Jump to content
MAINOS

Lista foorumin orjatyöläisistä ja hurjimmat stalkkeritarinat


Mimmu

Recommended Posts

Eli perustetaankos ketju johon kaikki työmääräyksen saaneet hoitsunettiläiset  saavat ilmoittautua.

Kertokaa vielä millaisissa olosuhteissa määräys tuli ja aiotko sitä noudattaa.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heräsin puhelimeni pirinään.. Saatana- vilkaisin kelloa ..20.20 "Mmm joo oon tulossa, nukahdin...". Loistavaa. Yövuorostakin voi nukkua pommiin. Työvuoron piti alkaa 20.15 ja pyörällä liukastelin TAYSiin vartissa. Ja tadada-dattadaa ! Hoitoasemalla odoittaa kollegat ja ylihoitaja.. Mmmm huomenta kaikille tasapuolisesti. Kiva myöhästyä, kun ylihoitajakin on viettämässä perjantai-iltaa kanssamme..

Että nimi paperiin, 20.58.. palataan asiaan sitten lauantai-iltana, taitaa olla pikkujoulut...lupailin..sen toisen tapaamisen

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen (perjantaina) klo 16.30 soitti Lari Lääninhallituksesta. Ei olis kai pitäny vastata, mutta en ollut ilmeisesti riittävästi tilanteen tasalla näin lomalla ollessani että olisin tajunnut olla vastaamatta outoon numeroon. Lääninhallituksen setä kyseli josko olisin kotona kun olis kirje toimitettavana. Minä siihen, että enpä ole (enkä siis oikeasti ollutkaan) kotona. Noh, setä jatkoi ja halusi tietää milloinkohan saattaisin seuraavan kerran olla kotona niin voisivat lähteä sitä breiviä tuomaan. Minä kerroin, että olen lomalla enkä oikein osaa sanoa milloin olen kotona. Puhelu katkesi (tai Lari löi mulle luurin korvaan!) eikä sen jälkeen kuulunut koko miehestä tahi edustamastaan puulaakista mtn.

Maanantaina pitäis mennä ekaa päivää loman jälkeen töihin. Uusiin tehtäviin (sisäiseksi sijaiseksi) ja ensimmäistä päivää perehtymään. En vaan oikein tiedä että minne mennä (osa osastoista menee sulkuun työtaistelun myötä) ja mietin tässä nyt että mihinköhän pestiin se Lari mua oikein tahtoi. Tarttee varmaan olla "nakkisuojassa" jossain liinavaatevarastossa koko maanantai ettei "ne" löydä mua...

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulin äsken kotiin työvuorosta 30 tunnin valvomisen jälkeen, istuin autossa parkkipaikalla, kun yht'äkkiä auton takaa kulki kaksi Itellan sähkönsinistä kuriiria kohti meidän asuntoa... Itse työskentelen irtisanomisten ulkopuolella mutta parempi puolisko kuuluu irtisanoutuneisiin. Äkkiä soitto vaimokkeelle, jonka tiesin olevan joko juuri tullut kotiin tai matkalla töistä kotiin... ÄLÄ AUKAISE OVEA! Ne tulee sinne päin. Onneksi hän oli itse nähnyt samat viestintuojat metsäpolulta. Piti vain toivoa, ettei tytär aukaise ovea, jännittyneenä ja varoen kävelemme koti ovea kohti, Itellan kuriirit ovatkin napanneet naapurin rouvan :(

Kiukku valtaa sisimpäni, menen ulos pihalle ja kysyn kuriireilta miltä tuntuu jahdata viattomia hoitajia orjiksi ja kuinka monta ovat saalistaneet... äänensävyni ei ehkä ollut kaikkein ystävällisin mutta ainakin miespuolisella oli vielä huumoria jäljellä ja vastasi "sitä tässä itsekin mietitään, mielenkiintoinen kysymys". Ei siis ilmeisesti kaikkein halutuin tehtävä ollut.

Me selvisimme siis säikähdyksellä mutta kyllä sitä pientä paranoiaa näköjää pukkaa ;D

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli varoitusviestiä just että meidänkin porukkaa on kuulemma määrätty töihin. Kaveri valitteli kovasti, että kun ei ehtinyt avaamaan ovea Itellan porukoille...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä menin eilen töihin, ei ollut oikeesti mitää syystä miksi en olisi mennyt. Siinä kaffella istuessa tuli yh ja oh, istuivat pöytään meidän kanssa, lopisivät höpinän että mitä tämä on jne (molemmat on oikeesti mukavia ihmisiä, eivätkä tee tätä mielellään) Jakoivat laput meille, pari kollegaa esitti pirullisia kysymyksiä, mm valtuutuksesta ja missä se läänin antama lappu on, kun ei ollut heillä mukana ja kuka todistaa, että ne läänin edustajien allekirjoitukset kyseisessä preivissä on aidot ja että NE ihmiset on läänissä töissä. Tämän keskustelun jälkeen hiljainen joukko laittoi nimen paperiin (-2), ilman hyväksymistä. Tänään sitten sama uudelleen, määräysten kanssa. Kun kollegani hyvin tunnen, samat kysymykset tulevat toistumaan.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kovin suuria sankartarinoita ei tulla saamaan. Suurin osa siltikin taitaa mukisematta allekirjoittaa sen lappusen...

Kyllä sinne jotain sankaritarinoitakin mahtuu- tai ainakin onnistuineita väistöliikkeitä ::)

Suuri määrä hoitajia yhä tavoittamatta

18.11.2007 09:07

Suuri määrä potilasturvatyöhön tarvittavia hoitajia on yhä tavoittamatta. Tilanne on pahin Pohjois- ja Etelä-Suomessa.

Oulussa kuulemiskirje velvoitetyöhön on saat perille vain hoitajista joka kolmannelle. Helsingissä kaksi kolmesta hoitajasta oli tavoitettu, ja kirjeiden jakaminen jatkuu. Työstä kieltäytyjiä on muutama kymmenen.

Työhönmääräämiskirjeiden lähettäminen on alkanut koko maassa.

IS-STT 

Muoks

Ja samaa saagaa hesarista....

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Suuri+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4+hoitajia+yh%C3%A4+tavoittamatta/1135231908392

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas ne kävi hajottamassa mun ovea... Ei kerenny avata kun piti maustaa uuniperunoita just silloin, se on tarkkaa puuhaa...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas ne kävi hajottamassa mun ovea... Ei kerenny avata kun piti maustaa uuniperunoita just silloin, se on tarkkaa puuhaa...

Asiat tärkeysjärjestykseen- uuniperunoilla ei leikitä ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas ne kävi hajottamassa mun ovea... Ei kerenny avata kun piti maustaa uuniperunoita just silloin, se on tarkkaa puuhaa...

Laita lappu oveen, että "naapurien toiveesta, voisitteko hakata oveani vähemmän, koska en halua teidän takianne häätöä asunnostani. Hyvät tavat kunniaan.".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äsken tuli tekstari:

Jokaisen tehyläisen tulee ottaa asiallisesti vastaan kuulemisilmoitus ja potilasturvatyömääräys. Terveisin, Tehy ja Tehy-Hus. Välitä viestiä tehyläisille.

Onkohan pakoilu hankaloittanut neuvotteluja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan pakoilu hankaloittanut neuvotteluja?

On saattanut vaikuttaa, mutta toisaalta tuon pakoilun pitäisi neuvottelupöydässä olla lähinnä ilmoitusasia - ei sen substanssiin pitäisi vaikuttaa mitenkään.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äsken tuli tekstari:

Jokaisen tehyläisen tulee ottaa asiallisesti vastaan kuulemisilmoitus ja potilasturvatyömääräys. Terveisin, Tehy ja Tehy-Hus. Välitä viestiä tehyläisille.

Onkohan pakoilu hankaloittanut neuvotteluja?

Miten se hankaloittaa voisi ?

Jos KT saisi kaikki orjatöihin niin ei heidän silloin tarvitsisi sopia.

Kun eivät saa orjia niin ovat pakotettuja sopimaan.

Ei Myöskään heti kannata kieltäytyä, vaan käyttää se harkinta-aika, jonka lopulla sitten lähettää sähköpostin lääninhallitukselle ja kieltäytyy erilaisilla syillä perustellen.

Silloin joutuvat odottamaan sen 24 tuntia ja käsittelemään kieltäytymisperustelun, jonka jälkeen tekisivät määräyksen (jos tekevät) ja se määräys pitää myös toimittaa hoitajalle henkilökohtaisesti ja kuitattuna.

Jos kieltäytyy heti ja vain ruksin laittamalla, niin eivät joudu tekemään muuta kuin tekemään määräyksen jonka voi toimittaa heti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten se hankaloittaa voisi ?

Jos KT saisi kaikki orjatöihin niin ei heidän silloin tarvitsisi sopia.

Yksinkertaisesti siten, että toinen osapuoli ei usko TEHY:n pyrkivän sopimukseen ja kuvittelee TEHY:n tekevän kaikkensa hankaloittaakseen tilannetta. Kyse on siis tavallaan siitä hengestä ja ilmapiiristä jossa neuvotteluja käydään.

Ja jos kaikki menisivät orjatöihin, niin kuvitteletko että KT olisi tilanteeseen tyytyväinen ja lopettaisi neuvottelut siihen?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paha sitä mitenkään pätevästi moittiakaan on, jos ihmiset viettävät vapaa-aikaansa niin kuin viettävät.

Eiköhän jokainen tee omat päätöksensä tässä asiassa ihan itse. Ja siksi toiseksi, pakkohan tehyn liitona ja julkisena sopijaosapuolena on toimia lain mukana. Mutta minkäs teet, jos rivijäsenet vaan eivät tykkää orjatyöstä yhtä paljon kuin kuurupiilosta 8) (nimim. ei edelleenkään matkalla töihin)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ne itellan tyypit kolkuttaa liian kovaa.  8) Mtv3 sivulita:

"Muutamia sekunteja kestänyt tärinä sai ikkunat helisemään.

Jyväskylän maalaiskunnassa havaittiin tänään kaksi maanjäristystä. Maa järisi iltapäivällä Oravasaaressa. Helsingin yliopiston Seismologian laitoksen alustavien tietojen mukaan kello 15.29 havaittu järistys oli voimakkuudeltaan 1,3 Richterin asteikolla. 16 minuuttia myöhemmin maa järisi 0,8 Richterin voimakkuudella...."

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...