Jump to content
MAINOS

Hoitoalan työtaistelu sovittelulautakunnalle


Buddha

Recommended Posts

Kyllä se tulee apuun, mutta turha sitä apua on vielä näin aikasin ootella. Siksi tämä pitääkin katsoa 'tappiin saakka'.

Aikaisemmin lakkoilun menoa on rajoittanut lakkokassa ja iso jäsenmäärä.

Aika onkin tällä kertaa työntekijöiden puolella. Ei työnantajan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 97
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tavoitteena voi Pelkosen mielestä kuitenkin olla vain yksimielinen ehdotus.

Tämä kuulostaa kyllä hyvälle. "Huonoa" ehdotusta ei yksimielisesti läpi saada.

Kuulostaa hyvälle mutta miten minun on vaikea kuvitella että sellainen ehdotus jossa olisi JLP:n ja Jalosen allekirjoitus näkisi päivänvalon... Toivotaan parasta...

Kiinnostaisi vain tietää, millä resursseilla he voivat vastaan tulla, ennenkuin valtio lupaa lisää rahaa tai kunnat päättävät nostaa kunnallisveroaan... ??

Niinpä.. Jos sieltä tulee sovintoehdotus joka edes pikkaisen lähentelee 20 prosenttia ja siinä on Jalosen allekirjoitus tarkoittaa se että valtio työntää rahaa jostakin oven alta julkisuudelta piilossa. En kyllä ihmettelisi tuollaistakaan toimintaa tältä hallitukselta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En kyllä ihmettelisi tuollaistakaan toimintaa tältä hallitukselta.

En kyllä jaksa uskoa että ylpeyden aiheesta nimeltä 150 miljoonan euron tasa-arvopotista paljoa livettäisiin julkisesti.

Olihan tämä tarjous 'historiallinen' kokoomuksen mielestä. Koskaan aiemmin mikään puolue ei ole  kusettanut luvannut äänestäjille merkittäviä ropoja palkankorotuksia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

työntää rahaa jostakin oven alta julkisuudelta piilossa. En kyllä ihmettelisi tuollaistakaan toimintaa tältä hallitukselta.

Niin, pakkohan niiden on tehdä joku "temppu" tässä jos meinaavat kasvonsa säilyttää. Veikkaanpa että joku pienempi jehu joutuu tässä "vastuuseen"

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei voi kuin toivoa et sovintoehdotus on sellainen, jonka Tehyläiset voivat hyväksyä. Se olisi kaikkien etu, niin potilaiden, työnantajan kuin hoitajienkin. Nyt työtaistelu on valitettavasti on mennyt täydeksi farssiksi hallituksen ja kuntatyönantajien taholta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se ei olisi välttämättä pahasta, jopa toivottavaa. Kuitenkin jokaisen työtaisteluun osallistuvan tavoite on korjata alan palkkausongelmat ensisijaisesti kuntoon ja taataa että myös tulevaisuudessa meitä koulutettuja ja osaavia hoitajia riittää hoitamaan tämän maan kansalaiset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kanssa uskon että hallitus kaatuu. Siellä on kaksi vuohta (Katainen,Vanhanen) jotka vaan pyörittelevät silmiään, toistelevat samoja merkityksettömiä lauseita ja hiipivät paikalta kun vastuuta tulisi ottaa... En usko, että kokoomuksen ja keskustan väki pysyy ryhmäkurissa, koska sieltäkin sentään löytyy täysipäisiä edustajia tajuamaan tämän kriisin vakavuus. (+141 tuki asia)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hallituksen toiminnasta korjaan: toimimattomuudesta sen verran että ovat nyt munanneet itsensä TÄYDELLISESTI.

Pojilla päät pensaassa, ollaan niin jämäkkää niin jämäkkää... Valitettavasti ihan väärässä kohdassa.

 

Luulevatko todella että hoitajat, potilaat ja niiden omaiset vielä jostain aiheesta heitä kiittävät ??!? Tuli rahaa mistä oven alta hyvänsä hallitus on jo osoittanut toimintakyvyttömyytensä.  Ihmetyttää myös mikä on hallituksen käsitys demokratiasta - jos suurin osa suomalaisia on palkankorotusten puolella, miten pari nasse-setää voi olla estämässä ?? [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 02.11.07 - klo:10:38


Jatkan vielä Pelkosesta, tässä pätkä aiemmin kirjoittamaani :

"Eilisessä Iltasanomissa jopa arkkiatri Pelkonen puolusti hoitajia (myrkytysjutun yhteydessä) - varoitti hoitajien uupumuksesta ja mihin se johtaa, sekä muistutti joidenkin hoitajien epäinhimillisistä työoloista esim. yksi hoitaja vastaa yöllä paristakymmenestä potilaasta.  "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1450894

Nyt kyllä hieman ihmetyttää kyseisen daamin toiminta ja pistää hieman outoon valoon hänen asemansa. Valtuuston vpj ja ei itse noudata tekemiään päätöksiään ja vielä valehtelee lehdessä. Varmaan tarvitsee tämän hässäkän jälkeen ottaa selville onko Tehyn johdossa muitakin jotka luistavat rintamasta  angry.png

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, vapaaehtoisuuteenhan tämä on perustunut ei siinä mitään, mutta miksi mennä valehtelemaan lehteen että on toiminut jonkun ohjeen mukaan mitä ei ole edes olemassa. Ja sitten se Sihdon esiintyminen aikoinaan oliko se nyt A-talk vai mikä missä se aika surutta hyökkäsi JLP:n kimppuun. Mutta Onhan toki ymmärrettävää ettei kansanedustajana tiedä missä riveissä seisoo. En tuomitse ketään, ihmettelen vaan.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, vapaaehtoisuuteenhan tämä on perustunut ei siinä mitään, mutta miksi mennä valehtelemaan lehteen että on toiminut jonkun ohjeen mukaan mitä ei ole edes olemassa. Ja sitten se Sihdon esiintyminen aikoinaan oliko se nyt A-talk vai mikä missä se aika surutta hyökkäsi JLP:n kimppuun. Mutta Onhan toki ymmärrettävää ettei kansanedustajana tiedä missä riveissä seisoo. En tuomitse ketään, ihmettelen vaan.

Aiheesta ei varmastikaan ole mitään kirjallista ohjetta, mutta itse olen mm. jäsenilloissa puhuttavan että eläkkeelle jäämisen kynnyksellä ja hoito tms. vapailla olevia on kehotettu miettimään asiaa tarkaan. Ja miten vapailla olevien nimet listassa edes vaikuttaisivat työtaisteluun? Sihtokin "palaa" töihin vasta 2008 lopussa, luulisi työtaistelun päättyneen jo tuohon mennessä. Tietysti on olemassa myös psykologiset vaikutukset.

mikä ihmisiä oikein vaivaa? kun ne tulee sairaalaan ne menettää kaiken toimintakyvyn ja maalaisjärjen.    -Lyrica

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erilaisilla vapailla oleviin saattaa kohdistua myös haittavaikutuksia joita ei pysty sopimaan työnantajan kanssa, kun voi olla lakiin liittyviä korvaus ym seikkoja.

Siksi esim hoitovapaalla olevien irtisanoutuminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin on aktiivityössä olevan kohdalla.

Mutta täytyyhän ne lööpit jostain repiä.  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö ne meitä ihan tyhminä, hesarin uutinen sovittelulautakunnan tämän hetken tilanteesta...;

Eri arvioiden mukaan hoitajille yritettiin hieroa vajaan neljän vuoden sopimusta, jonka korotukset olisivat työnantajan tarjouksen ja Tehyn vaatimuksen puolestavälistä.
Eli jos neljän vuoden ja 18% sopimusta verrataan tuohon 2,5 vuoden ja 12% sopimukseen niin sehän tarkoittaisi että prosentit jopa laskee! Ei tule kauppoja!!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ne taida saada siellä esitystä aikaiseksi, ainakaan sellaista jonka molemmat vois hyväksyä. Kannattaa alkaa valmistautumaan siihen että irtisanoutumiset oikeasti realisoituu. Sitä katastrofia ei kestä kauan, tunneista pariin päivään.

Pelottelu yms on nyt kokeiltu, jokohan hallitus alkais päästä itse asiaan. Ne ei selviä tästä ilman rahaa, sitä on löydyttävä ennemmin tai myöhemmin. Meiän rivit vaan tiivistyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erilaisilla vapailla oleviin saattaa kohdistua myös haittavaikutuksia joita ei pysty sopimaan työnantajan kanssa, kun voi olla lakiin liittyviä korvaus ym seikkoja.

Siksi esim hoitovapaalla olevien irtisanoutuminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin on aktiivityössä olevan kohdalla.

Onko sinulla tästä jotain tarkempaa tietoa, miksi ei olisi niin yksinkertainen asia...?

Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja ensimmäisten joukossa olin irtisanoutumassa. Ainakaan keskusteluissa Tehyn edustajien kanssa ei ole esille tullut mitään erityistä, siltä pohjalta olen ymmärtänyt että hoitovapaani jatkuisi normaalisti, vaikka välissä työsuhteeni katkeaisikin... Samoin tuli neuvoksi hakea normaalisti osittaista hoitovapaata (1.1.08 alkaen)

Kotihoidon tukeen ei ole vaikutusta sillä olenko töissä / kotona / työttömänä, kunhan lapseni eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. Tukeen liittyvä hoitoraha taas on tulosidonnainen, eli sillä olenko virkavapaalla / irtisanoutunut ei pitäisi olla merkitystä.

Onko sinulla (tai jollakin muulla!) aiheesta tietoa? Onko minulle jäänyt jotain kertomatta?!?

Eipä silti, ihan samalla tavalla laittaisin nimeni paperiin... ei tästä maasta työt lopu, ja ehkä välillä olisi hyvä kokeilla jo jotain muutakin työpaikkaa kuin traumasairaalaa... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erilaisilla vapailla oleviin saattaa kohdistua myös haittavaikutuksia joita ei pysty sopimaan työnantajan kanssa, kun voi olla lakiin liittyviä korvaus ym seikkoja.

Siksi esim hoitovapaalla olevien irtisanoutuminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin on aktiivityössä olevan kohdalla.

Onko sinulla tästä jotain tarkempaa tietoa, miksi ei olisi niin yksinkertainen asia...?

Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja ensimmäisten joukossa olin irtisanoutumassa. Ainakaan keskusteluissa Tehyn edustajien kanssa ei ole esille tullut mitään erityistä, siltä pohjalta olen ymmärtänyt että hoitovapaani jatkuisi normaalisti, vaikka välissä työsuhteeni katkeaisikin... Samoin tuli neuvoksi hakea normaalisti osittaista hoitovapaata (1.1.08 alkaen)

Kotihoidon tukeen ei ole vaikutusta sillä olenko töissä / kotona / työttömänä, kunhan lapseni eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. Tukeen liittyvä hoitoraha taas on tulosidonnainen, eli sillä olenko virkavapaalla / irtisanoutunut ei pitäisi olla merkitystä.

Onko sinulla (tai jollakin muulla!) aiheesta tietoa? Onko minulle jäänyt jotain kertomatta?!?

Ihan ok pitäisi sulla systeemit mennä, ei mitään hämminkiä. Näin minä olen ainakin asian ymmärtänyt.

Eipä silti, ihan samalla tavalla laittaisin nimeni paperiin... ei tästä maasta työt lopu, ja ehkä välillä olisi hyvä kokeilla jo jotain muutakin työpaikkaa kuin traumasairaalaa... :)

OT: meille meille meille vaan...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole tarkkaa tietoa hoitovapaalaisten asemasta etsinyt kun ei koske henkilökohtaisesti ja voi olla monimutkainen juttu.

Hoitovapaa kun on lain määräämä ja siten ne määräykset kannattaisi selvittää miten asiat menee jos olisi esim vaihtanut työpaikkaa ja välillä ollut työttömänä (yhden päivän).

Voi olla että ei olisi haittaa, mutta ilman perusteellista tarkistusta en olettaisi sellaista.

Esim eläkkeelle lähiaikoina jäävien ei kannata olla mukana irtisanoutumisessa, työnantajan sekoilujen takia.

Järjellä varustetut henkilöt olettaa että irtisanoutumisia ei päästetä tapahtumaan, mutta milloin kuntia on voinut syyttää järjen käytöstä ?

Jos tulee katkos työsuhteeseen, sen irtisanoutumisen takia, niin työtaistelun lopetussopimukset sitoo osapuolia. Eli kunnat  ottaa takaisin töihin niinkuin ei olisi lähtenytkään.

Sopimus ei kuitenkaan velvoita eläkevakuutusyhtiöitä ja eläke huononisi.

Hyvää tahtoa voisi odottaa, mutta oletteko joskus kuullut vakuutusyhtiön toimineen hyväntahtoisesti ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erilaisilla vapailla oleviin saattaa kohdistua myös haittavaikutuksia joita ei pysty sopimaan työnantajan kanssa, kun voi olla lakiin liittyviä korvaus ym seikkoja.

Siksi esim hoitovapaalla olevien irtisanoutuminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin on aktiivityössä olevan kohdalla.

Onko sinulla tästä jotain tarkempaa tietoa, miksi ei olisi niin yksinkertainen asia...?

Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja ensimmäisten joukossa olin irtisanoutumassa. Ainakaan keskusteluissa Tehyn edustajien kanssa ei ole esille tullut mitään erityistä, siltä pohjalta olen ymmärtänyt että hoitovapaani jatkuisi normaalisti, vaikka välissä työsuhteeni katkeaisikin... Samoin tuli neuvoksi hakea normaalisti osittaista hoitovapaata (1.1.08 alkaen)

Kotihoidon tukeen ei ole vaikutusta sillä olenko töissä / kotona / työttömänä, kunhan lapseni eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. Tukeen liittyvä hoitoraha taas on tulosidonnainen, eli sillä olenko virkavapaalla / irtisanoutunut ei pitäisi olla merkitystä.

Omassa kunnassani kotihoidon tuen lisäksi saa ns. kuntalisää 200€, jonka ehtona on vakituinen työ. Tähän viitaten meillä ei hoitovapaalaisille suositeltu irtisanoutumista.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa kunnassani kotihoidon tuen lisäksi saa ns. kuntalisää 200€, jonka ehtona on vakituinen työ. Tähän viitaten meillä ei hoitovapaalaisille suositeltu irtisanoutumista.

Joo niin täällä Helsingissäkin maksetaan, mutta meillä ehtona ei ole vakituinen työ.

No loppujen lopuksi vaikka muutaman euron menettäisikin niin ei se niin vaarallista, tulevaisuuden 36 v työura (nimimerkki eläkkeelle 70-vuotiaana...) paremmalla palkalla on tärkeämpi... tottakai se harmittaa menettää rahaa, mutta siltikin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...