Jump to content
MAINOS

Miten pystytte hillitsemään itsenne maallikkojen seurassa työtaistelun aikana


Jaakko79

Recommended Posts

Sanotaan sen verran. Olen Sairaan”hyvä”hoidon opislkelija. Sellaista päivää ei tule, että liittyisin Tehyyn. Vasemmistokiihkoilijoita täynnä. Kermana kukkullalla tämä Kokoomuslainen, mistä lienee hänellekkin annettu Kokoomuslainen nimi. Korpikommunisti koko tyyppi, ainakin keinojen mukaan joita käyttää.

Asia on silviissii, että jos minä, Pohjanmaan SuuriPoika saisin päättää, niin muuttaisin perustuslakia siten, että tämä hullu irtisanomisjuranssi tehtäisiin laittomaksi ja Vasemmistosiipi kiellettäisiin Suomesta kokonaan. Niillä tyypeil on hei hiiren aivot, aatelkaa nyt. Esim. Oulussa jos tää toteutuu niin kaksi kolmesta teho-osastosta suljetaan. Montako ihmishenkeä menetetään seuraavan viikon aikana? Onko kukaan koskaan käynyt teho-osastolla? Mitä siellä tapahtuu?

Katainen ja Vanhanen ja koko hallitus on toiminut tähän mennessä erinomaisesti. Arvosanalla 9,835.

Kaikenlaista provokaatioita sitä maallikko ihminen jaksaa vääntää. Enpä ole nähnyt ennen ketään alan työntekijää tai opiskelijaa joka myisi poliittisen periaatteensa vuoksi oman palkankorotuksensa  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Edit: Forumin kelloa ei ole siirretty, huomaan.

Se pitää käydä itse siirtämässä omista asetuksista  ::) mäkin tein sen tuossa illan suussa  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ehkä paras tapa keskusteltaessa aiheesta on kylmän viileästi ja sanavalmiisti perusteltava oma kantansa ja lopetettava keskustelu siinä vaiheessa, kun toinen alkaa provosoida.

Olen aikalailla samoilla linjoilla. Kerran olen sortunut kamalaan väittelyyn ja lähes riitelyyn yhden työkaverin kanssa, ja jäi molemmille loppujen lopuks aika pahat fiilikset. Eli päätin, että vaahtoan asiasta enimmäkseen ihmisten kanssa, jotka ovat mun kanssa samaa mieltä, ja jos joku eri mieltä oleva ottaa asian puheeksi, kerron oman mielipiteeni, mutta en enää missään tapauksessa ala riitelemään. Ja kun se meidän palkankororotus kun ei kumminkaan ole kiinni mielipide-eroista... Eli mun mielestä mielipiteensä voi ja pitääkin sanoa asiallisesti ja napakasti, mutta  on turhaa alkaa tappelemaan ja vääntämään peistä näistä asioista, harvoin siitä mitään hyvää seuraa. Nimimerkillä kantapään kautta oppinut...

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänä aamuna uimahallissa mummot tukki altaan päät ja jupisi vaan hoitaja"lakosta". "...ei sitä voi tulla ei, aivan kamalaa, kyllä se on paljon kovempi kuin lääkärilakko..."  Oiskohan pitänyt laittaa Tehy-pinssi kiinni uimapukuun?  ::)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jokainen oikein sydämistyneenä alkaa inttämään.

Mä en jaksa - sanon aina että antaa keskustelun tapahtua julkisilla foorumeilla.

(sekin katsotaan usein riidanhaastamiseksi)

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla on paljon maallikkoystäviä, ja vaikee on heidän kanssaan olla tekemisissä tän työtaistelun kanssa. Itse asiassa kun kollegojen kanssa en ole tekemisissä vapaa-ajalla, niin ystävät on lähinnä maallikoita. Työpaikalla vauhkotaan työtaistelusta (meidän työpaikka ei kuulunut irtisanoutumisten piiriin), ja vapaa-ajalla pitäisi sitten olla maallikko-ystävien kanssa tekemisissä. Vähän niinkuin puun ja kuoren välissä. Varsinkin kun näiden maallikoiden kommentit on juuri tuossa aiemmin mainittuja. "Minä maksan veroilla hoitajien palkat" (minä:Minäkin maksan veroilla sinun palkkaasi). "En hyväksy tuollaista LAKKOA, ihmisiähän kuolee" (Ensinnäkään, kysymyksessä ei ole lakko, vaan joukkoirtisanoutuminen, jotta ei tarvitsisi olla suojelutyössä, ja toiseksi se on valtion tehtävä huolehtia siitä että hoitajat on töissä, myös pidemmällä tähtäimellä).

Tällaista keskustelua kävin eilen illalla hyvän ystäväni kanssa. Taisi vähäksi aikaa mennä puhevälit. Itse asiassa juttelimme mesessä, jossa on mahdollisuus ymmärtää väärin, kun ei jutella kasvokkain. Ennenkin ollaan palkoista keskusteltu, ja keskustelu kävi silloinkin niin kovaksi, kun eihän hoitaja saa haluta rahaa työstään. Ennenkaikkea minua kuitenkin on loukannut se, että ystävä(ni) hyökkää(vät) minua kohtaan, minua pidetään rahanahneena paskiaisena, vaikka en ole edes irtisanoutumassa. Kaveri häipyi langoilta, kun yritin perustella kantaani. Yleensä sovimme asiat tekstareitse jälkeenpäin, mutta nyt päätin odottaa, kunnes työtaistelu on ohi, on turha spekuloida ja syyllistää nyt ketään ja poltella siltoja. Odotan, kunnes pahin savu haihtuu, molemmilta.

Eikä auta, että olen moneen kertaan sanonut sitä, että ymmärrän sen, että huonokuntoiset tarvitsevat hoitoa, mutta he tarvitsevat sitä myös tulevaisuudessa; jos "pakkotyölaki" toteutuu, niin ei ole kohta enää hoitajia. Minulla on aika henkilökohtainen näkökulma siihen, että esim. keskoset tarvitsevat hoitajia ja hoitoa. Minulle henk.koht. ei ole merkitystä minkälainen tulos saadaan, kunhan ratkaisu tulisi pian, ja se olisi sellainen, jolla turvattaisiin kunnollinen terveydenhuoltojärjestelmä jatkossakin, ja että minunkin olisi helpompi työskennellä. Lähipiirissäni on pieni keskonen, joka on yksi tärkeimpiä (ellei tärkein) huolenaiheitani tällä hetkellä, ja tunnen olevani tosi tiukoilla tässä työtaistelun keskellä. Ja olen sitä kavereillenikin yrittänyt sanoa, että asioilla on puolensa ja puolensa.

No, tulipahan vuodatusta. Olisko teillä mitään sanottavaa, mä en tahdo enää jaksaa tätä palkkakeskustelua kavereiden kanssa, monet ovat OAJ:läisiä, joilla ei ole hajuakaan hoitajan työstä... Johonkin pisteeseen asti jaksoin vielä keskustella, mutta en enää.

ps. tuo kaveri, jonka kanssa viimeksi, on samanlainen höyrypää kuin minäkin, suututaan kovasti, ja sit ollaan niinku mitään ei ois tapahtunutkaan. Toivottavasti nytkin käy niin.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en tietyistä asioista väännä kättä ystävieni kanssa. Tai no tällä foorumilla on mun ystäviä ja ne tietää mun mielipiteen, mutta pidän ne silti erossa ystävyyssuhteista.Ex-miehelle on ollu tosi karvas pala tää koko aihe. Jotenkin luulin, että se johtuis vain tietämättömyydestä, mutta sittemmin olen päätynyt siihen, että sen itsetunnolle oli liikaa se, että vaimolla on parempi palkka (ja ylenpäänsä tutkinto). Aluks koitin juurta jaksain selittää mikä tässä joukkoirtisanoutumisessa on laitonta ja mikä ei yms, mutta kun tarpeeks takoo päätään betoniin niin huomaa, että toiselle osapuolelle on enemmänkin periaate, ettei naiset sais ansaita enemmän. (Äijällä ei oo MITÄÄN tutkintoa valmiina ja ikää tulee 30)

Sit mun vanhemmat vastustaa kans hoitajien työtaistelua. Tai "lakkoa"... Isän mielestä 13000 hoitajaa jää nuolemaan näppejään kun tilalle palkataan 13000 uutta työntekijää. Äidin mielestä on hassua, että mummojen hoivaamisesta pitäis saada rahaa. Juu, kumpikaan ei oo hoitoalalla.

Mä voisin tehdä elämästäni tosi vittumaisen, kun lähtisin takomaan näille tahvoille asioita, mutta en koe sitä tarpeelliseks. Oli nuo ja miljoona mitä mieltä tahansa, niin uskon, että TEHY onnistuu tavoitteissaan. :o Mut taatusti jälkikäteen tulen sanomaan kaikille niille jotain. *nolona*

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maallikolle voi lykätä tällaisen lapun käteen ja katsoa, kuinka hyvin pokka pitää:

MINKÄ TAHANSA ALAN TYÖNTEKIJÄN SITOUMUS TYÖNANTAJALLE

Tulostamalla ja allekirjoittamalla tämän vapaasti levitettävän sitoumuksen minä tuomitsen Tehyn ja muiden ammattiyhdistysten kiristysyritykset työnantajia kohtaan paremman palkan saamiseksi ihmishenkien menetyksillä tai tuotannollisilla tappioilla uhkaamalla.

Merkkinä suoraselkäisestä vakaumuksestani pyydän, että minulta vähennetään tulevissa palkanmaksuissani kaikki sopimusteitse saamani palkankorotukset takautuvasti ja että työnantaja maksaa vastaisuudessa minulle palkkaa vain niin paljon kuin se katsoo kohtuulliseksi. Luovun täten oikeudestani työtaistelutoimenpiteisiin ammattiyhdistykseni jäsenenä. Lupaan myös kannattaa kaikkia sellaisia lakiesityksiä, jotka rajoittavat ammattiyhdistykseni työtaisteluoikeuksia. Vastakkainasettelun aika on minun kohdaltani ohitse nyt ja tulevaisuudessa.

Päiväys ja allekirjoitus

Nimen selvennys ja henkilötunnus

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä luulin, että voin kyseisen ystävän kanssa puhua mistä tahansa. Kun meidän ystävyys on kestäny monet tuulet ja tyrskyt. Mutta raha ei ilmeisesti kuulu niihin asioihin. Mua loukkas ihan äärettömästi se, että se ei antanu "syytetyn pitää puolustuspuheenvuoroa" vaan latas omat mielipiteensä, ja sitten lähti "ovet paukkuen". Ei ollu ihan aikuismaista käytöstä. No, eihän Kataisella ja Vanhasellakaan ole.  :D Tiedänpähän vastaisuudessa että pidän suuni kiinni, vaikka tiedän mikä asioiden laita on. En ymmärrä miks se suhtautuu niin kriittisesti, vaikka sillä ei ole läheisiä hengenvaarassa. Mulla taas on... Mut sitkun hänelle tulee seuraava palkankorotus niin varmasti kettuilen siitä pitkään.  :P

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut sitkun hänelle tulee seuraava palkankorotus niin varmasti kettuilen siitä pitkään.  :D

Btw. Oliko tämä ystäväsi opetusalalla?

Oma veljeni (opetusalalla) vastustaa täysin Tehy:n suunnitelmia ja haukkuu hoitohenkilöstöä ahneeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Btw. Oliko tämä ystäväsi opetusalalla?

Ei, tietääkseni valtion leivissä it-hommissa.

Jotenkin ärsyttää, kun kyllä kaikki hoito kelpaa minkä ikinä vaan irti saa, mutta sitten kun hoitajat taistelevat työolojensa puolesta, että pystyisivät hoitaa jatkossakin, niin sitten syytetään tappajiksi. Loukkaannuin syvästi, vaikka työpaikkani rajattiinkin näiden hänenkutsumiensa tappajien ulkopuolelle... Mutta en saanut mahdollisuutta selittää mitään. Kunpa tää taistelu loppuis kohta. Reilulla tavalla.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hillintä horjuu pahasti! Eikä vain siviilissä vaan töissä!. Kuulun työpaikallani Tehy-vähemmistöön, muut edustaa muita liittoja. Alkaa tulla sielläkin pisua niskaan ja toistaiseksi olen vielä ollut kuulina mutta ai kun sytyslanka palaa jo....voi pojat kun suuttuessani olen ihana! ;D

Ai lempiväri? Tällä hetkellä sellainen tuskanpunainen ja paskanruskea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma veljeni (opetusalalla) vastustaa täysin Tehy:n suunnitelmia ja haukkuu hoitohenkilöstöä ahneeksi.

Opettajat ovat nyt kyntensä näyttäneet, heistä ei tukea saa. Pelkäävät reppanat että meidän palkankorotukset olisivat jotenkin pois heidän tulevista korotuksista vaikka asia on päinvastoin. Noilla tuntimäärillä, lomilla ja palkoilla itse pitäisin paljon matalampaa profiilia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon tulee vastaan sellasta inttämistä "on varmaan hyvä mieli nyt hoitajilla kun potilaita kuolee".

Hohhoijaa. Ei tiedä itkiskö vai nauraisko.

Lääkäriystäväni ja lääkärivanhempani kyllä tukevat hoitajien korotuksia 100% ymmärtäen mitä tää meillä on!

Ei prkl tekee mieli huutaa kun v*tuttaa niin paljon tää pakkolaki-orjalaki! Alaspolkeminen.

Kiitos että sain purkautua   :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mie olin viikonloppuna käymässä erään ystäväni luona. Molemmilla meillä on hieman huono tilanne töiden kanssa. Alkuun niistä hieman keskusteltiin, mutta sitten alkoi tulla sellanen kireähkö olotila.. Sovittiin sitten ettei työllisyysasioista puhuta enää ollenkaan loppuaikana! Mukavaa ja rentouttavaa oli, kun ei tarvinnut miettiä/kuunnella mitään mikä liittyy työtaisteluun tai vastaavaan.

Nyt oon sitten täynnä potkua ja tarmoa uuteen viikkoon ja loppukiriin!!

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistakaa kuiteskin että mielipidemittausten mukaan suurin osa suomalaisista tukee hoitajien tavoitteita ja oliko sa vain 25 prosaa kun suhtautuu kielteisesti. Eli nämä ystävänne mielipiteineen ovat vähemmistössä.....

Kyllä tämä tuiverrus hoitoalalla oli enemmän kuin tarpeen !!!

Sääli vain potilaita, mutta hoitajia ei voi syyttää - alipalkattuina jo vuosikymmenet on hoitotyötä tehty, eiköhän se jo riitä moraaliseksi vastuuksi potilaista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauppalehden blogin kommenteista bongattu

"Sairaanhoitajien sekä lääkärien ammatti on ns.

kutsumustyö, joten joukkoirtisanoutuminen on siihen osallistuneilta ihmisiltä

omanedun tavoittelua, kutsumuksensa rikkomista sekä hyvin kylmää touhua!

Nämäkö ihmiset hoitavat meitähuh.gif"

Mistä näitä viisaita ihmisiä oikein pursuaa?  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauppalehden blogin kommenteista bongattu

"Sairaanhoitajien sekä lääkärien ammatti on ns.

kutsumustyö, joten joukkoirtisanoutuminen on siihen osallistuneilta ihmisiltä

omanedun tavoittelua, kutsumuksensa rikkomista sekä hyvin kylmää touhua!

Nämäkö ihmiset hoitavat meitähuh.gif"

Mistä näitä viisaita ihmisiä oikein pursuaa?  angry.png

hallituksessa ja eduskunnassa niitä ainakin tuntuu pursuavan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...