Jump to content
MAINOS

Ilmapiirin myrkyttäjä


Vieras: EiJaksa

Recommended Posts

Meillä pieni työryhmä johon tuli uutena työntekijänä vuosi sitten ihminen, kenet olen tiennyt jo aiemmin ja arvasin että tästä ihmisestä koituu hankaluuksia. 

Nyt se sitten alkaa näkyä sillä että tämä naispuolinen hoitaja jatkuvasti hämmentää ja kieroilee työpaikalla ihmisistä pahaa ja pyrkii "pesemään kätensä" siten, että mielistelee edessäpäin haukkumiaan henkilöitä ja väittää muiden näistä puhuneen paskaa. Kuinka lapsellista ja kuormittavaa... eikö asiakkaissa olisi jo tarpeeksi jaksamista useimmiten, koska heissä paljon persoonallisuushäiriöisiä.  Jotenkin nyt ei vaan jaksaisi tällaista käytöstä. Olen sanonut hänelle suoraan tästä mutta ei tunnu auttavan, jatkaa vain.  Tuntuu vaikealta mennä töihin, kun ei koskaan tiedä mitä tämä henkilö on taas keksinyt ja kaikki kyräilevät toisiaan.... Hoitoalalla on useimmiten raskaimpia juuri tällaiset persoonallisuushäiriöiset hoitajat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No näitä kuspäitä mahtuu joka työpaikalle ja taloyhtiöön. näitä joilla ei ole mitään omaa elämää.

paska avioliitto... tai yksinäisyys, katkeruus, kateus yms.

 

nää on sitä paskasakkia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: olette oikeassa

Olet oikeessa tuossa, että hoitoalalla on näitä persoonallisuushäiriöisiä. Niitä on paljon.

Osa todellakin kyräilee, kieroilee ja pyrkii nostamaan itseään jalustalle. Tälläset syöpäläiset pitää leikata pois.

Omaa elämää ei ole ja työpaikka on ainut paikka, jossa voi luoda jotain jännitystä elämäänsä.

Heidän omassa vapaa-ajan elämässä ei ole mitään sisältöä. Kukaan ei vapaa ajalla joudu olemaan heidän seurassaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: miehensana

Olen ollut 10-vuotta hoitoalalla miehenä. Auta armias jos et kiinnostu jostain hoitajasta, joka osoittaa kiinnostusta sinuun.

Sen jälkeen tulee sellasta paskanpuhumista selän takana ja mustamaalaamista ettei tosikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: toinenmies

Jos olet mies niin älä ikinä ota samalta osastolta tai samasta talosta naista. Ne on niin pirullisia ja katkeria kun lopetat sen suhteen.

Menee työpaikka melko pian vaihtoon kun et jaksa katsella sitä paskaa mikä siitä seuraa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tee tämä
5 tuntia sitten, Vieras: EiJaksa kirjoitti:

Meillä pieni työryhmä johon tuli uutena työntekijänä vuosi sitten ihminen, kenet olen tiennyt jo aiemmin ja arvasin että tästä ihmisestä koituu hankaluuksia. 

Nyt se sitten alkaa näkyä sillä että tämä naispuolinen hoitaja jatkuvasti hämmentää ja kieroilee työpaikalla ihmisistä pahaa ja pyrkii "pesemään kätensä" siten, että mielistelee edessäpäin haukkumiaan henkilöitä ja väittää muiden näistä puhuneen paskaa. Kuinka lapsellista ja kuormittavaa... eikö asiakkaissa olisi jo tarpeeksi jaksamista useimmiten, koska heissä paljon persoonallisuushäiriöisiä.  Jotenkin nyt ei vaan jaksaisi tällaista käytöstä. Olen sanonut hänelle suoraan tästä mutta ei tunnu auttavan, jatkaa vain.  Tuntuu vaikealta mennä töihin, kun ei koskaan tiedä mitä tämä henkilö on taas keksinyt ja kaikki kyräilevät toisiaan.... Hoitoalalla on useimmiten raskaimpia juuri tällaiset persoonallisuushäiriöiset hoitajat. 

Sano tuosta asiasta yks kaks jossain palaverissä, jossa on muitakin ihmisiä läsnä, silloin se menee häkellyksiin ja lopettaa kaiken paskan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 minuuttia sitten, Vieras: tee tämä kirjoitti:

Sano tuosta asiasta yks kaks jossain palaverissä, jossa on muitakin ihmisiä läsnä, silloin se menee häkellyksiin ja lopettaa kaiken paskan.

Tuota olen ajatellutkin kokeilla ja kerroin tälle hoitajalle että jos kuulen vielä perätöntä paska puhetta, kerron kaiken avoimesti esim. työnohjauksessa mitä olen hänen suustaan kuullut koska en yksinkertaisesti jaksa tuollaista älytöntä kieroilua. Uskomatonta, että tällaista joutuu sietämään vielä työn lomassa kollegalta.  Ihmettelen hänen pokkaansa mielistellä niitä, joita selän takana jatkuvasti arvostelee. Luulisi kohta menevän puurot ja vellit sekaisin. Olen pyrkinyt olemaan hänen seurassaan mahdollisimman neutraali mutta se ei auta koska hän saattaa vääristää sanoja ja vetää omia johtopäätöksiä ihan mistä lauseesta tahansa. Tämä hoitaja on yli 50-vuotias...ihmettelen kovasti miten tämän ikäisen ihmisen elämän arvot voivat olla näin kierot ja suppeat.  Kaiken lisäksi tämä hoitaja aiemmin jatkuvasti pyysi mua lähtemään kanssaan töiden jälkeen oluelle tms. ja kohteliaasti kieltäydyin koska vuorotyön lisäksi ei todellakaan ole aikaa viettää sitä vielä töiden jälkeenkin työkavereiden kanssa, varsinkin kun tiesin tämän ihmisen luonteen jo edellisestä työpaikasta. Edellisessä työpaikassa henkilökuntaa oli paljon ja olimme usein eri osastoilla. Nykyisessä meitä vain 6 työryhmässä ja siksi tuntuu etten nyt millään jaksaisi tällaista lastentarha touhua pilaamaan työfiilistä.  Olen alkanut katselemaan muita työpaikkoja..ja miettimään jopa alanvaihtoa koska alkaa tuntua että tällasia hoitajia aivan liikaa alalla on ja mielenterveystyössä varsinkin on se oma porukka joka jää kansliaan jauhamaan paskaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tuo ihminen on todennäköisesti hyvin yksinäinen ja katkera. Voi olla, että ei enää edes itse tiedosta käytöstään.

Omassa elämässä näillä kyttääjillä jokin todellakin mättää. Kuten tuossa joku jo mainitsi niin syy voi olla huono avioliitto tai mikä hyvänsä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kuulostaa tutulta! Jos työnantajasi on iso (esim.kaupunki), niin voisitko vaihtaa toiseen yksikköön töihin? Reiluahan se ei sinua kohtaan ole, mutta parempi sekin kuin menettää terveytensä ja mielenrauhansa. Tuollaiset ihmiset ovat kuin synkkiä, ajelehtivia myrskypilviä, joiden pimeyden ja synkeyden pystyy herkkä ihminen aistimaan jo kauempaa. Yhteen suuntaan mielistelevät ja toiseen pyllistelevät. Jos et kuulu heidän laumaansa, niin olet ulkopuolinen ja siksi jotenkin "uhkaava". Jostain syystä edes työnantajat eivät viitsi tai uskalla tehdä asialle mitään, vaikka näkisivätkin kuvion. Erityisen raskasta on juuri tuo, ettei tiedä kehen luottaa. On erittäin raskasta tehdä työtään, jos ei saa sille edes työkavereiltaan tukea. Ajan myötä olo myös muuttuu vainoharhaiseksi, kun ei enää tiedä mikä on tuon ongelma-ihmisen aikaansaannosta ja mikä taas harmitonta vitsailua. Jos hyvin käy, ryhmässä on joku toinenkin joka huomaa tilanteen, mutta ei vaan uskalla puhua. Tuollaisilta ihmisiltä pitäisi ottaa luvat pois toimia ammatissaan, liian moni kun on vaihtanut alaa tullessaan kiusatuksi työpaikallaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Meillä oli samanlaista, oli parikin myrkyttäjää jotka tekaisivat valheellisia kanteluita kolleegoista. Ilmapiiri oli aivan järkyttävän huono kun kaikki kyräilevät toisiaan. No, ne saivat ansionsa mukaan eli oli kuulemma kehoitettu lähtemään...ovat nyt työparina myrkyttämässä seuraavaa työpaikkaa. Tilalle tuli sijainen joka rakastaa hämmentämistä, puhuu pahaa toisista, aina siitä joka on pois ja oikein lietsoo riitaa ja epäsopua. 
itse olen selvinnyt näistä olemalla oma itseni enkä välittänyt tippaakaan niistä. Oon ajatellut ketä varten töitä teen eli ensiksi itseäni varten, tienaan palkkani ja toiseksi sitä asiakasta varten joka ansaitsee ammattitaitoisen, positiivisen, kannustavan, iloisen hoitajansa. 
Joskus siinä onnistunkin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...