Jump to content
MAINOS

Tehyn valtuusto: Kaikki huomio sovittelutyöhön


OldOne

Recommended Posts

Tehyn valtuusto totesi, että ainoa keino taata potilasturvallisuus kestävästi on sovittelutyön eteneminen ja sen pohjalta sopimuksen syntyminen. Neuvottelujen vauhdittamiseksi Tehy ilmoittaa tänään laajentavansa joukkoirtisanoutumisia ns. toisella aallolla, jossa on mukana yli 3 600 työsuhteista tehyläistä jo mukana olevien noin 12 000 tehyläisen lisäksi. Ne työntekijät, joilla on kahden viikon irtisanoutumisaika, irtisanoutuvat 27.11. ja ne joilla on neljän viikon irtisanoutumisaika, irtisanoutuvat 13.12.

Laajentuminen kohdentuu siten, että joukkoirtisanoutumiseen osallistuvien osuus kasvaa jo mukana olevissa paikoissa ja lisäksi mukaan tulevat seuraavat kokonaan uudet kohteet:

HUS/Hyvinkään sairaanhoitoalue ja HUS/Porvoon sairaanhoitoalue, Kymenlaakson keskussairaala, Kymenlaakson psykiatrinen sairaala, Kuusankosken aluesairaala, Halikon sairaala, Paimion sairaala, Loimaan sairaala, Raision sairaala, Rauman aluesairaala, Kanta-Hämeen keskussairaala, Riihimäen sairaala, Lahden kaupunki, Mikkelin keskussairaala, Savonlinnan keskussairaala, Ähtärin sairaala, Länsi-Pohjan keskussairaala ja Keroputaan sairaala.

Tehy keskittää kaikki voimavaransa ratkaisumallien hakemiseen ja edellyttää, että myös työnantaja paneutuu sovittelutyöhön täydellä intensiteetillä. Myös valtiovallan on osoitettava tahtonsa ja vastuunsa sopimuksen syntymisessä muulla tavoin kuin monimutkaisin pakkotoimin.

http://www.tehy.fi/?x1536574=14566198

http://www.tehy.fi/@Bin/14566790/Tehyn%20liite%2013.11.2007.xls

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pakkolain tullessa voimaan ei sovittelulla niinkään enää kiire, sakon tai työlupien menetyksen uhalla kaikki kiltit palaavat töihin...

Meillä työmaalla ainakin ilmapiiri täysin sairaanhoitajia vastaaan...lääkärit ja perushoitajat ja asiakkaat..

Missä muuten on toisten liittojen tuki?

SAK.n tuki?

Kyllä paperimiehille heti metalli alkaa tukilakkoon, kuka tulis hoitajille?

Ei kukaan.

Miksei sitä kossupullon hintaa vois nostaa samantien vaikka 5euroo, sillähän ne palkkarahat kuitattas.

Ja mitä maksaa siirrot Ruotsin puolelle?

ihmisarvo totaalisesti viety..

The Ämmä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakkolain tullessa voimaan ei sovittelulla niinkään enää kiire, sakon tai työlupien menetyksen uhalla kaikki kiltit palaavat töihin...

Mä en olis tosta ihan varma.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakkolain tullessa voimaan ei sovittelulla niinkään enää kiire, sakon tai työlupien menetyksen uhalla kaikki kiltit palaavat töihin...

Mä en olis tosta ihan varma.

Joo mä en kans...

Saattaapi olla niin että lakkolaiset löytävät siistiä sisähommaa mukavilla työajoilla ja kohtuullisella palkalla jostain muualta ja jäävät jopa niille sijoilleen, jos ei sopua synny ja korotuksia kuulu. Itse tässä nyt kovasti harkitsen alan vaihtoa, mikä ottaisi kyllä koville koska pohjakoulutus lähihoitaja, ja koko työikäni olen alan duunia tehny, en tiedä mitä muuta osaisin... Mutta silti. Silti, harkitsen vakavasti alanvaihtoa. RAY:lla on kuulemma mukavat palkat... Yötyö sopii meikäläiselle. ;D Onneksi tilanteeni on siinä mielessä hyvä, että olen menossa armeijaan heinäkuussa, ni ehkä sieltä sitten ura urkenee. Jos ei, täytyy miettiä jotain muuta. Joka tapauksessa, jos ei palkka nouse, tuskin viitsin sh-opiskeluja käydä loppuun. Minä, vaikka en mitään muuta ole koskaan tehnyt... Entäs sitten ne, jotka ovat keikkailleet kaikenlaisilla muilla aloilla...ennen ja opiskelujen aikana...

**Jos mitään et uskalla, mitään et saavuta**

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...