Jump to content
MAINOS

Ja lasketaan


Vieras: pälli

Recommended Posts

MAINOS

Sä et vastannut mun kysymykseen.

Ei, yksityiskohdat eivät löydy siitä.

Niin voisitko kertoa niistä Superin korotuksista mitä Tehyläiset eivät saa mihin viittasit aiemmin? Ja siihenkään et vastannut että onko sun ohje siis kaikille erota liitoista että säästää jäsenmaksujen verran rahaa?

Tehy lähtee tuossa perusoletuksesta, että KVTES tehdään taas 1.9.2010. Mitäs jos muut liitot tekevät silloin järjestökohtaiset korotukset? Tällöinhän TEHY ei tule mitään saamaan.

Suosittelen lukemaan sovintoesityksen läpi. http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/sovittelulautakunnan_sovintoehdotus_18_marraskuuta.pdf
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sä et vastannut mun kysymykseen.

Ei, yksityiskohdat eivät löydy siitä.

Niin voisitko kertoa niistä Superin korotuksista mitä Tehyläiset eivät saa mihin viittasit aiemmin? Ja siihenkään et vastannut että onko sun ohje siis kaikille erota liitoista että säästää jäsenmaksujen verran rahaa?

Tehy lähtee tuossa perusoletuksesta, että KVTES tehdään taas 1.9.2010. Mitäs jos muut liitot tekevät silloin järjestökohtaiset korotukset? Tällöinhän TEHY ei tule mitään saamaan.

Suosittelen lukemaan sovintoesityksen läpi. http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/sovittelulautakunnan_sovintoehdotus_18_marraskuuta.pdf

Muotoillaan lause uusiksi, mahdollisista korotuksista. Tein kuten Tehy laskin jo etukäteen mahdolliset korotukset. Sillähän tämä on saatu myytyä myös Tehyläisille. 22-28% palkankorotukset vain Tehyläisille, kun siihen on laskettu mahdolliset (ei varmat) korotukset mukaan.

En kehoita ihmisiä eroamaan liitosta, koska kaikesta munattomuudesta huolimatta (tehy + super), uskon vielä liittojen voimaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liittoon kuulumaton SH tulee ansaitsemaan huomattavasti enemmän KVTES:n mukaisella korotuksella.

Huomattavasti enemmän? Millä laskutoimituksella siihen päädyit?

Jos lasketaan, että saa tuon 5 euron korotuksen parin vuoden aikana. Samalla kun ei maksa palkastaan 1,1% jäsenmaksuja säästää sen n. 200-300 euroa vuodessa. Tämä tekee sitten kahden vuoden aikana sen 400-600 euroa, joten voittoa tulee 395-595 euroa.

Tulokseen vaikuttaa se onko minimipalkalla vai ei.

Jos on minimipalkalla, niin Tehyn sopimuksella saa vuoden päästä noin 100 euroa / kk enemmän ja kahden vuoden päästä noin 125 euroa / kk enemmän kuin liittoon kuulumaton (= superin sopimuksen mukaisesti).

Ainakin siinä tapaksessa kannattaa kuulua Tehyyn.

Minä en laskenut mihinkään keskiansioon suhteutettuna noita summia, vaan ihan todelliseen palkkanauhaan perustuen.

Sopimuksen loppukauden korotuksista ei kannata hirveästi vielä innostua. Ne voi jäädä saamattakin, kun on menty sopimaan tehostamisindikaatiot korotuksille. Siinä vain sitten saa  tehostaa, kun jo nykyisin on liian vähän hoitajia. Seuraavien vuosien aikana tulee hoidettavien määrä lisääntymään ja hoitajien määrää verrataan vuoden 2006 hoitajien määrään.

Tee siinä sitten kriteerit potilaiden määrälle hoitajaa kohden. Sellaisia on sivistysvaltioissa, mutta Tehyn sopimuksen takia ei tule suomeen ainakaan millään järkevällä potilas-hoitaja suhteella.

Yleiskorotuksista ei tiedä vielä mitään, onko vain liittokohtaisia korotuksia vai kuinka menee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä enemmän tätä asiaa pohdin, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sopimus on todella huono. Mitä järkeä oli ottaa kovat keinot käyttöön kun lopputulos oli vain hitusen parempi kuin mitä oltaisiin syksyllä saatu? Jokainen voi sen noista edellä olleista taulukoista laskea tai nähdä ilman laskemistakin.

Olen ollut tehyn jäsenillassa kuuntelemassa mitä korotukset tarkoittavat, ja siellä päällimmäiseksi tunteeksi jäi vain selittely siitä että tämä on hyvä sopimus. Yritettiin vakuutella että oikeasti tämä on hyvä juttu. Kaiken huippu tyhmyydessä mielestäni on se, että siellä esiteltiin korotusprosentiksi 18 jonain tiettynä ajanjaksona mutta se oli laskettu korkoa korolle periaatteella. Kolmena eri kertana saatu 2% ei lopussa olisikaan 6% korotus, vaan onkin laskettu montako prosenttia lopullinen summa on alkuperäisestä. Puhdasta matematiikkaa, ei sinänsä väärin mutta minusta jäsenistön huijausyritys parhaimmillaan. Yritetään saada luvut näyttämään paremmilta.

Paljon melua tyhjästä koko työtaistelu mutta onneksi on ohi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään mitään tietoo milloin tulee varmistetut laskelmat tästä? Mietityttää vaan kun JHL:n taulukot on roikkunu kahvihuoneen seinällä jo päiväkausia verenpainetta nostamassa... Ois kiva saada omasta liitosta varmistelut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään sano tehyn ihminen että keskiviikkona tulis nää oikeet taulukot nettiin...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään mitään tietoo milloin tulee varmistetut laskelmat tästä? Mietityttää vaan kun JHL:n taulukot on roikkunu kahvihuoneen seinällä jo päiväkausia verenpainetta nostamassa... Ois kiva saada omasta liitosta varmistelut.

Varmistetut laskelmat tulee tammikuussa.

Tammikuussa 2012  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...