Jump to content
MAINOS

Sovintoesitys syntynyt?!


OldOne

Recommended Posts

Tehyn palkkakiistassa saavutettiin sunnuntai-iltana yksimielinen sovintoesitys. Hoitajien uusi työehtosopimus olisi esityksen mukaan nelivuotinen. Tehyn valtuuston ja Kunnallisen työmarkkinalaitoksen valtuuskunnan on päätettävä sovintoesityksestä huomenna kello 18:aan mennessä. Mikäli ne hyväksyvät sovintoesityksen, työtaistelu peruuntuu.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Tehy-kiistassa+saavutettu+ehk%C3%A4+l%C3%A4pimurto/1135231910601

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1456081

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/54436.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Seija2006

Mutta jos noin, hyvin taisteltu tehyläiset !!

Kun työnantaja huomasi, että porukkaa ei saada pakkotöihin, kun korkeintaan puolet tarvittavasta määrästä, niin ehkä realiteetit alkoivat selvitä.

Meitähän ei pomputeta eikä pakoteta !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei aikaisemmin jännittänyt, niin nyt sitten jännittää, että minkälainen tuo sopimus tulee olemaan...

Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu, jolle kummalliset sanat ovat Harmi.

- Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

neljä vuotta ja 19%!  huh.gif Eipä kuullosta hyvälle!  angry.png

Se 19% on pelkkä HUHU. Missään ei ole siitä faktaa. Rauhassa nyt.

Juuh, nää keskustelut pitäis nyt melkein lopettaa kokonaan. Ei vissiin kellään oo mitään faktaa.. ja hei, mul on rapulapäivä. Mä voin saada vaik sydärin kun säikytellään tollasilla luvuilla  8)

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ma veikkaan että 4 vuotinen sen takia ettei ihan heti ruveta joukkoirtisanoutumisia uusimaan lähitulevaisuudessa.

Todellisuudessa sopimuksen arvo saattaa olla edelleen se 9,5% vuoteen korotusta mitä olisi tullut 2,5 vuotisessa 24% korotuksessa, eli neljälle vuodelle tekisi 38%.

Okei ei ehkä noin kova, mutta joku 35% saattaa kuulostaa hyvinkin mahdolliselta. Jotenkin uskomattomalta tuntuu että Tehy olisi tehnyt huonomman sopimuksen kuin SuPer, jos KT on kerran tullut vastaan. Turhaan kai Vanhanen on vedonnut neuvottelutulokseen pelkällä "voivoi neuvotelkaa nyt" asenteella.

Tää on kyllä niin tuhannen taalan paikka ollut etten jaksa Jaanan ja Minnan ryssineen tätä. Tuskin Tehy turhaan on mielenilmauksia pitänyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4v sopimus kuulostaa kyllä liian pitkältä. Voisi olla hyvä diili vain siinä tapauksessa, että heti alkuun saataisiin todella tuntuva korotus, ja palkka sidottaisiin indeksiin, jonka mukaan sitä korotettaisiin vuosittain. Sopimusneuvotteluissa puhuttiin aikaisemmin jossain vaiheessa, että nyt tarvitaan luovia ratkaisuja. Joku tämän tyylinen voisi siis ehkä olla mahdollinen.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nyt tarvitaan luovia ratkaisuja. Joku tämän tyylinen voisi siis ehkä olla mahdollinen.

Jaanalle pesti kokoomuksen johdossa jos tulee alas palkankorotuksien osalta? Ettei vain Palomäkeen kohdistuvaa taktiikkaa olisi tässäkin käytetty

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sovintoesitys siis annettu ja vielä yksimielisesti. Nyt jos koskaan olisi ollut aika luoda painetta työnantajalle. viime hetket ennen lakon alkua ovat tunnetusti ne jotka ratkaisevat....mitä tästä siis voidaan päätellä:

TEHY:n saama sovintoesitys lienee olevan suht hyvä, jos se ei sitä ole niin tässä vaiheessa pitäisi olla vääntämässä vielä neuvottelupöydässä kuntatyönantajan kanssa....jos nyt ollaan suostuttu heikkoon esitykseen ollaan kyllä menetetty loistava tilaisuus...   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä tarkoittaa "kohtuullinen" JSP:n suusta? Hiukka pelottaa toi huominen...

Hän ei voi vielä tuulettaa että sopimus olisi loistava, kuuluu neuvottelutaktiikkaan näytellä uhrautunutta.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko vaan jauhaa.

Tää koko työtaistelu on jotenki käyny mun pinnan päälle. Oon ollu ihan stressaantuneena jo useemman viikon. Sairaslomapäiviäkin on kertynyt useampi kireiden lihasten ja mahataudin takia. Oireilen psykosomaattisesti ihan selvästi. Uni ei tule yöllä ja pinna on lihasten lisäksi tosi kireällä.

Tänään on ollut  ehkä pahin päivä. Itku on ollut herkässä ja selkä niin kipeä ettei tiedä miten päin olisi. Olen odottanut, varmana työtaistelun realisoitumisesta, huomisen päivän loppua kuin kuuta nousevaa. Pahin stressi kun tahtoo yleensä helpottaa kun tietyn kipupisteen yli päästään.

Tieto yksimielisestä sovintoesityksestä tuli nurkan takaa. Ensimmäiset ajatukset olivat, että ei voi olla totta, mahtavaa.  Ryntäsin koneelle ahmimaan lisää informaatiota. 4 vuoden "fakta" sopimuskaudensa oli tyrmäävä. Tunteet heittivät ympyrää ja innostuksen tilalle tuli pelko. Pelko, että Tehy on tehnyt sen taas ja luikkinut liian helpolla pois pelistä.

Huominen näyttää... siihen saakka saa jännittää. Saa nähdä tuleeko yöllä uni.

Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu, jolle kummalliset sanat ovat Harmi.

- Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy sivut nurin. Ilmeisesti kaikilla on asiaa sekä tiedonnälkää. Valtuustokaan ei tiennyt vielä 2030 sisällöstä( ainakaan ei kerro) joten prosentit lienevät ( toivottavasti) hevosmiesten tietotoimistosta.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy sivut nurin. Ilmeisesti kaikilla on asiaa sekä tiedonnälkää. Valtuustokaan ei tiennyt vielä 2030 sisällöstä( ainakaan ei kerro) joten prosentit lienevät ( toivottavasti) hevosmiesten tietotoimistosta.  huh.gif

TEHY:n intrassa oleva keskustelupalsta spammattiin paskaksi tuon 19% huhun vuoksi. Harvoin näkee noin teknisesti (ja sisällöllisesti) lukukelvotonta palstaa - paikoitellen meno muistutti jopa Suomi24:ää.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn palkkakiistassa saavutettiin sunnuntai-iltana yksimielinen sovintoesitys. Terveydenhoitajien uusi työehtosopimus olisi esityksen mukaan nelivuotinen. Tehyn valtuuston ja Kunnallisen työmarkkinalaitoksen valtuuskunnan on päätettävä sovintoesityksestä huomenna kello 18:aan mennessä. Mikäli ne hyväksyvät sovintoesityksen, työtaistelu peruuntuu.

Mitenköhän meille muille sit?  8)

Toivotaan, ettei historia toista itseään Tehyn kohdalla. Sit menee kaikki ketuiks, jos tämä taistelu nyt sössittiin liian halvalla. Mutta huominen kertonee asiasta lisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nelivuotinen sopimus on ok, jos saatiin oma sopimusoikeus ja jos sopimuksessa on indeksiehto tai vastaava, jolla taataan, ettei lyhyemmällä sopimuksella voida mennä seuraavalla sopimuskierroksella, joka Tehyltä jäisi nelivuotisessa diilissä väliin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen ainakin psyykannut itseni huomiseen lääninhallituksen pakoiluun ja loppuviikon lomailuun, että eikai se sopu jo nyt...  8)

Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosta saa aika hyvin osviittaa siitä miten Tehy:n valtuuston pj. Rauno Vesivalo asian näkee:

Vesivalo ei usko, että oikeus omaan sopimukseen ratkeaa näissä neuvotteluissa. "Rahaa tässä haetaan, enkä ainakaan minä ole valmis maksamaan neuvotteluoikeudesta hirveitä summia, enkä usko että jäsenistökään", hän sanoo.

"Yksinkertaisesti tässä on lähetty korottamaan palkkatasoa kuopasta pois. Ei se oikein istu, että kuoppa täytetään omalla sopimuksella. Ei siitä jää käteen ainakaan heti mitään, ei jäsenistö semmoista kestä."

Vesivalon mukaan Tehyn valtuusto ei hyväksy kovin pitkää sopimusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen ainakin psyykannut itseni huomiseen lääninhallituksen pakoiluun ja loppuviikon lomailuun, että eikai se sopu jo nyt...  >:D

Minäkään en ole valmis palaamaan työhön jo tiistaina, vastahan pääsin sieltä pois. Eikö me voida työtaistella vielä viikko-kaksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosta saa aika hyvin osviittaa siitä miten Tehy:n valtuuston pj. Rauno Vesivalo asian näkee:

Vesivalo ei usko, että oikeus omaan sopimukseen ratkeaa näissä neuvotteluissa. "Rahaa tässä haetaan, enkä ainakaan minä ole valmis maksamaan neuvotteluoikeudesta hirveitä summia, enkä usko että jäsenistökään", hän sanoo.

"Yksinkertaisesti tässä on lähetty korottamaan palkkatasoa kuopasta pois. Ei se oikein istu, että kuoppa täytetään omalla sopimuksella. Ei siitä jää käteen ainakaan heti mitään, ei jäsenistö semmoista kestä."

Vesivalon mukaan Tehyn valtuusto ei hyväksy kovin pitkää sopimusta.

Täytyy kuitenkin huomioida, että lautakunnassa oli Tehyltä kokoomuksen ja keskustan edustajat ja niillä on myös valtuustossa enemmistö. Vesivalo taas edustaa demareiden ryhmää.

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...