Jump to content
MAINOS

Töihin jäävät hoitajat


sissy

Recommended Posts

Minä en aio mennä töihin pakotettuna. Jos työnantaja jostain käsittämättömästä syystä tavoittaisi minut (en siis vastaa puheluihin eivätkä kirjeetkään tavoita minua), iskisi työn alkaessa paha ripulitauti joka totta kai estäisi töihin menon.

Mutta ne jotka sinne töihin menevät pakotettuna tai omasta tahdosta, muistakaa että ette ota vastuuta mistään sellaisesta mitä ette osaa!! Ilmoitus osastonhoitajalle että ette hallitse ko. hommaa ja kieltäydytte tekemästä sitä. Tämä mieluiten kirjallisena ja itselle kopio. Muistakaa turvata oma selustanne jos teidät on pakotetu työhön jota ette osaa. Vahingon sattuessa syyllisiä etsitään varmasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mutta ne jotka sinne töihin menevät pakotettuna tai omasta tahdosta, muistakaa että ette ota vastuuta mistään sellaisesta mitä ette osaa!! Ilmoitus osastonhoitajalle että ette hallitse ko. hommaa ja kieltäydytte tekemästä sitä. Tämä mieluiten kirjallisena ja itselle kopio. Muistakaa turvata oma selustanne jos teidät on pakotetu työhön jota ette osaa. Vahingon sattuessa syyllisiä etsitään varmasti.

Ja te jotka sinne töihin jäätte, muistakaa, että teillä on täysi vastuu ja syyttävä sormi ensimmäisenä osoittaa tehin ja sitä ei pakoon pääse. Niistä potilaista on vastattava. Kieltäytyä ei voi, periaatteessa voi valittaaa, mutta mitä muuta voi tehdä? Ei mitään.. Paitsi hakea saikkua, mitä en henkilökohtaisesti tule tekemään

Noh käytännön esimerkki: mutta jos vaikka 20 päivä aamuvuoroon mennessä olisi potilaita jaettu mulle 3 kappaletta seuraavasti (oletus on, ettei kukaan tule pakkotyöhön) 1. Tuore monivamma, koneessa, vuotaa, saliin menossa 2. Syvä septinen shokki, massiivi vasoaktiivituki, ards, 100% fi02, typpihoidot pitäs alotella ja munuaiset menossa 3. Intoksikaatio, laskeva tajunta, jaksaa silti reuhata ja mönkiä.

Niin, voiko ihmisen päivää enää pahemmin pilata?

Aijoo, laskelmat oli, että otetaan 4 potilasta per hoitaja, no laitetaan vaikka laaja palovamma kaupan päälle..

Kuka saatana tästä kantaa vastuun, tämmönen tilannehan on semmonen, mitä ei pysty edes ajatuksissaan käymään läpi, mitä jos noita potilaita alkaa kuoleen, kaikki hengenvaarassa, siinäpä vahtaa vieressä.. paraneeko mieli, että hakee saikkua ja antaa olla vaan?

Ja tämähän on se tilanne mihin nyt ollaan menossa, jengi lähtee ja pakkotöistä kieltäydytään.. Aivan karmivan kuulosta, mutta eipä kohta kauaa todellisuudesta..

Enkä mä vieläkään tätä murehdi, kunhan vaan mietiskelen

Johtavat lääkärit suosittelevat Pahkasikaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minua säälittää töihin jäävien hoitajien kohtalo. Joutuvat raatamaan niska limassa oloissa, jossa potilasturvallisuus on jatkuvasti vaarassa. Ja jos jotain käy, niin paskaa sataa niskaan, vaikka syy on jossain muussa kuin siinä yksittäisessä hoitajassa.

Olen erittäin mielelläni itse kotona nauttien 60 euron päivittäistä työtaisteluavustusta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kaikki vastuu kuolleista siirtyy yksiselitteisesti työnantajalle ja valtiolle.

Ei taida mennä ihan noin. Tehystä asti meitä on ohjattu, että viime kädessä vastuu on hoidon toteuttavalla taholla eli hoitajalla.

Vastuu on siitä mitä tekee.

Työnantaja vastaa että on laittanut tehtäviin ammattitaitoiset henkilöt ja riittävän määrän.

Tuolla lailla ottaa hallitus vastuun siitä että hoitajia on tarpeeksi ja myös ammattitaitoisia.

Työnantaja ei ole vastuussa, eikä järjestö, jos kiireessä menee tekemään asioita, joihin ei ole riittävästi tietoa, taitoa taikka perehdytystä.

Työnantaja on vastuussa jos määrää tekemään sellaista mihin ei ole perehdytystä tai muuten riittäviä taitoja.

Se kannattaa sitten aina sanoa ettei osaa, jos ei osaa tai epäilee ettei osaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja on vastuussa jos määrää tekemään sellaista mihin ei ole perehdytystä tai muuten riittäviä taitoja.

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 28.6.1994/559 koskee vain ammattiHENKILÖITÄ. Ei järjestöjä, eikä työnantajia. Em. lain 26 §: Seuraamukset virheellisestä toiminnasta: Jos terveydenhuollon ammattihenkilö suorittaa sellaisia tehtäviä, joihin hänen koulutustaan tai ammattitaitoaan on pidettävä riittämättömänä tai hänen toimintamahdollisuuksiaan rajoitettuina tai toimii muutoin virheellisesti tai moitittavasti, terveydenhuollon oikeusturvakeskus voi ryhtyä tiettyihin toimenpiteisiin (joita en nyt luettele tässä, ne voi jokainen käydä lukemassa finlexistä itsekin). En halua pelotella, mutta tähdentää sitä, että ON erityisen tärkeää nyt ja aina tuoda julki, mikäli kokee että osaaminen ei riitä tai ei ole saanut riittävää perehdytystä. On sulaa hulluutta mennä tekemään toimenpiteitä, joita ei osaa tai joista tietää ettei taidot riitä. Vastuu on sillä joka tekee, ei sillä joka määrää tekemään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...