Jump to content
MAINOS

En ymmärrä... tehyasiaa


Korilla

Recommended Posts

Kaikkihan nyt liittyvät tehyyn? Pitääkö töissä sitten erikseen mainita, että hei mä kuulun tehyyn mulle eri palkka?? Eikö noi työnantajat sitten halua töihin niitä jotka eivät kuulu tehyyn? Milloin sinne tehyyn on pitänyt/pitää liittyä jotta nuo korotuksen koskee itseä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ja mä en taatusti saa lähihoitajana töitä kotikunnasta, kun ne on maksellu mun Tehy-maksuja ennen äitiyslomaa...  :-

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän on sitten laitonta ruveta syrjimään Tehyläisiä!!?

Ja nythän KAIKKI haluavat Tehyyn ja lopputulos on hyvä. Meillä on vaan yksi hoitoalan ihmisten asioita/palkkoja ajava liitto. Mihinkä niitä kahta edes tarvitaan?

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän on sitten laitonta ruveta syrjimään Tehyläisiä!!?

Ja nythän KAIKKI haluavat Tehyyn ja lopputulos on hyvä. Meillä on vaan yksi hoitoalan ihmisten asioita/palkkoja ajava liitto. Mihinkä niitä kahta edes tarvitaan?

Niin, no sithän ongelmaa ei varmaan tule, jos TEHYyn saa liittyä heti. Mut milläs todistat, että sua syrjittiin TEHYn takia?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän on sitten laitonta ruveta syrjimään Tehyläisiä!!?

Ja nythän KAIKKI haluavat Tehyyn ja lopputulos on hyvä. Meillä on vaan yksi hoitoalan ihmisten asioita/palkkoja ajava liitto. Mihinkä niitä kahta edes tarvitaan?

Vähän tätä veikkaan myös, eli SuPer ja Terveydenhoitajaliitto lakkaavat olemasta sellaisenaan. Korkeintaan ovat niin kuin Sairaanhoitajaliitto nyt. Ja mikäpä siinä, saadaan oikeasti kaikki saman katon alle ja tehoa jatkossa palkkaneuvotteluihin.

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän on sitten laitonta ruveta syrjimään Tehyläisiä!!?

Ja nythän KAIKKI haluavat Tehyyn ja lopputulos on hyvä. Meillä on vaan yksi hoitoalan ihmisten asioita/palkkoja ajava liitto. Mihinkä niitä kahta edes tarvitaan?

Niin, no sithän ongelmaa ei varmaan tule, jos TEHYyn saa liittyä heti. Mut milläs todistat, että sua syrjittiin TEHYn takia?

Tässä työtaistelun tiimellyksessäkin Tehy neuvoi, ettei työnantajalle edes tarvitse kertoa mihin liittoon kuuluu. Se ei kuulu työnantajalle. Niin täytyy toimia jatkossakin. Kyllä ne minunkin työnantajani tietävät minun kuuluvan Tehyyn, kun en nyt ole saanut töissä olla. Mä en jaksa olla huolissani. Koska mä todellakin uskon, et tänä päivänä kun tekijäitä ei ole liikaa niin meille hyville hoitajille tuunia piisaa.. ollaampa sitten missä liitossa tahansa!! :o

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta entä sitten toisin päin? Jos ei kuulu tehyyn vaan muuhun liittoon niin miten työnantaja maksaa palkan? Jos työnantajan ei tarvitse tietää, kuuluuko niin tietääkö se, miten palkan maksaa?

Entä ne lähihoitajat ja mielisairaanhoitajat yms. jotka kuuluvat tehyyn?

Siellä on palkanlaskijat ihmeissään:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse koen sen asian niin, että jos kuulut TEHYn ja pidät turpasi rullalla asiasta = saat pienemmän palkan.

Jos et kuulu TEHY:n ja pidät tai et pidä turpaasi rullalla = saat pienemmän palkan.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: eeva-kaisa

Tehy edustaa koulutettua hoitohenkilöstöä terveys- ja sosiaalialalla?

Koskeekohan nämä korotukset ketään kunnallisella puolella sosiaalialalla työskentelevää kuten ohjaajia 04SOS050?

Olen siis koulutukseltani sairaanhoitaja, mutta ohjaajan tehtävässä?

Mikähän se minunkin oikea liittoni olisi?

Voit kuulua Talentiaan, jos

    * olet suorittanut sosiaalialan tutkinnon yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa

    * olet suorittanut sosiaalialan opistoasteen tutkinnon

    * olet alan korkeakouluopiskelija

    * sinulla on jokin muu soveltuva korkeakoulututkinto ja työskentelet sosiaalialan tehtävissä ja sinulla on kyseiseen tehtävään vaadittava kelpoisuus.

.. niin etten taida kelvata sinnekkään...jos joku tietää, valaiskoon sokeaa... huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen siis koulutukseltani sairaanhoitaja, mutta ohjaajan tehtävässä?

Mikähän se minunkin oikea liittoni olisi?

Tehy on terveys- ja sosiaalialan koulutetun henkilöstön ammattijärjestö. Olet terveys- ja sosiaalialan koulutettu henkilö, eli liittosi voi olla TEHY.

Tai riippuen missä olet töissä (ymmärsin että kunnalla) JHL

Muoks*

JHL:

Voit liittyä liitton, jos olet:

    * valtion

    * kunnan

    * kuntayhtymän

    * seurakunnan tai

    * em. omistuksessa olevien liikelaitosten tai yhtiöiden

    * yleishyödyllisten yhteisöjen

    * julkiselle sektorillle palveluja tuottavien yritysten tai yhteisöjen palveluksessa.

Liittoon voit liittyä myös jos työskentelet:

    * vastaavilla toimialoilla tai

    * opiskelet kyseisille aloille valmistavassa oppilaitoksessa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milloin sinne tehyyn on pitänyt/pitää liittyä jotta nuo korotuksen koskee itseä?

Minä olen ymmärtänyt niin, että sinun on pitänyt olla jäsen 19.11.

Sopimuksessa on ns. shoppailupykälä, jonka turvin ihmiset eivät voi poukkoilla liitosta toiseen korotusten takia. Jos liityt nyt, et saa vielä sitä 1.2.2008 tulevaa korotusta, vaan vasta sen jälkeen tulevat. Näin sanoi Laitinen-Pesola Huomenta Suomessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milloin sinne tehyyn on pitänyt/pitää liittyä jotta nuo korotuksen koskee itseä?

Minä olen ymmärtänyt niin, että sinun on pitänyt olla jäsen 19.11.

Sopimuksessa on ns. shoppailupykälä, jonka turvin ihmiset eivät voi poukkoilla liitosta toiseen korotusten takia. Jos liityt nyt, et saa vielä sitä 1.2.2008 tulevaa korotusta, vaan vasta sen jälkeen tulevat. Näin sanoi Laitinen-Pesola Huomenta Suomessa.

Tuo pykälä on ihan ymmärrettävä, koska muuten saisit sekä syksyn KVTES korotukset + ton kevään korotuksen. Käsittääkseni kevään korotus kompensoi nimenomaan sitä että meille ei syksyn korotuksia makseta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milloin sinne tehyyn on pitänyt/pitää liittyä jotta nuo korotuksen koskee itseä?

Minä olen ymmärtänyt niin, että sinun on pitänyt olla jäsen 19.11.

Sopimuksessa on ns. shoppailupykälä, jonka turvin ihmiset eivät voi poukkoilla liitosta toiseen korotusten takia. Jos liityt nyt, et saa vielä sitä 1.2.2008 tulevaa korotusta, vaan vasta sen jälkeen tulevat. Näin sanoi Laitinen-Pesola Huomenta Suomessa.

Tuo pykälä on ihan ymmärrettävä, koska muuten saisit sekä syksyn KVTES korotukset + ton kevään korotuksen. Käsittääkseni kevään korotus kompensoi nimenomaan sitä että meille ei syksyn korotuksia makseta.

Juuri näin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siis mä olen kanssa aivan ulalla! olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi ja kuulun superiin. tarkoitukseni oli valmistumisen jälkeen liittyä tehyyn , koska se palvelee mielestäni enemmän sairaanhoitajien tarpeita. jäänkö nyt siis vailla kokonaan näitä korotuksia vain sen takia että kuuluin opiskelu aikana superiin?? ;)

mun mielestä tommonen on tietynlaista syrjintää.. olen sitä mieltä että kyllä kaikki hoitajat ovat korotuksensa ansainneet olkoon liitto mikä hyvänsä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siis mä olen kanssa aivan ulalla! olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi ja kuulun superiin. tarkoitukseni oli valmistumisen jälkeen liittyä tehyyn , koska se palvelee mielestäni enemmän sairaanhoitajien tarpeita. jäänkö nyt siis vailla kokonaan näitä korotuksia vain sen takia että kuuluin opiskelu aikana superiin?? ;)

mun mielestä tommonen on tietynlaista syrjintää.. olen sitä mieltä että kyllä kaikki hoitajat ovat korotuksensa ansainneet olkoon liitto mikä hyvänsä.

Eikös alla oleva vastaa kysymykseesi?

Sopimuksessa on ns. shoppailupykälä, jonka turvin ihmiset eivät voi poukkoilla liitosta toiseen korotusten takia. Jos liityt nyt, et saa vielä sitä 1.2.2008 tulevaa korotusta, vaan vasta sen jälkeen tulevat. Näin sanoi Laitinen-Pesola Huomenta Suomessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eli periaatteessa saan saman korotuksen myöhemmin jos liityn nyt tehyyn? :-  siis ääh! olen niin ulkona näistä asioista... yrittäkää ymmärtää ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...