Jump to content
MAINOS

Tehyn valtuusto hyväksyi sopimuksen!!


dino

Recommended Posts

Erittäin hienoa!

Toivotaan, että tämän johdosta koko hoitajien kenttä yhtenäistyy, eli Super kuihtukoon pois. Itse toivotan jokaisen Superilaisen tervetulleeksi Tehyyn!!

Siis oletteko kaikki oikeasti ylpeitä siitä, että Tehyn sopimus kannattaisi syrjintää  ja vastustaisi ihmisten samanarvoisuutta ja tasa-arvoa sekä oikeutta kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa liittoon?? Siis että sopimuksen jälkeen saman koulutuksen omaavat saisivat eri palkkaa? Tässä tapauksessahan ihmiset periaatteessa pakotettaisiin liittymään nimenomaan Tehyyn, tämäkö olisi reilu tapa rekrytoida jäsenistöä?

No, käytännössähän tällainen ei todennäköisesti ikinä tule toteutumaan, ainakaan toivottavasti ,tai Suomea ei enää voi kutsua tasa-arvoiseksi hyvinvointivaltioksi.

harmi, että raha tekee ihmisistä helposti niin itsekkäitä...  huh.gif  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 193
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nimenomaan. Leon todellakin puhuu asiaa. Hoitajat on osoittaneet kykynsä seistä rintamassa ja liittyä siihen tarpeen tullen. Ei nyt kannata valua takas laamailuun sen takia että saatiin hyvät tai huonot korotukset, mikä nyt kenenkin mielipide on, vaan hyödyntää sitä jatkossakin. Eli repiä kaikki hyöty irti tämän sopimuksen kohdista, joita voi me-hengellä hyödyntää. Meille on nyt neuvoteltu neljän vuoden pohja, jota eivät sido muut ammattiryhmät. Peiliinkin voi katsoa, että hyödynnetäänkö me sitä vaiko todetaan vaan että Jonkun Muun pitäs taas tulla ja tehdä. Ääni kuuluviin jokaiselta, joka kokee työssään, että on jonkin järjestelyvaran arvoinen, meiliä ammattiosastolle, luottamusmiehille, johdolle, eikä vaan levitellä käsiä, että "johdolle ne kuitenkin menee..." Jos tästä taistelusta ei muuta käteen jääny, ni luulis nyt p*rkele edes jonkunmoinen ylpeys omista siivistään, jotka kantaa.

Kunnallisessa koiranvirassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kataisen hiiri taas puhuu tv:ssä miten oikeutettua on että naiset saavat nyt enemmän rahaa korotusten myötä. Pitää kai vaihtaa sukupuolta, jos ei korotus koske mieshoitajia! Bye bye etuveitikka ja onnellinen perhe-elämä. Kai vaimo sen jotenkin ymmärtää. :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Siis oletteko kaikki oikeasti ylpeitä siitä, että Tehyn sopimus kannattaisi syrjintää  ja vastustaisi ihmisten samanarvoisuutta ja tasa-arvoa sekä oikeutta kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa liittoon?? Siis että sopimuksen jälkeen saman koulutuksen omaavat saisivat eri palkkaa? Tässä tapauksessahan ihmiset periaatteessa pakotettaisiin liittymään nimenomaan Tehyyn, tämäkö olisi reilu tapa rekrytoida jäsenistöä?

Mitä köhtaa et ymmärrä käsitteessä edunvalvontajärjestö? Super määritteli ne rajat, mihin se oli edunvalvontajärjestönä tyytyväinen. Tehy ei niihin tyytynyt ja lähti työtaisteluun. Jos kaikki olisi mennyt puihin ja Tehy olisi saanut aikaiseksi huonomman sopimuksen, niin olisitko silloin huutelemassa, että "me kans"?

Paperimiehet kuuluvat yhteen liittoon, lääkärit kuuluvat yhteen liittoon. Onko näillä ollut koskaan vaikeuksia saada vaatimuksiaan kuulluksi? Onko näillä aloilla palkat kuopassa? Koskakohan hoitoalan ihmisetkin ymmärtävät, että yksi iso liitto pystyisi ajamaan meidän etujamme paljon tehokkaammin kuin tällainen moneen liittoon hajautunut kenttä? Yksi liitto ei ole huono juttu.

Järjestymättömyys on perusoikeus. Silloin on itse valinnut myös kuitenkin sen kannan, että ei ole halunnut minkään järjestön ajavan omia etujaan. Miksi ihmeessä silloinkin pitäisi päästä osakkaaksi muiden tekemästä työstä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis oletteko kaikki oikeasti ylpeitä siitä, että Tehyn sopimus kannattaisi syrjintää  ja vastustaisi ihmisten samanarvoisuutta ja tasa-arvoa sekä oikeutta kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa liittoon?? Siis että sopimuksen jälkeen saman koulutuksen omaavat saisivat eri palkkaa? Tässä tapauksessahan ihmiset periaatteessa pakotettaisiin liittymään nimenomaan Tehyyn, tämäkö olisi reilu tapa rekrytoida jäsenistöä?

Mikä liitto solmi TA:n kanssa sopimuksen ja hajoitti rintaman? Vaikka Tehyn mielestä TNJ oli aikansa elänyt, niin Super sen liiton hajoitti allekirjoittamalla sopimuksen välittämästä kumppanin aikeista. Työnantaja alkoi sen allekirjoituksen nojalla maksamaan Superiin/liittoon kuulumattomille isonpaa palkkaa kuin tehyn jäsenille, joten turha huudella että Tehy jotenkin tuhotaisi rintaman, Palomäki sen tuhosi kun nosti hameen korviin ja pyllisti kun TA vähän kovemmin pyysi.

Päätös ei toki ollut yksin Palomäen, mutta useinhan liitot samaistetaan puheenjohtajaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Työpaikoilla syntyy aika metka tilanne kun on liittoon kuulumattomia sairaanhoitajia ja Tehyyn kuuluvia lähihoitajia.

Kuinkahan tässä tapauksessa käy palkkaerojen kanssa kahden ammattiryhmän välillä huh.gif

Olen kieltämättä varuillani työhönottajan kanssa koska minulla on vielä koeaika menossa. Vaihtavatkohan he jollain tekosyyllä Tehyyn kuulumattoman tilalle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis oletteko kaikki oikeasti ylpeitä siitä, että Tehyn sopimus kannattaisi syrjintää  ja vastustaisi ihmisten samanarvoisuutta ja tasa-arvoa sekä oikeutta kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa liittoon?? Siis että sopimuksen jälkeen saman koulutuksen omaavat saisivat eri palkkaa? Tässä tapauksessahan ihmiset periaatteessa pakotettaisiin liittymään nimenomaan Tehyyn, tämäkö olisi reilu tapa rekrytoida jäsenistöä?

Mikä liitto solmi TA:n kanssa sopimuksen ja hajoitti rintaman? Vaikka Tehyn mielestä TNJ oli aikansa elänyt, niin Super sen liiton hajoitti allekirjoittamalla sopimuksen välittämästä kumppanin aikeista. Työnantaja alkoi sen allekirjoituksen nojalla maksamaan Superiin/liittoon kuulumattomille isonpaa palkkaa kuin tehyn jäsenille, joten turha huudella että Tehy jotenkin tuhotaisi rintaman, Palomäki sen tuhosi kun nosti hameen korviin ja pyllisti kun TA vähän kovemmin pyysi.

Juuri näin! Se on kumma että asia on ihan okei toisinpäin, mutta näin päin se ei sitten olekkaan. Vielä sitä muutama viikko sitten paukutettiin henkseleitä ja kehuskeltiin kinkkurahoilla ja ilkuttiin kuinka me tehyläiset jäädään ilman niitä. Nyt kun Tehy saikin oman sopparin, niin heti alkaa itku ja kitinä.

Päätös ei toki ollut yksin Palomäen, mutta useinhan liitot samaistetaan puheenjohtajaan.

Kyllä se Jussi puhui sen valtuustonsa ympäri tässä asiassa, suurin 'kiitos' kuuluu hänelle.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis oletteko kaikki oikeasti ylpeitä siitä, että Tehyn sopimus kannattaisi syrjintää  ja vastustaisi ihmisten samanarvoisuutta ja tasa-arvoa sekä oikeutta kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa liittoon?? Siis että sopimuksen jälkeen saman koulutuksen omaavat saisivat eri palkkaa? Tässä tapauksessahan ihmiset periaatteessa pakotettaisiin liittymään nimenomaan Tehyyn, tämäkö olisi reilu tapa rekrytoida jäsenistöä?

Mitä köhtaa et ymmärrä käsitteessä edunvalvontajärjestö? Super määritteli ne rajat, mihin se oli edunvalvontajärjestönä tyytyväinen. Tehy ei niihin tyytynyt ja lähti työtaisteluun. Jos kaikki olisi mennyt puihin ja Tehy olisi saanut aikaiseksi huonomman sopimuksen, niin olisitko silloin huutelemassa, että "me kans"?

Paperimiehet kuuluvat yhteen liittoon, lääkärit kuuluvat yhteen liittoon. Onko näillä ollut koskaan vaikeuksia saada vaatimuksiaan kuulluksi? Onko näillä aloilla palkat kuopassa? Koskakohan hoitoalan ihmisetkin ymmärtävät, että yksi iso liitto pystyisi ajamaan meidän etujamme paljon tehokkaammin kuin tällainen moneen liittoon hajautunut kenttä? Yksi liitto ei ole huono juttu.

Järjestymättömyys on perusoikeus. Silloin on itse valinnut myös kuitenkin sen kannan, että ei ole halunnut minkään järjestön ajavan omia etujaan. Miksi ihmeessä silloinkin pitäisi päästä osakkaaksi muiden tekemästä työstä?

Väärin olette ymmärtäneet nyt sen, että Superin toimia tässä olisi tarkoitus puolustella. Tällä tietoa en haluaisi kuulua mihinkään liittoon, koska koen ettei vaihtoehdoista mikään aja asioitani tyydyttävästi. Jokatapauksessa, riippumatta mistään liitoista, samasta työstä pitää saada sama peruspalkka! Jokainen samanverran opiskellut sekä saman työpanoksen antava lääkäri, paperimies jne. saa saman palkan ja tämä oikeus tulisi jokaisella olla alasta riippumatta.

Palatakseni tuohon yhden liiton perusteisiin; edelleen olen sitä mieltä että Tehy ei aja eikä tule ajamaan lähihoitajien asioita samalla lailla kuin sairaanhoitajien koska tekemällä näin Tehy ns. kusisi omaan petiinsä esim. ajamalla lähi-ja perushoitajien toimien muuttamista sairaanhoitajien toimiksi perusteettomana jne. Ja myös tällä palstalla olen esittänyt kysymyksen Tehyläisille lähihoitajille siitä, mitä KONKREETTISTA Tehy on tehnyt lähihoitajien edunvalvonta-asioissa saamatta yhtään selventävää vastausta asiaan. Kysymys on edelleen avoin ja vastauksia odottava. Edunvalvontaan sisältyy muitakin asioita kuin palkka-asia, varsinkin näin sijaisen kannalta katsottuna.

Työn jatkumisen kannaltahan minulle olisi kannattavampaa kuulua porukkaan , joka ei Tehyn korotuksia tulisi saamaan koska tämän myötä työllistymismahdollisuuteni varmaankin paranisivat koska työnantaja mitä ilmeisemmin ottaisi kahdesta samanarvoisesta lähihoitajasta sen, jolle pitää maksaa vähemmän palkkaa. Ja nyt alatte puhua siitä, ettei työnantaja saa kysyä mihin liittoon kukakin kuuluu, mutta siinä vaiheessa työhaastattelussa kun alan kysyä peruspalkkaani joutuu työnantaja kertomaan minkä palkan saan kuuluessani mihinkäkin liittoon, eikä mikään kai estäisi minua kertomasta että kuulun alemminpalkattuun porukkaan? Tämä nyt siis tarkoituksellisesti provosoivana kerrottuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, helpottunut olo on, kun tämä on nyt ratkaistu. Pitkästä aikaa jännitti kun tiedotetta odotti..

No, mitä sisältöön tulee, kuten JLP sanoi, se on kouluarvosanalla 8, jos kokonaisuutta katsoo. En löydä siitä sen kummempaa juhlimista, muttei itkukaan tule.  Ei kuitenkaan lähellekkään sitä mitä haettiin, mutta kuka odotti sen menevän läpi, kuka ei.

Omaa sopimusoikeutta ei siis tullu (ilmeisesti), sen olisi mielellään halunnut, mutta sitä siis saa odotella. Hyvänä näpäytyksenä pidän kyllä sitä, että korotukset kohdentuu alussa vain Tehyläisiin, mikä ei varmaan ole kuin tilapäistä, mutta kaikille peesaajille oikein. Kriittisillä hetkillä ei tullut apuja, eikä niitä luojalle kiitos menty pyytämäänkää. Sääli yksittäisen superilaisen puolesta, mutta johtoporras tätä itse kerjäsi, ei vain uskonut, että näin voi tapahtua.

Minun vakaa mielipiteeni on, että vain yksi liitto tähän maahan mahtuu, on siinä sitten eri osastoja kuinka paljon. Sitten jos kokee, ettei mistään halua maksaa, neuvotelkoot itse palkkansa.

Mutta vaikka vakavalla asialla Tehy uhkasi, jäi päällimäisenä mieleen erittäin asiallisesti meidän puolelta hoidettu neuvottelu. pysyttiin asialinjalla, vaikka vakavalla asialla uhattiin.. JLP hoiti julkisuuden todella mallikkaasti!

Johtavat lääkärit suosittelevat Pahkasikaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Placebo, me ymmärrämme että sinua harmittaa.

Niin siis mikäänhän ei estäisi minua liittymästä Tehyyn, jos pelkkien palkankorotusten perässä olisin. Joten tässä mielessä en ymmärrä kommenttiasi ja sen sävyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun tuota hyväksyttyä sopimusta katselee, niin vaikuttaisi siltä että HOI040 liitteen alla olevien korotukset menevä KV-TES:n mukaan ainakin pari seuraavaa vuotta. Vasta vuonna 2010 näyttäisi kyseiseen palkkaryhmään kuuluville tulevan nyt solmitun sopimuksen mukaan jotain yli KV-TES:n. Tämä tietysti selittäisi miksi sopimus ei koskisi esim superilaisia. Ei se koske ilmeisesti tehyläisiäkään toisen asteen tutkinnon suorittaneita.

Toki on mahdollista, että tulkitsen sopimusta jotenkin väärin, mutta ensivaikutelma on tuo.

http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/sovittelulautakunnan_sovintoehdotus_18_marraskuuta.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenki jää viilis, että tuulettaminen vähenee, kunhan tätä sopimusta suomen kielelle ruvetaan vääntämään..

Johtavat lääkärit suosittelevat Pahkasikaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palatakseni tuohon yhden liiton perusteisiin; edelleen olen sitä mieltä että Tehy ei aja eikä tule ajamaan lähihoitajien asioita samalla lailla kuin sairaanhoitajien koska tekemällä näin Tehy ns. kusisi omaan petiinsä esim. ajamalla lähi-ja perushoitajien toimien muuttamista sairaanhoitajien toimiksi perusteettomana jne. Ja myös tällä palstalla olen esittänyt kysymyksen Tehyläisille lähihoitajille siitä, mitä KONKREETTISTA Tehy on tehnyt lähihoitajien edunvalvonta-asioissa saamatta yhtään selventävää vastausta asiaan. Kysymys on edelleen avoin ja vastauksia odottava. Edunvalvontaan sisältyy muitakin asioita kuin palkka-asia, varsinkin näin sijaisen kannalta katsottuna.

Miten sinulle on konkreettisesti näkynyt, että Tehy ajaisi vain jonkin tietyn ammattiryhmän asiaa? Perustelepa sinä. Koko ajan on painotettu, että Tehy valvoo koulutetun hoitohenkilökunnan etuja. Lähihoitajat kuuluvat tähän ryhmään. Tehy ei ole sairaanhoitajien liitto, siihen kuuluu koko terveydenhuollon alueelta eri ammattiryhmiä.

Ei nyt aleta tekemään tästä mitään titteli-topicia. Tehy valvoo kaikkien jäseniensä etuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Liittyessäni Tehyyn, virkailija sanoi, että he hakevat kaikille koulutetuille jäsenilleen palkankorotusta. Luin sopimustekstin läpi ja tuli kieltämättä sellainen käsitys, että se ei koskisi lähihoitajia ollenkaan. Kaikki muut mahdolliset ammattiryhmät siellä mainittiin mutta ei lähihoitajia.

Olisi kiva tietää kuinka tämä asia nyt on!

Sanokaa ken osaa tulkita tuota paperia kuinka asia nyt on!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liittyessäni Tehyyn, virkailija sanoi, että he hakevat kaikille koulutetuille jäsenilleen palkankorotusta. Luin sopimustekstin läpi ja tuli kieltämättä sellainen käsitys, että se ei koskisi lähihoitajia ollenkaan. Kaikki muut mahdolliset ammattiryhmät siellä mainittiin mutta ei lähihoitajia.

Olisi kiva tietää kuinka tämä asia nyt on!

Sanokaa ken osaa tulkita tuota paperia kuinka asia nyt on!

Hoitoalan ammattitehtävät 03HOI040- luokkaan kuuluvat nimenomaan lähi- ja perushoitajat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea me, onnea Tehy...palkat nousee kuitenkin, vaikka ei palkkakuoppa täyteen ole lapioitu vielä vuosiin.. Eipä taida meidän spekulointi enää neuvottelutulosta mihinkään heilauttaa?

Vastahan tuo syntyi, joten katsotaan, mikä tolkku siihen lähiviikkoina tulee?

Sopimus on aika massiivisen monimutkainen, joten odotan asian muuttuvan euroiksi, sitten mittaan onnen määrän...jos viittii hoitajan hommissa sitä odottaa?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä tekstistä Inkeri nyt puhut? Tehyn tänään hyväksymät korotukset koskevat kaikkia kunnallisella puolella työskenteleviä tehyläisiä.

Katsoppas Osku, missä kohtaa HOI040 tulee mukaan. 2010. Siihen asti on puhetta vain HOI010, HOI020 ja HOI030 palkkausryhmiin kuuluvista ja todetaan, että muiden kohdalla noudatetaan KV-TESsiä. Eihän se minua sairaanhoitajana harmita, mutta voi olla, että osa tehyläisistä tuntee tulleensa kusetetuksi. Tulkintani perustuu tiki vain siihen, kuinka itse se sopimuksen hahmotin, eikä ole välttämättä oikea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palatakseni tuohon yhden liiton perusteisiin; edelleen olen sitä mieltä että Tehy ei aja eikä tule ajamaan lähihoitajien asioita samalla lailla kuin sairaanhoitajien koska tekemällä näin Tehy ns. kusisi omaan petiinsä esim. ajamalla lähi-ja perushoitajien toimien muuttamista sairaanhoitajien toimiksi perusteettomana jne. Ja myös tällä palstalla olen esittänyt kysymyksen Tehyläisille lähihoitajille siitä, mitä KONKREETTISTA Tehy on tehnyt lähihoitajien edunvalvonta-asioissa saamatta yhtään selventävää vastausta asiaan. Kysymys on edelleen avoin ja vastauksia odottava. Edunvalvontaan sisältyy muitakin asioita kuin palkka-asia, varsinkin näin sijaisen kannalta katsottuna.

Miten sinulle on konkreettisesti näkynyt, että Tehy ajaisi vain jonkin tietyn ammattiryhmän asiaa? Perustelepa sinä. Koko ajan on painotettu, että Tehy valvoo koulutetun hoitohenkilökunnan etuja. Lähihoitajat kuuluvat tähän ryhmään. Tehy ei ole sairaanhoitajien liitto, siihen kuuluu koko terveydenhuollon alueelta eri ammattiryhmiä.

Ei nyt aleta tekemään tästä mitään titteli-topicia. Tehy valvoo kaikkien jäseniensä etuja.

Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Siis miksi minua kiinnostaisi tai minulle kuuluisi mitä Tehy tekee sairaanhoitajille kun en ole sairaanhoitaja? Ja muilta osin: lainaamassasi kirjoituksessani kerron esimerkin toimimuutoksista joiden suhteen olen varmasti oikeassa. Kyllä Tehyn sairaanhoitajat (jotka ovat suuri enemmistö) varmasti nostaisivat metelin esim. em. tilanteessa, jos Tehy vetäisi mattoa heidän altaan. Ihan näin esimerkkinä. Edelleenkin minua kiinnostaa Tehy ja sen toimet lähihoitajien suhteen. Kukaan ei vieläkään ole vastannut siihen kysymykseen, vastaukseksi ei valitettavasti vieläkään riitä, että : ajaa, ajaa. Vastauksia ja kritiikkiä tulee kaokoajan kaikkiin muihin asioihin paitsi tuohon, herättää kysymyksen miksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä tekstistä Inkeri nyt puhut? Tehyn tänään hyväksymät korotukset koskevat kaikkia kunnallisella puolella työskenteleviä tehyläisiä.

Katsoppas Osku, missä kohtaa HOI040 tulee mukaan.

Kyllä ne yleiskorotukset koskee kaikkia. Kts 2§, 1mom.

http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/sovittelulautakunnan_sovintoehdotus_18_marraskuuta.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun tuota hyväksyttyä sopimusta katselee, niin vaikuttaisi siltä että HOI040 liitteen alla olevien korotukset menevä KV-TES:n mukaan ainakin pari seuraavaa vuotta. Vasta vuonna 2010 näyttäisi kyseiseen palkkaryhmään kuuluville tulevan nyt solmitun sopimuksen mukaan jotain yli KV-TES:n. Tämä tietysti selittäisi miksi sopimus ei koskisi esim superilaisia. Ei se koske ilmeisesti tehyläisiäkään toisen asteen tutkinnon suorittaneita.

Tämä on tärkeä asia ja toivoisin että jos jollakin on asiasta faktaa selvittäisi sen meille. Nyt tulee vaikutelma että me tehyläiset lääkintävaksit, lastenhoitajat, mielisairaanhoitajat, perushoitajat yms. toisen asteen tutkinnon suorittaneet toimisimme kohtalaisen sopimuksen maksumiehinä. Toivottavasti nyt olen tässä asiassa täysin väärässä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palatakseni tuohon yhden liiton perusteisiin; edelleen olen sitä mieltä että Tehy ei aja eikä tule ajamaan lähihoitajien asioita samalla lailla kuin sairaanhoitajien koska tekemällä näin Tehy ns. kusisi omaan petiinsä esim. ajamalla lähi-ja perushoitajien toimien muuttamista sairaanhoitajien toimiksi perusteettomana jne. Ja myös tällä palstalla olen esittänyt kysymyksen Tehyläisille lähihoitajille siitä, mitä KONKREETTISTA Tehy on tehnyt lähihoitajien edunvalvonta-asioissa saamatta yhtään selventävää vastausta asiaan. Kysymys on edelleen avoin ja vastauksia odottava. Edunvalvontaan sisältyy muitakin asioita kuin palkka-asia, varsinkin näin sijaisen kannalta katsottuna.

Miten sinulle on konkreettisesti näkynyt, että Tehy ajaisi vain jonkin tietyn ammattiryhmän asiaa? Perustelepa sinä. Koko ajan on painotettu, että Tehy valvoo koulutetun hoitohenkilökunnan etuja. Lähihoitajat kuuluvat tähän ryhmään. Tehy ei ole sairaanhoitajien liitto, siihen kuuluu koko terveydenhuollon alueelta eri ammattiryhmiä.

Ei nyt aleta tekemään tästä mitään titteli-topicia. Tehy valvoo kaikkien jäseniensä etuja.

Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Siis miksi minua kiinnostaisi tai minulle kuuluisi mitä Tehy tekee sairaanhoitajille kun en ole sairaanhoitaja? Ja muilta osin: lainaamassasi kirjoituksessani kerron esimerkin toimimuutoksista joiden suhteen olen varmasti oikeassa. Kyllä Tehyn sairaanhoitajat (jotka ovat suuri enemmistö) varmasti nostaisivat metelin esim. em. tilanteessa, jos Tehy vetäisi mattoa heidän altaan. Ihan näin esimerkkinä. Edelleenkin minua kiinnostaa Tehy ja sen toimet lähihoitajien suhteen. Kukaan ei vieläkään ole vastannut siihen kysymykseen, vastaukseksi ei valitettavasti vieläkään riitä, että : ajaa, ajaa. Vastauksia ja kritiikkiä tulee kaokoajan kaikkiin muihin asioihin paitsi tuohon, herättää kysymyksen miksi?

Kyllä minä kuitenkin uskon, että Tehy ei ole vain sairaanhoitajien asialla. Ja henkilökohtaisesti, sairaanhoitajana, en puolla automaattisesti toimimuutoksia. Erikoissairaanhoidossakin on ihan kivasti tilausta myös lähihoitajien työpanokselle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tuo sopimus muuta varmaankaan sitä tosiasiaa, että palkat on edelleen matalat. Tämä kuitenkin osoitti sen, että meitä tarvitaan ja markkinat on meidän. Uskon, että nyt viimeistään monelle valkeni se, että työnantajaa on turha kumarrella. Joustot pois. Aina on mahdollisuus neuvotella enemmän ja parempia etuja paikallisesti. Nyt on neuvoteltu alarajat seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Pääkaupunkiseudulla tarjonta senkun lisääntyy 4 vuoden aikana ja se tietää palkkakilpaa työnantajien välillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenki jää viilis, että tuulettaminen vähenee, kunhan tätä sopimusta suomen kielelle ruvetaan vääntämään..

Minullakin on ikävä kyllä vähän samanlainen hytinä asiasta. Mitä tarkoittaa suomen kielellä se alarajatarkistus? Eli ketä se koskee?  Kuinka paljon siis jokainen TEHYläinen saa korotuksia?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...