Jump to content
MAINOS

Cvk:n kärki?


kattiriina

Recommended Posts

Miten muualla käytäntö, laitetaanko aina rutiinisti cvk:n kärki eteenpäin viljelyyn vai harkitaanko tapauskohtaisesti?  Harjoittelupaikassa kahta käytäntöä, osa sanoo että on aina laitettava eteenpäin poistamisen jälkeen, osa että vaan tarvittaessa  huh.gif

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Sairaanhoitaja, HUS

Meillä tarvittaessa. Lähinnä jos infektioepäily tai epäselvä infektio ja/tai tehdään katetrisaneeraus. Noin suurinpiirtein.  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Resurssien tuhlaustahan se on aina sitä eteenpäin laittaa. Infektiotapauksessa viljelyjen otto on perusteltua.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä myös (sis. tehovalvonnassa/CCU:ssa) laitetaan pillien kärjet viljelyyn vain tarvittaessa, esim. epäselvä infektiofokus ja katetrisaneeraus. Katetrisaneerauksessa sitten pitäisi vaihtaa KAIKKI pillit, niin perifeeriset kanyylit, virtsakatetrit kuin muut dreenitkin...

Kuitenkaan en oo törmännyt siihen, että esim. viggojen kärkiä viljeltäisiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuitenkaan en oo törmännyt siihen, että esim. viggojen kärkiä viljeltäisiin...

No niitä varmaankin vaihdellaan tiuhemmin, siinä 2-3 päivän aikana mitä pvk toimii ei varmaan kerkiä tulla hirveesti kasvua. Klk sensijaan on viikkojakin, kauhee pöpöläjä!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuitenkaan en oo törmännyt siihen, että esim. viggojen kärkiä viljeltäisiin...

No niitä varmaankin vaihdellaan tiuhemmin, siinä 2-3 päivän aikana mitä pvk toimii ei varmaan kerkiä tulla hirveesti kasvua. Klk sensijaan on viikkojakin, kauhee pöpöläjä!

Ei meil kyl vaihdella, mitä jos lakkaa sit toimimasta ni sit.. Mut on niitä pitkäänkin pidetty..

Välillä menee päiviä, ettei niihin tipu mitään eikä kukaan muista tarkistaa vieläkö ne vetää..  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmeisesti on pkssk:ssakin vähän eri käytännöt eri osastoilla mutta hygieniahoitaja oli iv-koulutuksessa sitä mieltä ettei ole mitään syytä laittaa kaikkia poistettuja tutkittavaksi... Siis jos potilas ei oireile niin ei laiteta.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä myös (sis. tehovalvonnassa/CCU:ssa) laitetaan pillien kärjet viljelyyn vain tarvittaessa, esim. epäselvä infektiofokus ja katetrisaneeraus. Katetrisaneerauksessa sitten pitäisi vaihtaa KAIKKI pillit, niin perifeeriset kanyylit, virtsakatetrit kuin muut dreenitkin...

Kuitenkaan en oo törmännyt siihen, että esim. viggojen kärkiä viljeltäisiin...

Olen joskus nähnyt kunnon märkivän perifeerisen viggon juuren. Viggo meni roskiin ja näytteen otin itse märäeritteestä. Sekin tuli jälkijunassa. Olin niin tyrmistynyt tuosta löydöksestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...