Jump to content
MAINOS

Tehy ei saanut sopimusoikeutta?


sissy

Recommended Posts

19.11. 11:21 Kunta-alan pääsopijajärjestöjen mukaan Tehy-kiistaa ratkova sovittelulautakunta ei esittänyt muutoksia neuvottelujärjestelmään. Tehy ei saanut läpi vaatimustaan, jonka mukaan se voisi ryhtyä sopimaan hoitajien palkoista.

Kunta-alan unionin puheenjohtaja Tuire Santamäki-Vuori on tyytyväinen siihen, että nykyinen neuvottelujärjestelmä säilyy.

– En tiedä sopimuksen yksityiskohtia. Sen verran on kantautunut korviin, ettei sopimusjärjestelmään tule muutoksia.

Santamäki-Vuori lisää, ettei sovittelulautakunnilla ole ollut tapana tehdä muutoksia järjestelmään.

Jos Tehyn vaatimus olisi mennyt läpi, Tehy olisi voinut ryhtyä sopimaan hoitoalan palkoista. Tämä olisi Santamäki-Vuoren mielestä vienyt järjestelmältä uskottavuuden.

– Suomessa vallitsee järjestövapaus. Yksi järjestö ei voi tehdä sopimuksia muiden ihmisten puolesta.

Nykyisessä järjestelmässä kunta-alan työntekijöitä edustaa neljä pääsopijajärjestöä. Tehy kuuluu perus- ja lähihoitajien Superin kanssa Toimihenkilöiden neuvottelujärjestöön.

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2007/11/19/Tehy%20ei%20saanut%20sopimusoikeutta/200729219/382?rss=2i

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos tämä pitää paikkaansa, niin missään nimessä ei pidä mennä hyväksymään neljän vuoden mittaista sopimusta vaikka prosentit olisivatkin 20 tai jopa sen yli.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen samaa mieltä... Tää tieto(?) kyllä on totaalinen isku vyön alle... Olisi siis jouduttu tinkimään prosenteista, omasta sopimusoikeudesta ja vielä 4 vuoden sopimusaika. Mitä h...tin järkeä olisi sopimus hyväksyä... Aivan torso!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen samaa mieltä... Tää tieto(?) kyllä on totaalinen isku vyön alle... Olisi siis jouduttu tinkimään prosenteista, omasta sopimusoikeudesta ja vielä 4 vuoden sopimusaika. Mitä h...tin järkeä olisi sopimus hyväksyä... Aivan torso!!!

Toivotaan et on uutisankka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhuja, huhuja, huhuja...

Mä en ainakaan usko, että tällaisen metelin jälkeen JLP ois allekirjoittanu noin huonoa sopimusehdotusta. Ellei sit oo kynsiä revitty irti ja muuta sellaista... 8)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhuja, huhuja, huhuja...

Mä en ainakaan usko, että tällaisen metelin jälkeen JLP ois allekirjoittanu noin huonoa sopimusehdotusta. Ellei sit oo kynsiä revitty irti ja muuta sellaista... >:D

Jos Vanhanen on uhannut ampua sitä virtsakivillä 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen samaa mieltä... Tää tieto(?) kyllä on totaalinen isku vyön alle... Olisi siis jouduttu tinkimään prosenteista, omasta sopimusoikeudesta ja vielä 4 vuoden sopimusaika. Mitä h...tin järkeä olisi sopimus hyväksyä... Aivan torso!!!

Toivotaan et on uutisankka.

Tää on mielenkiintoista, miten media mässäilee kokoajan tällä uutisella. No miksi ei, se on aika mehukas aihepiiri mikä varmasti saa lukijat/katsojat/kuuntelijat. Mie oon kuitenkin tässä miettinyt tämän sovintoesityksen kohdalla sitä, miten pahasti mediassa mentiin metsään, kun arvioitiin kuinka paljon niitä irtisanoutuneita tulee olemaan.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luotetaan nyt valtustoon. Kyllä ne osaa siellä laskea.

:- noinkohan.... Toivon että olet oikeassa ja minä nolo pelkuri väärässä. 8)

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luotetaan nyt valtustoon. Kyllä ne osaa siellä laskea.

:- noinkohan.... Toivon että olet oikeassa ja minä nolo pelkuri väärässä. 8)

Mistä ihmeestä tää luovutus mentaliteetti iski näin äkkiä? Pientä huhua liikkeelle neljän vuoden sopimuksesta niin kaikki ovat polvillaan. Me ollaan yhdessä perkele taisteltu tätä sotaa ja mennään yhdessä loppuun asti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä ihmeestä tää luovutus mentaliteetti iski näin äkkiä? Pientä huhua liikkeelle neljän vuoden sopimuksesta niin kaikki ovat polvillaan. Me ollaan yhdessä perkele taisteltu tätä sotaa ja mennään yhdessä loppuun asti.

Nimenomaan. Muistakaa että valtuusto hylkäs yksimielisesti sen ensimmäisen tarjouksen. Ei kai ne nyt ole yhtäkkiä tyhmiksi muuttuneet tämän hirveän väännön jälkeen. Luotetaan niihin!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luotetaan nyt valtustoon. Kyllä ne osaa siellä laskea.

:- noinkohan.... Toivon että olet oikeassa ja minä nolo pelkuri väärässä. 8)

Mistä ihmeestä tää luovutus mentaliteetti iski näin äkkiä? Pientä huhua liikkeelle neljän vuoden sopimuksesta niin kaikki ovat polvillaan. Me ollaan yhdessä perkele taisteltu tätä sotaa ja mennään yhdessä loppuun asti.

No, se tuli tuosta 4 vuoden sopimuksesta. En näe mitään järkevää vaihtoehtoa miten 20% jakaantuu 4 vuodelle niin että me olisimme voittaneet mitään tässä hommassa. Ainoa mikä voi pelastaa on että korotukset tulee 2-3 vuoden aikana ja sitten loppu mennän yleisentason mukana. tjsp.

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luotetaan nyt valtustoon. Kyllä ne osaa siellä laskea.

:- noinkohan.... Toivon että olet oikeassa ja minä nolo pelkuri väärässä. 8)

Mistä ihmeestä tää luovutus mentaliteetti iski näin äkkiä? Pientä huhua liikkeelle neljän vuoden sopimuksesta niin kaikki ovat polvillaan. Me ollaan yhdessä perkele taisteltu tätä sotaa ja mennään yhdessä loppuun asti.

No, se tuli tuosta 4 vuoden sopimuksesta. En näe mitään järkevää vaihtoehtoa miten 20% jakaantuu 4 vuodelle niin että me olisimme voittaneet mitään tässä hommassa. Ainoa mikä voi pelastaa on että korotukset tulee 2-3 vuoden aikana ja sitten loppu mennän yleisentason mukana. tjsp.

Korotukset ja teksi osio varsinkin vielä avoin. Ei valtuusto huonoa sopimusta hyväksy. Tän alan asiat pitää hoitaa kuntoon.

SE ON TAHDON ASIA!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luotetaan nyt valtustoon. Kyllä ne osaa siellä laskea.

:- noinkohan.... Toivon että olet oikeassa ja minä nolo pelkuri väärässä. :nauraa:

Mistä ihmeestä tää luovutus mentaliteetti iski näin äkkiä? Pientä huhua liikkeelle neljän vuoden sopimuksesta niin kaikki ovat polvillaan. Me ollaan yhdessä perkele taisteltu tätä sotaa ja mennään yhdessä loppuun asti.

No, se tuli tuosta 4 vuoden sopimuksesta. En näe mitään järkevää vaihtoehtoa miten 20% jakaantuu 4 vuodelle niin että me olisimme voittaneet mitään tässä hommassa. Ainoa mikä voi pelastaa on että korotukset tulee 2-3 vuoden aikana ja sitten loppu mennän yleisentason mukana. tjsp.

Korotukset ja teksi osio varsinkin vielä avoin. Ei valtuusto huonoa sopimusta hyväksy. Tän alan asiat pitää hoitaa kuntoon.

SE ON TAHDON ASIA!

Joo, kaikki on vielä auki. Hieman helpotti hallituksen jäsenen kirjoitus tehyn sivuilla. ootellaan....

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo 20 prosenttia vois esimerkiksi olla 15 prosentin ja 2,5 vuoden sopimus plus 5 prosentin ja 1,5 vuoden palkkaohjelma seuraavan sopimuksen päälle... No, ei tämäkään mikään loistava olis.

Sori, syyllistyin minäkin spekulointiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tyhmä kysymys... Mutta jos Super ja muut on kirjoittaneet 2,5v. sopparin alle ja nyt Tehylle on tarjottu 4v. sopparia. Miten on mahdollista että Tehy ei täten saanut omaa sopimusoikeutta? Miten käytännössä muka onnistuisi jos näiden liittojen pitäisi tehdä yhdessä sopimukset, mutta kuitenkin niiden voimassa olevat sopimuskaudet ovat täysin erit?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen pienessä pässäni yrittänyt miettiä tätä. Tehyn intrasta nappasin jo tän viestin

"Hei,

Ei nyt, mutta Tehyn tavoitteen oli sellainen oma sopimus,

jonka turvin he voisivat neuvotella ja tehdä sopimukset

kaikkien hoitajien puolesta, siis niidenkin, jotka eivät

kuulu Tehyyn Tätä minä olen vastustanut.

Haluan edelleen neuvotella ja sopia Superilaisten palkoista

ja työehdoista.

Terveisin

Juhani Palomäki"

Eli Tehy on alunperin ehdottanut 2,5 vuoden sopimusta. Palomäelle ei periaatteesta käy se että Tehy neuvottelee Super:n puolesta. Tehy tehnyt 4 vuoden sopimuksen, joka oikeuttaa omaan sopimusoikeuteen. Eli periaatteessa prosenteissa ei välttämättä Tehy ole antanut periksi yhtään. Tehy vain kiersi tämän tekemällä pidemmän sopimuskauden.

KT:lle tämä tietenkin passaa että vähemmän on apajille tulossa porukkaa. Kalliimmaksihan se tulisi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...