Jump to content
MAINOS

Työtaistelukrapula


OldOne

Recommended Posts

Tunnustaa täytyy, että on vieläki ahdistunu olo.  Ei oikeastaan tiedä missä ollaan menossa.

Meen jääkaapille, teen pari voikkaria ja niitten nautiskelun jälkeen pyöriskelemään sänkyyni.

Valvon yön kutakuinkin, heräilen pitkin yötä ja aamulla kysyn: oonko mää kukaan?

tästäki täysillä eteenpäin,

oliko se niin, että mikä ei tapa, se karaisee.

olipahan helekkarinmoinen vääntö!!!!

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 63
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Krapulalääkettä? Oisko apua? Etenkin tuo korkoa-korolle, prosenttien päällekkäisyydet, on aika veikeä asia tässä sopimuksessa...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elämä jatkuu ja nokka kohti uusia asioita.

Se on nyt noin, that´s it.

Eilen sitä vielä mietti, tänään ei ollenkaan niin paljon ja huomenna ei sitäkään...

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Plussana se, että hoitajilla on yhteishenkeä! Puhutaan nuorten hoitajien noususta, mutta todella paljon haastatteluissa näkyi kokeneempia hoitajia, joten voitaneen lopettaa puheet hoitajien lammastelusta.  Nyt vaan jatketaan samalla linjalle, ei tehdä ylitöitä jos ei huvita yms. Toivottavasti ajat joina ta voi kaataa kaiken shitin duunarin niskaan ovat lopullisesti ohi.

Toi on totta. Koskaan en o nähny hoitajissa semmosta munaa ja yhteishenkeä kuin tänä syksynä. Toivottavasti se jatkuu. Alistuminen, ainainen joustaminen jne, jospa se loppuis nyt?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alistuminen, ainainen joustaminen jne, jospa se loppuis nyt?

Kun jaksaa pitää tätä yllä omalta osaltaan ja tartuttaa evankeliumia myös työkaverihin, niin onnistumisen mahdollisuudet kasvaa huomattavasti! EI on kaunis sana.

Toki, niin miehissä kuin naisissakin, on näitä vaarallisen myrkynkeittäjän roolin omaavia Äiti Teresa-Florenceja, ei kai ne ikinä lopu, mut niille vois olla joku muu paikka kuin nykyaikainen terveydenhuolto.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

krapula on kova.

Harmittaa että tuollaisella väännöllä saatin noin niukka tulos. Korotukset ei koske kaikkia ja tulosparannus tavoite koskee siis vain henkilökunnan määrää. Enemmän töitä vähemillä käsillä.... ei hyvä.

Missä on kuoppakorotus jota haettiin?

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän on tyhjä olo joo. Jotenkin olin valmistautunut siihen, että joukkoirtisanoutumiset realisoituu ja toisin kävikin. Toki hyvä niin, mutta krapula on kuitenkin.

Niin kuin jo edellä usein mainittu, oli kuitenkin hienoa nähdä millä voimalla oltiin valmiit taistoon. Muistetaan jatkossakin että henkeä löytyy kun tarvitaan!  :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen ajatellut yrittää ehkäistä tätä työtaistelukrapulaa sillä, että kehotan työkavereita jatkamaan "ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa". Nyt siihen on kuukauden aikana jo ehtinyt porukka tottua, niin nyt voisi lopullisesti lopettaa sen ylenpalttisen joustamisen. Tilastoituisivat ihan normaalitilanteessakin nämä meidän resurssiongelmat. Uuteen nousuun!  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen ajatellut yrittää ehkäistä tätä työtaistelukrapulaa sillä, että kehotan työkavereita jatkamaan "ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa". Nyt siihen on kuukauden aikana jo ehtinyt porukka tottua, niin nyt voisi lopullisesti lopettaa sen ylenpalttisen joustamisen. Tilastoituisivat ihan normaalitilanteessakin nämä meidän resurssiongelmat. Uuteen nousuun!  :)

Olen samaa mieltä, nyt pitää lopettaa se ainainen joustaminen. Nimenomaan, jotta ei pääsisi unohtumaan kuinka paljon ilmaista työtä olemme tottuneet tekemään, ja mitä työnantaja siitä on hyötynyt.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä idea Puh, taidampa minäkin kieltäytyä sillä meitähän ei ylityö-eikä vuoronvaihto koskenut muutenkaan, nyt alan saada tarpeekseni antamastani panoksesta ja hyväntekeväisyydestä työnantajaa kohtaa,hälytysrahatkin oli pitkään maksamatta kun olin kiltti ja tein ylimääräisiä vuoroja toisten sairastaessa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ylitöistä kieltäytyminen... ennen vanhaan se katsottiin joustamattomuudeksi ja sillä sai yhteistyökyvyttömän leiman otsaansa. Nyt kun on nähty, että hommat pyörivät kuitenkin kun ne on pakko saada pyörimään, niin osastonhoitajien on vaikeampaa selittää että ylimääräistä työvoimaa ei ole eikä tule. Eri juttu se sitten on siellä, missä oikeasti on sellainen tilanne, kuten pienessä sädehoitoyksikössä sellaisessa kaupungissa, jossa ei ole alan koulutusta eikä irrallaan juoksevia röntgenhoitajia. Pitäisikö siellä hoitajien laittaa firma pystyyn ja tehdä ylitöitä yksityisinä? Verotuksen se pistäisi iloisesti sekaisin, mutta hillitsisi kyllä onkologien intoa lykätä lisää potilaita sädehoitoon.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Krapula vuodatusta:

Täytyy myöntää että sopimuksessa oli aluksi hieman pureskeltavaa ainakin minulle. Yksinkertaisesti odotukset olivat aivan järjettömän kovia. Mistään ei oltu halukkaita tinkimään, kuviteltiin että ei meidän käytännössä tarvitse mitään edes neuvotella, kaikki saadaan kyllä mitä pyydetäänkin koska kyllähän työnantajan on pakko suostua kaikkeen mitä vain pyydetään.

Sen virheen mielestäni Tehy teki että ainakaan minä en kertaakaan törmännyt minkäänlaiseen realiteetteihin palauttamiseen ja maanpinnalle pudottamiseen (liiton sisältä siis), päivastoin Tehyssäkin käytettiin hurmosta hyväksi ja heitettiin lisää bensaa liekkeihin. Näin ollen varmasti 90%:lla kentästä oli tavoitteet ja odotukset "The tapissa". Kaikki ajattelivat että nyt se vuosikymmenten palkkakuoppa täytetään kerralla täyteen oikein kummuksi asti. Tosiasia on kuitenkin tämä on vasta alku tuon kuopan täyttämiseksi, työ jatkuu taas neljän vuoden päästä. Toivottavasti tätä nyt nähtyä yhteishenkeä löytyy myös tulevaisuudessakin. Liitosta eroaminen on tyhmintä mitä tässä tilanteessa saattaa itselleen tehdä.

Kaikesta huolimatta tämä oli VOITTO! Ainakin henkilökohtaisiin tavoitteisiin nähden tämä tuntui aluksi häviöltä, mutta nyt maanpinnalle palattuani osaan pitää tätä kuitenkin selkeänä voittona.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neuvottelijan muistiinpanot auttavat krapulaan. Täytyy muistaa, että sota ei loppunut työsopimuksen allekirjoittamiseen vaan se vain muutti muotoaan. Mediataistelu on menossa ja vastapuolen otsikoita ei kannata niellä pureskelematta. Esimerkiksi kuntien veroäyrin korotuspaineista uutisoidessaan Yle painotti, että paineet eivät johdu Tehyn neuvottelemasta sopimuksesta. MTV3 "unohti" mainita saman asian. Jos kaikki kuntatyönantajien väitteet hyväksyy tosina, elää sikäli oudossa maassa, että huono sopimus aiheuttaa yksinään veronkorotuksia eli Tehyä on syyttäminen paitsi jäsentensä pettämisestä, niin myös kuntien talouden romahtamisesta. SuPer lisää löylyä sanomalla, ettei Tehyn sopimus ole heidän sopimustaan parempi ja superilaisten pitää siksi saada samat huomattavasti suuremmat korotukset kuin tehyläistenkin. Menossa on ristiriitaisten lausuntojen kenttäkurssi.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...