MaleNurse Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Tänään kotiin lähtiessä tuli ylihoitajalta ilmoitus, että lääninhallitus voi antaa määräyksen potilasturvatyöhön yliopistollisiinsairaaloihin. Siis meitä psykiatrisia hoitajia... Mehän ei kuuluta muutenkaan lakon piiriin... Ei tässä muuten kun se, että on hieman vierähtänyt aikaa somatiikan opinnoista jne. Voi olla ihan pihalla jossain päivystyksessä :- no niin... katsotaan mitä ensiviikko tuo tullessaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jio Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Ei s-tana, mä olen ihan kädetön kaveri somaattisella puolella (jso nyt osaan mitään muutakaan tehdä)! Viimeisin somaattisen hoidon jakso taisi olla v. -90 tai keväällä -91. Hakeekohan ne humalaisten/narkkien kanssa painijoita sinne? My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oinaspässi Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Ei s-tana, mä olen ihan kädetön kaveri somaattisella puolella (jso nyt osaan mitään muutakaan tehdä)! Viimeisin somaattisen hoidon jakso taisi olla v. -90 tai keväällä -91. Hakeekohan ne humalaisten/narkkien kanssa painijoita sinne?Heh... Mä kans ilmeisesti tappaisin jonkun, tai useita potilaita, jos jonnekin ensiapuun joutuisi menemään?! Siis ihan perustyötä tehdessä, kutsumuksella, en tarkoituksella. Psykiatria on sentään kotoista ja helppoa... Tää menee kyllä niin vituralleen koko Suomi -tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan- Link to comment Share on other sites More sharing options...
skitsohoitaja Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Toistaiseksi ei ole tullut työnantajalta ilmoitusta "pakkotyöstä" somatiikan puolelle. Ihmettelen vain millä nämä hommat saa sitten tehtyä täällä psykiatrisessa akuuttihoidossa kun nytkään ei löydy tarpeeksi väkeä eikä ukkoa töihin. Tuulikaapissa annetaan jo Acu+Ativan kankkuun ja odotellaan siinä ½ tuntia? Jos joudun siirtymään somatiikan puolelle niin meneehän nämä päivät ja viikot mukavasti perehdytyksen parissa. Mistähän niitä ORJA-paitoja sais? Menen viimeistään lauantaina vaikka itse painattamaan pari työpaitaa.. ;) The Iron is the best antidepressant I have ever found. The Iron never lies to you. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. Henry Rollins Link to comment Share on other sites More sharing options...
psyhoi Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Ruumiita tulee jos tässä joutuu ensiapuun töihin, vaikka perushommat kyllä pitäisi olla muistissa. Itse olen ollut lomalla eikä mitään irtisanoutumispaperia ole tullut silmien eteen. Mietityttää vaan miten irtisanoutuminen vaikuttaa työnantajan kustantamiin koulutuksiin. Olen 4 vuoden koulutuksessa ja olisi tylsää keskeyttää se. Kyse on kuitenkin tuhansista euroista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katumus Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Mietityttää suuresti, kuka maksaa jos somaattisella mokaa? En ole töissä ko. puolella ollut sitten kouluaikojen, joten akuuttipuolelle joutumisen pelko on olemassa...Vi**u jos ja kun sieltä perehdytystä et saa, niin miten hommat osaa hoitaa oikein. Olen miettinyt näitä uutisia kuunnellessa, että meillä, jotka olemme lakon ulkopuolella on riski joutua suojatyöhön. Tuolloin se ei riko ihmisten oikeutta lakkoilla...ja kunnan isät eivät joudu tuomioistuimen eteen...Alkaa hieman pelottaa huominen töihin meno, varsinkin kun olen koko viikonlopun töissä. la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kehvele Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Muistaakseni Tehyn ohjeistuksessa sanottiin niin, että työntekijä voidaan siirtää työtehtäviin, joihin hänellä on RIITTÄVÄ osaaminen eli tuskin psykiatrian hoitajaa ihan heti ensiapuun ollaan siirtämässä, mitenkään väheksymättä meitä psykiatrian ammattilaisia... Työntekijä on vastuullinen ilmoittamaan riittämättämästä osaamisestaan, koska tulee olemaan myös vastuussa mahdollisesti uudessa työtehtävässä tekemistään virheistä Link to comment Share on other sites More sharing options...
ouska Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Tehyn sivuilta löytyy lomakkeita, joita voi täyttää, joissa vaaditaan perehdyttämistä, muute ei suostu.. Kollegat jotka on ollu kauan psykan puolella meinaa semmosta lappuu käyttää jos käsky muualle käy. ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Helppoa hommaa. Käypi siihen vuoteen vierelle, ottaa kädestä kiinni ja kysyy silmät märkänä " Ihminen miltä sinusta tuntuu?". Varhaisapsuuden ihmissuhteita selviteltäs. Todennäköisesti kyseessä olisi vähintään koulukiusattu tai kaappihomo. Eheytyminen voisi alkaa. Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ensihoitaja Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Juu kuulin kaverilta kanssa, töissä psyk ja valtion laitos, tullut ukaasi, että työtaistelun alkaessa voitas siirtää yliopistolliseen. Aika outoa, koska sekin talo on pienellä miehityksellä pyörimässä ja tarve olis kokoajan sinnekin saada lisää tekijöitä. Miten sitä sitten yhtäkkiä voitas vielä osa pistää somatiikan puolelle. Toisaalta outoa, että valtion sektorin ihmisiä komennellaan kuntapuolelle. Koskakohan ne käskee meitit amppareista polille ja sanois, että davet kyllä joutaa odottaa. Toivottavasti ei koskaan vaan työtaistelu peruuntuu, kuten nyt näyttää. Opettaja jumalan armosta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fragile Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Mä olen myös töissä psyk.puolella valtiolla, mutta meillä ei ole hoitaijille tullut ukaaseja. Potilaita kyllä on tyrkytetty enemmän kuntapuolen sairaaloista sekä meiän omat potilassiirrot on olleet jäissä, kunne tää työtaistelu on ohi. "Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.