Jump to content
MAINOS

Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?


blondi

Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?  

159 ääntä

  1. 1. Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?

    • Pakenen maasta
      14
    • Vaihdan alaa
      68
    • Hyväksyn sen ja jatkan työntekoa kuten ennenkin
      6
    • Jään pitkälle sairaslomalle/vanhempainlomalle/hoitovapaallee tms.
      41
    • Jatkan työntekoa mutta ns. italialaista lakkoa toteuttaen
      13
    • Haastan valtion oikeuteen
      10
    • Jotain muuta, mitä?
      11


Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 92
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ny vois kaikki kanssa sisaremme/veljemme ulkomailla hakea kiireesti turvapaikkaa asuin maastaan, perustellen hakemuksen sisällä että Suomen valtio voi mielivaltaisesti määrätä ihmiset tekemään töitä, joista irtisanoutunut. Seuraavaksi ne pakottavat ulkosuomalaiset hoitsut palaamaan suomeen. Joten turvapaikan hakemukset vireille ja median huomio taattua.

Mahtaako sita uskaltaakaan Suomen maaperalle... kuullostaa silta, etta kohta on skoudet vastassa lentokentalla Hyvaa Joulua ja suoraan Huuswitchiin... REPS....

Muokkaus: Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siinä vaiheessa jos joku kirje/puhelu tulee että saavu töihin, marssin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen lääninhallituksesta/valtiosta/tms keneltä se yhteydenotto nyt onkaan vapaudenriistosta, laittomasta uhkauksesta jne. Poliisin on tämä tutkittava.

Oikeudessa tavataan, per**ele.

Tai parempihan se vielä olisi jos TEHY järkkäisi joukkokanteen valtiota vastaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jo pakkotyölaista puhuminen tulee johtamaan siihen että henkilökohtaisia irtisanoutumisia alkaa satelemaan tämän työtaistelun päätyttyä, ja etenkin jos laki menee läpi. Ja minä lupaan vaihtaa alaa tai kotimaata jos niin käy. Niin nöyryyttävää ja loukkaavaa tämä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi olla myös, että alkon ja työterkkarin ovi alkaa käymään sitä mukaan, kun pakkotyömääräykset lähtevät liikkeelle. Kännistä tai kipeetä kun ei käsitteekseni kauheesti haluta töihin.

Sitä vaan jaksan ihmetellä, että tällaseen puuhasteluun riittää virta, mutta ei itse asiaan. Tod näk TA saa tästä kaikesta sen verran itsevarmuutta, ettei liiku senkään vertaa kuin aikasemmin olisi saattanut, ja nyt täytyy vaan käytännön kautta katsoa, kun p**ka rojahtaa housuun, ennenkuin otetaan se ämpäri kauniiseen käteen ja ruvetaan puhumaan asiaa ihan aikuisten oikeasti. Pakolla kun ei olla koskaan saatu mitään hyvää aikaseksi, saati sitten korvata sairaanhoidon ketjua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä jos käveltäis kaikki poliisiasemalle ja tunnustettais rikkovamme lakia, sekä pyydettäis rangaistusta.  Siinä olis poliiseille töitä ja hallitukselle vähän mietittävää...  :(

Kansalaistottelemattomuuteen olisin valmis, jos tietäisin että mukanani olisi runsaasti muitakin, varsinkin omalta osastoltani ja klinikalta. Yksin en uskaltais lähteä touhuun mukaan, vaan varmasti kiltisti, mutta erittäin vittuuntuneena olisin työpaikalla. Tosin se mitä sielä sitten tekisin, olisi ainoastaan vaan ja ainoastaan henkä pelastavat, kiireelliset toimet!!!

Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu, jolle kummalliset sanat ovat Harmi.

- Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä oikeastaan odotin. Hallitus kusee kintuilleen, KT lopettaa neuvottelut, ja 2. aalto irtisanoutuneita lähtee liikkeelle!

Nyt sitten viestiä kaikilta Tehyn neuvottelijoille ettei piiruakaan alle 24% mennä kun 19.11.2007 keskiyö koittaa. Siitä lähtee prosentit vain nousemaan!!!!

Hakkaaa päälleee pohjanhoitaja!!!!!!!

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

19.11 sim-kortit pitkältä sillalta mereen, sieltä suoraan satamaan ja suurristeilylle tukholmaan pelkällä menomatkalla. Tuolloin ei ole tavoitettavissa, 20.11 olis jo ulkomailla ja matkalla voisi aloittaa sen veren etanolipitoisuuden nostamisen. Ei taitaisi moinen työvoima kelvata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, ja kirjat saa nykyään muutettua poste restanteen vaikka mihin kaupunkiin joten matkakuluja kertyy kivasti. Itse kun majailen eteläsuomessa niin kemijärvi kuulostaisi houkuttelevalta paikalta asua. Mahdollistaa niin monenlaisen kikkailun ettei mitään rajaa ;D !

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi hitsi ku ois tajunnu aikasemmin niin ois voinu hankkituu raskaaksi.. ;) Jäätäs äippälomalle...! suurinosa kun meistä on naisia..

No onhan se aika helppo järjestää, raskaus. Yleensä aika mukavaakin, se järjestäminen...

Mistäs sut saa kiinni että voidaan aloittaa  ;)

Sen jälkeenhän sitten voi olla koko ajan sairaslomalla, kun on (aluksi) alkuraskauden pahoinvointia. Ja stressiä kun pelkää keskenmenoa.

-----------------

Niistä töihin määräämisistä voi puhua oikeasti vasta kun tietää miten ne aiotaan toteuttaa.

Laki kun tulee muuttumaan eduskuntakäsittelyssä ja voi jäädä hyväksymättäkin.

Itse uskon ettei mene läpi, mutta oletetaan että menisi.

Silloin on kuitenkin oltava määrättävällä henkilöllä oikeus tulla kuulluksi ennen määräystä.

Se on myös jo hallituksen ehdotuksessa.

Kuuleminen on tietysti hankalaa, jos ei saa kiinni.

Kun on irtisanoutunut niin on sitten lähtenyt lomareissuun johonkin, eikä ole kääntänyt postia.

Paluuaikakaan ei ole tiedossa, kun ei ole töissä niin ei ole mitään tarvetta palata tiettynä päivänä.

Toisaalta, voi tehdä työsopimuksen firman x kanssa. Palkka on 5000 (tai 10 000) euroa kuussa.

Ehdotuksen mukaan on maksettava muualla töissä olevalle ja silti määrätylle 1,2 kertainen palkka  ;D

Jos ei ole muualla töissä, niin silloin pitää maksaa 1,3 kertainen palkka mitä normaalisti k.o. työstä maksetaan.

Kannattaa myös muistaa että irtisanouduttaessa kaikki erityisluvat (lääke iv yms) päättyvät. Ne pitäisi kouluttaa uudelleen ja tenttiä. Eikä ole takuuta että pääsisi läpi...

Sitten kun alkaa stressata niin sairaslomalle...

Sehän tapahtuisi äkkiä jos ei noudateta työaikalainsäädäntöä.

Käykääs kattomassa tätä linkkiä ; http://www.mtv3blogi.com/setaarkadia/?p=92

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutan muille maille vierahille...

Tällaista sotkua voi vain katsoa silmät pyöreinä ja suut ammollaan. Olen pian valmistuva opiskelija ja olen opiskellut itselleni AMMATIN en taitoa PAKKOtyöhön...

Työtä on maailma pullollaan...ei suomi ole ainoa vaihtoehto

Kaikki hoitajat voisivat ilmoittautua englannin ja ruotsin kursseille....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onko kellään tietoa, että tämä potilaslaki/ pakkolaki veisi meiltä hoitajina vastuun vastata potilaan hengestä, siis ei tulisi syytettä kuoleman tuottamuksesta. tämmöistä vilahteli eduskunnan puheissa tänään.

jos tätä lakia ei olisi niin viimeinen pois töistä lähtevä hoitaja saisi kontolleen syytteet tahallisesta kuoleman tuottamisesta yms..? :-

valaiskaa tyhmää :D

jos tuota "etua" ei laissa ole niin pyyhkikööt sillä itseänsä huussitoimituksen jälkeen  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksittäisellä hoitajalla ei ole mitään vastuuta irtisanouduttuaan yhdenkään potilaan hengestä. Hoidon järjestämisvastuu kunnilla/valtiolla. Ei Tehyllä tai hoitopojilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siinähän tuota riittäis hommaa, kun valtio rankaisee kaikkia irtisanoutuneita/ei pakkotyöhön suostuneita.. Kuka ne sakot kirjottaa? Saattaa olla käsi kipeenä.. Jonkun aikaa tätäki episodia saatetaan tuomioistuimissa käsitellä ja ilman muuta hoitajat nostaa kanteen valtiota (ja kaikkia mahdollisia  >:D) vastaan.

Lujana vaan ja yhteisenä rintamana.

Harmi että yhdet paperit jo alalta on, seuraavia ei kannattane ottaa vastaan, sehän on kuin tekis rikoksen, kun valmistuu hoitoalalta, rangaistuksen siitä vaan saa!! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En menisi töihin pakotettuna, ja epäilen ettei tällänen psyk.hoitaja mitään tuolla somatiikan puolella osaisiskaan. Kuhan pyörittelisin peukaloitani  8)

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Poliitikoilla ei ole hajuakaan meidän erikoistumisista ja työn todellisuudesta. Oikeasti uskovat että se on koulutusputki mistä me tullaan. Lähde siitä turvallisuuspolitiikkaa tekemään. Ollaan tehty liian hyvää työtä liian halvalla liian kauan ja oltu liian hiljaa. Mä olen jo ulkomailla. Tekijälle töitä löytyy. Turvapaikanhakuperusteena pakkotyö ei ole niin huono. Tulee ainakin mielenkiintoisia oikeusjuttuja. Kun pakkotyölaki tulee mä häpeän niin paljon että olen hiljaa suomalaisuudestani, hetken.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...