Jump to content
MAINOS

HUS laittaa työpaikat hakuun


Annanna

Recommended Posts

Mitä, mitä? Kuulkaapas nyt,25 hoitajaa oli ollut  just täällä Tukholmassa rekrytilaisuudessa.

(Joista muutamat oli mun kavereita, ne meni sinne kattoo jos siellä tarjoiltais jotain hyvää syötävää, pummit ;D, mutta sitä ei saa kertoa eteenpäin...)

Miksi ei sais kertoa, saa yhä tragikoomisimpia piirteitä tämä suomen hoitajapulan hallinta. 

No sitten se tarjoilu loppuu! Ja mä en ole henk.koht. yhteenkään tilaisuuteen päässyt. Mulle kelpaa ilmaisruuat aina. Noissa kuulemma on ihan kohtalaisen hyvät tarjoilut.

Kyllä ne tuossa tilanteessa tarjoavat, mutta siihen se sitten loppuukin. Ison talon pikkujoulutarjoilutkin ovat vuosi vuodelta huonontuneet.

No ei täältä kukaan ollut ainakaan mun piireistä vakavasti lähdössäkään, C´mon palkkaero, räikeimmillään se on ollut mun kaveri vuokrasyrran kohdalla; 1500€, jaa miten niin sillä ei ole varaa ruokaan  ::). Kunhan toi tarjoilu jatkuu. Joten Hüs, Hüs, tää on salaisuus ;D...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mitä, mitä? Kuulkaapas nyt,25 hoitajaa oli ollut  just täällä Tukholmassa rekrytilaisuudessa.

(Joista muutamat oli mun kavereita, ne meni sinne kattoo jos siellä tarjoiltais jotain hyvää syötävää, pummit ::), mutta sitä ei saa kertoa eteenpäin...)

Noi rekrytilaisuudet ovat kaikki tainneet olla enemmän tai vähemmmän floppeja. Iso delegaatio lähtee uhoten matkaan ja häntä koipien välissä tullaan kerta toisensa jälkeen takaisin.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ison talon pikkujoulutarjoilutkin ovat vuosi vuodelta huonontuneet.

Mitkä pikkujoulutarjoilut???

Samaa mietin minä, meiltä ainakin vietiin pikkujoulut ja peijas-päivä sen jälkeen kun hussiin menimme. Joten se siitä tarjoilusta ja yhteishengen luomisesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ison talon pikkujoulutarjoilutkin ovat vuosi vuodelta huonontuneet.

Mitkä pikkujoulutarjoilut???

Eri aluetta kuin PUHin työpaikka. Kuten sanottu, sielläkin väki vähentynyt ja tarjoilu ala-arvoista viimeksi siellä ollessa. Enpä ole kaipaillut niitä tilaisuuksia. Enemminkin olisi mukavaa ollut, jos työolosuhteet ja korkeampi johto siinä mökissä olisivat olleet kunnossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mietin minä, meiltä ainakin vietiin pikkujoulut ja peijas-päivä sen jälkeen kun hussiin menimme. Joten se siitä tarjoilusta ja yhteishengen luomisesta.

Niin mut... saithan sä sen pinssin!  :)  Ja ootte muutoinkin ikäänkuin melkein ykkössairaala, HYKS:aan fuusioituina...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mietin minä, meiltä ainakin vietiin pikkujoulut ja peijas-päivä sen jälkeen kun hussiin menimme. Joten se siitä tarjoilusta ja yhteishengen luomisesta.

Niin mut... saithan sä sen pinssin!   8) 

Dämit, mä unohdin ihan kokonaan  :o :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dämit, mä unohdin ihan kokonaan  :P 8)

Mitäs jos HUS rupeaa parin viikon päästä väittämään ettei henkilö ole oikeasti irtisanoutunut koska ei ole palauttanut 'ylpeä HUS:lainen' -pinssiään?  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Himppasen OT:ta. Tampereen kaupunkihan laittoi reilusti työpaikkoja hakuun. Aamulehdessä nuo ilmoittelivat kuulemma (Ammulehden peruin jo tovi sitten samasta syystä kuin moni muukin tehyläinen...).

Jossakin haastattelussa oli tilaajajohtaja Lasse Eskonen sitä mieltä, että ei kalaa saa jos ei laita matoa koukkuun.

Kumma sinänsä kun Hatanpäälläkin osastoilla on parhaimmillaan enemmän kuin akuutti pula tekijöistä, kun kaikki lähtevät rahan perässä Taysiin tahi Coxaan, eikä hakijoita avoimiin toimiin ole.  8) Mutta eihän siinä mitään, matoa koukkuun vaan. Jos mennään irtisanomisiin ja lomat yms katoaa taivaan tuuliin töihin palatessa, mua kutsuu kyllä ulkomaat, ja vien tuon hoitoalalla olevan avokinkin mukanani. Paska työnantaja mikä paska työnantaja, sama se on onko siinä palkkanauhassa maksajana Tampereen kaupunki vaiko HUS.  :P

- Irish wolfhound. The dog of kings, and the king of dogs. -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huussi aikoo kuulemma parantaa imagoaan, että voivat kilpailla työntekijöistä. Siis yleensä, ei juuri tässä tilanteessa. Mitenköhän luulevat nostavan imagoa, kun juuri nyt kustaan silmään koko ajan.

Voisihan sitä laittaa hakupapereita noihin paikkoihin, tietysti se edellyttäisi että Tehyn hakukielto muutettaisiin hieman toisenlaiseksi.

Hakupapereihin palkkatoive ja muitakin vaatimuksia työolojen laadusta. Palkka nykyinen + 24 % + 18 % (3 % / viikko 1.10 alkaen).

Hakeminenhan ei tarkoita että ottaisi töitä vastaan...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huussi aikoo kuulemma parantaa imagoaan, että voivat kilpailla työntekijöistä. Siis yleensä, ei juuri tässä tilanteessa. Mitenköhän luulevat nostavan imagoa, kun juuri nyt kustaan silmään koko ajan.

Voisihan sitä laittaa hakupapereita noihin paikkoihin, tietysti se edellyttäisi että Tehyn hakukielto muutettaisiin hieman toisenlaiseksi.

Hakupapereihin palkkatoive ja muitakin vaatimuksia työolojen laadusta. Palkka nykyinen + 24 % + 18 % (3 % / viikko 1.10 alkaen).

Hakeminenhan ei tarkoita että ottaisi töitä vastaan...  :)

Samaa hakemustahan voisi laittaa kaikkiin paikkoihin. Tehy vois järjestää hakemusten kopiointi talkoot, saatais kaikkiin avoinna oleviin paikkoihin tuhansia hakijoita, taitais ne pari oikeasti kiinnostunutta hakijaa jäädä hakemustulvan sekaan.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisikin hyvä kun laittaisivat paikat hakuun.

Näkisivät ettei ole tulijoita.

Saattaisivat kyllä ensin uhota että on niin ja niin paljon ollut tulijoita.

Mutta kun alettaisiin sitten kysellä että onkos tarpeeksi että saadaan irtisanoutuvat korvattua, niin eivät kauaa voisi lupailla. Joutuisivat pahaan välikäteen julkisesta valehtelusta.

Toisaalta, jos eivät laita niitä hakuun, niin voidaan sitten kyseenalaistaa työnantajan pyrkimykset, kun ei edes viitsi yrittää saada uusia hoitajia irtisanoutuneiden tilalle.

Eivät siis välitä vaikka potilaita kuolee.

Niin tai näin, kannattaa käyttää se hyväksi tiedotussodassa.

Itse olen Helsingin kaupungilla töissä ja meidän jo eläkkeelle jäänyt ylihoitaja puhui kovasti reilu vuosi sitten että tulijoita on... Jono on metroasemalle asti..No joo. Sen jonon kun ois nähnyt...

Ei siis ollut tulijoita vaikka kuin puhu. Tai no...sekin yks joka tuli, jätti tulematta jouluna töihin, häneen ei saanut yhteyttä yms. joten se siitä tulleesta tyypistä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen Helsingin kaupungilla töissä ja meidän jo eläkkeelle jäänyt ylihoitaja puhui kovasti reilu vuosi sitten että tulijoita on... Jono on metroasemalle asti..No joo. Sen jonon kun ois nähnyt...

Ei siis ollut tulijoita vaikka kuin puhu. Tai no...sekin yks joka tuli, jätti tulematta jouluna töihin, häneen ei saanut yhteyttä yms. joten se siitä tulleesta tyypistä..

Ovat yh:t olleet samoilla koulutuspäivillä myös HYKSin puolella. Kertoivat ennen jonojen olevan milloin minnekin. Sittemin jonojen suunta ilmeisesti muuttui, koska kolleegoista oli jatkuva pula.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen Helsingin kaupungilla töissä ja meidän jo eläkkeelle jäänyt ylihoitaja puhui kovasti reilu vuosi sitten että tulijoita on... Jono on metroasemalle asti..No joo. Sen jonon kun ois nähnyt...

Ei siis ollut tulijoita vaikka kuin puhu. Tai no...sekin yks joka tuli, jätti tulematta jouluna töihin, häneen ei saanut yhteyttä yms. joten se siitä tulleesta tyypistä..

Ovat yh:t olleet samoilla koulutuspäivillä myös HYKSin puolella. Kertoivat ennen jonojen olevan milloin minnekin. Sittemin jonojen suunta ilmeisesti muuttui, koska kolleegoista oli jatkuva pula.

::) Niinpä monen kesän  kynnyksellä meillä on hehkutettu, miten tänä kesänä saamme kaikkiin lomaketjuihin niin pätevät ja kokeneet hoitajat. Mutta kun kesä tulee, on kaikki sijaiset yhtäkkiä peruneet tulonsa ja taas menään yksi kesä opiskelijoiden ja keikkalaisten varassa eteenpäin. Että kai niitä jonoja sitten jossain on, mutta ne ohittaa meidät sulavasti.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä tätä porua tästä. Miksei saisi laittaa hakuun paikkaa, josta on edellinen työntekijä irtisanoutunut? Onko se väärin, jos sairaala yrittää saada hommansa tehtyä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä tätä porua tästä. Miksei saisi laittaa hakuun paikkaa, josta on edellinen työntekijä irtisanoutunut? Onko se väärin, jos sairaala yrittää saada hommansa tehtyä?

Joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi. Alkon työntekijät ja farmaseutit ovat menossa lakkoon, pitäisikö heidänkin työpaikat laittaa hakuun?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä tätä porua tästä. Miksei saisi laittaa hakuun paikkaa, josta on edellinen työntekijä irtisanoutunut? Onko se väärin, jos sairaala yrittää saada hommansa tehtyä?

Taitaa olla taas trolli liikkeellä... angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä tätä porua tästä. Miksei saisi laittaa hakuun paikkaa, josta on edellinen työntekijä irtisanoutunut? Onko se väärin, jos sairaala yrittää saada hommansa tehtyä?

Jos sairaala yrittää saada hommansa tehtyä se keskittyisi työtaistelun aikana siihen, että potilaat tulee edes jotenkin pidettyä hengissä. Ei uusien työntekijöiden rekrytointiin, joita ei kukaan ehtisi haastatella saati sitten perehdyttää. 20.11 suurin osa osastoilla työskentelevistä hoitajista on siirretty/määrätty muutenkin jostain toisesta yksiköstä toiseen ja nämä hoitajat käyvät päivittäistä henkistä taistelua siitä, saavatko pidetty pakan käsissä koko työvuoron ajan ja potilaat hengissä työvuoronsa ajan. Ylihoitajat ja muu johto istuu jatkuvasti puhelimen ja netin ääressä vastaamassa hätähuutoihin osastoilta sekä soittamassa ympäri Pohjoismaita ja Eurooppa, jotta potilaita voitaisiin siirtää heidän sairaaloihinsa.

Yhdellä ainokaisella sopimuksen allekirjoituksella homma voisi mennä niin, että osaavat, ammattitaitoiset TEHY:n työtaisteluun osallistuneet  jatkaisivat siitä mihin viimeksi työvuorossa jäätiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten musta tuntuu et toi HUS on aika mulkku työnantajana  ;D

Mitä toi Aika-sana tuolla joukossa tekee ?

Temehän myönsi, ettei ole henk.koht kokemusta. Siis laitetaan tuo Aika-sana tietämättömyyden piikkiin. Minulla on se henk.koht. kokemus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisikohan yhdeksi vaatimukseksi neuvottelupöytään laittaa että HUSin johto myös jää sinne Aasiaan? :D

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mutta eihän HUS:in johdolla (tai kellään muullakan työantajalla) ole toista vaihtoehtoa toimia ennenkuin neuvottelut on saatu päätökseen. Oletusarvohan nyt on se, että reilu 12 000 hoitajaa on irtisanoutunut työtehtävistään ja tämä tilanne ei muutu ennen kuin työtaisteluosapuolet ovat kirjoittaneet nimensä alle paperiin jossa ehtona on se että nämä irtisanoutuneet pääsevät takaisin entisiin työtehtäviinsä.

Jos nyt työnantajat jostain saisivat palkattua työntekijöitä, onkin eri asia mihin uudet työntekijät sitten tuupataan kun vanhat palaavat takaisin töihin (TEHYhän ei suostu sopimukseen jossa irtisanoutuneiden työsuhteet ei palaudu..?), pistetäänkö heidät sitten pihalle koeajan puitteissa vai mitä tehdään :D mielenkiintoista...

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olishan se mukavaa saada lisää kollegoita. Eri asia sitten, jos työpaikalla heiluvat esim. sinne töihin rientäneet ylihoitajattaret, rollaattoreilla liikkuvat eläkeläiset ja Eduskunnassa suojatöissä olevat niin taitaa tulla harkinnan paikka...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...