Jump to content
MAINOS

Onnistunut elvytys/tertiääriselviytyminen


Vieras: medi

Recommended Posts

Seuraavassa referaatti Lontoolaisessa Daily Express-lehdessä julkaistusta uutisesta:

KULTAKALA PELASTUI SUUSTA-SUUHUN MENETELMÄLLÄ

Kultakala Boris (nimi ei-muutettu) saa kiittää Maria Venghaus´ia henkensä pelastamisesta.

Kun Marian pojat, Dylan 4 ja Dean 12, löysivät puron rannalta Boriksen juoksivat he se käsissään kotiinsa niin nopesti kuin kykenivät.

Äiti Maria aloitti välittömästi suusta-suuhun tekohengityksen, ja vain muutaman puhalluksen jälkeen Boris heräsi eloon.

Maria kertoo: " Äidinisäni opetti minulle kuinka kaloille annetaan ensiapua. Tapasimme voittaa tivolista akvaariokaloja, mutta ne olivat usein sairaita tai hyvin vanhoja. Silloin puhalsimme ne henkiin suusta-suuhun menetelmällä".

Nyt Boris elää aivan omassa akvaariossaan Venghaus´in perheen kotona.

Kommentti:

Jos sekundaariselviytyneeksi lasketaan sydänpysähdyksestä toipuva potilas, joka "kävelee" ulos sairaalasta, vaikka jäisikin sairauseläkkeelle tai joutuisi muuttamaan esim. palvelutaloon, ja kun Boris palasi takaisin normaaliin elinympäristöönsä (vapaana akvaariossa) sekä elvytystä edeltävään tilaansa, voidaan lienee kiistatta puhua sekundaariselviytymisen lisäksi jopa tertiääriselviytymisestä.

Olen joskun kuullut koiria elvytetyn jollain konstilla, mutta Maria on todellinen eläinelvytys-Guru ja eläintenystävä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Avosydänhierontaa lämmittäen onteloita...> hieno sinusrytmi! Pojan sydän sykki mun kädessäni! Uskomatonta. mieletön kokemus. toivottavasti selviytyy... God only knows... ei oikein uni tahdo tulla tällaisen yövuoron jälkeen...

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...