Jump to content
MAINOS

Työhön perehtyjien suusta kuultua!!


hattivatti

Recommended Posts

Tämä keskustelu alkaa huolestuttavasti muistuttamaan titteli-topiccia...

Kaukana siitä. Hoitaja kuin hoitaja? Haluatko tulla operoitavaksi kun mut laitetaan instrumentteihin? Voi Syxid-muru... En suosittele  ;D

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tämä keskustelu alkaa huolestuttavasti muistuttamaan titteli-topiccia...

Ei mun mielestä, tosin asiaa ovat lähinnä pohtineet sh:t. Sama tilanne olisi jos th:t päättäisivät joukkoirtisanoutua ja mulle tultaisiin sanomaan sh:na että menepä tonne koululle tekemään terveystarkastuksia koululaisille. Pituuden ja painon saisin varmaan käyrään... En edes muista mitä muuta asiaan pitäisi kuulua ja entäs niiden käyrien tulkinta?...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monet ymmärsivät nyt asiani väärin, tarkoituksena ei todellakaan ollut ilkkua näitä "uusia" työntekijöitä. A ) Eihän kukaan osaa uudessa paikassa HETI kaikkea, tavarat on häviksissä ja välineet uusia. B ) Uskallan väittää ettei kukaan oikeasti tahdo siirtyä osastolta, terveysasemilta tai neuvolasta toiseen paikkaan. He viihtyvät siellä missä ovat töissä! C ) tarkoituksena oli tuoda esille ERI TAHOILLE mitä on edessä jos työtaistelu todellakin astuu voimaan. Kun työntekijät eivät ole saaneet riittävää perehdytystä uuteen työnkuvaansa.  En minäkään osaisi esim. leikkurissa olla töissä, ei mitään käsitystä instrumenteista ja blondin aivoilla nuo leikkaus asennotkin varmaan olisivat "hieman erilaisia" ;D Paha mieli siinä tulee kun katsoo toista jota ei kiinnosta piiruakaan tehdä mitään päivystys duunia. Siinä sit kaupan päälle vielä painotetaan että osattava on! Koulutus on käyty joskus, mutta jos asioita ei pidä ajantasalla (esim. ekg:n ottaminen) niin eihän niitä muista! Ja miksi ihmeessä joku kouluterveyden hoitaja opiskelisi ekg:tä kun omalla suuntautumis alueellakin tapahtuu muutoksia koko ajan ja ne pitäs osata?!  Tosin tulevaisuudessa kai sit on vaan pakko opetella leikkuri, päivystys, neuvola, synnytykset, tehot, rtg ja labra asiat.. kun tulee lääninhallitus ovelle koputtaa ja määrää jonnekin töihin.

Että sellasta, kuha kirjoitin kun ittee niin nauratti/itketti tilanteet ja hoksas että ensi viikolla alkaa paukkua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viisaana naisena olisin tietenkin itse pkkosiirron vuoksi perehdytettävänä olevana jättänyt tämän topicin väliin. Mutta kun ei näin yöllä tuo järki aina juokse...  ;D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä myös menen ensiviikoksi ihmettelemään ja sitten onkin oma irtisanoutuminen voimassa. Ei osaa, ei kykene -lappu on jo tulostettu.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osasto on ilmeisesti menossa sulkuun jos irtisanoutumiset toteutuvat, vielä asiasta ei ole virallista tietoa sillä onhan tässä ruhtinaallisesti aikaa perehdyttää hoitajat muualle. Ainoana irtisanoutujana ohjailin työkavereita täyttämään Riittämätön perehdytys -lippusia ja lisäksi ideoitiin tapoja osoittaa osaamattomuutensa. Esimerkiksi laryngoskoopilla kannattaa ensin raapia selkää tai kysyä miksi tässä kenkälusikassa on valo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin tulevaisuudessa kai sit on vaan pakko opetella leikkuri, päivystys, neuvola, synnytykset, tehot, rtg ja labra asiat.. kun tulee lääninhallitus ovelle koputtaa ja määrää jonnekin töihin.

Älä avaa ovea ni ei tartte.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä myös menen ensiviikoksi ihmettelemään ja sitten onkin oma irtisanoutuminen voimassa. Ei osaa, ei kykene -lappu on jo tulostettu.

Samoin täällä. Tutustumispäiväkin päiv.polille on sopivasti ajoitettu ensi maanantaille, että on sitten tuoreessa muistissa heti tiistaina. :)

Joku tuolla ketjun alkupäässä ihmetteli, miten ihmiset suostuu siirtymään tekemään töitä joita ei osaa...Ei meiltä ainakaan oo kysytty mitään. Ilmotettiin vaan, että osasto pannaan kiinni ja te lähdette töihin sinne ja te sinne.

Meillä tosin oli yksi hoitaja fiksuna mennyt ehdottamaan että voisi mennäkin siihen toiseen kuin mitä määrättiin, koska on kiinnostunut asiasta enemmän. Hänet sitten vaihdettiin päikseen jonkun toisen kanssa. Tässä tilanteessa en ymmärrä, miksi kyseinen henkilö meni tekemään näin? Sehän olisi ollut työnantajan moka kun ei ymmärrä katsoa hoitajien taustoja, että kuka sopii siirtää mihinkin.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin lastenneuvolan terkkaritätinä voin sanoa, että... Varmaan kuolis porukkaa, jos miut laitettas jonnekin akuuttiin paikkaan :) Eipä sillä, tykkäänkin omasta työstäni just siks, että tässä ei oo yleensä kenenkään henki kyseessä ja on aikaa selvitellä asioita. Mutta haasteena onkin sitten löytää ne oikeet asiat, joihin täytys tarttua.

Ekg:n osaan sentäs vielä ottaa, oon labrassa tuuraamassa toisinaan... mutta se kaikki muu huh.gif

Että hyvää ens viikkoa vaan ;D

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi. -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  ;D

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  :)

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... ;D

Melkeinpä koko alan suola  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku tuolla ketjun alkupäässä ihmetteli, miten ihmiset suostuu siirtymään tekemään töitä joita ei osaa...Ei meiltä ainakaan oo kysytty mitään. Ilmotettiin vaan, että osasto pannaan kiinni ja te lähdette töihin sinne ja te sinne.

TAHDON ASIA.

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  ;D

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... :)

Tässä on kyse realiteeteista, ei ilkkumisesta. Asettakaa itsenne potilaan tai omaisen asemaan. En tiedä ymmärsikö kukaan kommenttieni pointtia. Tuntuu, että heti täällä nousee itsetunto-ongelmat pintaan (suuntaan tai toiseen...) tällaisissa keskusteluissa. Kyllä jokaisen kypsän hoitajan pitäisi pystyä pohtimaan omaa amattillista osaamistaan rehellisesti. Siksi kai itsekin olen hakeutunut lisäkoulutukseen...koska tiedostan sen, että on paljon opittavaa päivystyksellisestä hoidosta. Työ pitää nöyränä terveellä tavalla!!!

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisihan siinäkin näkemistä ja kuuntelemista, kun päivystyspolin sairaanhoitaja laitettaisiin kouluterveydenhoitajaksi.

No ihan varmasti. Mä en osais tehdä siellä yhtään mitään.

Harjoittelussa kun olin niin minun tehtäväksi jäi kysyä pojilta "joko karvat kasvaa" Terkkari ite kysy tytöiltä.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  >:D

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... ;D

Tässä on kyse realiteeteista, ei ilkkumisesta. Asettakaa itsenne potilaan tai omaisen asemaan. En tiedä ymmärsikö kukaan kommenttieni pointtia. Tuntuu, että heti täällä nousee itsetunto-ongelmat pintaan (suuntaan tai toiseen...) tällaisissa keskusteluissa. Kyllä jokaisen kypsän hoitajan pitäisi pystyä pohtimaan omaa amattillista osaamistaan rehellisesti. Siksi kai itsekin olen hakeutunut lisäkoulutukseen...koska tiedostan sen, että on paljon opittavaa päivystyksellisestä hoidosta. Työ pitää nöyränä terveellä tavalla!!!

Mun mielestä alkuperäisessä jutussa ei tullut ilmi se, etteikö kyseiset työhön perehtyjät olisi pohtineet omaa ammatillista osaamistaan. Siksihän he siellä kyselivät sellaisia... Ymmärrän kyllä sen, että nuo siirrot tuollaisilla perehdytyksillä on täysin naurettavia, mutta omaa oksaa en lähtis sahaamaan. (Vai onko ne tehtävien siirrot vapaaehtoisia? Asian kun voi ilmaista monella tapaa...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  :)

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... >:D

Tässä on kyse realiteeteista, ei ilkkumisesta. Asettakaa itsenne potilaan tai omaisen asemaan. En tiedä ymmärsikö kukaan kommenttieni pointtia. Tuntuu, että heti täällä nousee itsetunto-ongelmat pintaan (suuntaan tai toiseen...) tällaisissa keskusteluissa. Kyllä jokaisen kypsän hoitajan pitäisi pystyä pohtimaan omaa amattillista osaamistaan rehellisesti. Siksi kai itsekin olen hakeutunut lisäkoulutukseen...koska tiedostan sen, että on paljon opittavaa päivystyksellisestä hoidosta. Työ pitää nöyränä terveellä tavalla!!!

Mun mielestä alkuperäisessä jutussa ei tullut ilmi se, etteikö kyseiset työhön perehtyjät olisi pohtineet omaa ammatillista osaamistaan. Siksihän he siellä kyselivät sellaisia... Ymmärrän kyllä sen, että nuo siirrot tuollaisilla perehdytyksillä on täysin naurettavia, mutta omaa oksaa en lähtis sahaamaan. (Vai onko ne tehtävien siirrot vapaaehtoisia? Asian kun voi ilmaista monella tapaa...)

Niin, meillä on ehkä jokaisella erilainen käsitys tästä asiasta. Itse kohta valmistuvana sairaanhoitajana olen edelleen epävarma osaamisesta ja varmasti tietyllä tavalla kärsin "itsetunto-ongelmista"... Jokainen uusi paikka on meikäläiselle haaste ja siellä osattavat asiat pitää järkeillä ihan eri tavalla kuin sellaisen hoitajan, jolla on runsaasti työkokemusta. Tässä on yksi syy miksi olen sitä mieltä, että aina voi ja pitääkin kysyä. Eli siis niin kuin sanoit, pyrin hahmottamaan ne oman osaamisen rajat. Se, että kyse on nimenomaan realiteeteistä ja ihmisten elämästä ei yhtään naurata. Ehkä omaisena/potilaana ei välttämättä ymmärräkkään tilanteen kaaottisuutta työtaistelun toteutuessa, mutta me hoitajat näemme tilanteen ihan eri silmin  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku tuolla ketjun alkupäässä ihmetteli, miten ihmiset suostuu siirtymään tekemään töitä joita ei osaa...Ei meiltä ainakaan oo kysytty mitään. Ilmotettiin vaan, että osasto pannaan kiinni ja te lähdette töihin sinne ja te sinne.

TAHDON ASIA.

Kyllä meidät ainakin vain siirrettiin, tahtoi tai ei. Työnantajalla valitettavasti kun on ainakin minun työsopimuksen mukaan oikeus siirtää minut yksiköstä toiseen. En ymmärrä miten muuten olisimme voineet toimia, kuin totella työnantajan määräystä? Tämä valitettavasti oli myös TEHYn kanta.

Mutta silti en kannata tälläistä "tyhmien kysymyksien"-listaa jossa ilkutaan näille "perehtyjille"... Toivottavasti ymmärrät miun pointin  :nauraa:

Mut sehän on vain tälle naisvaltaiselle alalle ominaista... ;D

Tässä on kyse realiteeteista, ei ilkkumisesta. Asettakaa itsenne potilaan tai omaisen asemaan. En tiedä ymmärsikö kukaan kommenttieni pointtia. Tuntuu, että heti täällä nousee itsetunto-ongelmat pintaan (suuntaan tai toiseen...) tällaisissa keskusteluissa. Kyllä jokaisen kypsän hoitajan pitäisi pystyä pohtimaan omaa amattillista osaamistaan rehellisesti. Siksi kai itsekin olen hakeutunut lisäkoulutukseen...koska tiedostan sen, että on paljon opittavaa päivystyksellisestä hoidosta. Työ pitää nöyränä terveellä tavalla!!!

Nehän niitä "tyhmiä kysymyksiä" juuri esittävätkin, jotka tiedostavat etteivät hommaa osaa. Juuri niiden potilaiden hoidon turvaamiseksihan he yrittävät siellä uudessa yksikössä asioita oppia.  Sorry en siis todellakaan taida tajuta sun kommenttien pointtia, huomioon ottaen tämän keskustelun aloitusviestin. huh.gif

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa päikkäpolille hommiin. Mä heitän mielelläni hanskat tiskiin. *...ja tää ei todellakaan ole mikään provo...vain todella väsyneen hoitajan kommentti...* Asialliset perustelut annoinkin jo aiemmin näkökannalleni.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa päikkäpolille hommiin. Mä heitän mielelläni hanskat tiskiin. *...ja tää ei todellakaan ole mikään provo...vain todella väsyneen hoitajan kommentti...* Asialliset perustelut annoinkin jo aiemmin näkökannalleni.

joo heitä vaan ja tuu aina sille osastolle töihin missä miäkin ja tietty samaan vuoroon. Olis ainakin yks kiva töissä. Huomenna taas ilta ja jos en ihan väärin muista niin ilkee nainen on mun kanssa töissä :- menee vähän OT mutta ei voi mitään :)

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eikö perkele heillä itellään ole yhtään itsesuojeluvaistoa/halua suojella potilailta, jos ammattitaito ei riitä tällaisiin hommiin??? Mitähän tavallinen matti meikäläinen ajattelee meidän työstä, kun terkkareilla on sellanen kuva, että tosta noin vaan mennään paikkaan sh töitä..haha, herätkää pahvit  !!!

Ihan sama, jos ite menisin johonki leikkuriin arvailemaan, että öö, mitkähän pihdit nämä on ja  mitä niillä tehdään...mm. nypitään kulmakarvoja..

Naurettiinkin työkaverin kans, et mille osastolle mentäis. Sit hokattiin, että leikkuri ois kiva paikka. Otetaan vaan perioperatiivisen hoitotyön kirja mukaan, kaivellaan nenää välillä ja opiskellaan siinä kesken toimenpiteen..

Voi vitsit, ei voi muuta sanoa, ku kovat täytyy olla luulot itestään tai älykkyysosamäärä sama ku oma kengännumero!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...