Jump to content
MAINOS

Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?


blondi

Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?  

159 ääntä

  1. 1. Mitä teet jos pakkotyölaki toteutuu?

    • Pakenen maasta
      14
    • Vaihdan alaa
      68
    • Hyväksyn sen ja jatkan työntekoa kuten ennenkin
      6
    • Jään pitkälle sairaslomalle/vanhempainlomalle/hoitovapaallee tms.
      41
    • Jatkan työntekoa mutta ns. italialaista lakkoa toteuttaen
      13
    • Haastan valtion oikeuteen
      10
    • Jotain muuta, mitä?
      11


Recommended Posts

Eli, mitä teet jos mahdoton tapahtuu ja saadaan pikaisesti säädetty, työtaistelua vesittävä ja ennen kaikkea ihmisoikeuksia polkeva pakkotyölaki? Minä ajattelin jäädä niin pitkälle sairaslomalle että ehdin muuttaa Ruotsiin tai Norjaan ennen kuin minut voidaan hakea väkisin töihin. Ja sitten ryhmäkanne vetämään ihmisoikeustuomioistuimeen, oletteko mukana siinä? Ns. italialaista lakkoa voisi myös harkita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 92
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jos pakkotyölaki toteutuu, niin en mene töihin. Kyse on siitä, että valtiovalta asettaa rahan ihmisen perusoikeuksien edelle. Sitä en voi hyväksyä missään nimessä.

Todennäköisesti kukaan ei tule minua väkisin töihin hakemaan, mutta olisihan se kiva päästä lehtikuvaan jossa poliisit raahaavat meikäläistä väkipakolla töihin. Se voisi jopa ylittää kansainvälisen uutiskynnyksenkin.  ;D

Jos laki tulee ja jos meikäläinen tuomitaan siitä, että en mene pakotettuna töihin, niin valitan asiasta niin korkealle kuin se on mahdollista.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika harva menisi. Saisikohan sitä silloin ihan ilmaiseksi töitä tehdä vai pystyisikö itsensä hinnoittelemaan. Joku 500 euroa päivä puhtaana käteen voisi olla raha millä menisin sairaalan osastolle istuskelemaan. Italialainen istumalakko tulisi silloin mieleen.

Ei ne juuri tuolla hallituksessa järjellä pelaa. Meinaako ne että ihan itsekseen irtisanoutuneet ihmiset lähtisivät orjatyöhön.

On se surkeaa ylimielisyyttä ja arjesta vieraantumista se. Huh huh.

Pitäisi varmaan kirjoittaa kaikille kansanedustajille kirje. Ja lähettää se niille kerran tunnissa....

___________________________________________

Paljon melua tyhjästä

___________________________________________

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työt jättäisin väliin ja alan vaihtoa alkaisin suunnittelemaan, myöhemmin luvassa olisi luultavasti mittavan pitkä ja kansainvälisestikin hupaisa oikeudenkäynti jossa Jyrki ja Matti saisivat olla edustamassa  ;D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teloisin itseäni tahallani tai ottaisin "liikaa" lääkkeitä, ja soittaisin itselleni ambulanssin, että olisin omalta osaltani ruuhkauttamassa päivystyspolia. Eiköhän se pitkä sairaslomakin järjestyisi sen myötä.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloittaisin pitkän ryyppyrännin. Muutaman viikon jälkeen varmaan irtois se pitkä saikkukin... Mitäpä sitä ei mies tekisi terveydenhuollon tulevaisuuden puolesta...  ;D

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika harva menisi. Saisikohan sitä silloin ihan ilmaiseksi töitä tehdä vai pystyisikö itsensä hinnoittelemaan. Joku 500 euroa päivä puhtaana käteen voisi olla raha millä menisin sairaalan osastolle istuskelemaan. Italialainen istumalakko tulisi silloin mieleen.

jos töihin pakotetaan, turha silloin on "orjalle" mitään maksaakaan...

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jatkaisin hoitovapaata kuten tähänkin asti... :D

Olisipa siinä ainakin pojille (2 v ja 4v) katseltavaa ja ihmeteltävää kun ensin tulisi poliisi hakemaan isiä töihin... ja sitten vielä pääsisi sairaalaan kyselemään potilailta 'mitä sulle on tapahtunut?' (4v poika kysyy aina työpäivän jälkeen: 'isi, mitä siellä töissä oli tänään tapahtunut?', tuleekohan siitä joskus isona hoitaja  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteesta vaihtasin alaa. Mua kun ei pakoteta yhtään mihinkään. Haluaisin nähä sen ku poliisi voimin suomessa hoitajia töihin viedään - eihän poliisien aika muuhun riittää sen jälkeen.  ;D

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluaisin myös nähdä kun minua vietäisiin poliisien voimin töihin. Siitä saisi iltasanomiin oivan lööpin. Lapset itkee pihalla kun äitiä viedään mustalla maijalla töihin poliisisaattueessa.

Voisin aina aamuisin ottaa tujauksen konjakkia mahan kunnossa pitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mä haluaisin nähdä sen potilaan, joka uskaltaa alkaa pakkotyöhoitajan hoidettavaksi? Eihän nyt jumalauta ketään voida pakottamaan tekemään työtä, ja varsinkaan työtä jossa on vastuussa toisen hengestä. Kuka kantaisi vastuun mahdollisesta hoitovirheestä tässä tapauksessa?

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaihtaisin alaa, sillä olen korkeasti koulutettu asiakastyön ammattilainen, joka on tottunut kohtaamaan erilaisia ihmisiä.

Vaimoni on jo päättänyt, ettei hoitovapaalta palaa hoitotyöhön. Viimeinen niitti oli pakkolain suunnittelu/sillä uhkailu.

Kaikkien lasteni kanssa toteutetaan joka tapauksessa sääntöä, ettei hoitoalalle ole menemistä. Kiristys, uhkailu ja lahjonta jotta valitsivat ihan minkä vaan muun alan. Jo nyt lapseni tietävät, ettei he saa samaa hyvää kuin kaverinsa saavat. Asennekasvatusta aion laajentaa myös heidän kaveripiiriinsä. Koen siis melkoisena törkeytenä edes suunnitelmat orjuuttamisestani kohdallani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa tässä mieleen, että miten se alan vaihtaminen auttaa jos pakkotyölaki tulee voimaan? Jos laki tulee voimaan, niin irtisanoutuneet hoitajat määrätään töihin vaikka he olisivat kaupan kassalla tai muissa töissä.  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa tässä mieleen, että miten se alan vaihtaminen auttaa jos pakkotyölaki tulee voimaan? Jos laki tulee voimaan, niin irtisanoutuneet hoitajat määrätään töihin vaikka he olisivat kaupan kassalla tai muissa töissä.  ;D

Sit onkin pulaa kaupan kassoista, jolloin kauppuja joudutaan laittamaan kiinni. Palolaitokset joutuvat supistamaan kun entinen hoitopoika raahataan meikkuun työskentelemään sekä rikollisuus ottaa vallan Suomessa, kun nykyiset poliisit, entiset hoitopojat sekä tytöt viedään hoitamaan sairaita Suomen ykkössairaalaan.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se niin on että jos jotain noin PÖYRISTYTTÄVÄÄ tapahtuu, niin mun ura hoitajana on ohi. Kaikkea olen nähnyt mutta vielä tämä....

..... se uhosta; lähden ompelemaan säkkikankaisen työpuvun, olenhan hoitaja ja alistun kaikkeen... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa tässä mieleen, että miten se alan vaihtaminen auttaa jos pakkotyölaki tulee voimaan? Jos laki tulee voimaan, niin irtisanoutuneet hoitajat määrätään töihin vaikka he olisivat kaupan kassalla tai muissa töissä.  ;D

Aikaisemminkin täällä on mietitty, että kutsutaanko/pakotetaanko Risikko takaisin hoitotyöhön. Olisi se oikeutettua, että lain yksi allekirjoittajista joutuu heti kokeilemaan sen rangaistavuutta. ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa tässä mieleen, että miten se alan vaihtaminen auttaa jos pakkotyölaki tulee voimaan? Jos laki tulee voimaan, niin irtisanoutuneet hoitajat määrätään töihin vaikka he olisivat kaupan kassalla tai muissa töissä.  ;D

Aikaisemminkin täällä on mietitty, että kutsutaanko/pakotetaanko Risikko takaisin hoitotyöhön. Olisi se oikeutettua, että lain yksi allekirjoittajista joutuu heti kokeilemaan sen rangaistavuutta. ;D

Siinä olisikin mielenkiintoinen soppa, kun (jos) lailla annettaisiin valtiolle oikeus määrätä omiin töihin henkilö joka on töissä jossain yksityisyrityksessä.

Luultavampaa olisi että yrittäisivät säätää lakia jolla pakotettaisiin töihin hoitajat jotka ei ole muissa töissä.

En oikein usko että kokoomuksen kannattajat (ne yrittäjät) tykkäisivät jos katainen ja vanhanen menisivät säätämään lain jolla heidän työntekijänsä määrättäisiin töihin valtion / kuntien työpaikkoihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä jätän valmistumisen väliin jos tohon mennään ja painun armeijaan. Vai raahaakohan spollet mut väkisi sielläki veksiin ku oon melkein pätevä... Ei helveta oikeesti! ei tiiä et pitäskö itkee vai nauraa...

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiennyt itkeäkö vai nauraa kun luin tuosta pakkotyö-lain suunnittelusta. Helpostippa sortuu demokratian periaatteet Suomessakin. Aivan käsittämätöntä. Jos moinen laki saatetaan voimaan, alkanee isoja mielenosoituksia riittää?! Toivottavasti ainakin. Ja minä olen siellä huutamassa.

Tsemppiä tehy ja hoitajat. Töihin ette mene, vaikka mikä laki tulisi. Pitäkää päänne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en ole valmistunut vielä, mutta jos jotain tuollaista edes yritettäisiin oikeasti toteuttaa, en varmaan valmistuisi sitten ollenkaan.

Ja jos ihan todella pakkokeinolaki tulisi voimaan, tuskin hoitajia poliisivoimin minnekään raahattaisiin, kai siinä kuitenkin olisi keinona uhkasakot tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos pakkolaki toteutuu, lähden alkoon osa-aikaiseksi apulaiseksi; osan ajasta työssä, loppuajan nautin liikkeen tuotteista, hyvässä seurassa ja ilman huolta huomisesta :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...kutsutaanko/pakotetaanko Risikko takaisin hoitotyöhön. Olisi se oikeutettua, että lain yksi allekirjoittajista joutuu heti kokeilemaan sen rangaistavuutta. >:D

No totta maar, Risikko ja Sarkomaa säätämään ykkössairaalaan  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloittaisin pitkän ryyppyrännin. Muutaman viikon jälkeen varmaan irtois se pitkä saikkukin... Mitäpä sitä ei mies tekisi terveydenhuollon tulevaisuuden puolesta...  8)

Loistoidea! Lähden heti mukaan!!!  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...