Jump to content
MAINOS

Hallitus varautuu pitämään osan hoitajista töissä lain turvin


-VF-

Recommended Posts

Minulla on tällähetkellä töissä muki jossa lukee  " Teen töitä rahasta, jos vaadit uskollisuutta osta koira"

Siellä kaupassa oli toinenkin muki jonka taidan käydä ostamassa: " Minä en voi saada potkuja, orjat pitää myydä "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 205
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Luultavasti uudella lailla ollaan tekemässä joukkoirtisanoutumisesta tietyillä aloilla laiton työtaistelutoimi, kuten esim KT väittää virkasuhteisten joukkoirtisanoutumisen olevan. Eli sanktiot tulisivat Tehylle sakkoine tms. Tarkoitus on ehkä tehdä joukkoirtisanoutuminen niin kalliiksi liitolle, ettei siihen ole varaa.

Tuskin yksilöiden irtisanoutumisoikeuteen puututaan. On kuitenkin äärimmäisen epädemokraattista, jos eduskunta nyt muuttaa lakeja ikään kuin takautuvasti.

Tehyn pitäisi ryhtyä välittämään työvoimaa ulkomaille. Ja jos ei Tehy, niin lähdetään sitten itse. Tässä valtiossa kukaan ei pidä hoitajan puolta paitsi hoitajat itse. Nöyrät eivät peri maata, heidät vain alistetaan moisilla lauseilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakimuutoksen vilauttelu vaihtoehtona kuulostaa AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄLTÄ nyky-Suomessa, jonka kansalainen ja (tuleva) suomalaisen terveydenhuollon edustaja vielä tähän mennessä olen (pääosin) ihan ylpeänä ja hyvillä mielin ollut. Toisaalta olisi mielenkiintoista nähdä seuraukset, sillä JOS tuommoinen laki menisi läpi, se tietäisi varmasti aikamoista hullunmyllyä ja Suomi ainakin pääsisi maailmankartalle paremmin ;D Mutta mielummin näin ei tapahdu, tietty.

Sairaanhoitajan paperit on käytännössä enää opinnäytetyön valmistumisesta kiinni, mutta en tiedä haluanko sittenkään valmistua... Tai no, voihan sitä varmaan vastavalmistuneenakin tähdätä suoraan ulkomaille. Pidän sairaanhoitajan työstä, mutta tämän työtaistelun aikana on jostain kumman syystä alkanut motivaatio laskea ko. alalla työskentelyn suhteen... Tai jospa jatkaisi opiskelua muulla alalla, jotta jotain työtä olisi tulevaisuudessa mahdollista tehdä. Opintotukeakin olisi vielä jäljellä.

Ahdistaa ajatus siitä, että ihmisiä pakottaisiin töihin, eikä olisi mahdollisuutta itse vaikuttaa siihen. Eihän se voi olla totta... Yrittäisköhän poliisit tai puolustusvoimat muuten hakea opiskelijatkin kotoa tilanteen toteutuessa äkillisiä sairaslomia yms paikkaamaan? ;)

Btw, alkoholin vaikutuksen alaisenahan ei (kai??) saisi tehdä töitä. Sitten pitää vaan järjestää HYVIN isot, pitkät ja kosteat juhlat juuri pakkotyöhön menemisen kynnyksellä! ;D

"Livet är ett äventyr, sa Snusmumriken förtjust." -Tove Jansson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iltasanomien mukaan TEO olisi lainmuutoksen takana.

Ilmoitan nyt kaikelle kansalle, että minä en lainmuutoksen turvinkaan tule menemään irtisanoutumiseni realisoiduttua enää töihin. Pakkotyöhön en suostu vaikka kaikki maailman orvot kuolisivat nälkään keskoskaapissa. Sehän on se mitä tulee työnantajan mukaan tapahtumaan. Ja miksi? Kun ei haluta maksaa jotain kälyistä 500 euroa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-1990-luku laittomia pätkätöitä, kyykytystä ja vittuilua!!

-2000-luku orjatyötä!

Vaikka palkka nousisi kuinka, on vaikeaa kuvitella tekevänsä motivoituneena (elämän)työtä TA:lle joka arvostaa työntekijöitään näin SAATANASTI! Nyt kyllä kristalloituu ja konkretisoituu alavaihtosuunnitelmat ihan oikeesti. Ps. Reilu kymmenen vuotta sitten kuultu kommentti näihin hommiin lähdettyäni: Eat shit and die!! Vittu kun en silloin tajunnut!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järjestetäänkö 19-21.11 Ruotsin risteily kaikille irtisanoutuneille hoitajille+ muille kannattajille... Eiköhän suurin osa kyytiin mahdu ja loput vaikka riemulomalle Tallinnaan :) ...etsiskelköön sitten hoitajia ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Btw, alkoholin vaikutuksen alaisenahan ei (kai??) saisi tehdä töitä. Sitten pitää vaan järjestää HYVIN isot, pitkät ja kosteat juhlat juuri pakkotyöhön menemisen kynnyksellä! ;)

Kyllähän sen homman saa noinkin toimimaan, mutta kun meillä suomalaisilla on muutenkin alkoholismia aika runsaasti, niin kannattaako sitä lisätä pakkotyölakien avulla?

No hei, enhän mä nyt tosissaan tota tarkottanu! :)

"Livet är ett äventyr, sa Snusmumriken förtjust." -Tove Jansson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No huhhuh!! Oiskohan taas uuden mielenosoituksen paikka!?

Tällä kertaa voisi tuoda niitä autonrenkaitakin poltettavaksi, kunnon rähinä vaan päälle.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yrittäisköhän poliisit tai puolustusvoimat muuten hakea opiskelijatkin kotoa tilanteen toteutuessa äkillisiä sairaslomia yms paikkaamaan? ;)

Näinpä... ja koulujen valmistumistilaisuuksien jälkeen tilaisuuden pitopaikan ovella on vastassa Kissalan väki ja kalteriautot, joilla myös vastavalmistuneet saikut kyörätään pakkotyöhön...

No joo, ei tämä oikeasti ole naurun asia. Heltta loksahti entistäkin alemmaksi kun luin tämän aamun Hesarista tästä viimeisimmästä vedosta ja älynväläyksestä pakkotyölain muodossa. Järkyttävää. Tässä poljetaan työntekijän oikeuksien ohella ihmisoikeuksia ja ankarasti.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No huhhuh!! Oiskohan taas uuden mielenosoituksen paikka!?

Tällä kertaa voisi tuoda niitä autonrenkaitakin poltettavaksi, kunnon rähinä vaan päälle.

Ääh mitään rähinää viitsitä järjestää... se kääntyisi vain meitä vastaan. Riittäisi, että saataisiin pari orjakaravaania aikaiseksi kahleineen ja rääsyineen... ja Katainen&Vanhala-naamarit orjapiiskureille. Tehy järjestää tempauksia lähipäivinä. Nyt ahjot kuumiksi!

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan muuten vaan hiippailin BBC:n uutis sivuille (siellähän oli aiemmin jo juttu tästä työtaistelusta) ja laitoin "Help us make the news" palauteboxiin linkin hesarin julkaisemasta artikkelista, lyhyen referaatin englanniksi, mitä siinä sanotaan ja että mielestäni se ylittää uutiskynnyksen myös kansainvälisesti. Saa nähdä tapahtuuko mitään  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on tällähetkellä töissä muki jossa lukee  " Teen töitä rahasta, jos vaadit uskollisuutta osta koira"

Siellä kaupassa oli toinenkin muki jonka taidan käydä ostamassa: " Minä en voi saada potkuja, orjat pitää myydä "

Kyllä tuollaiset mukit aina voittaa Viivi&Wagner-mukit. Mistä noita saa?

Kunnallisvaaleissa kannattaa muistaa nykyisiä hallituspuolueita olemalla niitä äänestämättä. Saattaapa kokoomuksen lisäksi myös vihreät ja keskusta joutua tilille despoottisesta hallitusyhteistyöstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on tällähetkellä töissä muki jossa lukee  " Teen töitä rahasta, jos vaadit uskollisuutta osta koira"

Siellä kaupassa oli toinenkin muki jonka taidan käydä ostamassa: " Minä en voi saada potkuja, orjat pitää myydä "

Olen nähnyt magneettilätkän, jossa luki " Työpaikkani on turvassa. Kukaan ei halua sitä."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin Sanomien mukaan hallitus on valmistellut lainmuutoksen, jolla Tehyn mahdollisen työtaistelun vaikutuksia rajoitetaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711066812416_uu.shtml

Vanhanen vaikenee lakkolaista

6.11.2007 14:28

Pääministeri Matti Vanhanen ei vahvista mutta ei kiistäkään tietoa, jonka mukaan hallitus valmistautuu puuttumaan lailla hoitajaliitto Tehyn työtaisteluun.

Vanhasen mielestä sellainen tieto ei millään lailla edistäisi sovittelua.

Vanhanen lisäsi kuitenkin, että viranomaisten pitää varautua kaikkeen.

Onko tuo Vanhanen aivan pimeä? Mutta pakko se "tieto" oli kuitenkin Hesariin vuotaa!

mikä ihmisiä oikein vaivaa? kun ne tulee sairaalaan ne menettää kaiken toimintakyvyn ja maalaisjärjen.    -Lyrica

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingin Sanomien mukaan hallitus on valmistellut lainmuutoksen, jolla Tehyn mahdollisen työtaistelun vaikutuksia rajoitetaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711066812416_uu.shtml

Vanhanen vaikenee lakkolaista

6.11.2007 14:28

Pääministeri Matti Vanhanen ei vahvista mutta ei kiistäkään tietoa, jonka mukaan hallitus valmistautuu puuttumaan lailla hoitajaliitto Tehyn työtaisteluun.

Vanhasen mielestä sellainen tieto ei millään lailla edistäisi sovittelua.

Vanhanen lisäsi kuitenkin, että viranomaisten pitää varautua kaikkeen.

Onko tuo Vanhanen aivan pimeä? Mutta pakko se "tieto" oli kuitenkin Hesariin vuotaa!

Muistuttaisin Vanhasen seikkailuista ja tämän syksyn muista projekteista. Mitä vielä odotat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluatteko nauraa: Lukee Lex Katalainen  ;D

https://www.tehy.fi/jasensivut/?E1541656M=21&x1541656=14320955

Kyllä on melkoinen hallitus! Ensin luvataan ja ymmärretään sitten vedetään lupaukset takaisin ja laitetaan hoitajat pakolla töihin. Sama voitaisiin tehdä lääkäreille ja paperimiehille. Puolet palkasta pois ja töihin vaan vaikka poliisisaattueessa. Onkohan siinä sitten poliisi  hoitajan vierellä teholla ja pampulla tökkii kylkeen että tee nyt jotakin.. ??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noooh....enpä nyt tästäkään lakisaumasta vielä niin isoa painetta ottaisi. Kuten hra Vanhanen toteaa;

.....................................................................

http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1452071

Vanhanen vaitonainen pakkolaista

6.11.2007 14:38

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) ei myöntänyt eikä kieltänyt hallituksen pakkolakiesitystä Tehyn palkkakiistassa.

- Viranomaisten pitää varautua kaikkeen. En suuuntaan enkä toiseen vahvista tietoa. Sovittelulautakunta keskittyy sovittelutyöhön.

Vanhanen ei edes kertonut, onko hallitus valmistautunut poikkeuslakimenettelyyn.

- Parasta, että osapuolet keskittyvät sovitteluun. Sopimalla nämä asiat ratkaistaan.

- Viranomaisten pitää valmistautua kaikkeen. En näe mitään tarvetta vahvistaa asiaa. Tässä vaiheessa on syytä keskittyä sovittelutyöhön.

Pääministeri oli myös lyhytsanainen liikkelle päässeen tiedon vaikutuksesta neuvotteluihin.

- Jokainen lautakunnassa ymmärtää, että viranomaisten pitää pöytälaatikkotasolla varustautua kaikenlaisiin vaihtoehtoihin. En usko, että siinä on mitään yllättävää. Jos hallitus tekisi poikkeuslain, se tarvitsisi myös opposition tuen. Lakiesityksellä olisi todennäköisesti huonot mahdollisuudet menestyä eduskunnan äänestyksessä.

- Ei kannata jossitalla tällä asialla.

Vanhanen ei myöskään kommentoinut sitä, että onko hallitus valmis joustamaan 150 miljoonan euron tuestaan kunta-alan palkkoihin.

- Parasta on, että sovittelulautakunnan työhön ei puututa myöskään tältä puolelta.

...........Yhdistettynä tosiasiaan....

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711066812798_uu.shtml

SDP ei lupaa tukea lakkolaille

6.11.2007 15:57

Hallitus jää ilman vasemmisto-opposition tukea, jos se aikoo puuttua lailla hoitajaliitto Tehyn työtaisteluun.

SDP:n puheenjohtaja Eero Heinäluoma kertoi lähettäneensä hallitukselle viestin, ettei se voi mitenkään luottaa heidän tukeensa tässä asiassa.

Heinäluoman mielestä ajatus puuttua lailla työtaisteluun olisi aivan väärälle polulle lähtemistä.

Lautakunnan takarajan on pidetty tämän viikon torstaita.

- Tämä liittyy lautakunnan omaan työskentelyyn. On parempi, että sitä ei ulkopuolelta kommentoida.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja eikös täällä kaikki oo nimimerkin takana?

Ei.

Ei tarvitse olla kovakaan Sherlock Holmes, kun tietää kuka mä olen  ;D

Sama täällä. Ja VF ei myöskään liene tuntematon  ;D

Demarit ei tule tukemaan mitään pakkolakeja http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711066812798_uu.shtml . Olen entistä vakuuttuneempi että kyse on laskelmoidusti liikkeelle lasketusta huhusta jolla on vaan tarkoitus vauhdittaa sopimuksen syntyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajien työtaistelua ratkaisua hakevalle sovittelulautakunnalle on annettu lakihankkeiden läpimenon turvaamiseksi äärimmäisen tiukka aikataulu. Valmista pitäisi syntyä torstaiaamuun mennessä.
Sovittelulautakunnan jäsen Laitinen-Pesola sanoi mtv3:n haastattelussa että ainakaan heille ei ole  kerrottu tällaisista aikarajoista. Eli huhu tämä tosiaan tuntuu taas olevan. Jaana puhui muutekin fiksusti, samoten SDP:n Heinäluoma. Ja nyt kun on tiedossa että oppositio ei tule pakkolakia tukemaan, sen läpimeno olisikin aika vaikeaa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/11/578491

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...