Jump to content
MAINOS

Sovittelulautakunnan ratkaisuehdotus - mikä meille riittää??


dino

Minkälaisen sovittelulautakunnan esittämän prosenttikorotuksen vielä hyväksyisit?   

213 ääntä

  1. 1. Minkälaisen sovittelulautakunnan esittämän prosenttikorotuksen vielä hyväksyisit?

    • 24 %, tästä ei tingitä
      65
    • 22-23.9%
      43
    • 20-21.9%
      85
    • 18-19.9%
      19
    • 16-17.9%
      5
    • alle 16%
      1


Recommended Posts

Työtaistelukiistan sovittelulautakunnan puheenjohtaja arkkiatri Risto Pelkonen lupaa ratkaisuehdotusta ensi viikon alkuun mennessä. Hallituksen asettamaa sovittelulautakuntaahan ei ole käytetty suomalaisessa työtaisteluhistoriassa kuin muutaman kerran. Parhaiten on jäänyt mieleen vuoden 2001 lääkärilakon yhteydessä käytetty lautakunta, jonka seurauksena lääkärit saivat lyhyen 2 vuotisen sopimuksen, kaksinkertaisen korotustason verrattuna yleiseen korotustasoon sekä merkittäviä ja rahanarvoisia parannuksia tekstikysymyksiin.  Sovittelulautakunnan käyttäminen on ollut muutenkin menestyksekästä ja nyt tuntuu että paineet sovinnon aikaan saamiseksi on erityisen kovat sillä harvemmin se on näin monilukuinen, laajapohjainen ja arvovaltainen. Valtiovallalla on ilmeisesti selvä halu lisätä paineita kiistan ratkaisemiseksi ja näin helpottaa työriidan osapuolia sovinnon hakemisessa.

Eli kysyisin minkälaiseen sopimukseen meidän olisi tyytyminen? Mikä olisi se prosenttitaso jonka vielä voisimme "pitkin hampain" hyväksyä? Äänestyksen prosenttiluvut eivät tietenkään ole kuin osa tulevaa sopimusta, mutta koska palkkatason merkittävä korottaminen on ollut liiton ehdoton ykköstavoite, lienee prosenttitavoitteidenkin kysyminen perusteltua.

Ja onko perusteltua näihin sovittelulautakunnassa tapahtuviin neuvotteluihin kytkeä tekstikysymyksiä ja esim. sopimusteknisiä ongelmakohtia? Näistä asioista kuulisin mielelläni jäsenistön mielipiteitä tässä viestiketjussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 118
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse tyytyisin 20-22 prosentin tarjoukseen jos sopimukseen olisi liitetty lupaus hoitajien omasta sopimuksesta sekä palkkaohjelman jatkuvuudesta jossakin muodossa. Kuten olen sanonut niin julkisuuskuvasta, siististä työtaistelun lopettamisesta ja lähiaikojen työrauhasta olen valmis hieman maksamaan.

Jos sovintoehdotus on hoitajia halventava ja työtaistelu etenee irtisanoutumisiin saakka niin silloin tavoitteita pitää tarkastella aivan uudesta näkökulmasta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä olisiko tämä ideana hyvä, mutta jos emme pääsisi tavoitteeseen 24% vaan esim. 18% voisi esim. viikko työtunti määrää laskea vaikka 35-36h/vko....  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Mulle on jäänyt vähän hämäräksi, mitä kaikkea muuta on neuvottelupöydässä palkan lisäksi.

Realistina, optimistisena ja joskus naivina sellaisena, uskon, että Tehyssä on osattu laittaa alkuperäiseen vaatimukseen neuvotteluvaraa ja siksi uskon, että tuosta 24% ei pidetä kynsin hampain kiinni. Alle 20% en kuitenkaan halua, että liitto menee. Palkkakuopan tasoitus pitää alkaa jostain ja neuvotteluissa haluan myös nähdä, että kuntatyönantaja ymmärtää, että seuraavissa neuvotteluissa kuopan tasoitus tulee jatkumaan, että seuraavat 12 vuotta ei taas vinguta mitään Florence-ette-te-lisää-palkkaa-tarvitse-Nightingale -mantraa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mielestäni  tuosta 24%:sta voisi  vähän vastaan tulla.Ainahan neuvottelussa vähän kompromisseja täytyy tehdä.Kakkosella pitäisi kuitenkin alkaa eli vaihtoehto 20-22 % tyydyttäisi minua, mutta lisänä pitäisi kyllä tulla oma sopimusoikeus jatkossa.Samaan pöytään näiden muiden kuntapuolen veijareiden kanssa ei jatkossa tarvitsisi  Tehyläisten istua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

20-22 tuntuu kohtuulliselta 2,5 vuoden ajalla. Mutta jos sopimuskautta lähdetään pidentämään, niin kuin joidenkin mielestä tulisi tehdä, silloin 24:stä ei tule tinkiä prosenttiakaan.

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ei pitäs tinkiä latiakaan. Esim osa lääkäreistä sai nyt jopa 600 euron palkankorotukset ilman sen kummenpia taisteluja, miksi ihmeessä meidän pitäs nyt alkaa tinkiä tavoitteistamme. Meillä on edelleen palkkakuoppa korjaamatta ja sille on tehtävä jotain nyt.

Ja lopetetaan prosenteista puhuminen, se vääristää asiaa aivan mielettömästi. Otetaan esimerkkinä vaikka 10% korotus. 3600 euron kuukausipalkalla se antaa 360€, 1800 kuukausipalkalla 180€. Jos aina 'tupoillaan' kaikille samat prosentit, palkkaero vaan kasvaa joka kierroksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ei pitäs tinkiä latiakaan.

Samaa mieltä. Nyt on järein pyssy käytössä mitä työntekijäpuoli pystyy käyttämään, joten tuumaakaan ei pidä antaa periksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuon 20-21.9% voisin vielä hyväksyä, mikäli tulee hyviä muutoksia teksteihin. Esim. normaalin työajan ylimenevät tunnit heti ylitöiksi ylityökorvauksella.  Lauantailisäänkin voisi tulla nosto. Esim. jouluna voisi olla tuplalisät nykyisiin verrattuna jne. Osa varmaan utopiaa tällä kierroksella. Tällä kertaa tärkeintä on kuitenkin peruspalkan nousu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten olen sanonut niin julkisuuskuvasta, siististä työtaistelun lopettamisesta ja lähiaikojen työrauhasta olen valmis hieman maksamaan.

Miksi hoitajat ovat aina niin kiinnostuneita siitä mitä "ne muut" -meistä ajattelevat? "Ne muut" -ei edes tiedä mitä me tehdään työksemme. Mun hyvin koulutetuille ystävilleni, ekonomi, asianajaja, DI-insinööri, etc. on ollut suuri yllätys se että mulla on lääkekaapin avaimet taskussani, lääkäri ei anna lääkkeitä, vaan sh. Miksi minua tässä tapauksessa sh:na kiinnostaisi se mitä "ne muut" ajattelevat? Se mitä sh. tekee selviää heille vasta siinä vaiheessa kun joutuvat onnettomuuteen tai sairastuvat, niin kauan se on vain mutua. Uutispätkiä kun he ovat katselleet niin multa on kysytty:"Käytättekö te ihan oikeasti niitä koneita? Eikö se ole lääkäri joka niitä käyttää?" (Luultavasti näytössä on ollut pätkä teholta). Ja suurin osa kansasta edustaa tätä ryhmää, he ovat ehkä olleet sairaalassa vierailulla, mutta eivät koskaan potilaana, jotta olisivat saaneet edes pienen kuvan siitä mitä me tehdään. Kysytäänkö joidenkin muiden alojen liittojen ajautuessa työtaisteluun "Mitä mieltä kansa on?" Ei. Suurinosa kansasta ei tiedä mitä te työksennee päivittäin teette, mistä kaikesta te olette vastuussa. Miksi me siis heidän mielipidettään kysyisitte?

Jos miettii miten työnkuva on viimevuosien aikana muuttunut, samoin koulutusvaatimuksen, niin tasokorotuksen on oltava samaa luokkaa. Vai onko siirtyminen korkeakoulutukseen Suomessa jo maksettu? Se nimittäin laskee jokaisen sh:n elämänsä aikana hankittuja kokonaistuloja. Ja tässä on myös kyse siitä jatkosta, kuka jatkossa hakeutuu koulutukseen, minköä tasoisia hoitajia Suomessa tulevaisuudessa on. Onko lähihoitajat haettava Filipiineiltä, kun omat nuoret eivät enään alalle lähde?

24% Piste. Kun tätä kamppailua täältä  Ruotisista seuraa niin johtopäätös on että Suomen on pidettävä itsensä kilpailukykyisenä. Me hoidamme ihmisiä, ja terveys on kullan kallis. Huonotasoinen hoitajisto aiheuttamillaan hoitovirheillä maksaa pidemällä juoksulla Suomelle enemmän kuin tämä palkankorotus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi hoitajat ovat aina niin kiinnostuneita siitä mitä "ne muut" -meistä ajattelevat? "Ne muut" -ei edes tiedä mitä me tehdään työksemme.

Ja harva meistä tietää mitä "ne muut" tekee työkseen. Tästä "tietämättömyydestä" se soppa syntyykin, kun ryhdytään arvottamaan keskenään täysin yhteismitattomia ammatteja ja laskemaan erotuksia bruttopalkoista. Mulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos DI-tutkinnon suorittaneelle (DI ei ole ammatti) maksetaan 5000 euroa kuukaudessa. Kaipa se on palkkansa ansainnut, kun kerran joku sellaisen summan maksaa.

Hoitajien on itse määriteltävä - toki yhteistyössä työnantajan kanssa - oman ammattikuntansa työn hinta. Ei siihen pitäisi paperimiesten tai meteorologien palkat vaikuttaa.

Itse väänsin tuohon kyselyyn 16-18% - tarkemmin sanottuna 17-18%. Prosenttina mukava kompromissi KT:n sopimuksesta ja TEHY:n vaatimuksesta. 24% on edelleen se mitä halutaan, mutta neuvottelujen kautta saavutettava prosentti on kuitenkin jotain muuta. Siitä pitää kuitenkin lähteä, että saavutettu tulos on reilusti yli hylätyn tarjouksen.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten olen sanonut niin julkisuuskuvasta, siististä työtaistelun lopettamisesta ja lähiaikojen työrauhasta olen valmis hieman maksamaan.

Miksi hoitajat ovat aina niin kiinnostuneita siitä mitä "ne muut" -meistä ajattelevat?

Jos olen valmis tinkimään palkankorotuksista 2% niin se ei tarkoita että se tapahtuisi muiden ehdoilla vaan mukana voi olla hyvinkin itsekkäitä motiiveja. Jos hoitajat saa tinkimällä muutaman kympin kuukausipalkastaan vaihtokaupassa säilytettyä kohtuullisen neuvotteluyhteyden kuntatyönantajaan,  rauhallisen töihin paluun ilman ammattiryhmien välisiä tappeluita sekä lupauksen omasta sopimuksesta niin ainakin itse olen valmis tulemaan vastaan pienessä mittakaavassa.

Kaikessa kaupankäynnissä on oltava tinkivaraa ja mitään ei koskaan saa hakata kiveen lopullisesti, kaikki riippuu kokonaisuudesta sillä pelkkiin prosentteihin tuijottaminen voi olla lyhytnäköistä ja mahdollisesti jopa haitallista alalle sekä tuleville neuvotteluille.

Malttia ja kokonaisuuden näkemistä toivon niin kuntatyönantajalle, hallitukselle, sovittelulautakunnalle kuin meille tehyläisillekin. Nöyristellä ei saa mutta typerän jääräpäinenkään ei kannata olla. Siinä sitä on haastetta tuleville viikoille että oikeita ratkaisuita tehtäisiin..

Itse väänsin tuohon kyselyyn 16-18% - tarkemmin sanottuna 17-18%. Prosenttina mukava kompromissi KT:n sopimuksesta ja TEHY:n vaatimuksesta. 24% on edelleen se mitä halutaan, mutta neuvottelujen kautta saavutettava prosentti on kuitenkin jotain muuta. Siitä pitää kuitenkin lähteä, että saavutettu tulos on reilusti yli hylätyn tarjouksen.

Itse vertaan tätä sovittelua lääkärien vastaavaan v. 2001 sovittelulautakunnan ratkaisuehdotukseen jossa siis lääkärit saivat lyhyen 2 vuotisen sopimuksen, kaksinkertaisen korotustason verrattuna yleiseen korotustasoon sekä merkittäviä ja rahanarvoisia parannuksia tekstikysymyksiin. Jos tämän suhteuttaisi suoraan tähän meidän tilanteeseen niin se tarkoittaisi n. 18-20 prosentin sovintoesitystä, 2,5-3 vuoden sopimusta ja joitakin parannuksia tekstikysymyksiin tai sopimusteknisiin ongelmiin. (>>oma sopimus)

Viikon päästä kuullaan mitä lautakunta tarjoaa, 24 prosentin tarjousta sieltä ei valitettavasti ole tulossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Vastasin 22-23.9%, mutta ehdottomasti 2.5 vuoden sopimuskaudella.

Lisäksi en halua näissä neuvotteluissa

1) menettää toista ikälisääni.. Mieluummin saamaan takaisin sen kolmannen, joka viime kerralla menetettiin.

2) Työssä jaksamista auttaisi ylim. lomaviikko tai kuten joku jo ehdotti;

3) hieman lyhyempi työaika/ samalla palkalla.

4) Ylityöt aina rahana ellei työntekijä toisin halua!

5) Listoja ei saa paikkailla teettämällä lyhyitä päiviä, tyyliin yksi vapaapäivä viikossa.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHY:n ajama 24%:n korotus tehtäväkohtaisiin palkkoihin on mielestäni kohtuullinen, varsinkin, kun palkkoja tarkastelee euromääräisinä (sh:n peruskuukausipalkka 2190 e - 2,5 v päästä),  eikä jää tuijottamaan suurta prosentuaalista korotusta. Itseäni ei juurikaan kiinnosta, mitä muut ammattiryhmät palkkatoiveistani ajattelevat. Arvostan tulevaa ammattiani sen verran, etten pidä noita TEHY:n esittämiä peruspalkkoja kovinkaan suurina. Joo, joo, en ole taustaltani hoitaja.. ja sisäinen Florenceni on kuollut jo ajat sitten.

TEHY on perustellut mielestäni asiallisesti tuon palkkakuopan. Ilman tuntuvia korotuksia ei maastamme löydy jatkossa riittävästi hoitajia ikääntyvälle väestölle. Hallituskauden mittainen sopimus on mielestäni liian pitkä, jos tästä sopimuksestamme tulee vain lisälehti KV-TES:n takasivulle.

Jatkossa palkkausjärjestelmän kehittäminen tva:n mukaiseksi omassa TES:ssä ja maailman rauha vielä lopuksi. ;)

Muoks: muotovirheitä

Jotta elämä ei olisi liian helppoa- valitse hoitoala

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toi korotus ei nyt ole paljon mitään.. juuri uutisissa oli että kaikki taas kallistuu; vuokrat, ruoka, vaatteet, polttoaineet... toi tehyn vaatimus on kohtalainen aloitus hoitoalan palkkojen korjaamiseen.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos kokoomusmedia ei olisi niin meitä vastaan, niin mielestäni 36% palkankorotus olisi se oikeampi luku palkankorotukseen  ;)

Nyt on tyydyttävä alimitoitettuun 24%, valitettavasti  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi hoitajat ovat aina niin kiinnostuneita siitä mitä "ne muut" -meistä ajattelevat? "Ne muut" -ei edes tiedä mitä me tehdään työksemme.

Ja harva meistä tietää mitä "ne muut" tekee työkseen. Tästä "tietämättömyydestä" se soppa syntyykin, kun ryhdytään arvottamaan keskenään täysin yhteismitattomia ammatteja ja laskemaan erotuksia bruttopalkoista. Mulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos DI-tutkinnon suorittaneelle (DI ei ole ammatti) maksetaan 5000 euroa kuukaudessa. Kaipa se on palkkansa ansainnut, kun kerran joku sellaisen summan maksaa.

Tarkoitukseni ei ollutkaan asettaa eri ammattikuntien palkkoja vertailuun, vaan tuoda esille se kuinka huonosti jopa korkeastikoulutettujen ihmisten tiedot meidän alasta ovat. Vaan otin esille sen miksi me heidän mielipidettään asiasta haluamme tietää, vieläpä koska he eivät tiedä mitä me työksemme teemme.

Miksi hoitajat ovat aina niin kiinnostuneita siitä mitä "ne muut" -meistä ajattelevat?

Jos olen valmis tinkimään palkankorotuksista 2% niin se ei tarkoita että se tapahtuisi muiden ehdoilla vaan mukana voi olla hyvinkin itsekkäitä motiiveja. Jos hoitajat saa tinkimällä muutaman kympin kuukausipalkastaan vaihtokaupassa säilytettyä kohtuullisen neuvotteluyhteyden kuntatyönantajaan,  rauhallisen töihin paluun ilman ammattiryhmien välisiä tappeluita sekä lupauksen omasta sopimuksesta niin ainakin itse olen valmis tulemaan vastaan pienessä mittakaavassa.

Kaikessa kaupankäynnissä on oltava tinkivaraa ja mitään ei koskaan saa hakata kiveen lopullisesti, kaikki riippuu kokonaisuudesta sillä pelkkiin prosentteihin tuijottaminen voi olla lyhytnäköistä ja mahdollisesti jopa haitallista alalle sekä tuleville neuvotteluille.

No jos ihan suoraan sanon niin 24% on se minkä nyt on saatava. Se jos se menee alle, se on haitallista alalle. Nyt ratkaistaa se onko hoitajaksi rupeaminen Suomessa kannatavaa? Onko  se vaihtoehto muiden joukossa vai ei. Lisäksi sh-koulutuksen muuttuminen korkeakoulutukseksi, se tasokorotus on vielä maksamatta.

Mun mielestä ei pitäs tinkiä latiakaan. Esim osa lääkäreistä sai nyt jopa 600 euron palkankorotukset ilman sen kummenpia taisteluja, miksi ihmeessä meidän pitäs nyt alkaa tinkiä tavoitteistamme. Meillä on edelleen palkkakuoppa korjaamatta ja sille on tehtävä jotain nyt.

Ja lopetetaan prosenteista puhuminen, se vääristää asiaa aivan mielettömästi. Otetaan esimerkkinä vaikka 10% korotus. 3600 euron kuukausipalkalla se antaa 360€, 1800 kuukausipalkalla 180€. Jos aina 'tupoillaan' kaikille samat prosentit, palkkaero vaan kasvaa joka kierroksella.

Aivan. Prosenteista tinkiminen ja prosenteissa laskeminen on tässä tilanteessa vain itsensä huijaamista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toi korotus ei nyt ole paljon mitään.. juuri uutisissa oli että kaikki taas kallistuu; vuokrat, ruoka, vaatteet, polttoaineet... toi tehyn vaatimus on kohtalainen aloitus hoitoalan palkkojen korjaamiseen.

Inflaatioksi sitä sanotaan, eikä palkankorotukset sitä ainakaan hidasta.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En lähtisi tinkimään.

-työajan lyhennys

-loma-aikaa lisää

-työ aikojen järkeistäminen

-kaiken näköisten varallaolo härdelleideiden purku...... ;D 

muoks.  (käykääs lukemassa tehyn keskustelupalstalla tyks lastenleikkurin varallaolo systeemistä... o my o my)

Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta. Ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tyytyisin 20-22 prosentin tarjoukseen jos sopimukseen olisi liitetty lupaus hoitajien omasta sopimuksesta sekä palkkaohjelman jatkuvuudesta jossakin muodossa. Kuten olen sanonut niin julkisuuskuvasta, siististä työtaistelun lopettamisesta ja lähiaikojen työrauhasta olen valmis hieman maksamaan.

Jos sovintoehdotus on hoitajia halventava ja työtaistelu etenee irtisanoutumisiin saakka niin silloin tavoitteita pitää tarkastella aivan uudesta näkökulmasta..

Samoilla linjoilla Dinon kanssa, ja realistisesti ajateltuna, eihän tuo lautakunta todennäköisesti tule tekemään ehdotusta että "annetaan Tehylle kaikki mitä se pyytää", vaikka se kuinka mukava ajatuksena olisikin. Aivan loistavaahan tuo 24 % olisi, mutta ymmärrän jos siitä on muutama prosentti joustettava. Toki meidän pitää olla ylpeitä alasta ja ammateistamme, mutta mistä tuolla pöydissä sitten neuvotellaan jos kumpikaan ei jousta pätkääkään? Ja vielä sekin pointti, että jos henkisesti valmistautuu nyt tuohon muutaman prosentin tiputukseen, niin kuinka hyvältä sitten tuntuukaan sopimus jos se saadaan koko 24 % prosentilla  ;D

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korotuksissa prosenteista puhuminen olisi oikeastaan hyvä jättää  pois tällä kierroksella.

Jos haetaan 24 % korotusta niin palkkaero lääkäreihin kasvaa.

Siksi pitäisikin sopia että tehdään 1 vuoden sopimus ja ehtoja mm :

1. Luovutaan 24 % palkan korotusvaatimuksesta.

2. Tyydytään kaikille hoitajille samaan euromääräiseen korotukseen, joka on valtion tasa-arvolisän "suosiollisella avulla" 600 euroa kuukaudessa. Maksettava 01.10.2007 lähtien.

3. Vuorolisät kaksinkertaisiksi nykyisiin verrattuna.

4. Loman alkaessa pitää viimeisen työvuoron päättymisen ja loman alkamisvuorokauden välissä olla vähintään 40 tuntia (tai sitten 48 tuntia).

5. Mikäli kahvitauolle ei pääse viimeistään 2,5 tunnin töiden jälkeen tai ruokatauolle viimeistään 4,5 tunnin töiden jälkeen, niin koko työvuorosta on maksettava työsuojelusakkokorvaus. Sen suuruus on 100 euroa ja 100 % lisä jokaiselta vuoron tunnilta.

6. Jos kohdan 5 mukaisesti joudutaan maksamaan korvaus samalla viikolla kaksi kertaa, niin maksettava lisäksi 200 euron työsuojelusakko.

Kohtien 5 ja 6 mukaiset sakkokorvaukset maksettava työntekijälle viimeistään 72 tunnin kuluessa sen vuoron alusta laskettuna, jonka aikana maksuvelvollisuus muodostui. Mikäli maksu myöhästyy on se maksettava kaksinkertaisena. Mikäli maksu myöhästyy enemmän kuin 72 tuntia, niin se on maksettava viisinkertaisena.

7. Lauantailisä maksetaan klo 00:00 - 24:00

8. Yölisä maksetaan klo 20:00 - 08:00

9. Hälytysraha 50 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 72 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa.

10.  Hälytysraha 100 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 48 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa.

11.  Hälytysraha 150 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 24 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa.

12.  Hälytysraha 200 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 12 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa.

13.  Hälytysraha 300 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 6 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa.

13.  Hälytysraha 300 euroa jos vuoromuutos tapahtuu 3 tunnin kuluessa tai vuoro jota muutettu (pidennetty, lyhennetty tai muuten muutettu) alkaa sen ajan kuluessa. Lisäksi koko vuoron ajalta maksettava sunnuntaikorvaus ja 100 % lisäkorvaus.

14. Kohdan 13 korvaukset maksettava myös kun vuoron aikana pyydetään / sovitaan jatkamaan toista vuoroa vähintään kaksi tuntia.

15. Yli 10 tunnin pituisesta vuorosta maksettava aina raskaantyönlisä, joka on 100 % 10 tunnin ylittävältä ajalta.

ja lisää riittää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minusta ei niinkään olennaista ole tuo prosettien viilaus vaan se että mille ajalle sopimus tehdään?yllättävän moni kolleega ja vielä useampi maallikko lulee et 24% tulee samantein.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos miettii, mitä henkilökohtaisia riskejä kaikesta huolimatta allekirjoittaneet tässä ottavat on prosentin oltava varmasti 20%:n luokkaa. Toisaalta jokainen varmasti toivoo mieluummin sopimusta, kuin irtisanomista ja voisiko se taas puoltaa jopa alle 20%n vaatimustasoa. Vaikea sanoa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos miettii, mitä henkilökohtaisia riskejä kaikesta huolimatta allekirjoittaneet tässä ottavat on prosentin oltava varmasti 20%:n luokkaa. Toisaalta jokainen varmasti toivoo mieluummin sopimusta, kuin irtisanomista ja voisiko se taas puoltaa jopa alle 20%n vaatimustasoa. Vaikea sanoa...

no ei varmaan moni toivo irtisanomista,meiltä lähtee asunto ja 1/3osa tuloista.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta jokainen varmasti toivoo mieluummin sopimusta, kuin irtisanomista ja voisiko se taas puoltaa jopa alle 20%n vaatimustasoa. Vaikea sanoa...

Vaatimuksen läpimeno riippuu siitä kuinka hyvin linjat pysyy. Jos ne pysyy, niin ei työnantajalla ole muuta mahdollisuutta kuin suostua vaatimuksiin.

Jos ei suostu, niin työnantaja tappaa potilaita.

Tietysti on helppo sanoa kun ei ole itse listalla, mutta vaatimus toimii vain jos ei tule peruutuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...