Jump to content
MAINOS

Todelliset prosentit?


StarOfLife

Recommended Posts

Oma kantani on ettei TEHY:n puolelta tule mitään työtaistelua, vaan tarjous hyväksytään. Tämä on ollut luettavissa taustoista ja rivien välistä pidemmän aikaa. On aika naivia kuvitella yli 20 % palkankorotuksia hoitajille tässä kuntatalouden tilanteessa ilman lakkoa tai lakon kanssa.

Terveydenhuolto tarvitsee suuren remontin olemassaolevien lainsäädännön, rakenteiden ja rahoituksen suhteen. Palkkauksessa voidaan lähteä siitä ettei kaikki saman tutkintonimikkeen omaavat ole oikeutettuja samaan palkkaan.

Kaksi lakkoa 90 - luvulla istuneeena päätin etten enää ikinä ota osaa moiseen hölmöilyyn. Kumpikin neuvotteluosapuoli kehuu kuseneensa vastapuolta silmään, mutta kyllä se on duunari jota aina kustaan silmään. Syykin on selvä, sillä työnantaja seisoo korkeammalla.

TEHYn työtaistelusta ollaan montaa mieltä. Omani on se, että tällä kaikella uhoamisella ei haettu sitä mikä oli jäsenten perimmäinen tarkoitus. Toimenpiteillä saatiin aikaan vahinkoa joka tulee eteen tulevaisuudessa useasti, ja eri muodoissa.

TEHY:llä olisi ollut mahdollisuus ottaa paikkansa "pelottavana vastustajana", mutta tämä mahdollisuus jätettiin käyttämättä. Tämän jälkeen epäilen kyseisen "pimeän kortin" käyttömahdollisuutta.

Paljon meni asioita pieleen tässä kahinassa. Ai miten niin? No itse teen vuorokausirytmityksellä töitä ja vapaapäivinä ajan pölkkyjä metsästä tehtaalle huomattavasti paremmalla palkalla kuin hoitotason ensihoitajana. Toiseen työhön olen käynyt kouluja viisi vuotta + muut koulutukset, ja toiseen varusmiespalveluksen autokomppaniassa.

Siunausta ja kaikkea hyvää, X-2

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 86
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Käykää hyvät ihmiset lukemassa Tehyn intrassa (vaatii Tehyn jäsenyyden) loistavan edunvalvontajohtajan Minna Helteen uusin viesti .

https://www.tehy.fi/jasensivut/neuvottelukierros/neuvottelijan_muistiinpanoja/

Kun tuon lukee niin ymmärtää jo pikku hiljaa mistä tässä on kyse  :)

Minnalla on sana hallussa. Luottamukseni Tehyn toimintaan ei ole horjunut.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käykää hyvät ihmiset lukemassa Tehyn intrassa (vaatii Tehyn jäsenyyden) loistavan edunvalvontajohtajan Minna Helteen uusin viesti .

https://www.tehy.fi/jasensivut/neuvottelukierros/neuvottelijan_muistiinpanoja/

Kun tuon lukee niin ymmärtää jo pikku hiljaa mistä tässä on kyse  :)

Hyvä Minna, juuri näin!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1135231978541.jpeg

Tosta puuttuu ne tasokorotukset tms?

Savon sanomissa tänään isoa juttua siitä, kuinka palkkaratkaisu ei oikeasti olekaan niin hyvä, kuin mitä luultiin. Ei ole osa hoitajista tyytyväisiä. Myönnän kyllä, en ole minäkään. Kyllähän tässä vedätettiin hoitajia.. Näin pitkällä sopimuksella ei ole voitettu yhtään mitään verrattuna muihin aloihin. Kuopassa ollaan ja pysytään.

http://nl.zavo.net/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1135231978541.jpeg

Tosta puuttuu ne tasokorotukset tms?

Savon sanomissa tänään isoa juttua siitä, kuinka palkkaratkaisu ei oikeasti olekaan niin hyvä, kuin mitä luultiin. Ei ole osa hoitajista tyytyväisiä. Myönnän kyllä, en ole minäkään. Kyllähän tässä vedätettiin hoitajia.. Näin pitkällä sopimuksella ei ole voitettu yhtään mitään verrattuna muihin aloihin. Kuopassa ollaan ja pysytään.

http://nl.zavo.net/

Niin, eiväthän sanomalehdet koskaan valehtele, eihän?  ;D Sehän on huomattu tässä menneiden viikkojen aikana, että kuinka objektiivista uutisointi tässä maassa loppujen lopuksi on. Eihän se propaganda sieltä mediasta ole mihinkään yhtäkkiä kadonnut. Muistetaanhan nyt edelleen se kriittisyys median suhteen!

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko joku valaista, mikä tuo 3.3% 1.1.2008 on? Tuleeko se kaikille vai onko se kuoppakorotus vain niille jotka ovat  KVTES alarajalla. Mikäli näin on me tehyläiset häviämme tässä alkuvaiheessa, koska muut saivat 1.10 jo 3.4% ja me vasta ensimmäisen 4 % vasta 1.2.2008.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1135231978541.jpeg

Tosta puuttuu ne tasokorotukset tms?

Ymmärsin ettei ne tasokorotukset koske kaikkia. Tai sitten olen taasen ymmärtänyt väärin  :-    Jäsenillassa sanottiin että palkat nousevat n 440€ koko sopimuskaudella. Eli eihän tuo ollut kovin paljon parempi kuin se hylätty sopimus jossa palkat olisi noussut 215 euroa 2,5 vuodessa.

Vai?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä enemmän mä perehdyn tuohon soppariin, sitä pettyneempi mä olen. Sori, mutta en voi sille mitään. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin noi kahden viimeisen vuoden korotukset on sidottu tuloksellisuuteen, joka mielestäni on määritelty hyvinkin kyseenalaisesti tässä sopparissa. Ainut extra mikä tulee automaattisesti on toi 1.1.2010 tuleva 2,1% korotus, ja muut liitothan menevät siinä vaiheessa uudelleen neuvottelupöytään. Ainut, mihin tässä vaiheessa panen toivoni, on noiden alarajojen tarkistukset. Eli kun alarajat nousee, on pakko nostaa muitakin palkkoja jossin vaiheessa.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärsin ettei ne tasokorotukset koske kaikkia. Tai sitten olen taasen ymmärtänyt väärin  :-    Jäsenillassa sanottiin että palkat nousevat n 440€ koko sopimuskaudella. Eli eihän tuo ollut kovin paljon parempi kuin se hylätty sopimus jossa palkat olisi noussut 215 euroa 2,5 vuodessa.

Vai?

Tasokorotukset tulee jos palkka on niin pieni että jäisi tasokorotuksen jälkeen alle alarajan. Eli nostetaan siihen alarajaan.

Osa saa sitten sen 75 euroa ja osa vähemmän, jotkut ei mitään.

Toisen asteen koulutetut ei saa mitään, kun heille ei Tehy sopinut tasokorotusta.

Lääkintävaksi saa koko sopimuskaudella lisää varmasti 275 euroa.

Ei mikään kehuttava, varsinkin kun tuo 215 euron korotus olisi tullut hylätyllä sopimuksella omienkin laskujen mukaan.

Mikäli olisi sovittu tuo tasokorotus myös toisen asteen koulutetuille, niin korotus olisi ollut 400 euroa.

Minimiä saava sairaanhoitaja saa varmaa korotusta n 415 euroa.

Mikäli saa enemmän kuin minimiä, niin voi jäädä jopa 300 euroon korotus, karkeasti päässä laskettuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...