Jump to content
MAINOS

Asiallista palautetta menemään eduskuntaan


OldOne

Recommended Posts

Aivan T-Ö-R-K-E-Ä-Ä kirjoitusta tältä Hämmingiltä... Eikös tuossa jo täyttyisi kunnianloukkauksen kriteerit? :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aivan T-Ö-R-K-E-Ä-Ä kirjoitusta tältä Hämmingiltä... Eikös tuossa jo täyttyisi kunnianloukkauksen kriteerit? :)

Ainahan sitä loukkaantua voi mutta vuosien kuluessa hankittu paksu nahka kestää yksinkertaisen enemmistön huutelun. :)

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja Hemmingin viimeisin, jossa olen jo ystävä  :)

Ystäväiseni,

Hoitajat.net -sivuston keskustelua voi seurata koko Suomi ilman salasanojakin.

/Hanna-Leena Hemming

ps. Minä puhun siitä mistä voin, eli potilasturvallisuudesta. Palkkaratkaisuun

minulla ei ole pinenintäkään mahdollisuutta vaikuttaa vaikka toivoisinkin.

Löytyisipä Hemmingin kaltaisia kokoomuslaisia enemmänkin niin voisivat ehkä yhdessä vaikuttaa palkkaratkaisuun. Vaan mitäpä sitä turhia odottamaan Yksinkertaiselta Enemmistöltä.  :)

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ystäväiseni,

Hoitajat.net -sivuston keskustelua voi seurata koko Suomi ilman salasanojakin.

/Hanna-Leena Hemming

Näin on Hanna-Leena, niitä keskusteluja mitkä haluamme julkisuuteen näyttää :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan T-Ö-R-K-E-Ä-Ä kirjoitusta tältä Hämmingiltä... Eikös tuossa jo täyttyisi kunnianloukkauksen kriteerit? ;)

Ainahan sitä loukkaantua voi mutta vuosien kuluessa hankittu paksu nahka kestää yksinkertaisen enemmistön huutelun. ;D

No tokihan se nahka ajan kanssa parkkiintuu... Mutta kyllähän noita arvoisia edustajia jossain vaiheessa vois hieman muistuttaa korrektista kielenkäytöstä... ;) ihan laajemmaltikin.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnemme hyvin sairaanhoitajien työn merkityksen. Palkka ei todellakaan vastaa koulutusta ja työn vaa-tivuutta. Siksi kuntatyönantaja on iloksemme tehnytkin sairaanhoitajille tämän palkkakierroksen kor-keimman palkkatarjouksen. Teemme lujasti työtä, että jatkossa sairaanhoitajien palkka jatkuvasti nousisi suhteessa miesvaltaisiin teollisuusliittoihin eikä päin vastoin kuten tähän asti.

Valitettavasti Tehy ei sopinut suojelutyöstä. Ihmisten henki pitää toki aina turvata ja siihen on eduskun-nalla valtiovallan edustajana velvollisuus. Siksi eduskunta hyväksyy lain potilasturvallisuudesta. Lähes-tulkoon kaikki valtiosääntöasiantuntijat olivat sitä mieltä, että tällainen laki on pakko säätää ja sen säätä-mättä jättäminen olisi perustuslain vastaista. Kehotan sinua tutustumaan perustuslakivaliokunnan lausun-toon eduskunnan sivuilla. Kyse ei ole pakkotyöstä vaan meillä jokaisella on velvollisuus suojella ihmis-elämää. Tästä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen kannasta tuskin sinäkään olet eri mieltä.

Tässä vastaus minkä ystävämme Sasi antoi lähettämääni s.postiin.

Muokkaus: Lainauksen ulkoasu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyse ei ole pakkotyöstä vaan meillä jokaisella on velvollisuus suojella ihmis-elämää.

Tässä vastaus minkä ystävämme Sasi antoi lähettämääni s.postiin.

Ei käynyt ilmi, että mille osastolle Sasi on menossa työtaistelun ajaksi duuniin.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei käynyt ilmi, että mille osastolle Sasi on menossa työtaistelun ajaksi duuniin.

Heh.

Vielä tarvitsee ihmetellä, että miten k.edustajat ehtii viesteihin vastailla vaikka istuntosalissa on täys tohina käynissä? Mulle ainakin isoin osa viesteistä on tullut tuon klo 14 alkaneen istunnon jälkeen. Ei mulla vaan ole mahdollisuutta lukea s.postia työaikana ja vastailla ihmisille. Tosin mulla ei myöskään ole tapana lähettää jokaiselle ihmiselle samaa viestiä riippumatta siitä mitä lähettäjä on viestissään kirjoittanut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoimpa itsekin terveisiä kaikille edustajille. Mielestäni teksti oli ihan asiallinen, vaikka sen melkoisessa turhautumisen ja väsymyksen sekaisessa olotilassa naputtelinkin. Enkä edes oikolukenut sitä!  *nolona*

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hemming  sanoi että kuulostan kidnappaajlta, tapan jos en saa rahoja!!! *nolona*

Toivottavasti ymmärsin viestisi väärin: kuulostit kyllä jotenkin kidnappaajalta,

joka sanoo että tapan jos en saa rahoja.

/Hanna-Leena Hemming

Hei

Niin, kävin itsekin katsomassa illalla mitä tarkalleen olet netissä sanonut minun sanoneen. Ei kai niitä sinun vääristelemäsi totuuden lukijoita ole kuin kymmeniä tuhansia. Mikä on vastuullisuutesi?

/Hanna-Leena Hemming

Tää on jo ihan huippua!!!

Hemming pitää omien sanojensa toistamista totuuden vääristelemisenä!

Vääristeleeköhän Hemming kenties ihan itse totuutta?

Tämä kyseenalaistaa aika railakkaasti sen, voiko minkään hänen sanomisensa (esim. puheenvuorot eduskunnassa) uskoa olevan totta vai totuuden muokkausta omien (tai puolueen) tarkoitusperien mukaan.   huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hemming  sanoi että kuulostan kidnappaajlta, tapan jos en saa rahoja!!! *nolona*

Toivottavasti ymmärsin viestisi väärin: kuulostit kyllä jotenkin kidnappaajalta,

joka sanoo että tapan jos en saa rahoja.

/Hanna-Leena Hemming

Hei

Niin, kävin itsekin katsomassa illalla mitä tarkalleen olet netissä sanonut minun sanoneen. Ei kai niitä sinun vääristelemäsi totuuden lukijoita ole kuin kymmeniä tuhansia. Mikä on vastuullisuutesi?

/Hanna-Leena Hemming

Tää on jo ihan huippua!!!

Hemming pitää omien sanojensa toistamista totuuden vääristelemisenä!

Vääristeleeköhän Hemming kenties ihan itse totuutta?

Tämä kyseenalaistaa aika railakkaasti sen, voiko minkään hänen sanomisensa (esim. puheenvuorot eduskunnassa) uskoa olevan totta vai totuuden muokkausta omien (tai puolueen) tarkoitusperien mukaan.   huh.gif

No, meidän kaikkien pitää suhtautua varauksella Yksinkertaisen Enemmistön huuteluihin. Yksinkertainen on yksinkertaista vaikka sen Kataisessa paistais 8)

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat lapseni ovat olleet keskosia ja tehohoidossa aikanaan. Olen siksi hyvin

huolissani niin potilaiden turvallisuudesta että perheiden kohtaamasta hädästä

lapsen sairastaessa lakon aikana. Toivon siksi täydestä sydämestäni, että lakko

saadaan vältettyä. Tärkeintä on mielestäni, ettei asiaa ajeta tunteella vaan

järjellä - kummankin osapuolen suunnalta.

Mikä mua on tässä postissa vaivannut, kun tuolta Tehynkin palstalta olen tästä lukenut, että Hemming ensiksi puhuu omasta kokemuksestaan tunnepohjalta (omat lapset), ja sitten kuitenkin vetoaa että asiaa ajetaan järjellä  huh.gif Erittäin ristiriitaista. Ja nimenomaanhan sitä järkeä Tehy nyt käyttää, jos ajaisimme tunteella niin eihän me raaskittaisi niitä potilaita sinne hoidotta jättää, mutta järjellä ajattelemalla tämä oli (ennen pakkolakia) ainoa pureva keino.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vähän pettynyt mut se nyt johtuu tästä että mä olen kirkko ja kypärä sukupolven viimeisiä sairaanhoitajia. Pitäis varmaan heittää Zyskowiczille ja Sasille kysymys että miten tämä pakkotyölaki istuu teidän poliittiseen linjaan. Eikö tuossa ole jotain pikku ristiriitoja. Mä en mieluiten haluaisi vastauksia joiltain pikkuliberaaleilta. Terveisin Reima Kaiponen, rejukka@online.no

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa kaikki arvoisat kollegat!

"Tehy-laki"(orjatyölaki) menee perjantaina aamupäivällä presidentti Tarja Halosen vahvistettavaksi. Epäilen, että tämä on vain muodollisuus lain lopulliseksi hyväksymiseksi ja, että presidentillä ei ole haluja/vaihtoehtoja olla vahvistamatta tätä lakia.

Meillä hoitajilla (jos nyt sitten enää olemme normaalin kansalaisen kriteerejä täyttäviä henkilöitä) on kuitenkin mahdollisuus lähettää esim.sähköpostilla terveisemme maamme presidentille (käsitykseni mukaan Tarja Halonen on aikoinaan ollut vahvastikin mukana ay-toiminnassa). Eli ei muuta kuin lähettämään terveisiämme presidentti Tarja Haloselle.

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyse ei ole pakkotyöstä vaan meillä jokaisella on velvollisuus suojella ihmis-elämää.

Tässä vastaus minkä ystävämme Sasi antoi lähettämääni s.postiin.

Ei käynyt ilmi, että mille osastolle Sasi on menossa työtaistelun ajaksi duuniin.

Sasihan ajoi sen kolarin vaalien alla, jossa mies kuoli Sasin jonkinlaisen "kohtauksen" takia. Mitäs ihmiselämän suojelemista se on, että on vastuuton törppö liikenteessä? (okei, vähän kaukaa haettua, mutta ottaapahan päähän moinen suurisuinen tötöilijä.) Muistan vaan miten Sasi kovaan ääneen toitotti sairasvuoteeltaan että ymmärtää nyt todella hoitajien arvon ja palkkoja pitää nostaa sekä työoloja parantaa... Heh heh hee... Niin se mieli muuttuu sukkien värin kanssa.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistan vaan miten Sasi kovaan ääneen toitotti sairasvuoteeltaan että ymmärtää nyt todella hoitajien arvon ja palkkoja pitää nostaa sekä työoloja parantaa... Heh heh hee... Niin se mieli muuttuu sukkien värin kanssa.

Siinä menee muisti, jos kolauttaa päänsä liian lujaa. Mä olin kolarissa viime vuoden elokuussa, ja epikriisissä luki että lyhytkestoisessa muistissa häiriöitä. Olin kuulemma hoilannut samoja kysymyksiä peräjälkeen polilla  ;D

Ja sitten tietysti on se, että vahvassa lääkityksessä tulee horistua kaikenlaista. Voi olla, että hieman tokkurainen ja järkyttynyt Sasi houri arvostavansa työläistä. Annetaan se hänelle anteeksi, nykyisin mies puhuu kuitenkin ideologiaansa nähden ihan normaaleja juttuja.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pätkä vihreiden Ville Niinistön eräästä vastauksesta sähköpostiin:

Jollei lakia säädettäisi ja irtisanoutumiset toteutuisivat, olisi hyvin

mahdollista että vastaavat ministerit joutuisivat valtakunnan oikeuteen

vastaamaan ihmishenkien menetyksestä.

Eli hallitus suojelee ihan vain omia p*rseitään (anteeksi kielenkäyttöni), mitä väliä niillä ihmishengillä!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli hallitus suojelee ihan vain omia p*rseitään (anteeksi kielenkäyttöni), mitä väliä niillä ihmishengillä!?

Näin se taitaa olla.

Laitoin tänään tällaista tekstiä menemään 200:lle:

> Kuten varmasti ainakin te juristit ja englanninkielentaitoiset

> ymmärrätte, suojelutyövelvoitteen kohdentaminen ensisijaisesti

> työtaistelun piirissä oleviin hoitajiin (Potilasturvatyöhön ilman

> henkilön suostumusta tulee ensisijaisesti määrätä työtaistelun vuoksi

> irtisanoutuneita henkilöitä) tulee nähdä rangaistuksena työtaisteluun

> osallistumisesta, eikä sille myöskään lakiesityksessä ole annettu

> mitään muuta perustetta. Näin varsinkin, koska itse työtaistelutoimi,

> irtisanoutuminen, on jo tapahtunut, eikä meneillään oleva oikeustoimi.

> Siten Lex Risikkoa, vaikka se menisikin perjantaina läpi ja itsekin

> sitä kannattaisitte, ei voida laittaa täytäntöön, koska se on

> ristiriidassa ylemmän tasoisen kansainvälisen sopimuksen kanssa. On

> päivänselvää, ettei Suomi tarvitse lisää negatiivista julkisuutta,

> eikä myöskään tuomiota kansainvälisessä ihmisoikeustuomioistuimessa,

> joten ymmärrätte varmaan ottaa tämänkin näkökulman puheeksi

> eduskuntaryhmänne kanssa.

> Valitettavasti perustuslakivaliokunnan kuulemat asiantuntijat eivät

> lain kansainvälisten sopimusten tai perustuslain mukaisuutta

> käytännössä päätä, vaan moraalisen tuomion antavat ensin

> riippumattomien ihmisoikeusjärjestöjen asiantuntijat ja

> seuraamustuomiot puolestaan viime kädessä eri tuomioistuimet.

> Oletan, ettei kukaan teistä ole niin ihmisarvostaan luopunut, että

> olisi valmis alistumaan orjaksi ja pakkotyöhön missään olosuhteissa.

> Onkin turha luulla, että hoitajat tämän lain voimalla suojelutöihin

> tulisivat. Jo se, että yhtä ihmisryhmää kohdellaan niin ala-arvoisesti

> kuin hoitajia on täysin anteeksiantamatonta ja lakiehdotuksen tuottama

> trauma terveydenhuollossa on peruuttamaton tosiasia jo nyt. Kaikki

> tämä vain siksi, ettei hallituksella ole halua pitää lupauksiaan ja

> antaa kansan omasta halustaan maksaa hoitajille kunnon työstä kunnon

> palkkaa.

Tässä pätkä Pekka Haavistolta saamaani vastausta:

Noilla perustuslakiasiantuntijoilla Suomessa oli aika yhteneväinen

mielipide siitä, että hengen ja hyvinvoinnin suoja perustuslaissa on

hyvin perustavaa laatua, ja että sen suojaamiseksi toimenpiteitä

tarvitaan. Voihan se olla, että tämä asia myöhemmin noissa

ihmisoikeustuomioistuimissa kaatuu, mutta tällainen oli näkemys heillä.- Toisaalta hallituksen jäsenet voivat olla syytteessä siinäkin

tilanteessa, että eivät huolehdi suojelutyöstä eli hengen ja

hyvinvoinnin suojasta, joten niitä valinnanmahdollisuuksia ei ole vallan

kauheasti.

Voihan olla aina tällaisissa kriiseissä, että hallitukset kaatuvat ja

tulee jotakin parempaa tilalle.

Kumma, ettei rahan lyöminen pöytään ole tullut ratkaisumallina mieleen? Siitä tuskin joutuisi oikeuteen?[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 15.11.07 - klo:00:33


Tässä vastausta Paavo Arhinmäeltä:

vaikka pakkotyölain on esitellyt Paula Risikko niin varsinaiset syntipukit ovat Matti Vanhanen ja Jyrki Katainen. Heillä olisi kaikki mahdollisuudet ratkaista palkkakiista rahalla. Joka tapauksessa riippumatta siitä, tuleeko pakkotyölaki voimaan, pitää kiista ratkaista lopulta rahalla.

Vasemmistoliitto on ainoana puolueena vastustanut lakia käsittelyn jokaisessa vaiheessa. Vaadimme myös perustuslakivaliokunnassa ainoana puolueena 5/6 määräenemmistöpäätöstä. Tämä siksi, että meidän mielestä laissa rikotaan työntekijöiden perustuslaillisia oikeuksia. Viestissäsi kuvaat hyvin lain ongelmallista suhdetta myös kansainvälisiin sopimuksiin.

Tämän vuoksi tulemme äänestämään perjantaina EI.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisää vastauksia.

Beni:

Kiitos lähettämästänne kirjeestä ja siinä esittämistänne näkemyksistä.

Hyväksyn Tehyn työtaistelun ja toivon hoitajille tuntuvia, reiluja

palkankorotuksia, joihin valtiokin joutuu osallistumaan. Nykyinen palkka ei

vastaa työn vaativuutta ja tärkeyttä. Tämä ei kuitenkaan voi tarkoittaa sitä,

että hyväksyisin potilaiden mahdollisen kuoleman tai vammautumisen työtaistelun

johdosta. Siksi hyväksyn myös potilasturvalain, kun suojelutyöstä ei ole voitu

sopia. Laissa ei ole kyse siitä, että tehyläisten työtä ei arvostettaisi, vaan

päinvastoin laki osoittaa miten elintärkeätä tehyläisten työ jokaiselle on.

Laki ei ratkaise itse kiistaa. Sen ratkaisee vain sellainen sopu palkasta,

jonka myös Tehy voi hyväksyä. Sitä todella toivon.

Ystävällisin terveisin

Ben Zyskowicz

Filatov:

Hyvä Yuri, Kiitos viestistäsi

Sosialidemokraattien mielestä ihmishenkien turvaaminen kaikissa olosuhteissa

on aina ensisijaista, mutta se ei toimi määräämällä, pakottamalla ja uhkaamalla,

niin kuin tämä laki yrittää siihen ratkaisua hakea, vaan se toimii suomalaisen

sopimusyhteiskunnan sopimusmenettelyn kautta. Hallitus tietää varsin hyvin,

että sillä on toinenkin keino ratkaista tämä käsillä oleva kriisi: se voisi

käyttää rahaa kuntien valtionosuuksiin lisää, jotta palkkaratkaisu voisi syntyä.

Me kaikki tiedämme, että tämä pakkolaki ei turvaa potilaita tässä

kriisitilanteessa. Ainoa oikea ratkaisu on löytää neuvottelutulos, ennen kuin

nuo joukkoirtisanomiset astuvat voimaan. Mikäli kuitenkaan tässä aikataulussa

ei tulokseen päästä, niin on ensisijaista neuvotella suojelutyön rajoista,

koska pakottaminen, määrääminen ja uhkaaminen eivät hoivatyöhön istu. Me

Sosialidemokraatit esitämme lisää rahaa terveydenhuoltoon, jotta ongelma

voitaisiin ratkaista kestävästi. Kyse on palkkaratkaisun synnystä, mutta myös

muista riittävistä resursseista.

Ystävällisin terveisin tarja Filatov

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hemming  sanoi että kuulostan kidnappaajlta, tapan jos en saa rahoja!!! ;D

Toivottavasti ymmärsin viestisi väärin: kuulostit kyllä jotenkin kidnappaajalta,

joka sanoo että tapan jos en saa rahoja.

/Hanna-Leena Hemming

Hei

Niin, kävin itsekin katsomassa illalla mitä tarkalleen olet netissä sanonut minun sanoneen. Ei kai niitä sinun vääristelemäsi totuuden lukijoita ole kuin kymmeniä tuhansia. Mikä on vastuullisuutesi?

/Hanna-Leena Hemming

Tää on jo ihan huippua!!!

Hemming pitää omien sanojensa toistamista totuuden vääristelemisenä!

Vääristeleeköhän Hemming kenties ihan itse totuutta?

Tämä kyseenalaistaa aika railakkaasti sen, voiko minkään hänen sanomisensa (esim. puheenvuorot eduskunnassa) uskoa olevan totta vai totuuden muokkausta omien (tai puolueen) tarkoitusperien mukaan.   huh.gif

No, meidän kaikkien pitää suhtautua varauksella Yksinkertaisen Enemmistön huuteluihin. Yksinkertainen on yksinkertaista vaikka sen Kataisessa paistais >:D

Hemmingillä kaksi persoonaa?? Ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan? Huono kansanedustaja? Jääkö viimeiseksi kaudeksi?

Vitti ku vitituttaa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...