Jump to content
MAINOS

Miten pystytte hillitsemään itsenne maallikkojen seurassa työtaistelun aikana


Jaakko79

Recommended Posts

Siis meinaa ihan todellakin palaa ajoittain hermot  kun liikkuu ns. maallikkojen seurasssa vapaa-ajalla. Tulee jatkuvasti kommentteja miten hoitajilla on vastuu irtisanoutumisten jälkeen potilaiden hengestä ja että käytämme mielivaltaa kun meille on annettu mahdollisuus joukkoirtisanoutua. Prkl. Ei vaan joka tilaanteessa haluaisi avautua ja ajautua riitoihin muiden ihmisten kanssa. Varsinkin sellaisissa tilanteissa, joissa haluaa pysyä suhteellisen anonyymina, koska muut ihmiset eivät tiedä että olen hoitaja (mm. muun alan luennoilla). Ei aina vaan jaksaisi kuunnella valitusta. Itsehillintä on välillä todella lopussa. Joten ajattelin kysyä pystytttekö ja millä konstein hillitsemään itsenne siviilissä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

vitun huonosti,eli kieltäydyn yleensä puhumasta.toiselle nettipalstalleni siis mihin kirjoitan yleensä lopetin kirjoittamisen kokonaan työtaistelun ajaksi.tuli senverta kapitalisteilta huonoa palautetta,eli en jaksa koko ajan selittää.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olin tossa pari viikkoa sitten odottelemassa bussia helsingissä kampissa, kun joku jantteri tuli kyselemään että mihinkäs aikaan se bussi tulee. No, juttelu kääntyi sitten siitä pikkuhiljaa siihen millä alalla sitä ollaan ja mihin ollaan menossa.

Hyvä ettei tämä sähkömies käynyt iholle kun kuuli että olen terveydenhoitoalalla ja TEHYläinen. Kyseli että miten kuvitelee meille kaikille löytyvän töitä sen jälkeen kun irtisanoudutaan. No, tyydyin hyssyttelemään ja myötäilemään. 120kg sähkömies vs 72kg hoitaja olisi ollut aika epäreilu ottelu.

Eniveis, ei noilla maallikoilla tunnu olevan minkäänlaista käsitystä tämän alan nykytilasta. Töitähän on niin paljon kuin haluaa tehdä ja itsensä voi jo nyt hinnoitella lähes kuten haluaa.

Tästä kaikesta epätiedosta mitä kansalaisilla on meidän työtaistelusta kuuluu medialle. Kiitos vain MTV3 ja muut kokoomuslaiset mediat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT:

Kops, onneksi olkoon.

Itsellä on vielä se ensimmäinen julkisia kulkuneuvoja käyttävä insinööri tai sähkömies livenä näkemättä..  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: satakieli

Sukuliset vetää onneksi aika matalaa profiilia, mikä tarkoittaa, että "puhutaan sitten kun se on lähteny".  Eli ei avointa tunnustusta, mutta sen ymmärtääksenne mun pitäiskin esitellä sukuni, jota en todellakaan aio tehdä nyt.  Eivät kai tuomitse, mutta ovat helposti käännytettävissä Tehyä vastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä ettei tämä sähkömies käynyt iholle kun kuuli että olen terveydenhoitoalalla ja TEHYläinen. Kyseli että miten kuvitelee meille kaikille löytyvän töitä sen jälkeen kun irtisanoudutaan. No, tyydyin hyssyttelemään ja myötäilemään. 120kg sähkömies vs 72kg hoitaja olisi ollut aika epäreilu ottelu.

Jos joukkoirtisanoutuminen realisoituu, niin sittenhän niitä paikkoja vasta onkin n. 12 800 enemmän kuin tänään. Ja seuraava kysymys...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat sukulaiset ja kaverit eivät ole juuri asiasta puhuneet ja ainakin toistaiseksi ainoat kuulemani kommentit ovat olleet myönteisiä. Jää kyllä joulukortti saamatta ja/tai kutsu joulukuisiin valmistujaisiin peruuntuu jos korviini kantautuu tai päin meikäläisen näköä tulee lauottua sammakoita...  angry.png   

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen onnistunut pistämään muutamalle jauhot suuhun. Oikeastaan mä en ole joutunut kuuntelemaan ihan hirveästi mitään shittiä tähän aiheeseen liittyen keneltäkään tutuilta, tuntuu että jotkut on jopa vältelleet tästä aiheesta puhumista mun kanssa.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma lapseni kysyi minulta tänään "Onko se palkankorotus oikeasti niin tärkeä että toivot vanhojen ihmisten kuolevan sen takia?" (En tiedä kuka on istuttanut tätä ajatusta häneen mutta epäilen ex-anoppia.) Mitä sellaiseen kysymykseen vastataan? "Kyllä, kulta, äiti toivoo mummojen kuolevan" vai "No ei se nyt niin tärkeä ole"? Vastasin että "No ei se nyt ihan niin mene" ja sitten keskusteltiin siitä miten nämä asiat minun mielestäni menee mutta jos joku muu kuin oma lapsi olisi esittänyt kysymystä niin olisin vain vastannut "Kyllä" ja laittanut välit saman tien poikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

llmoitan nykyään tekeväni ATK -hommia, keskustelu tyrehtyy siihen. Jos ilmoitan olevani sairaanhoitaja, seuraavan kysymyksen voitte arvata ja sille linjalle en jaksa lähteä. Tosin poikkeuksia voi tehdä jos kyseessä on kaunis vastakkaisen sukupuolen edustaja, löytyy heti keskusteltavaa  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä idea :) Pitää varmaa alkaa tällasis tilanteis sanoo että on tosiaa joku datamies tai bussikuski. Tuskin siitä seuraa kummempaa jutunjuurta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tai bussikuski.

Mulle ainakin isot pojat neuvoi jo kauan sitten, ettei missään yleisellä paikalla kannata kertoa mitä duunia tekee (psyk.hoitaja) vaan sanoo aina et bussikuski  :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tai bussikuski.

Mulle ainakin isot pojat neuvoi jo kauan sitten, ettei missään yleisellä paikalla kannata kertoa mitä duunia tekee (psyk.hoitaja) vaan sanoo aina et bussikuski  :)

Jep en itsekkään psyk. hoitajana mainosta työtäni tuntemattomille vaan yritän vältellä, jos keskustelu kääntyy työpaikkaan tai alaan. Mut kun noita kaikki tietäviä idiootteja joutuu pakolla kuuntelemaan erilaisissa tilanteissa. Muutaman ystävän kanssa yhteydenpito jäissä työtaistelun takia, kun molemmat osapuolet tietää että jos ollan yhteyksissä niin puhe kääntyy enemmin tai myöhemmin työtaisteluun ja sen jälkeen tulee taistelu kaikista mahdollisista jutuista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tai bussikuski.

Mulle ainakin isot pojat neuvoi jo kauan sitten, ettei missään yleisellä paikalla kannata kertoa mitä duunia tekee (psyk.hoitaja) vaan sanoo aina et bussikuski  :)

Minä sanon jos töistä kysytää niin että "sairaanhoitopiirillä" (vaikka olenkin piirillä :) )

Tämmösestä rasvanäpistä suuri osa kylänmiehistä luulee että olen huoltohommissa.

Kunnes tulevat delikkansa kanssa käymään.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En pysty mitenkään, joten en myöskään puhu maallikkojen (ainakaan tuntemattomien) kanssa. Jos joku jotain minulta kysyy niin vastaan että en tiedä asiasta mitään tai että en kommentoi tms. kysymyksestä riippuen, mutta en siis ota kantaa mihinkään suuntaan. Töissä saa jo riittävästi paskaa niskaan.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ota asiaa ensimmäisenä puheeksi maallikkojen seurassa, alalla olevien kavereiden kanssa enemmänkin tullut väännetty kättä aiheesta, kun osa on aika eri linjoilla. Maallikkojen kanssa on itseasiassa helpompi keskustella kuin nuiden kavereiden kanssa, jotka eivät hyväksy irtisanoutumisia ja ovat itse jatkamassa töitä ihan normaaliin tapaan ja tyytysivät noihin ehdotettuihin korotuksiin. Asioista keskusteltaessa vedotaan myös siihen, etten itse ole työtaistelun piirissä, koska en ole kunnalla töissä.  Mutta hengessä mukana 100 ja 1 prosenttia ja itseasiassa vituttaa, kun en pääse osallistumaan (paitsi olemalla keikkailematta kunnan puolelle). Mutta ehkä paras tapa keskusteltaessa aiheesta on kylmän viileästi ja sanavalmiisti perusteltava oma kantansa ja lopetettava keskustelu siinä vaiheessa, kun toinen alkaa provosoida.

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen joko onnellisesti saanut kaikki kaverit jo ennen tätä mediahässäkkää orientoitua tai sitten ovat muuten täysjärkistä väkeä. Epäilen vahvasti viimeksimainittua...

Mitään mielipidepalstoja en jaksa lukea, en ole jaksanut lukea niitä enää pariin vuoteen. Silmittömällä raivolla omaa kohdistumatonta ahdistustaan yltympäriinsä sylkevää mielialavajaata kun piisaa duunissakin ihan kylliksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin harvoin olen aikaisemminkaan sanonut olevani sh. Ei jaksa kuunnella ihmisten sairaskertomuksia ja valituksia terveydenhuollosta etc. Olen sanonut olevani kunnalla töissä tms. Nyt ei tarvitse paljoa kenellekään selitellä eikä puhua, kun naapuritkaan ei oikein tiedä mitä teen ammatikseni. Ne sukulaiset ja tuttavat, joita olen tavannut viime aikoina, tietävät vältellä negatiivista puhumasta tästä työtaistelusta. Hyviä puolia tuolla lyhyellä pinnalla!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä miksi, eikä oikeestaan kiinnostakkaan,

mutta en ole kohdannut juurkaan negatiivista palautetta

hässäkkää kohtaan. Tutut luonnollisesti tietää mitä teen, ja

heidän kieliä ehkä hillitsee kun en ole sh, vaan opiskeleva lh

ja media on antanut tietyn kuvan irtisanoutujista jne.

Tuntemattomien kanssa sitten joudun hölöttämään asiasta päivittäin,

joku ehkä bongaa merkin laukusta, en tiedä, mutta väsymiseen saakka

olen saanut kommentoida.

Ja tosiaan yhtäkään negaa en ole saanut tuntemattomalta.

muoks: lisäsin ännän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tai bussikuski.

Mulle ainakin isot pojat neuvoi jo kauan sitten, ettei missään yleisellä paikalla kannata kertoa mitä duunia tekee (psyk.hoitaja) vaan sanoo aina et bussikuski  ;D

Itse pidän samaa linjaa. Oli työtaistelu tai ei, helpommalla pääsee kun ei kerro omista hommistaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tai bussikuski.

Mulle ainakin isot pojat neuvoi jo kauan sitten, ettei missään yleisellä paikalla kannata kertoa mitä duunia tekee (psyk.hoitaja) vaan sanoo aina et bussikuski  ;)

Itse pidän samaa linjaa. Oli työtaistelu tai ei, helpommalla pääsee kun ei kerro omista hommistaan.

Jakeluauton kuljettaja, paketteja ovelta ovelle. Sairaalat työllistää jonkin verran...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ottanut ihan sen hoitajan roolin päälle, jolloin hermo kestää pitempään. Tässä muutamia vastauksiani:

- Ai, oletko sitä mieltä.

- Voisitko perustella, miksi minä en saa ansaita enempää?

- Hoitajat ovat yhtä lailla kuntalaisia ja veronmaksajia.

- No näin kaupunginvaltuutettuna täytyy todeta, että kyllä meillä on sitä rahaa laitettu turhempaankin vrt. hiihtoputki, ruoppaus.

- Suomen terveydenhuollon edullisuus on tähän asti perustunut hoitajien matalaan palkkatasoon. Hoitajat ovat tähän asti tehneet talkoita, nyt on aika muidenkin kuntalaisten osallistua.

- Oletko huomioinut, että iso osa korotuksesta palautuu veroina?

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maallikoilta, sukulaisilta ja jopa ystäviltä on saanut kuulla järjestäin (kateellista) negatiivista mussutusta. Parin ensimmäisen kanssa provosoiduin ja väittelin aiheesta. Sen jälkeen olen vain todennut: "Niin joo." "Ans kattoo ny." Eilen naapurin huoltomies selitti suu vaahdossa, kuinka rikkaiden kakarat on just pahimpia jne. Eikä raha tee yhtään onnellisemmaksi. Eipä juuri kiinnosta jäädä keskustelemaan ihmisten kanssa, kun puheenaiheet kääntyy aina työtaistoomme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähäiseksi ovat jääneet keskustelut liittyen työtaisteluun. Pari kertaa minulta on kyselty että kuulunko Tehyyn, olenko irtosanoutumassa tai koskeeko lakko minua yms? Netistä en viitsi edes lukea keskusteluja hoitajien työtaistelusta, turhaan vaan joutuisin hakkaamaan päätäni seinään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...