Jump to content
MAINOS

Kysymys yksityissektorilla työskenteleville


sissy

Recommended Posts

Kun Tehy taisteelee palkankorotuksista kunnallisellepuolelle on yksityissektorin palkankorotus suhteellisen pieni ja se ei korjaa palkkatason jälkeenjääneisyyttä.

Kysymys on siis: oletteko harkinneet/vaihtamassa kunnallisellepuolelle töihin jos ja kun Tehyn 24% vaatimus menee läpi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä se mulla on käynyt mielessä, mutta mutta.. asiassa on paljon muutakin kuin se raha. Työilmapiiri & työkaverit merkitsee mulle aika paljon. Ikävä tehdä duunia naama norsun v***lla, jos nuo jutut eivät ole kohdillaan.

Ilmaisinko asiani nyt mahdollisimman epäselvästi? ;D

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.... Mä olen pääni puhki miettinyt lähteä vaiko olla lähtemättä... Paikka olis sairaalassa työtaistelun jälkeen, mutta kun on niin mahtavat työkaverit ja unelma duuni muuten... Jos ei olis älyttömästi velkaa, en edes miettisi asiaa... Mutta yhden hengen talous on aika kallis ja se suurempi raha kyllä houkuttelee kovasti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.... Mä olen pääni puhki miettinyt lähteä vaiko olla lähtemättä... Paikka olis sairaalassa työtaitelun jälkeen, mutta kun on niin mahtavat työkaverit ja unelma duuni muuten... Jos ei olis älyttömästi velkaa, en edes miettisi asiaa... Mutta yhden hengen talous on aika kallis ja se suurempi raha kyllä houkuttelee kovasti...

Kaikki sitä varmaan tahoillaan aina ajoittain miettii. Päätös vaan joskus siirtyä uuteen paikkaan, on tosi vaikea. Varsinkin, jos kaikki muut asiat on siellä työpaikassa kohdillaan, josta olisi lähdössä. Raha ei tee aina onnelliseksi, mutta se kyllä auttaa elämämisen kustannuksissa suhteellisen paljon, kun sitä on riittävästi.

Itse tein ratkaisun taannoin niin, että otin työlomaa omasta toimestani ja hyppäsin toisenlaiseen maailmaan enkä kyllä ole katunut vaikkakin toisinaan sitä miettii et, miten siellä toisessa paikassa menee.

Joskus helpottaa, jos laittaa paperille asioiden plussat ja miinukset (tai ainakin mulla) -> näkee konkreettisesti mustaa valkoisella, että miten paljon vaihtoehdoissa on negatiivisia tai positiivisia puolia.

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan takuulla lähden. Palkka ei tosin ole ainoa syy, vaan myös nämä yksityisen työnantajan muut ongelmat. Olen varma että työehtosopimuksen noudattaminen on hiukka tarkempaa kunnallisella puolella.  :-

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisen sektorin palkat ovat jo nyt kuntasektoria jäljessä. Kun Tehy saa tavoitellun sopimuksen se varmasti motivoi vaihtamaan julkiselle sektorille.

Yksityispuolella paikkakuntaluokka 2:ssa on sairaanhoitajan alkupalkka syksyn palkankorotuksen jälkeen 1792€.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisää rahaa olis mukavaa. Nykyistä työtäni ja loistavaa työyhteisöä en kuitenkaan ole valmis vaihtamaan edes parempaan palkkaan. Tai ehkäpä olenkin vaa pelkuri. Muutosta elämään, hui!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todella vakavasti täytyy asiaa harkita. Toisaalta nykyinen työaikamuoto ja työnkuva on ok. Pomo on tosin luvannut esittää oman palkkatarjouksensa, jolla haluaisi estää työntekijöidensä lähdön. Täytyy varmaan kaivaa taskulaskin jostain esiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harkinnassa on ollut jo pidempään, mutta aina on saanut jonkun säälirahan jolla on juuri ja juuri päässyt kipurajan päälle.... Nyt oli taas vaihto lähellä, mutta nyt sitten tulossa vastaavan hoitajan hommia jolloin taasen palkkakin pitäisi olla vertailukelpoinen(neuvottelut palkasta käymättä :nauraa:)

Yksityisellä puolella on omat etunsa ja omat ongelmansa.... Toistaiseksi ei kuitenkaan ole kunnallinen puoli houkuttanut.(eikä nytkään vaikka tänään on potkittu ja purtu angry.png )

Mielipiteeni ovat vain ja ainoastaan minun mielipiteitäni ja eivät varsin usein vastaa yleistä mielipidettä. Pidätän oikeuden vaihtaa mielipidettäni myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos erotukseksi tulee yli 10%:a niin pitää kyllä vakavasti harkita. Toivottavasti yksityispuoli nostaa palkkoja - ehkä joillakin alueilla onkin pakko tehdä niin, jos aikovat pitää työntekijät mökissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen harkinnut ja olen lähdössä kunnalliselle puolelle kunhan tämä lakkohässäkkä on saatu valmiiksi. Ihmettelen vaan että miksi helvetissä TEHY neuvotteli meille niin huonon sopimuksen, joku Niittylä siellä on ollut touhuamassa, v****taa tuollainen edunvalvonta  angry.png.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järjestäytymisaste määrää, paljonko liitto voi ruveta ryttyilemään sopparin puolesta; käsittääkseni yksityissektorilla tuo järjestötoiminta ei ole järin suurta katetta kerännyt..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen harkinnut ja olen lähdössä kunnalliselle puolelle kunhan tämä lakkohässäkkä on saatu valmiiksi. Ihmettelen vaan että miksi helvetissä TEHY neuvotteli meille niin huonon sopimuksen, joku Niittylä siellä on ollut touhuamassa, v****taa tuollainen edunvalvonta  angry.png.

Yksityisellä puolella järjestäytymisaste on surkea. Jos ei työntekijöitä kiinnosta olla liiton jäseniä, niin ei liitolla ole mahdollisuuksia neuvotella kovin kummoisia sopimuksia jos työtaisteluasetta ei voi käyttää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen harkinnut ja olen lähdössä kunnalliselle puolelle kunhan tämä lakkohässäkkä on saatu valmiiksi. Ihmettelen vaan että miksi helvetissä TEHY neuvotteli meille niin huonon sopimuksen, joku Niittylä siellä on ollut touhuamassa, v****taa tuollainen edunvalvonta  angry.png.

Oma vikanne kun järjestäytymisaste on mikä on.

Mutta kuten jo todettu aiemmin, jos kuntapuolen palkat nousevat, kyllä silloin yksityispuolen puljujenkin on nostettava palkkojaan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai vaihtoehtoisesti kaikki yksityispuolenhoitajat (tehyläiset) tekevät joukkopaon kunnalliselle puolelle, kun Tehy saa vaatimuksensa läpi, niin eiköhän äkkiä ala palkat nousemaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viihdyn työssäni vaikka raskastakin on! Eli en lähde kunnalliselle puolella ainaskaan toistaiseksi!

Tää sopimus juttu varmaankin tekee sen, että kunnat yksityistää palvelujaan aikaisempaa enemmän ja vastaavasti työntekijät pyrkii pääsemään ensisijaisesti kunnalle töihin. Tosin Kysynnän ja tarjonnan lain mukaan palkat kyllä tullee nousemaan yksityiselläkin puolella mut viivellä. Menkää vaan sinne missä maksetaan paremmin, kilpailuttamista sekin on ja loppujen lopuksi se tulee meille kaikille hyödyksi. Ainahan palkkaa saa maksaa enemmän kuin sopimus sanoo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen harkinnut ja olen lähdössä kunnalliselle puolelle kunhan tämä lakkohässäkkä on saatu valmiiksi. Ihmettelen vaan että miksi helvetissä TEHY neuvotteli meille niin huonon sopimuksen, joku Niittylä siellä on ollut touhuamassa, v****taa tuollainen edunvalvonta  angry.png.

Yksityisellä puolella järjestäytymisaste on surkea. Jos ei työntekijöitä kiinnosta olla liiton jäseniä, niin ei liitolla ole mahdollisuuksia neuvotella kovin kummoisia sopimuksia jos työtaisteluasetta ei voi käyttää.

Eli toisin sanottuna, olen idiootti kun maksan tehyn jäsenmaksua  huh.gif. No tuenpahan ainakin tätä teidän hässäkkäänne. No kohtahan minäkin kunnalliselle puolelle tupsahdan kun hakusaarto uusiin toimiin päättyy.. joskus aikanaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli toisin sanottuna, olen idiootti kun maksan tehyn jäsenmaksua  huh.gif. No tuenpahan ainakin tätä teidän hässäkkäänne. No kohtahan minäkin kunnalliselle puolelle tupsahdan kun hakusaarto uusiin toimiin päättyy.. joskus aikanaan..

Et ole idiootti. Saat liitolta tarvittaessa mm. lainoppinutta apua jos tulee ongelmia esim. palkanmaksun suhteen. Lisäksi yli kymmenen kuukautta liiton jäsenenä olleella on vastuuvakuutus joka pelastaa paljolta jos tyrii töissään jotain.

Liittoon kuuluminen on mielestäni kannattavaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...