Jump to content
MAINOS

JHL ja keikat


ksm

Recommended Posts

Mä tunnustan nyt aluksi tyhmyyteni. Olen sairaanhoitaja, mutta kotiäitinä tällä hetkellä. En ole noita Tehyn irtisanoutumisjuttuja nyt mitenkään seuraillut. Mä olen JHL:n jäsen. En ole päässyt Tehyyn vaihtamaan, kun en ole sairaanhoitajana ollut niin kauaa työssä, että vaihto kävisi noin vain (menettäisin oikeiden ansiosidonnaisiin työttömyyskorvauksiin, jos joskus työtön olisin, jne.).

Viime viikolla ilmotin sijaisvälitykseen, että voisin taas keikkoja tehdä sairaalalle. Ihan vain viikonloppu keikkaa ja muuta pientä miehen ollessa lapsen kanssa kotona. Mulla ei ollut mitää tietoa, että Tehyläiset eivät nyt tällä hetkellä keikkaile. Ei mulle ole tullut mieleenkään, että keikan tekeminen tällä hetkellä olisi jotenkin epäsopivaa. Tehyläiset kun on itsekin vielä töissä. Jos ihmiset tosiaan lähtee työpaikoiltaan niin en sinä aikana mene korvaamaan ketään Tehyläistä, sen toki tajuan itsekin. Mutta onko epäsopivaa, että mä teen nyt keikkaa siihen asti? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä olen JHL:n jäsen. En ole päässyt Tehyyn vaihtamaan, kun en ole sairaanhoitajana ollut niin kauaa työssä, että vaihto kävisi noin vain (menettäisin oikeiden ansiosidonnaisiin työttömyyskorvauksiin, jos joskus työtön olisin, jne.).

Liiton vaihto ei vaikuta mitenkään ansiosidonnaisuuteen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta onko epäsopivaa, että mä teen nyt keikkaa siihen asti? 

Ei koska, jos työtaistelu alkaa niin se alkaa 19.11, jonka jälkeen tietenkin toivotaan että sairaalat ei saa mistään hankittua orjatyövoimaa paikkaamaan puuttuvat hoitajat jotta yhteiskunta tuntee hoitajapulan tosissaan nahoissaan.  ;D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta onko epäsopivaa, että mä teen nyt keikkaa siihen asti? 

On epäsopivaa.

Mutta sanokaahan nyt mielipiteitä tuohon keikkailuun. Miten itse tekisitte?

Etkö voisi tehdä keikkaa jossain muualla? Esim. kahvila- tai siivoustyö. Itse en TODELLAKAAN tekisi nyt keikkaa, kun on työtaistelu päällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tekisi keikkaa työtaistelun aikana, vaikka en tehyläinen olisikaan. Mukavan pikkulisäansion menetys on pieni hinta siitä, minkä puolesta nyt taistellaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti ymmärtäävät.

mitä muuta ne voi, kun on työvoimapula? Tsemppiä vain jaksamiseen, taistelu on onneksi kohta jo ohi!

mitä tulee liittoon kuulumisen kanssa, niin itse vaihdoin suoraan toisesta liitosta toiseen ja siirryin vanhana jäsenenä ilman minkään laisia karensseja tms. Eli olet varmaan saanut väärän laista informaatiota. Ja minunkin siirtymisestä on aikaa, mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat vasta nyt liittyneet / siirtyneet Tehyyn muualta eikä heilläkään kaikilla ole mainitsemaasi työkokemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On vain niin noloa etten ajoissa ottanut asioista selvää ja huomenna töihin mennä.

Koskaan ei ole liian myöhäistä  ;D

Ota yhteys Tehyyn alkuviikosta ja tarkista asia alueasiamieheltä esimerkiksi. Kyllä se siitä, töitä riittää sulla ihan varmana jatkossakin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielipide on että ei ole epäsopivaa ennen sitä 19.11. kun kerran kaikki muutkin sairaanhoitajat ovat nyt töissä (miksi pitäisi yksinään aloittaa työtaistelu ennen muita?). Ainakin jos kyse on perheen  taloudellisesta toimeentulosta eikä siitä että haluaa auttaa työnantajaa. Jos rahallista tarvetta ei varsinaisesti ole niin en itse keikkailisi. Ja vaikka tarvetta olisikin niin en keikkailisi 19.11. jälkeen jos irtisanoutumiset toteutuvat ja tekisin jo etukäteen selväksi sijaisvälitykselle.

Tämä on siis ihan oma mielipiteeni, en tällä hetkellä ole minkään liiton jäsen (lähihoitaja olen) koska olen jo vuosia ollut kotona lasten kanssa enkä töissä. Tehyyn liittyisin jos työt aloittaisin. Tosin taidan kyllä lähteä opiskelemaan loppujen lopuksi vähän muille aloille...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tunnustan nyt aluksi tyhmyyteni. Olen sairaanhoitaja, mutta kotiäitinä tällä hetkellä. En ole noita Tehyn irtisanoutumisjuttuja nyt mitenkään seuraillut. Mä olen JHL:n jäsen. En ole päässyt Tehyyn vaihtamaan, kun en ole sairaanhoitajana ollut niin kauaa työssä, että vaihto kävisi noin vain (menettäisin oikeiden ansiosidonnaisiin työttömyyskorvauksiin, jos joskus työtön olisin, jne.).

No probs. Voit aina vaihtaa liittoa jos niin haluat. Työttömyyskassan etuudet seuraa sinua jos vaihtaessasi niin ilmoitat l. työttömyyskassaa vaihtAessa olet heti saman turvan piirissä. Ja kukaan kysyvä ei ole tyhmä, muista se. KYSyVÄ EI TIELTÄÄN EKSY.

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielipide on että ei ole epäsopivaa ennen sitä 19.11. kun kerran kaikki muutkin sairaanhoitajat ovat nyt töissä (miksi pitäisi yksinään aloittaa työtaistelu ennen muita?).

Työtaisteluun kuuluu myös hakusaarto eli uusia toimia/virkoja/keikkoja ei oteta vastaan. Tehyyn kuulumattomana sinua eivät tällaiset saarrot ja toimenpiteet tietenkään koske. Kukaan täällä ei tule sinulle mitään lupaa tai kieltoa asettamaan, sinun on vain kuunneltava omantuntosi ääntä ja tehtävä päätös, jonka kanssa pystyt elämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyyn kuulumaton voi tehdä huoletta keikkaa. Kunnallisissa laitoksissa voidaan katso vinoon, mutta yksityisissä hoitolaitoksissa saa tehdä vapaasti. Joukkoirtisanoutumisen (epätodennäköisesti) realisoituessa en suosittele keikkailua kunnallisella puolella, koska silloin kusee paitsi omille kintuilleen, myös niiden, jotka ovat asettaneet itsensä likoon. Muuten kannattaa hoitaa talouttaan normaalisti töitä tekemällä, ei se kuitenkaan ole keneltäkään pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liiton/ työttömyyskassan vaihtamisesta: jos vanhasta eroaa ja uuteen liittyy kuukauden sisällä, säilyttää vanhan jäsenen edut suhteessa työttömyysturvaan. Eli eipä syytä huoleen - siinä suhteessa...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...