Jump to content
MAINOS

Helsingin Seniorisäätiö


Vieras: Kehäkukka

Recommended Posts

Vieras: Kehäkukka

Helsingissä paikat: Pakilakoti, Kannelkoti, Antinkoti, Mariankoti ja Osmonkallio ovat aika isoja paikkoja potilasmäärältään ja haetaan jatkuvasti vakituisia ja keikkalaisia.

Kerrotteko kokemuksia, kiitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 51
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Hoitoapulaisia käytetään lähihoitajina, eli tiskit tiskattuaan lähtevät laittamaan potilaita iltakuntoon. Hoitoapulaisia on yleensä iltavuorossa yksi kolmesta per osasto.

Säätiön hallitus on ollut pari vuosikymmentä aika pervertoitunut, toiminnanjohtajan takia.

Toiminnanjohtajan silloinen suosikki on nyt pakilakodissa johtajana, eli valta vain vaihtui.

Joka asiassa säästetään viimeisen päälle. ESBL -potilaita ei eristetä vaan käyvät vessassa muitten kanssa. (ja mummujen käsihygieniahan tiedetään)

Virtsatieinfektioihin aloitetaan heti ab, ilman viljelyä.

Peruspalkka sh:lla oli huonompi kun Koskelan sairaalassa.

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjottelussa kun olin Pakilakodissa, ei siellä ainakaan ollut yhtään hoitoapulaista. Niin sairaanhoitajat kuin lähihoitajat tekivät kaikki myös keittiöhommia.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osmonkalliossa mennyt pari vuotta sh:na.

Ne talot on kyllä hyvin erilaisia.

Pakila kuulemma painottaa "asiakaslähtöisyyteen" eli  huhut sanovat että siellä tehdään kaikki puolesta.

Osmonk. on "virikepainotteinen" (no en kyllä osaa heti sanoa miten)

(muoks) Eikö Pakilakodissa ollut hoitoapulaisia? Ennen amkkiin menemistä olin siellä kesän hoitoapulaisena. Siivous ja tiskit ja potilaiden auttelua siellä täällä.)

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Siis onko talossa selkeä organis. kuvio mitä kukin ammattiryhmä tekee vai ihan sekaisin?

Onko joka osastolla: hoitoapulaisia/laitosapulaisia jotka hoitavat; siivoukset, ruoan jakóa jne, perus/lähihoitajat jotka tekevät hoitotyön eli haavanhoidot jne ja sairaanhoitajat jotka vastaavat lääkit. jne vai onko yhtä "sekametelisoppaa"?

Paljonko työntekijöitä/per osasto/per vuoro ja paljonko hoidettavia per osasto?

Sen verran tuossa tiedustelin "puska radiosta" että säätiössä on vaihtunut johtajatar 1.11. (?) ja hän on tullut taloon Lomaliitosta (?).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne on niin erilaisia yksiköitä.

Osmonkalliossa hoitoapulaiset kasteli kukat, täytti vesimukit, siivosi, jne.

Lähihoitaja oli usein illassa nakitettuna keittiövuoroon, eli astiat, pöytien pyyhintä, voileipien teko + asukkaiden laitto.

Samaten illassa hoitoapulainen laittoi osan helpoista potilaista yökuntoon.

Kaikki jakoi lääkkeitä, mutta joka vuorossa koulutetuin oli ns. vastaava hoitaja. Usein sh:ta ei ollut eli lähäri jakoi.

Täysin sekametelisoppaa. Kanslian taululla näkyi vuoron arvojärjestys.

Vanhat perushoitajat inhosi nuoria sairaanhoitajia ja jatkuvaa pätemistä oli siellä täällä.

(tyyliin "yhyy minä olen 20 vuotta tehnyt tätä ja nyt tuo on vastaava hoitaja ja minä joudun keittiövuoroon")

Ai niin, ja Osmonkallioon ei palkata ulkomaalaisia. (paitsi jos johtajattaren vaihto on vaikuttanut)

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osmonkallioon itse tehnyt paljon keikkaa. Ja nyt kun etsii taas lisää keikkapaikkoja tauon jälkeen niin en sinne aio kyllä ilmoittautua.

Kaikki raskaimmat vaikea hoitoisimmat annettiin aina lähihoitajille. Plus että vaikea syötettävimmät annettiin ja leipien teot jne oli ihan vakio työtä.

Todella ankea ilmapiiri. Katsottiin nenänvartta pitkin, ei toivotettu tervetulleeksi, ei puhuttu keikkalaisille mitään.

Minäkin sentään tein paljon keikkaa, että olin tunnettu enkä vieras että jutellakin olisi voinut.

Ja osasto ihan sekametelisoppaa. On helppoja hoidettavia, täysin klaareja päästä ja omatoimisiakin. Mutta sitten samalle osastolle mahtuu täysin dementoituneet tai vuodepotilaat tai psykogeriatriselle kuuluvat.

Kesällä keikkalaiselle tuputetaan ulkoilutettavia koko ajan.

Jos jollakin on mrsa tai esbl tai muuta mikä tarvitsee eristystä niin ei toimi. Samassa huoneessa saattaa olla toisia tai kyseinen ihminen saattaa liikkua ja lääppiä joka puolella.

Ei hyvältä näyttänyt ei. Kyllä sitä teki leipänsä eteen, mutta..

8)

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, toi infektioasia oli ihan kauhee.

Olitko jollain vakkariosastolla? (Itse olin kolmosella)

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistaakseni olin kolmos ja neloskerroksessa vai kakkos ja kolmos, mutta kolmos kerroksessa ainakin. Olihan se paljon niinkin että meininki oli erilaista riippuen ketä siellä oli vuorossa, mutta en kyllä enää menisi..

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mariajohanna

Kävin keikalla Kannelkodissa ja olin yllättynyt kuinka "pikkuasioista" minulle nipotettiin jopa OH myöden. Esim. jos joku asukas oli märkänä yövuoron jälkeen-enhän voi sille mitään jos joku on kastellut sen jälk. kun olen aamuyöstä käynyt jne. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse törmäsin tuohon samaan kannelkodissa. Olivat sen verran töykeitä että keikantekoni jäi yhteen keikkaan.

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin keikalla Kannelkodissa ja olin yllättynyt kuinka "pikkuasioista" minulle nipotettiin jopa OH myöden. Esim. jos joku asukas oli märkänä yövuoron jälkeen-enhän voi sille mitään jos joku on kastellut sen jälk. kun olen aamuyöstä käynyt jne. 

Olen törmännyt tähän samaan ja ihmetellä täytyy, kun kirjoitetaan, että asukas on ollut korvia myöten märkä.Pitäisi kerran kokeilla itse, että onko tosiaan näin, että sitä voi uida pissassa korviaan myöten.Epäilen? Sitä paitsi, eikö se ole hyvä asia

että pissa tulee.Yksi pissaa vähemmän ja toinen enemmän.Siksikö yökön pitäisi kuivittaa asukkaat niin, ettei yksikään ole märkänä aamulla, kun vaipanvaihto(varsinkin märän)ällöttää. huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ehkä kannelkodissa ole vielä siirrytty siihen kuin yllättävän monessa paikkaa, että yökkö kuivittaa viimeisen kerran kuudelta aamulla jotta ne ei ui sitten korviaan myöden kun aamuvuorolainen tulee töihin ja alkaa seitsemän jälkeen aamupuuhille..  angry.png

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mariajohanna

Ainakin sillä osastolla jossa kävin OH olis sitä mieltä että tulee liikaa pyykkiä jos joku on märkänä, siksi pitää kuivittaa useammin jopa herätellä asukasta useasti että oikealla hetkellä osaa vaihtaa vaipan. Vaippojahan ei saa tuhlata,mutta lakanatkaan eivät saa kastua.

HALOO ?

Talossa on oma pesula (ma-pe 6-14) jossa kaikki pyykit pestään joten mikä ongelma se on?ei ainakaan hoitajat pese lakanoita.

Ja eikö vanhuksen nukkuessa anneta hänen olla rauhassa eikä 1t välein käydä riepottelemassa hereille?

Minusta inhimillisen hoidon raja alkaa tuossa jo hipomaan jos tarkoitus on tehdä hoitotyötä toisten hoitajien miellyttämiseksi eikä asukas lähtöisesti.

Herätetäänkö meidät terveetkin parin tunnin välein esim.yöuniltamme?  EI

Enkä yhtään hämmästele että kyseiseltä osastolta soitellaan viikottain keikalle koska näyttivät työvuorolistat olevan saikkua täynnä aina kun sinne menen, ja tasapuol. kaikilla vakkareilla saikkua vähän väliä. Taitavat olla niin burn out.

Mietinpä tässä pitäisikö käydä katsomassa heidän muilla osastoillaan mikä on meno.......Toisaalta paikkoja riittää PKSeudulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se pesula on kyllä ihme nirppanokkien tyyssija.

Välillä tulee noottia että likapyykki on likaista (wtf?) ja että se pitäisi huuhdella osastolla ja laittaa märkänä muovipussiin että ei pääse kuivumaan.

Joskus pesulan pitäjä tulee osastoille henk. koht valittamaan saapuvan pyykin likaisuudesta.

No hoitajat sitten huuhtelevat lakanoita ja tekevät muovipussinyyttejä jms.

Ai niin, ja vuodevaatteet vaihdetaan kerran kuukaudessa ns. "puhtaaksipetausviikolla".

Koska lakanoiden pesu on kallista.

Quiquid in Latine dictum sic, altum profundum.

(mitätahansa sanot latinaksi, se kuulostaa aina syvälliseltä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mariajohanna

Pakko kommentoida : toivottavsti oh:n ohjeita ei noudateta. Hoitajalla on oma järki ja tietotaito. 

Siispä jos noudattaisi OH ohjetta niin silloinhan töissä vois olla kuka vaan "kadunmies"=kouluttamaton henkilö. Eikö siksi koulutettu hoitaja ole töissä että osaa arvioida asukkaan/potilaan tilanteen ja tarvittaessa konsultoi ylempää tahoa.

Minusta tuollainen on toisen ammattitaidon aliarvioimista ja vähättelyä (ja tietenkin se äänensävy/elekieli jolla asia esitetään).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Heh, no kummallista sielläkin yrityksessä on että näköjään eri taloissa eri meininki, mutta kuitenkin puhutaan (esimiesten suusta) että kaikissa taloissa on "sama linja".

Kumma kun on sitten ihan erilaista (kävinpä tutustumassa).

mol.fi sivulla haetaan yöhoitajaa Pakilaan, mutta käytännössä yöt ovat vain 10tuntisia eli tulee miinuksia. Ne sitten mennään paikkaamaan päivävuoroihin eli se siitä kunnon vapaasta yövuorojen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Mol;n sivuilla haetaan Kannelkotiin taas lyhyen ajan sisällä vakituista yöhoitajaa.Muutenkin sinne näyttää olevan usein paikkoja auki.Onko työsuhteen alussa koeaikaa?Vakinaistetaanko siellä helposti vai onko jotain muuta

miksi hoitajat vaihtuu? :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on hyviä kokemuksia kyseisestä säätiöstä. Palkkaus on yksityiseksi hyvä, ja työkaverit mukavia, ainakin niissä paikoissa missä oon ollut. Pidempia aikoja en ole siellä töissä ollut, keikkaa vaan heittänyt. Asukkaat tosin aika raskashoitoisia, suurin osa ainakin. Ja enemmän saisi olla miehitystä, niinkuin kaikkialla. Mut kannattaa ainakin kokeilla, ainahan ilmaa voi mennä haistelemaan ensin keikkalaisena.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mariajohanna

Mulla on hyviä kokemuksia kyseisestä säätiöstä. Palkkaus on yksityiseksi hyvä, ja työkaverit mukavia, ainakin niissä paikoissa missä oon ollut. .

Missä talossa olet ollut?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Kehäkukka

Palkkaus on yksityiseksi hyvä, ja työkaverit mukavia, ainakin niissä paikoissa missä oon ollut. 

Ihan normaali palkkaus siellä on 1.11. 07 lähtien jossa siis tuo syksyn korotus; hoitoapul. 1555e/kk, lh 1.750e/kk (peruspalkka/lähtöpalkka jossa ei ole palveluslisä yms).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkkaus on yksityiseksi hyvä, ja työkaverit mukavia, ainakin niissä paikoissa missä oon ollut. 

Ihan normaali palkkaus siellä on 1.11. 07 lähtien jossa siis tuo syksyn korotus; hoitoapul. 1555e/kk, lh 1.750e/kk (peruspalkka/lähtöpalkka jossa ei ole palveluslisä yms).

En oo viel ennen törmännyt yksityiseen, jossa lähärillä tuo palkkaus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkkaus on yksityiseksi hyvä, ja työkaverit mukavia, ainakin niissä paikoissa missä oon ollut. 

Ihan normaali palkkaus siellä on 1.11. 07 lähtien jossa siis tuo syksyn korotus; hoitoapul. 1555e/kk, lh 1.750e/kk (peruspalkka/lähtöpalkka jossa ei ole palveluslisä yms).

En oo viel ennen törmännyt yksityiseen, jossa lähärillä tuo palkkaus.

Gartsu vei sanat suustani..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä, HYKSissäkin perus/lähihoitajan peruspalkka on 1700e, ja kyse on sentään erikoissairaanhoidosta. Enpä usko ihan heti tuota.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...