. Minä äänestin "jaloilla".

Mistä olet saanut tietoosi tuon että järjestelyvara olisi ainoastaan 10 euroa/kk? Olen antanut kertoa itselleni aivan erilaisista summista kun se jaetaan paikallisesti vain murto-osalle hoitajista eli meille toisen asteen tutkinnon suorittaneille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajilla sopimus on etupainotteinen, jos on palkkaluokittelun alarajalla ja saa 1.1.2008 tulevan 75 euron tasokorotuksen.

Kyllä. Nyt kannattaa huomioida että noi tammikuun alarajatarkistukset koskevat todellakin vain niitä jotka saavat sitä kvtessin pohjapalkkaa. Eli heidän asemaansa tässä on tarkoitus parantaa. Tuo vaikuttaa välillisesti myös järjestelyvaraeriin, jotka koskevat kaikkia ammattiryhmiä, myös 04HOI040. Esim pääkaupunkiseudulla ei varmaan missään enää tehdä töitä taulukkopalkalla, joten meille noita alarajakorotuksia ei tule. Nyt ei pidä tuijottaa pelkästään noihin alarajatarkistuksiin, vaikka ne onkin selkeinä euroina ja tuntuvat konkreettisimmilta kuin prosentit. Saamani tiedon mukaan tällä sopimuskaudella tulemme saamaan vähintään 3,1 %-7,5 % enemmäin kuin KVTES:n piirissä olevat. Se koskee myös teitä lähihoitajia ja lääkintävakseja jne. Eikä todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä medisssa sanotaan. Eihän me uskottu niitä työtaistelun aikanakaan palkkojen suhteen, miksi nyt sokeasti uskotaan kaikkeen mitä he tai KT sanoo?

Muilla järjestöillä on täysi työ saada jäsenensä vakuuttumaan että liiton vaihtaminen ei kannata, sen huomaa kun seuraa Palomäen ja kummpaneiden lausuntoja. Sama koskee KT:a. Sen on pakko vähätellä tätä sopimusta rauhotellakseen muita liittoja. Ei kai kukaan odottanut että meitä tullaan selkään taputtamaan ja onnittelemaan hyvästä työtaistelusta? Kateus on perisuomalainen luonteenpiirre. Kaikilla on nyt omat intressinsä tässä jutussa.

KVTESSin ja meidän sopimusten vertailu on oikeasti hankalaa koska rakenne on niin erilainen. Edunvalvontayksikkö tekee pää höyryten töitä että saa luotua tästä rautalankaa meille kaikille. Odotellaan rauhassa. BM, hätiköit tuon eroamisen kanssa siinä suhteessa. Jäät näistä korotuksista nyt paitsi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällanen tilanne: valmistun nyt jouluna lähihoitajaksi ja kuulun opiskelijajäsenenä kumpaankin liittoon. Valmistumiseni jälkeen minun pitää siis valita kumpaan liittoon jään. Jatkan  mahdollisesti opintoja sairaanhoitajaksi (jos pääsen kouluun) ja tulen myös tekemään kesätöitä ja keikkaa lähihoitajana. Jos jotain kesätyöpaikkaa hakee tehyläinen ja superilainen lähihoitaja, niin voiko olla mahdollista että työnantaja ottaa töihin superilaisen kun sille tarvitsee maksaa vähemmän? Entäs jos liityn nyt superiin vain tämän takia ja myöhemmin valmistuttua sairaanhoitajaksi tehyyn? Mitä tehy silloin sanoo? Saanko "tehyläisten palkkaa" sitten enää? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin voiko olla mahdollista että työnantaja ottaa töihin superilaisen kun sille tarvitsee maksaa vähemmän?

Ei voi olla mahdollista, sillä työnantaja ei saa kysyä tätä. Jos kysyy, niin ei tarvitse vastata.

Entäs jos liityn nyt superiin vain tämän takia ja myöhemmin valmistuttua sairaanhoitajaksi tehyyn? Mitä tehy silloin sanoo? Saanko "tehyläisten palkkaa" sitten enää?
Kaikista varmimmin varmistat itsellesi paremman palkkakehityksen tulevaisuudessa liittymällä Tehyyn. Vaikka tämä kuulostaa melko räikeältä Tehy propagandalta, mutta näin se vain on. SuPer:n järjestäytymisaste on vain niin huono ettei sillä mitenkään voida järjestellä hyviä palkkataistoja.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri sopimuksen selostustilaisuudesta tulleena voin sanoa että tämä on hyvä sopimus myös toisen asteen koulutetuille. BalsterMasterille suosittelen käymistä sellaisessa niin ennakkoluulot karisevat kun alkaa ymmärtää asioita. Sopimus on sen verran monimutkainen ja hankalasti aukeava (varsinkin Iltasanomista luettuna) että ihan aikuisen oikeesti suosittelen käymistä selostustilaisuudessa niin ei tarvitse huudella perättömyyksiä.  :D

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri sopimuksen selostustilaisuudesta tulleena voin sanoa että tämä on hyvä sopimus myös toisen asteen koulutetuille.

Haluatko kertoa kuinka hyvä tarkasti ottaen? Onko mitään muuta kuin tappiot alarajatarkistuksissa? Onko Tehyltä tulossa kirjallista ohjeistusta paikallisosastoille järjestelyvarojen käyttämisestä edellä mainittujen tappioiden kompensointiin??
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noita 'tappioita' tulee vain paikoissa joissa maksetaan alimpia taulukkopalkkoja. Esim meidän taloa se ei koske (HUS). Eli suunnilleen samat prosenttikorotukset tulee käsittäkseni kaikille täällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noita 'tappioita' tulee vain paikoissa joissa maksetaan alimpia taulukkopalkkoja.

Näitä paikkoja löytyy varsinkin perusterveydenhuollon puolelta periferiasta vielä paljon ja onhan myös sekin tiedossa että alarajatarkistukset heijastuvat myös alarajan yläpuolella oleviin tehtäväkohtaisiin peruspalkkoihin jollakin viiveellä. 

Vaikka tämä asia koskee itseänikin taloudellisessa mielessä on asia tärkeämpi periaatteellisella tasolla ja etenkin Tehyn uskottavuuden kannalta. Tärkeää olisi että tämä jäseniltojen info (alarajatarkistusten kompensoinnista yms.) jaettaisiin uskottavassa muodossa myös meidän kaikkien muiden tehyläisten tiedoksi mahdollisimman pian. Hieman mietityttää se että epätietoisuus asiassa jatkuu jo kohta kolmatta vuorokautta, toivoisin asiasta muutakin virallista infoa kuin sen tehyn sivujen kysymyspalstan vastauksen jossa kerrotaan että amk-koulutuksen suorittaneiden ja esimiestehtävissä toimivien alarajatarkistukset mahdollistavat myös toisen asteen koulutettujen nykyistä paremman palkkakehityksen mahdollisesti neljän vuoden kuluttua. Vinkiksi voisi antaa että tehyn jäsensivujen etusivulla on tilaa, posti kulkee, sähköposti toimii ja todistettavasti myös tekstiviestit saapuvat perille.

Tämä asia ei ole maailman tärkein juttu mutta silti siihen olisi hyvä saada nyt jonkinlainen piste asialle ennen kuin siitä paisuu turhan iso juttu. Tällä hetkellä asia etenee liikaa huhujen ja keskustelufoorumien juttujen varassa, näihin kun ei voi luottaa 100 prosenttisesti koskaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei riitä kirjalliset kyvyt supistaa sitä tietoa mitä tänään tuli niin lyhkäiseen muotoon että se tähän mahtuisi ilman että tulisi väärinkäsityksiä ja vääriä tulkintoja. Mutta sen voin sanoa että selostustilaisuudessa asia aukeaa huomattavasti paremmin kuin jos itse yrittää ottaa tolkkua asioista. Se sopimushan on niin monimutkainen ettei Juhanikaan ole sitä vielä ymmärtänyt  ::)

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä paikkoja löytyy varsinkin perusterveydenhuollon puolelta periferiasta vielä paljon

Tiedän, olin sellaisessa duunissa vielä kesällä. Joka tapauksessa toi alarajatarkistus saa nyt vähän liian isot mittasuhteet mun mielestä. En minäkään sitä saa sairaanhoitajana. Niitä korotuksia ei saa kuin pieni osa Tehyläisistä. KT:n arvio (luotettavuudesta en tiedä) on että se on 0,2% tehyläisten palkkasummasta. Kannattaako sen takia katkeroitua ja suuttua tai erota Tehystä kuten BlasterMaster teki? Varsinkin kun sitä aiotaan kompensoida muilla osuuksilla. Enkä nyt sinua dino tarkoita vaan yleisesti tätä ilmapiiriä. Joka tapauksessa me kaikki saamme enemmän kun muut kunta-alalla ja vieläpä ilman työtaistelua.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä paikkoja löytyy varsinkin perusterveydenhuollon puolelta periferiasta vielä paljon

Tiedän, olin sellaisessa duunissa vielä kesällä. Joka tapauksessa toi alarajatarkistus saa nyt vähän liian isot mittasuhteet mun mielestä. En minäkään sitä saa sairaanhoitajana. Niitä korotuksia ei saa kuin pieni osa Tehyläisistä. KT:n arvio (luotettavuudesta en tiedä) on että se on 0,2% tehyläisten palkkasummasta. Kannattaako sen takia katkeroitua ja suuttua tai erota Tehystä kuten BlasterMaster teki? Varsinkin kun sitä aiotaan kompensoida muilla osuuksilla. Enkä nyt sinua dino tarkoita vaan yleisesti tätä ilmapiiriä. Joka tapauksessa me kaikki saamme enemmän kun muut kunta-alalla ja vieläpä ilman työtaistelua.

Allekirjoitan kaiken mitä sinä Osku sanoit, katkeruus ei nyt auta vaan pitää katsoa koko asioita kokonaisuutena. Toivottavasti myös Tehy tekee asiassa kaikkensa että totuudenmukaiset huhut saavat vahvistuksen ja turhilta huhuilta katkaistaan siivet. Tärkeää on että palattaisiin tästä työtaistelun jälkeisestä krapulasta pian taas arkirytmiin. 
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajilla sopimus on etupainotteinen, jos on palkkaluokittelun alarajalla ja saa 1.1.2008 tulevan 75 euron tasokorotuksen.

Kyllä. Nyt kannattaa huomioida että noi tammikuun alarajatarkistukset koskevat todellakin vain niitä jotka saavat sitä kvtessin pohjapalkkaa. Eli heidän asemaansa tässä on tarkoitus parantaa. Tuo vaikuttaa välillisesti myös järjestelyvaraeriin, jotka koskevat kaikkia ammattiryhmiä, myös 04HOI040.

On hyvä että kaikkein pienimpiä palkkoja yritetään korottaa, jos se koskee myös kaikkein pienimpiä palkkoja. Tehyn sopimus ei niin tee. Sillä korotetaan sairaanhoitajien minimi palkkoja, mutta ei toisen asteen koulutettujen.

Heidän palkkaero kasvaa 90 eurolla sopimuskaudella, siis samassa sopimuksessa olevien.

Saamani tiedon mukaan tällä sopimuskaudella tulemme saamaan vähintään 3,1 %-7,5 % enemmäin kuin KVTES:n piirissä olevat. Se koskee myös teitä lähihoitajia ja lääkintävakseja jne.

Minä en saa noita Tasokorotuksia ja supimuksessa lukee selkeästi miten korotukset menee. Kun oman palkan näkee palkkanauhasta, niin sitten on helppo laskea mitä oikeasti saa. Minä en usko muiden laskelmia jotka perustuu epämääräisiin keskiansioihin.

Olen tehnyt omaan palkkaan laskelmat jokaisesta korotuksesta ja kertymistä koko KVTES:n ajalta.

31.1.2010 mennessä Tehyn sopimus korottaisi palkkaani 12,9 %, kun taas KVTES tekisi 11,25 % korotuksen.

Ero on kaukana 3,1 %:sta ja vielä kauempana 7,5 %:sta.

Jos taas lasketaan kokonaispalkkakertymän ero, niin Tehyn sopimus toisi 0,57 % enemmän kuin KVTES.

Eikä todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä medisssa sanotaan. Eihän me uskottu niitä työtaistelun aikanakaan palkkojen suhteen, miksi nyt sokeasti uskotaan kaikkeen mitä he tai KT sanoo?

Minä en ole uskonut mitään mitä mediassa tai KT:n toimesta on sanottu palkoista.

Olen itse laskenut mitä tapahtuu, todelliseen palkkaan perustuen.

KVTESSin ja meidän sopimusten vertailu on oikeasti hankalaa koska rakenne on niin erilainen. Edunvalvontayksikkö tekee pää höyryten töitä että saa luotua tästä rautalankaa meille kaikille. Odotellaan rauhassa. BM, hätiköit tuon eroamisen kanssa siinä suhteessa. Jäät näistä korotuksista nyt paitsi.

Aika näyttää mitä sitten tulee. Sopimusten ero ei kuitenkaan ole mikään merkittävä. Eroa on päivämäärissä ja parissa kohtaa prosenteissa.

Jos edunvalvontayksikkö joutuu vielä tekemään töitä pää höyryten selvittääkseen mitä sopimus tarkoittaa, niin kuulostaa siltä että on menty hyväksymään sopimus jonka vaikutuksia ei ole tiedetty sopimishetkellä. Kun ei tiedetä vieläkään...  :-

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 23.11.07 - klo:01:20


Näitä paikkoja löytyy varsinkin perusterveydenhuollon puolelta periferiasta vielä paljon

Tiedän, olin sellaisessa duunissa vielä kesällä. Joka tapauksessa toi alarajatarkistus saa nyt vähän liian isot mittasuhteet mun mielestä. En minäkään sitä saa sairaanhoitajana. Niitä korotuksia ei saa kuin pieni osa Tehyläisistä. KT:n arvio (luotettavuudesta en tiedä) on että se on 0,2% tehyläisten palkkasummasta. Kannattaako sen takia katkeroitua ja suuttua tai erota Tehystä kuten BlasterMaster teki?

Voi tässä sen verran sanoa ettei tuo sopimus ollut ratkaiseva tekijä, paitsi siinä mielessä että kunnollinen sopimus olisi voinut saada pysymään jäsenenä. Muu Tehyn toiminta tai sen puute aiheutti eroamispaineen, siis ennen koko sopimusvääntöä.

Koska Tehy ei tehnyt tasapuolista sopimusta kaikille jäsenilleen niin toiminta ei näyttänyt paranevan, joten...  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt omaan palkkaan laskelmat jokaisesta korotuksesta ja kertymistä koko KVTES:n ajalta.

31.1.2010 mennessä Tehyn sopimus korottaisi palkkaani 12,9 %, kun taas KVTES tekisi 11,25 % korotuksen. Ero on kaukana 3,1 %:sta ja vielä kauempana 7,5 %:sta.

Avaatko vähän miten laskit nuo korotukset, minä kun saan KVTESsin luvuista pienempiä ja Tehyn luvuista suurempia. Ja järjestelyvarojahan ei tällaisiin laskelmiin tietenkään uskalla ottaa mukaan lainkaan kummastakaan sopimuksesta.

Muu Tehyn toiminta tai sen puute aiheutti eroamispaineen, siis ennen koko sopimusvääntöä.

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Minä liityin  Tehyyn takaisin kun uskoin että jotain muutosta on tapahtumassa, enkä nyt kovin helpolla väittäisi että toimintaa ei olisi viime aikoina ollut...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt omaan palkkaan laskelmat jokaisesta korotuksesta ja kertymistä koko KVTES:n ajalta.

31.1.2010 mennessä Tehyn sopimus korottaisi palkkaani 12,9 %, kun taas KVTES tekisi 11,25 % korotuksen. Ero on kaukana 3,1 %:sta ja vielä kauempana 7,5 %:sta.

Avaatko vähän miten laskit nuo korotukset, minä kun saan KVTESsin luvuista pienempiä ja Tehyn luvuista suurempia. Ja järjestelyvarojahan ei tällaisiin laskelmiin tietenkään uskalla ottaa mukaan lainkaan kummastakaan sopimuksesta.

Tein taulukkolaskimeen kaavan,

Aluksi lähtöpalkka, eli syyskuun 2007 tilistä.

Siitä lasketaan korotus ensimmäisestä korotuksesta, joka lisätään palkkaan.

Näin saadusta summasta lasketaan seuraava korotus jne.

KVTES kaavassa ensimmäinen korotus 1.10.2007 ja Tehy kaavassa 1.1.2008.

Kokonaiskorotusprosentti laskettu tuossa (12,9) 1.9.2009 asti.

Jos laskee 1.1.2010 asti, niin Tehy sopimus teki 14,4 %

Siitä ei vain ole hyötyä kuin 1 kuukausi, kun alkaa uusi kausi KVTES:ssä.

Palkkakertymäeron laskin laskemalla korotusten perusteella jokaisen kuukauden palkan 31.1.2010 asti, alkaen 1.10.2007. Siinä Tehyn sopimuksella on voittoa 330 euroa, siis koko jakson aikana maksettavassa kokonaispalkassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt omaan palkkaan laskelmat jokaisesta korotuksesta ja kertymistä koko KVTES:n ajalta.

31.1.2010 mennessä Tehyn sopimus korottaisi palkkaani 12,9 %

Kokonaiskorotusprosentti laskettu tuossa (12,9) 1.9.2009 asti.

Jos laskee 1.1.2010 asti, niin Tehy sopimus teki 14,4 %

Palkkakertymäeron laskin laskemalla korotusten perusteella jokaisen kuukauden palkan 31.1.2010 asti, alkaen 1.10.2007.

Minä en pysy sinun laskelmissasi perässä, liikaa erilaisia vuosilukuja...

Itse lasken yksinkertaisesti sinne mihin sopimuskin yltää, eli 31.12.2011 saakka. Sieltä loppupäästä ne todelliset erot löytyy palkoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laskin tuossa Excelillä lähihoitajan palkan HUS:ssä. En muistanut ihan tarkkaa summaa, mutta käytin 1720€ pohjana ja Exceliin oli pistetty tiedetyt prosentit ja sitten verrattiin kvtessiin lopputulos näytti tältä

Lähtöpalkka 1720€

                                        kvtes          Tehy

Palkka 31.1.2010              1924,89          1984,40

Eli kvtes aikana peruspalkka ei-tehyläisellä nousee 204,89€ ja tehyläisellä 264,40€

Kun lasketaan vuoden 2011 loppuun oletuksella että kunta-alan yleinen linja on 2%/vuosi on tulos:

                                          kvtes            Tehy

Palkka 31.12.2011              2002,65          2119,50

näin ollen tehyläisen toisen asteen koulutetun peruspalkka nousee neljän vuoden aikana

       

                                    399,50€

äkkiseltään katsottuna tuo tekee palttiarallaareilu satku enemmän kuin ei-tehyläinen.

  I rest my case

  Smeichel

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laskin tuossa Excelillä lähihoitajan palkan HUS:ssä.  jne jne...

Itse olin laskeskellut mielurimatematiikalla vähän samanlaisia tuloksia, eli tämän täytyy olla täyttä faktaa  :( (no ainakin sinne päin :o)

"Niin gimis on Stadi,

ois toivomus snadi:

0 et tsiigaa sais sen vielä kerran"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

äkkiseltään katsottuna tuo tekee palttiarallaareilu satku enemmän kuin ei-tehyläinen.

  I rest my case

Näinpä, kyllä sitä eroa tulee lähihoitajillakin. Ja toisaalta, vaikka meillä on pitkä sopimus, se voi olla hyväkin asia. Joku talousguru sanoi äsken televisiossa, että jos noususuhdanne jatkuu, muut voi kuroa meitä jonkun verran kiinni ensi kierroksella, mutta jos se laskee kuten on ennustettu, tehyn kaula vaan kasvaa. Siinä mielessä pitkä soppari on hyvä, tosin lopullinen hyöty nähdään vasta sopimuskauden loppupuolella.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...