Jump to content
MAINOS

Helsingin Seniorisäätiö


Vieras: Kehäkukka

Recommended Posts

Niinpä, HYKSissäkin perus/lähihoitajan peruspalkka on 1700e, ja kyse on sentään erikoissairaanhoidosta. Enpä usko ihan heti tuota.

Meillä yksityisellä puolen lähärin lähtöliksa on 1691 ja senttejä päälle, ellei ole ikälisiä.

Meillä käytössä yks.sosiaalipuolen TES.  :-

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 51
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Kehäkukka

Ehkäpä ne maksaa sit keikkalaisille suoraan "paremmin" ku vakkareille?

siellä on palvelulaitosten PTYTES.

(Yksitys.sosiaali.TES on ihan eri ja palkatkin eri ku heillä käytetään G-palkkataulukkoa).

lokakuussa lh peruspalkka oli 1.697e johon tuli sit marraskuun alusta tää sovittu korotus eli se 50e+, joka on siis tällä hetkellä sen 1750e.

Kävin kattomassa tehyn sivuilta asiaa eli lh kuuluu ns. HOC palkkaluokkaan joka ollut 1.3.2005: 1582e ja 1.6.2006: 1618e johon tullut sit nää muutaman % peruskorotukset.

Tuohon sit tulee ns.palveluslisät päälle/henkilökoht. korotukset + vuorotyön mukaiset lisät, kuten kaikki tais jo ymmärtääkin et puhe on vain lähtöperuspalkasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: mariajohanna

Mol;n sivuilla haetaan Kannelkotiin taas lyhyen ajan sisällä vakituista yöhoitajaa.Muutenkin sinne näyttää olevan usein paikkoja auki.Onko työsuhteen alussa koeaikaa?Vakinaistetaanko siellä helposti vai onko jotain muuta

miksi hoitajat vaihtuu? 8)

Hmm, jälleen Kannelkotiin etsitään yöhoitajaa parin kuukauden sisällä.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin, ja Osmonkallioon ei palkata ulkomaalaisia. (paitsi jos johtajattaren vaihto on vaikuttanut)

No siis tuohan ei paikkaansa pidä. Osmossa työskentelin vielä vuosi sitten (eli ennen johdon vaihtumista) ja silloin oli vakkarina mm. yksi thaimaasta kotoisin oleva rva. [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 20.02.08 - klo:10:59


Ja muutenkin, Osmonkalliossa viihdyin itse ainakin erittäin hyvin! Mukavia työkavereita riitti ja vanhuksille oli kivasti järjestetty viriketoimintaa. Terkkuja vaan entisille työkavereille os. 1:lle! 8)

__/)

( o.O) This is Bunny. Copy and

(")_(") paste bunny into your signature to help him gain world domination.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kirjottelen tähän vielä vähän kysttävää tuosta .. Olen itse ollut Osmonkalliossa n. pari vuotta sitten lh:n sairausloman sijaisena n. 4vkoa ja kyllä täytyy sanoa ettei se meininki oikein mulle sopinut,jotenkin liikaa asukkaita verrattuna hoitajiin..

Mut sit olen miettinyt tuota pakilakotia et millanenhan se on kun siel on ne pienkodit, jotka nykyään kulkee ihan nimillä esim. väinämöinen, aallotar, kielo yms. niin et millasta se hoito yms sitten sielä on ? Mikäli jollain kokemusta ja jaksaa niin laittakaa viestiä.. olen menossa sinne työhaastatteluun ja ajattelin keikkaa vähän sinne tehä. Enemmän niihin hoivapienkoteihin kun ne mua kiinnostaa ja kesän olen dementiaryhmäkodissa niin ei viiti koko aika samanlaista..  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itse työskentelin Pakilakodissa ns. vanhalla puolella kolmisen viikkoa tämän vuoden alussa ja ainakin oma kokemuksieni ko. paikasta oli kamala! Ikinä en enää mene sinne! Työmäärä oli jotain aivan järkyttävää. Taukoamatonta kuivitusta, nostelua ja pyllynpesua. Just kun vähän kerkesit istua niin taas joku soitti kelloa. Henkilökuntamitoitus aivan p-stä!  Tyytymättömät asukkaat, omaiset ja hoitajat. Turha kai mainitakaan, että henkilökuntavaihtuvuus oli tosi suurta.

Ilmeisesti uudella puolella työmäärä on inhimillisempi, mutta vanhaa puolta en todellakaan voi suositella ellei rakasta perushoitoa ja jatkuvaa henkilökunnan vaihtuvuutta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

ok.. kiitti vastauksesta.. Nyt olen pakilakodissa kesän yli sijaisena, ja olen kyllä  tykännyt olla. Vaikka olisikin minkälaista tahansa selän takana  puhumista niin kuitenkin tykkään vanhustyöstä ja kyseinen paikka on lähellä kotia niin ainakin sinne syyskuuhun asti siellä pyörin ;D ja niinhän se on ettei kaikki voi tykätä kaikista paikoista ja ihmisistä.. hyvää kesän odotusta kaikille :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Se pesula on kyllä ihme nirppanokkien tyyssija.

Välillä tulee noottia että likapyykki on likaista (wtf?) ja että se pitäisi huuhdella osastolla ja laittaa märkänä muovipussiin että ei pääse kuivumaan.

Joskus pesulan pitäjä tulee osastoille henk. koht valittamaan saapuvan pyykin likaisuudesta.

No hoitajat sitten huuhtelevat lakanoita ja tekevät muovipussinyyttejä jms.

Ai niin, ja vuodevaatteet vaihdetaan kerran kuukaudessa ns. "puhtaaksipetausviikolla".

Koska lakanoiden pesu on kallista.

Tuntuu olevan yksityisten hoitolaitosten elinehto että säästetään hieman kyseenalaisissa asioissa, hoitajat tekee töitä jotka ei kuulu hoitajille. En tarkoita työpaikkona huonoja, osa kyllä sieltä jostakin mutta asukkaan/potilaan kannalta ei ihan ole oikein ja tuskin inhimillistäkään. Kaikkein pahiten hygienia asiat on rempallaan asumispalveluyksiköissä joissa asukas ns itse huolehtii itsestään ja henkilökunta huolehtii tarpeen mukaan. Toivottavasti itse on vielä vanhuudessaan sitten sen verran järjissään että jos laitokseen joutuu pitemmäksi aikaan niin eikun omankäden kautta lähtö jollain tavalla. Voi olla että kyllä laitostuu ja on dementoitunut siinä vaiheessa että elämä on kuin ruusuilla tanssia vaikka todellisuudessa tanssit omassa paskassa :D

Kunnallisissa hoitolaitoksissa ja tarkoitan siis sairaanhoitomaisissahan potilaan hygienia on parhaimmillaan, siitä huolehditaan joka päivä monin eri tavoin. Mutta kun ne ei yleensä ole kovin pitkäaikaishoitopaikkoja kuin vain pienellä osalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Kuinkahan tuo Kannelkoti? onko siellä minkälainen tilanne tällä hetkellä? ainakin netissä haetaan sinne jatkuvasti hoitajia (eli sielläkin vaihtuvuutta-mistähän syystä?).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkahan tuo Kannelkoti? onko siellä minkälainen tilanne tällä hetkellä? ainakin netissä haetaan sinne jatkuvasti hoitajia (eli sielläkin vaihtuvuutta-mistähän syystä?).

Keikkaa sinne tehny. Siellähän useita osastoja, joten meno milloin mitäkin, tilanne kai elää jatkuvasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Kehäkukka

Naapurini lähti Mariankodista pois huonon työilmapiirin vuoksi koska osastolla oli vaihtunut puolessa vuodessa noin puolet vakituisista koulutetuista hoitajista. Miksiköhän samalta osastolta lähti niin paljon porukkaa lyhyessä ajassa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Omat kokemukseni ovat Mariankodista.Sinne en ikimaailmassa suosittele kenenkään menevän töihin....Meitä lähti samaan aikaan useita henkilöitä pois kerralla, ja kuullut, että meidän jälkeenkin on moni lähtenyt samalta osastolta. Pääasiallisin syy oli, että talon johtaja oli osastonhoitajien pompoteltavissa eri suuntiin, puuttui talon yhtenäinen linja, ja pahimmat työpaikan ilmapiirin alentajia olivat osastonhoitajat itse. Asukkaat raskashoitoisia, mutta ihania, mutta työilmapiiri oli sieltä minne päivä ei paista....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Maikkuli

Itse olen työskennellyt Mariankodissa muutaman vuoden. Eipä ole valittamista.

Ainakin minun osastonhoitajani on hyvä johtaja. Oikeudenmukainen ja tarvittaessa jämäkkä vaikka onkin nuori. En tiedä muista osastonhoitajista, sen kuvan olen saanut että pitävät hoitajien puolta. Tietty jotain ihme juttujakin kuulee...

Vanhukset on keskivaikeasti/vaikeasti dementoituneita, joten raskashoitoisia. Työkaverit on mukavia ja ilmapiiri hyvä ja iloinen. Palkkakin lähihoitajalla ok, työvuorotoiveet huomioidaan, henkilöstöä koulutetaan. ME LIKE ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin vitosella on jutut kohillaan. Hyvä OH.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin vitosella on jutut kohillaan. Hyvä OH.

Samaa mieltä. Nuori, ihana oh , joka kannustaa työntekijöitään ja ymmärtää heitä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Mariankodin os. 5 ? (vai mikä näistä säätiön kodeista kyseessä yllä).

juup, mariankodin os 5:stä oli puhe.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

:) Ei kannata mennä Senioriin töihin!!!! hoitajat ovat alinta mahdollista kastia ja vain sairaanhoitaja osaa ja tietää, ei saa jakaa lääkkeitä, ei saa sanoa mitään, ei sitä ei tätä'.. ei jumaliste kannata mennä sinne itseään tekemään tyhmääkin tyhmemmäksi.Lähihoitajia ei siellä talossa arvosteta!!! Sairaahoitajat ovat vain oikeita työnteijöitä.Hienoa,että SH- ammattia arvostetaan,mutta miksi ei lähihoitajaa edes vähän? Meitäkin on monta osaavaa yksilöä liikenteessä ja osaamme kyllä hommamme.. No pitäköön puljunsa, en mene enää koskaan keikalle Pakila-kotiin.Työ on pelkkää vaipan vaihtoa eriasennoissa ja syöttämistä,vuodeosastoaj kaikki Suovatalossa ja Heinätalossa.Keikkalaisia on joka vuorossa ja paikka pyörii keikkalaisilla,siellä on palkattu 3 eri rekrytoijaa ja he aamusta iltaan soittelevat keikkalaisia puutoksiin,joita on jopa 40 vuoroa eri osastot yhteelaskettuna per lista..keikkalaisia ei siedetä, ja puhutaan pahaa paljon keikkalaisista ja sitten haukutaan vuoron jälkeen osastolla mikä keikkalainen taas olikaan pilaamassa työvuoron vakituiselta..avoimia paikkoja on parikymmentä pitkin säätiön eri taloja ja sen jo luulisi kertovan viihtyvyydestä..Osmonkalliossa sama touhu, Antinkoti pikkuinen,mutta paljon paljon puutoksia,olen päättänyt,että en enää keikkaile koko säätiölle.Huonolla tuntipalkalla ei huvita olla huonossa ympäristössä.Seuren ja Metsätähden kautta kannattaa keikkaa tehdä, säätiölle ja paljon virheitä myös palkanlaskuissa, useamman kerran korjaukset tehty keikkapalkkoihin.Vanhanaikainen tyyli ja huono henki, ovat ne syyt ja raskas työ, siinä miettimistä aikooko mennä säätiön leipiin....Viime kesällä viimeksi tein keikkaa ja en aio enää mennä ko.paikkaan!EN SUOSITTELE!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Yhdyn myös edelliseen pakilasta, ei ole huonoa sanottavaa. Aina ja jokapaikassa on joku jonka kanssa ei kemiat pelaa, sitä ei voi välttää, mutta kaikkien kanssa toimeen tullaan jollain tavalla:) pakilasta palkat tulleet aina oikein, en koe, että keikkalainen joutuisi tekemään enemmän töitä kuin vakkarit (paitsi joskus ne koettaa luistaa tiskien laitosta;) mutta ole mukava muille niin muut ovat mukavia sinulle toimii niin täällä, kuin joka paikassa;) voin siis vain suositella pakilaa (os. 4, 5, 2 ja 3 kokemusta minulla.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin että Osmonkallio lopetetaan kokonaan, koska peruskorjaus tulisi niin kalliiksi.

Helsinki haluaa todella vähentää pitkäaikaispaikkoja.

Osmonkallion vakituisessa virassa oleva väki siirretään säätiön muihin taloihin.

Määräaikaisia joudutaan vähentämään vakituisten tilalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 8 kuukautta myöhemmin...

Onko Mariankodin os 5 oh vielä valmis oh, kuulin että tullut riveistä ja opiskelee vielä. Mitenkäs työyhteisö voi?

Sairaanhoitaja AMK hän mielestäni on, eikös se oikeuta otoimimaan osastonhoitajana? Monestihan työnantaja järjestää jotain johtamisen koulutusta vielä lisäksi tuoreille osastonhoitajille, näin ainakin meidän työpaikassa.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...
  • 11 kuukautta myöhemmin...

Saisikos säätiöstä tämän päivän tietoa?

Kovasti näyttäisi työkkärin sivuilla olevan paikkoja auki ja säätiön omilla sivuillakin.

Suositelkaa taloa ja osastoa ja mihin ei ehdottomasti kannata mennä??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...