Jump to content
MAINOS

Maakuntajoukot


psyhoi

Recommended Posts

Onko ketään mukana maakuntajoukkojen toiminnassa? Erityisesti kiinnostaa mitä lääkintähenkilöstö tekee ja kuinka aikaa vievää osallistuminen on?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä, Helsingin maakuntakomppaniassa. 2 kovaa kertausta vuodessa + kohdennettuja harjotuksia veh:na. Homma meillä ainakin ihan lepposaa, mutta sotilaallista. Porukka motivoitunutta ja vapaaehtoispohjalta, niin homma toimii ja tekemistä piisaa. Lääkintähenkilöstöstä en juuri tiedä. Harjotuksiin tehty lämäreistä lääkintäryhmä, mutta eipä niille tekemisiä juuri ole, muutakun laukun kantamista. Mut saa nähdä mitä jatkossa seuraa. Ite olin yhessä veh:ssa lääk.rj.--vilustuin ;D

No one dies a virgin, Life screws us all

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut kouluttamassa Helsingissä maakuntajoukkoja mutta muutto pohjoiseen muuttaa kuviota niin, että jatkoista en tiedä. Lääkintä- ja kevytasekoulutusta olen antanut tähän asti useammalla kurssilla - mahdollisesti PReM on saattanut törmätäkin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi olla että ollaankin =o)..piirit on senverran pienet tossa poppoossa. Vaikkakaan en yhtään kevytase/lääkintäkurssia oo käyny.

No one dies a virgin, Life screws us all

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut kouluttamassa Helsingissä maakuntajoukkoja mutta muutto pohjoiseen muuttaa kuviota niin, että jatkoista en tiedä. Lääkintä- ja kevytasekoulutusta olen antanut tähän asti useammalla kurssilla - mahdollisesti PReM on saattanut törmätäkin.

Millaista on lääkintäkoulutuksen sisältö? Onko mahdollista saada muutakin koulutusta kuin perus lääkintämiehen taitoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut kouluttamassa Helsingissä maakuntajoukkoja mutta muutto pohjoiseen muuttaa kuviota niin, että jatkoista en tiedä. Lääkintä- ja kevytasekoulutusta olen antanut tähän asti useammalla kurssilla - mahdollisesti PReM on saattanut törmätäkin.

Millaista on lääkintäkoulutuksen sisältö? Onko mahdollista saada muutakin koulutusta kuin perus lääkintämiehen taitoja.

Aika paljon koulutus perustuu kenttälääkintään ja massiivisten verenvuotojen ehkäisyys ja ensihoitoon rintamaolosuhteissa.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut kouluttamassa Helsingissä maakuntajoukkoja mutta muutto pohjoiseen muuttaa kuviota niin, että jatkoista en tiedä. Lääkintä- ja kevytasekoulutusta olen antanut tähän asti useammalla kurssilla - mahdollisesti PReM on saattanut törmätäkin.

Millaista on lääkintäkoulutuksen sisältö? Onko mahdollista saada muutakin koulutusta kuin perus lääkintämiehen taitoja.

Pääasiassa olen kouluttanut ei-lääkintäkoulutetuille perusasioita eli taistelijaparin ensiapua ja ihan ATLS-pohjaista tilannearviota (siis A-B-C-D-E). Vähän vammaballistiikkaa, räjähde- ja sirpalevammoja jne.

Tälläkin sivustolla on ainakin yksi pääkaupunkiseudulla kouluttava ihan virallinen lääkintäkouluttaja, jonka kurssilla itsekin tuli käytyä vähän katselemassa PV:n systeemejä (en ole siis PV:n puolelta lääkintäkoulutettu). Kannattaa katsella noita MPKry:n sivuja ja etsiä sieltä lääkintäkursseja, jos haluaa vähän jotakin kenttäoloissa tapahtuvaa harjoitella. Ovat hyviä kursseja ja sisältävät varmasti muillekin, kuin lääkintämieskoulutuksen saaneille hyvää tietoa.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

No tänään napsahti postiluukkuun kutsu SLMEPA:n maakuntajoukkojen vapaaehtoiseen harjoitukseen joka pidetään 26.4.08. No, ehkä pv kaipaa tällaisen 30-vuotiaan Kaartinjääkärin palveluksia Merivoimissa.  :D

Onko muita foorumilaisia lähdössä? Voisi pitää inttimiitin.

Muoks: päivämäärä

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tänään napsahti postiluukkuun kutsu SLMEPA:n maakuntajoukkojen vapaaehtoiseen harjoitukseen joka pidetään 26.4.08. No, ehkä pv kaipaa tällaisen 30-vuotiaan Kaartinjääkärin palveluksia Merivoimissa.  8)

Onko muita foorumilaisia lähdössä? Voisi pitää inttimiitin.

Muoks: päivämäärä

Katos. Jos olisin vielä Helsinkiläinen, olisin luultavasti siellä harjoituksessa jollakin muotoa mukana. Oulun seudulla tosin ilmoittauduin niihin hommiin - en vain pääse vielä kevään testeihin, kun olen tietenkin häämatkalla juuri silloin, mutta syksyllä sitten...

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Täällä lähtö lääkintäpuolelle huhtikuun lopulla, metsä luultavasti jo hieman kuivempi kuin viimeksi, vaik ei mua haitaa oli talvi tahi kesä.....  ;)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihinkäs päin oot menossa lääkitsemään jos saa kysellä?

Ilmottautuminen kaartissa eli santis, sen jälkeen ei tietoa mihin päin..voi olla saharan läheinen metsäalue, villi veikkaus.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan PV aktivoitunut noiden kertausharjoitusten suhteen? Itselläni olisi harjoitus huhtikuun alussa.

Näinhän se on, muutaman kituliaan vuoden jälkeen koulutetaan taas reserviä oikein urakalla ja siinä sivussa tietysti myös lääkintää. Harmi vaan että koulutuksen resurssit ja fasiliteetit eivät aina ole niin priimat kuin haluaisi, varsinkin jos koulutettavissa on hoitajakollegoita mukana. Lisäksi tietyst MPK ry antaa kiitettävissä määrin koulutusta myös muille kuin maakuntajoukoille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Raaseporin komppania ja Hiidenveden komppania on kumpiki tän viikonlopun kertaamas syndalenissa ja syksyksi on suunniteilla ilmeisesti samanlainen sessio joten ainakin täällä Länsi-Uusimaalla kertaillaan aika ahkerasti  ;D

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Missäs SLMEPA pitää harjootukset?

Upinniemessä

Oli ihan kiva päivän reissu. Kaikenlaiseja testejä ihmiset tekivät ja oiekin haastateltiinkin. Pari päivää tuli kutsu kertauksiin  3.-7.11. Slu- ja pelastustoimen perusteet. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakin. :)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Missäs SLMEPA pitää harjootukset?

Upinniemessä

Oli ihan kiva päivän reissu. Kaikenlaiseja testejä ihmiset tekivät ja oiekin haastateltiinkin. Pari päivää tuli kutsu kertauksiin  3.-7.11. Slu- ja pelastustoimen perusteet. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakin. :)

No, löytyykö foorumilta lähtijöitä?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käyty jo! Äijä on siis mun kanssa samassa joukkueessa mutta eri ryhmässä!

Te käytte sammutustyönkurssin eli SPEK:n normikurssin. Kyllä se siellä selviää. Älä vaan kuvittele että joka ilta ehditte sotkuun. Tulossa on rankka mutta antoisa&hauska viikko!

Sano ylilutille terveisiä!

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka siellä on ylilutina? Saarela?

Honkala.

Kävin jopa hakemassa itselleni uuden sotilaspassin. Vanha kun oli päässyt häviämään kun sille ei reiluun kymmeneen vuoteen ollut käyttöä.  :)

Oli yllättävän helppo homma, uuden sotilaspassin sai ihan odottaessa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli yllättävän helppo homma, uuden sotilaspassin sai ihan odottaessa.

Mutta siinä ei taida olla sitä söpöä kuvaa parikymppisestä nuorestamiehestä...

Oman mieheni passissa on suloinen kuva tiukkaa ilmettä ottavasta vänrikistä :)

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...