Jump to content
MAINOS

Perushoitajien lääkitysluvat


BlasterMaster

Recommended Posts

--sh:lla on automaattsesti oikeudet tehdä näitä töitä vaikka ei niitä edes hallitsisi, työn laatua ei valvo kukaan. -- Katsokaapa sh:t peiliin ja kysykää itseltänne,mitä minulta on pois jos annan toisen ammattiryhmän tehdä hänen peruskoulutukseensa kuuluvia töitä?

Toki sairaanhoitajan töitä valvotaan, mutta siitä huolimatta sairaanhoitajan ei tarvitse esimerkiksi konsultoida oh:aa esimerkiksi lääkkeiden jaon suhteen toisin kuin lh:n/ph:n tulee. Näin siitä huolimatta, onko sairaanhoitajalla omia valmiuksia työtehtävien hoitamiseen vai ei. Tutkinto ei tee kenestäkään osaajaa.

Minäkään en ymmärrä sairaalamaailman arvoasetelmia tutkintojen arvottamisen suhteen. Omasta mielestäni esimerkiksi 30 vuotta töitä tehnyt perushoitaja saattaa hyvinkin olla vastavalmistunutta sairaanhoitajaa pätevämpi potilaan hoidossa. On naiivia alkaa hyppyyttää perushoitajaa arvoasetelmakuvioilla. Parempi olisi nöyrtyä ja opetella työskentelyä tasa-arvoisista lähtökohdista käsin.

JUMA!!! ;D

ai saattaa olla pätevämpi??? :D 

Voin kertoa että 200% varmuudella on pätevämpi. 6kk töissä olleen perushoitajankin mielummin parikseni ottaisin kuin täysin kokemattoman sh:n

mitä maata mullistavia luuloja tääl pyörii sh:n koulutuksesta??? 

itse molemmat tutkinnot suorittaneena voin kertoa että edelleen sairaanhoitajana joudun syömään ja hengittämään ilmaa... vessassakin pitää käydä...  :nauraa:

It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required...

Sir Winston Churchill

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 77
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kese, viestini sisälsi hieman sarkasmia tuon "hieman" -ilmauksen kohdalla.  ;D

En usko, että sairaanhoitajan tutkinto nyt niin kovin erikoinen olisi - varmasti ihan hyvä omaan tarkoitukseensa, muttei sentään mitenkään ainutlaatuinen. Luuloja saattaa olla. Olin viime kesän hhp-tiimissä, missä eräs AMK-tason sairaanhoitaja alkoi luennoida tutkintonsa korkeudesta minulle, lähihoitajalle. Hän meni hiljaiseksi, kun tokaisin olevani myös yliopistosta valmistunut eri alan maisteri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minä taas ajattelen tästä asiasta niin, että olen tarjonnut ammattitaitoni työnantajani käyttöön sataprosenttisesti noin 2000e:lla kuukaudessa. Työnantajani haluaa kuitenkin ostaa samalla summalla vain puolet siitä. No, ei se mitään. Minä en häviä tässä mitään, työnantajani kyllä.

Kannattaa muuten teidän nuorempienkin vinksauttaa aivot tällaiseen ajatteluun niin ei ota niin paljon päähän jos lääkekaapin avaimia ei joissakin paikoissa perushoitajille annetakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...