Jump to content
MAINOS

Juhani Palomäen parhaat


OldOne

Recommended Posts

"pelottaa" ihan mennä töihin yöksi, kun rahat tulivat vain tehyläisille... :o  Olen ylpeä tehyläisyydestäni...

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1440876

Superin puheenjohtaja Juhani Palomäki ihmettelee, ettei Tehy hyväksynyt työnantajapuolen tarjoamaa palkkaratkaisua.

Hallituksesta on jo moneen otteeseen kerrottu, ettei lisärahaa tule mistään. Tällä päätöksellä tehyläiset jäävät nyt ilman 270 euron joulurahaa, joka on aika merkittävä summa pienipalkkaisille, Palomäki totesi IS:lle.

Niinkö Juhani?  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kuulun JHL:n ja työtaistelun lopputulos ei mua muuten harmita, mutta olin turhaan keikkailematta työtaistelun aikana. Keikkailua ei katsottu hyvällä työtaistelun aikana (muidenkaan kun tehyläisten). Ainakin täältä palstalta sai sellasen kuvan, joten olin sitten keikkailematta. Kun tämä päätös nyt kuitenkin koskee vain tehyläisiä niin turhaan olin lojaali...Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen, kun sopu saatiin aikaseksi, vaikka palkankorotus ei mua koskekaan. Pääsee taas keikkailemaan. En mä muuten näin innokas olisi, mutta olen kotiäitinä ja työn teko pienissä määrin on ihan oikeasti kivaa *pyhimys*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/54470.shtml

Palomäen mukaan Super aikoo seuraavalla kierroksella kuroa umpeen ansioeron, jonka tehy mahdollisesti uudessa sopimuksessaan saa.
Joo, yksin heidän onki pikkuliittona tosi hyvä lähteä tappelemaan. Onnea vaan Juhani. Liittosi päivät ovat luetut. Turha enää pyristellä. Mahtaa harmittaa takinkääntö ja kaverin selkään puukotus muutama viikko sitten?

Meinaatko, että sillä ei olisi mitään merkitystä jos superilaiset lastenhoitajat, vanhustenhoitajat, sairaaloiden lähihoitajat, perushoitajat yms. menisivät lakkoon? Kuinkahan monella sairaanhoitajallakin jäisivät lapset viemättä hoitoon, kun tarhaan voitais ottaa vain puolet lapsista henkilökuntapulan takia? Siinähän sitten soiteltais mummeja ja kummeja hätiin. Ja varmaan monella vanhemmallakin hoitajalla tulis hätä käteen kun vanhemmat vanhainkodissa jäisivät ilman hoitajia.

Superilaisten (ja muiden kunta-alan liittojen) sopimushan on katkolla jo reilun kahden vuoden kuluttua, ja uskon, että silloin on kova pyrkimys noilla liitoilla nostaa hoitajien palkat samaan tasoon kuin tehyläisten. Mä en ymmärrä kuinka samasta työstä voidaan maksaa eri palkkaa, ei kertakaikkiaan mene mun oikeustajuun. Mut katsotaan kuinka käy, ihan mielenkiintoista seurattavaa oikeestaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn hakusaarto koski vain tehyläisiä. Kiitos kuitenkin tuestasi!

Näinhän se oli. Ja mun mielestä muiden liittojen hoitajat olisivat saaneet keikkailla ihan rauhassa, mutta jostain syytä siihen ei suhtauduttu hyvin. Tälläkin palstalla silloin mielipiteitä kyselin niin moni oli sitä mieltä, että keikan tekeminen työtaistelun aikana ei ole ok (kuuluu mihin liittoon vain). No, mun kohdallani kyse oli kahdesta viikosta joina en keikkaillut (alotin vasta keikkailun), että samapa tuo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinaatko, että sillä ei olisi mitään merkitystä jos superilaiset lastenhoitajat, vanhustenhoitajat, sairaaloiden lähihoitajat, perushoitajat yms. menisivät lakkoon?

En meinaa.

Mä en ymmärrä kuinka samasta työstä voidaan maksaa eri palkkaa, ei kertakaikkiaan mene mun oikeustajuun.
Niinpä, samaa periaatetta kumminkin on toteutettu Superin allekirjoituksesta lähtien. Tehyläiset ovat saaneet huonompaa palkkaa kuin muut. Samassa työssä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[  Mä en ymmärrä kuinka samasta työstä voidaan maksaa eri palkkaa, ei kertakaikkiaan mene mun oikeustajuun. Mut katsotaan kuinka käy, ihan mielenkiintoista seurattavaa oikeestaan.

En ymmärrä minäkään, miten on mahdollista että samasta työstä on maksettu eri palkkaa jo 1.10 lähtien? Ei ole ollut reilua, mutta nythän on asia korjattu.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa tää onkin vissiin tehyn propagandafoorumi. :nauraa: Mitä vaan vähänkin ei tehyä mielistelevää sanoo, niin heti älähtää useampi. ::)

Mulla ei ole hernettä nenässä eikä mitään, mutta sanonpa suoraan, että eräitä tän foorumin viestejä luettuani olen iloinen etten kuulu tehyyn (ts. näiden eräiden kirjoittajien kanssa samaan porukkaan). Onneksi en itse joudu huomenna menemään töihin ja kuuntelemaan mokomaa puhetta. (töihin menen kyllä, mutta en joudu kiihkotehyläisten kanssa kahvipöytään) Musta on ihan hieno homma, jos Tehy sai hyvät korotukset, mutta miksi pitää mollata toisten liittojen jäseniä? Eihän siellä kukaan rivijäsen ole neuvottelemassa ollut edes. Tehyläiset saakin tehdä tästedes kaikki paskahommat, kun kerran heille maksetaankin enemmän... ;)

Mulla on niin paljon vielä työuraa jäljellä, että olen ihan varma, että ennemmin tai myöhemmin tavalla tai toisella palkkatilanne tasapainottuu. Pidemmän päälle ei voi mennä läpi että eri liittojen jäsenille maksetaan eri palkkaa. Tuo "pidemmän päälle" on kuitenkin ihan eri asia kuin tämä kuukausi-pari, minkä nyt tehyläiset nyt on saaneet huonompaa.

Mut en mä jaksa alkaa tässä hötkyilemään. Pidän ensi viikon palkatonta lomaa, hyvin tästä niukasta palkastakin raaskii viikon palkatonta ottaa. Mä loikoilen palmun alla, paiskikaa te töitä ja nauttikaa isommasta palkastanne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kultahippu, Superissa ja Tehyssä on se ero, että toinen niistä pitää sovituista asioista kiinni. Super itse otti sen ajatuksen esille kun 'operaatio Tahdon asia' aloitettiin. että rintamasta ei sitten livetä. Mitä Juhani Palomäki sitten itse teki. Meni allekirjoittamaan sopimuksen työnantajan kanssa TNJ:n sääntöjen vastaisesti (mitä on ollut itse rustaamassa) ja puukotti meitä selkään niin syvään että arvet jää ikuisiksi ajoiksi. Yksin  jäätiin tappelemaan. Samalla haudattiin TNJ ja meidän liittojen yhteinen luottamusmiesjärjestelmä ja vaikka mitä. Ja koko työtaistelumme ajan Super vastusti, julkisesti paheksui ja vaikka mitä. Ei yhtään tukevaa kommenttia sisarliitolta. Joten sallinet että me Tehyläiset olemme aavistuksen herne nenässä Superin suhteen. Ok, ei ole rivijäsenten syytä, mutta liittoa tässä haukutaankin eikä jäseniä. Superilaiset on varmaan ihan ok porukkaa, mutta sen johto on suomeksi sanottuna perseestä. Anteeksi kielenkäyttöni.

Ystävällisin terveisin kiihkotehyläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen iloinen etten kuulu tehyyn (ts. näiden eräiden kirjoittajien kanssa samaan porukkaan). Onneksi en itse joudu huomenna menemään töihin ja kuuntelemaan mokomaa puhetta. (töihin menen kyllä, mutta en joudu kiihkotehyläisten kanssa kahvipöytään)

Valintansa kullakin. Tosin kannattaako periaatteensa takia menettää euroja?

Musta on ihan hieno homma, jos Tehy sai hyvät korotukset, mutta miksi pitää mollata toisten liittojen jäseniä?
Kukaan ei mollaa superilaisia. Palomäki se suuri roisto on. Monelle tehyläiselle kuitenkin superilaiset rivijäsenet ovat aivan normaaleja työkavereita. Minkäs he sille voivat jos heillä on kyvytön johtaja

Eihän siellä kukaan rivijäsen ole neuvottelemassa ollut edes.
Niin. Siksi on turha olettaa lapsellista käytöstä työkavereita kohtaan.

Tehyläiset saakin tehdä tästedes kaikki paskahommat, kun kerran heille maksetaankin enemmän... :nauraa:
Tämän takia ala on niin pitkään ollut palkkakuopassa kun katkeruuteen ja kateuteen kaikki kiteytyy. Ymmärtäkää superilaiset jo ettei tästä kuopasta nousta ellei tätä tehdä yhdessä isossa rintamassa. Näin toimii jo paperimiehet ja lääkärit.

Mulla on niin paljon vielä työuraa jäljellä, että olen ihan varma, että ennemmin tai myöhemmin tavalla tai toisella palkkatilanne tasapainottuu. Pidemmän päälle ei voi mennä läpi että eri liittojen jäsenille maksetaan eri palkkaa. Tuo "pidemmän päälle" on kuitenkin ihan eri asia kuin tämä kuukausi-pari, minkä nyt tehyläiset nyt on saaneet huonompaa.

Jaa-a. Epäilen kovasti että kaavailusi menevät pieleen. Super itse päätti lähteä tälle tielle kinkkurahan takia. Sanoisin että melko kalliit kinkkurahat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Siinä selkään puukottajille prkl!

En koe puukottaneeni sinua tai ketään muutakaan selkään, päätös sopimuksen hyväksymisestä ei ollut minun eikä kenenkään muunkaan superin jäsenen! Meiltä rivijäseniltä ei mielipidettä kysytty ja oma näkemykseni on edelleenkin se, että periksi ei olisi pitänyt antaa. Tätä näkemystä tukee tehyläisten allekirjoittama sopimus jota tulkitsen siten, että toisen asteen koulutuksen saaneet saavat tyytyä melkoisen pieniin korotuksiin.. Toki voi olla että tulkitsin sopimusta väärin, toivottavasti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Usein näissä keskusteluissa puhutaan Superista, mutta mikäs JHL:n osuus on ollut? Mä en ole alusta asti tätä hommaa seurannut ja mun liittoni ei erityisemmin ole otsikoissa ollut. Onko JHL ollut kaikessa samaa mieltä, kun Super? Itse olen ihan tyytyväinen JHL:n, mutta ei nekään oikein ole toiminut jos vain meidän liittojen palkkoja on nostettu eikä tehyläisten (?) Tehyyn en ole ajatellut liittyä, mutta jos omakin liitto on toiminut paskamaisesti niin alan jo harkita työttömyyskassaa....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En koe puukottaneeni sinua tai ketään muutakaan selkään,

Et, sen teki teidän johto (Palomäki etunenässä) joka rikkoi  kaikki sopimukset kuten edellä sanoin. Superin jäseniä siitä ei voi syyttää. Nyt jokaisen kannattaa miettiä omia ratkaisujaan.

Tätä näkemystä tukee tehyläisten allekirjoittama sopimus jota tulkitsen siten, että toisen asteen koulutuksen saaneet saavat tyytyä melkoisen pieniin korotuksiin..

Kyllä ne isommat on kun Superin neuvottelemat, siitä voit olla varma.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En koe puukottaneeni sinua tai ketään muutakaan selkään,

Et, sen teki teidän johto (Palomäki etunenässä) joka rikkoi  kaikki sopimukset kuten edellä sanoin. Superin jäseniä siitä ei voi syyttää. Nyt jokaisen kannattaa miettiä omia ratkaisujaan.

Tätä näkemystä tukee tehyläisten allekirjoittama sopimus jota tulkitsen siten, että toisen asteen koulutuksen saaneet saavat tyytyä melkoisen pieniin korotuksiin..

Kyllä ne isommat on kun Superin neuvottelemat, siitä voit olla varma.

Toivottavasti olet oikeassa..itseäni koko jupakka ei edes koske kun täällä yksityisellä puolella pakerran mutta kyllä ottaa muiden puolesta piähän jos tuntevat tulleensa kusetetuksi, varsinkin jos ovat vaihtaneet liittoa parempien palkankorotusten toivossa. No mutta, oli se lähäreiden palkankorotus sitten 10 tahi 20 prosenttia niin sairaanhoitajien on kuitenkin huomattavasti suurempi vai mitä??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta kyllä ottaa muiden puolesta piähän jos tuntevat tulleensa kusetetuksi, varsinkin jos ovat vaihtaneet liittoa parempien palkankorotusten toivossa. No mutta, oli se lähäreiden palkankorotus sitten 10 tahi 20 prosenttia niin sairaanhoitajien on kuitenkin huomattavasti suurempi vai mitä??

heh, hyvä yritys. Joka tapauksessa he saavat enemmän Tehyn kun Superin sopimuksella. Eli kukaan ei todellakaan ole turhaan liittoa vaihtanut. Ketään muuta ei ole kusetettu kuin Superilaisia. Palomäki vakuutti jäsenilleen että enempää rahaa ei ole neuvoteltavissa ja kehui kuinka hyvä heidän sopimus on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

muiden puolesta piähän jos tuntevat tulleensa kusetetuksi,palkankorotusten toivossa. No mutta, oli se lähäreiden palkankorotus sitten 10 tahi 20 prosenttia niin sairaanhoitajien on kuitenkin huomattavasti suurempi vai mitä??

heh, hyvä yritys. Joka tapauksessa he saavat enemmän Tehyn kun Superin sopimuksella. Eli kukaan ei todellakaan ole turhaan liittoa vaihtanut. Ketään muuta ei ole kusetettu kuin Superilaisia. Palomäki vakuutti jäsenilleen että enempää rahaa ei ole neuvoteltavissa ja kehui kuinka hyvä heidän sopimus on.

Jaa mitä tarkoitat, että hyvä yritys?? Eikös saa potuttaa muiden puolesta?? Joillain katsos on tuota empatiakykyä!! Miksi ihmeessä muuten päätäni aukoisin kun itseäni koskeva sopimus on tehty jo aikaa sitten ja se sopimus koskee käsittääkseni kaikkia yksityisellä puolella työskenteleviä, jopa tehyläisiä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palomäki jatkaa hyviä lausuntojaan:

http://aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/54612.shtml

- Sairaaloissa on vallalla erittäin vanhakantaiset johtamismallit. Kaiken lisäksi osastohoitajat ovat yleensä aina tehyläisiä, jotka harjoittavat työpaikoillaan ay-politiikkaa, pamauttaa Palomäki.

Hänen mukaansa sairaanhoitajat ovat myös liimautuneet liiaksi tietokoneiden ääreen, jolloin potilaan viereen ei riitä väkeä.

  :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palomäki jatkaa hyviä lausuntojaan:

http://aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/54612.shtml

- Sairaaloissa on vallalla erittäin vanhakantaiset johtamismallit. Kaiken lisäksi osastohoitajat ovat yleensä aina tehyläisiä, jotka harjoittavat työpaikoillaan ay-politiikkaa, pamauttaa Palomäki.

Hänen mukaansa sairaanhoitajat ovat myös liimautuneet liiaksi tietokoneiden ääreen, jolloin potilaan viereen ei riitä väkeä.

  :nauraa:

Ei jei tuo voi pitää paikkaansa!

..nimim. yökkönen.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palomäki jatkaa hyviä lausuntojaan:

http://aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/54612.shtml

- Sairaaloissa on vallalla erittäin vanhakantaiset johtamismallit. Kaiken lisäksi osastohoitajat ovat yleensä aina tehyläisiä, jotka harjoittavat työpaikoillaan ay-politiikkaa, pamauttaa Palomäki.

Hänen mukaansa sairaanhoitajat ovat myös liimautuneet liiaksi tietokoneiden ääreen, jolloin potilaan viereen ei riitä väkeä.

  ;)

Mä en ole sairaanhoitaja vaan lähihoitaja ja tälläkin hetkellä hyvin liimaantuneena tietokoneeseen  :nauraa: Joten löytyypä näitä meistä lähäreistäkin  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

heh heh pallomäki varmaan ei oikein tajuu et nykyisin  joutuu kirjaamiset ym tietokoneella tekemään..

Uutisissa kun näytivät neuvotteluja niin kaikilla (melkein) läppärit nenän eessä oli, eli olisivatko hekin voineet jo aikaisemmin jotain tehdä eikä istua tietokoneella?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun TEHY on näyttänyt mallia, niin seuraavalla kierroksella Super pystyy halutessaan samaan suoritukseen.

Jos lähihoitajilla/perushoitajilla vain rintama kestää, niin työtaistelu olisi periaatteessa helpompi sillä sitä ei pystytä vesittämään suojelutyöllä tai millään pakkotyömääräyksillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun TEHY on näyttänyt mallia, niin seuraavalla kierroksella Super pystyy halutessaan samaan suoritukseen.

Jos lähihoitajilla/perushoitajilla vain rintama kestää, niin työtaistelu olisi periaatteessa helpompi sillä sitä ei pystytä vesittämään suojelutyöllä tai millään pakkotyömääräyksillä.

Mä taas luulen, että muiden naisvaltaisten liittojen on nyt vaikea ruveta vähään aikaan öykkäröimään. Ensinnäkin kukaan ei uskalla enää laukoa vaalilupauksia ihan miten sattuu ja toisekseen kun vastikään on käytetty rajuhkoa joukkoirtisanoutumista, niin sen teho ei ole pitkään aikaan sama vaikka sitä muutkin yrittäisi lähitulevaisuudessa. Kyllä KT pitää huolen, ettei toista vastaavanlaista tilaisuutta tule... :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/11/583653

Palomäki muistuttaa, että Super pääsee neuvottelupöytään uudestaan kahden vuoden päästä, kun taas Tehyn sopimus kattaa seuraavat neljä vuotta.

- Tulemme todennäköisesti saamaan silloin samat korotukset kuin Tehyllä tai vielä suuremmat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei taida olla Palomäellä oikein pelisilmää yhtään.

Se on varmaa että 2,5 vuoden päästä päädytään tupoon. Turha kuvitella että kalliisiin liittokierroksiin enää lähdetään isossa porukassa muiden kanssa 2,5 vuoden päästä.

Ja jos Palomäki lähtee uhkailemaan irtisanomisilla tai lakolla, niin turha toivo. Superilla on käsittämättömän huono järjestäytymisaste. Tietenkin nyt väheksymättä lähihoitajia ja perushoitajia, niin valitettavasti sairaanhoitajat pystyvät korvaamaan lh:n ja ph:n duunit, mutta lh tai ph ei voi korvata sh:ta täysin.

Tämä on tietenkin aika karu fakta, mutta ei se tarkoita etteivät lh:t ja ph:t minun silmässä ole mitään surkimuksia, päinvastoin. Arvokkaita tulevia työkavereita  ;)

4 vuoden päästä Tehy neuvottelee yksin ainoastaan sopimuksesta. Silloin on turha puhua tuposta. Silloin tullaan selkeästi pääsemään parempiin liittokierroksen takia, koska osingolle on vain ja ainoastaan Tehy. Tässä oma sopimusoikeus korostuu.

Ja vaikka opettajien tapaushan ei minulle kuullu, mutta opettajien irtisanoutumiset ovat yhtä tyhjän kanssa, opettajat eivät leiki ihmishengillä. Lyhyt aikainen lakkoilu tuskin auttaa. OAJ:n Kangasniemen puheet kirimisestä ovat siis yhtä tyhjän kanssa.

Superilla oli mahdollisuus päästä hyville sopimuksille tällä kierroksella ja ehkä tulevaisuudessa, vaikka TNJ:n veikattiin hajoavan lopullisesti tämän jälkeen. Palomäen 'loistava' pelisilmä pilasi sen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...