Jump to content
MAINOS

Hiljaiset painostuskeinot työnantajaa kohtaan


OldOne

Recommended Posts

Tehy foorumilta tuli hyvä idea; kaikki irtisanoutuneet pyytämään henkilöstöhallinnosta nimikirjaotetta. Mitä useampi sen pyytää, sen selkeempi viesti on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tehy foorumilta tuli hyvä idea; kaikki irtisanoutuneet pyytämään henkilöstöhallinnosta nimikirjaotetta. Mitä useampi sen pyytää, sen selkeempi viesti on.

Mikä on nimikirjaote?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siinä näkyy sun työhistoria, siihen kirjataan esim. ikä- tai kokemusvuosilisät, virkavapaudet, virasta pidättämiset yms. Käytetään esim työhakemuksissa, eli semmoista yleensä pyydetään kun ollaan vaihtamassa työpaikkaa 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siinä näkyy sun työhistoria, siihen kirjataan esim. ikä- tai kokemusvuosilisät, virkavapaudet, virasta pidättämiset yms. Käytetään esim työhakemuksissa, eli semmoista yleensä pyydetään kun ollaan vaihtamassa työpaikkaa >:D

työnantaja ei pidä enää nimikirjaa mutta palvelustodistuksessa on käsittääkseni samat tiedot

pike

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

työnantaja ei pidä enää nimikirjaa mutta palvelustodistuksessa on käsittääkseni samat tiedot

pike

Ok, no viesti on kumminkin sama >:D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siinä näkyy sun työhistoria, siihen kirjataan esim. ikä- tai kokemusvuosilisät, virkavapaudet, virasta pidättämiset yms. Käytetään esim työhakemuksissa, eli semmoista yleensä pyydetään kun ollaan vaihtamassa työpaikkaa >:D

työnantaja ei pidä enää nimikirjaa mutta palvelustodistuksessa on käsittääkseni samat tiedot

pike

HUS ei pidä, mutta jos on ollut niin kauan sielläkin palveluksessa että silloin on vielä pidetty, niin on oikeus saada nimikirjaote siltä ajalta (ellei ole jos saanut sellaista) ja sen jälkeiseltä ajalta palvelustodistus / työtodistus.

Joissakin paikoissa saatetaan vielä pitääkin nimikirjaotetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy foorumilta tuli hyvä idea; kaikki irtisanoutuneet pyytämään henkilöstöhallinnosta nimikirjaotetta. Mitä useampi sen pyytää, sen selkeempi viesti on.

Aivan loistava idea ja työtodistus kirjallisella arviolla ylihoitajalta ::). Näkeepähän onko arvostanut panostani kaupungilla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy foorumilta tuli hyvä idea; kaikki irtisanoutuneet pyytämään henkilöstöhallinnosta nimikirjaotetta. Mitä useampi sen pyytää, sen selkeempi viesti on.

Aivan loistava idea ja työtodistus kirjallisella arviolla ylihoitajalta ;). Näkeepähän onko arvostanut panostani kaupungilla.

hyvä idea! voiko työkkäriin ilmoittautua etukäteen vai onko se mahdollista vasta työsuhteen päättymisen jälkeen. Yksityiselle puolelle työhakemuksia myös ja yleensäkin käyttäytyä niin että työsuhde päättyis 19.11. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy foorumilta tuli hyvä idea; kaikki irtisanoutuneet pyytämään henkilöstöhallinnosta nimikirjaotetta. Mitä useampi sen pyytää, sen selkeempi viesti on.

Aivan loistava idea ja työtodistus kirjallisella arviolla ylihoitajalta ;). Näkeepähän onko arvostanut panostani kaupungilla.

hyvä idea! voiko työkkäriin ilmoittautua etukäteen vai onko se mahdollista vasta työsuhteen päättymisen jälkeen. Yksityiselle puolelle työhakemuksia myös ja yleensäkin käyttäytyä niin että työsuhde päättyis 19.11. 

Työkkäriin voi ja tulisi ilmoittautua ennen viimeistä työpäivää, olettaen että tietää sen(esim irtisanoutumisilmoituksen jättäessä).

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ehdotus ois se, että alettaisiin hakea saikkua ihan huvikseen. Työnantajan keinot on niin törkeitä, että mun mielestä saikun hakeminen ois täysin oikeutettua. Mä itse ajattelin olla pois ensi viikolla, tiistaista torstaihin. Omalla ilmoituksella voi olla sen kolme päivää, ja terkkarilta voi hakea lapun, niin ettei työnantajan edustajat pääse mussuttamaan.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ehdotus ois se, että alettaisiin hakea saikkua ihan huvikseen. Työnantajan keinot on niin törkeitä, että mun mielestä saikun hakeminen ois täysin oikeutettua. Mä itse ajattelin olla pois ensi viikolla, tiistaista torstaihin. Omalla ilmoituksella voi olla sen kolme päivää, ja terkkarilta voi hakea lapun, niin ettei työnantajan edustajat pääse mussuttamaan.

Ihmeellistä muuten että tuosta ei ole tullut vielä mitään lappua että kaikista poissaoloista vaaditaan lääkärintodistus. Sellaista ilmoitusta olen oikein odottanut.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ehdotus ois se, että alettaisiin hakea saikkua ihan huvikseen. Työnantajan keinot on niin törkeitä, että mun mielestä saikun hakeminen ois täysin oikeutettua. Mä itse ajattelin olla pois ensi viikolla, tiistaista torstaihin. Omalla ilmoituksella voi olla sen kolme päivää, ja terkkarilta voi hakea lapun, niin ettei työnantajan edustajat pääse mussuttamaan.

Ihmeellistä muuten että tuosta ei ole tullut vielä mitään lappua että kaikista poissaoloista vaaditaan lääkärintodistus. Sellaista ilmoitusta olen oikein odottanut.

Miten se muuten menee. Jos työnantaja vaatii jokaisesta sairauslomapäivästä lääkärintodistuksen ja työnantaja tarjoaa työntekijöille työterveyshuollon, niin onko minulla oikeus sanoa, että kunnalliselle lääkärille en saanut aikaa, yksityiselle en mene, vaan haluan päästä välittömästi työterveyshuoltoon?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ehdotus ois se, että alettaisiin hakea saikkua ihan huvikseen. Työnantajan keinot on niin törkeitä, että mun mielestä saikun hakeminen ois täysin oikeutettua. Mä itse ajattelin olla pois ensi viikolla, tiistaista torstaihin. Omalla ilmoituksella voi olla sen kolme päivää, ja terkkarilta voi hakea lapun, niin ettei työnantajan edustajat pääse mussuttamaan.

Ihmeellistä muuten että tuosta ei ole tullut vielä mitään lappua että kaikista poissaoloista vaaditaan lääkärintodistus. Sellaista ilmoitusta olen oikein odottanut.

Miten se muuten menee. Jos työnantaja vaatii jokaisesta sairauslomapäivästä lääkärintodistuksen ja työnantaja tarjoaa työntekijöille työterveyshuollon, niin onko minulla oikeus sanoa, että kunnalliselle lääkärille en saanut aikaa, yksityiselle en mene, vaan haluan päästä välittömästi työterveyshuoltoon?

Kunnallisellehan sitä pitää meidän firmassa mennä. Työterveyshuollolla ei ole lain mukaan velvoitetta kuvailemaasi toimintaan. Jos ei saa kunnalliselle aikaa, pitää mennä päivystykseen. Ne varmaan tykkää siellä jos on jonku lentsun takia.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kunnallisellehan sitä pitää meidän firmassa mennä. Työterveyshuollolla ei ole lain mukaan velvoitetta kuvailemaasi toimintaan. Jos ei saa kunnalliselle aikaa, pitää mennä päivystykseen. Ne varmaan tykkää siellä jos on jonku lentsun takia.

No sitten täytyy toimia kuten Husin suoritekäsikirja sallii, eli jokainen Husin työntekijä voi mennä mihin tahansa Husin päivystyspisteeseen asuinpaikasta riippumatta. On se hyvä, että Hus tarjoaa tällaisen työsuhde-edun. Minä marssin Meilahden päivystykseen joka kerta kun on vähän nuhaa ja työnantajalle ei kelpaa oma ilmoitukseni.  :nauraa:

Suosittelen vastaavaa toimintaa kaikille Husilaisille.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ehdotus ois se, että alettaisiin hakea saikkua ihan huvikseen.

Tällaiselle tielle lähteminen houkuttais, mutta kyllä se on meidän kaikkien etu että pidetään nyt kylmän viileä linja ja annetaan KT:n hoitaa nämä epäasialliset ja laittomat tempaukset. Pääasia että keltainen lehdistö ei pääse repimään turhia negatiivisia lööppejä hoitajien kustannuksella, eli antaa Tehyn hoitaa painostustoimet ja mediapeli. Me ollaan niin vahvoilla että meidän ei tarvitse tehdä muuta kuin hoitaa työmme asiallisesti ja odottaa, itse uskon että maltti on valttia tässäkin asiassa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta ihan hyvä painostuskeino olisi, kun työntekijät rupeaisivat pitämään päivittäin normaalit kahvi- ja ruokatunnit  :). Lisäksi voitaisiin sopia, että kaikki lähtisivät esim. Meikussa ruokasaliin syömään klo 11. Pelkkään jonottamiseen menisi varmaan yli tunti.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin tällaisen jutun Suomi24.fi:n keskustelupalstalta ja olisin sivuuttanut sen yltiöuskonnollisena syyllistämisenä ellen itse olisi sitä rustannut alun perusteella, mutta siinähän olikin ihan asiaa:

Jumala antakoon teille anteeksi, meitä tehyläisiä laittomasti hiillostavat kuntatyönantajat, sillä me emme anna emmekä unohda!

Työtaistelun tuoksinassa moni kuntatyönantaja on turvautunut epäreiluihin ja laittomiin painostuskeinoihin työvoiman turvaamiseksi. Kuvittelevatko he, että työtaistelun jälkeen heidän toimiaan ei enää muistella? Siinä he ovat väärässä. Jo ikimuistoisista ajoista lähtien eri työnantajista on puskaradion kautta liikkunut tietoa työnhakijoille. Kannattaako jotain paikkaa hakea? Onko työnantajalla hyvä vai huono maine? Tässä työtaistelussa ryvettäytyneet työnantajat voidaan karsinoida nykyään tehokkaamminkin kuin puskaradiolla. Perustetaan eri foorumeille mustia listoja työnantajista, joiden ei voi odottaa kohtelevan työntekijöitään reilusti ja lainmukaisesti. Listalta pääsee pois, jos pyytää julkisesti anteeksi toimiaan, myöntää ne laittomiksi ja/tai hyvien tapojen vastaisiksi ja lupaa etteivät ne toistu. Johdon vaihtuessa täytyy tuomita edellisen johdon toimet listalta päästäkseen.

Mustat listat eivät ole virallisia eivätkä ne sido ketään työnhakijaa. Ne vain kehottavat miettimään toisenkin kerran, hakeako jonnekin töihin vai antaako arvokas työpanoksensa jonkun luotettavamman työnantajan käyttöön. Työvoimapula pahenee ja koulutetuilla työnhakijoilla on varaa mistä valita. Älkäämme työskennelkö kelvottomien työnantajien piikkiin.

Moinen musta lista ei tälläkään foorumilla olisi pahitteeksi. Tehy tarjoaa dokumentoitua ja luotettavien lähteiden antamaa tietoa työnantajista, joilla ei mopo ole pysynyt käsissä painostustoimenpiteitä tehdessään. Miksi luottaa niihin työnantajiin työtaistelun päätyttyäkään? Jo töissä olevilla on paineita pysyä hommissa, mutta uudet työnhakijat arvostaisivat tietoja potentiaalisen työnantajan ominaisuuksista. Lista pystyyn ja vain moderaattoreille oikeudet muuttaa sitä, listan keskustelu erilleen. Niin ehdotan minä.

Siirsin tämän viestin toisaalta paremmin sopivaan paikkaan eli tänne. Työtaistelua on vielä paljon jäljellä ja laittomia painostuskeinoja harkitseva työnantaja saattaisi miettiä toiseenkin kertaan jos hänen luihuilla teoillaan olisi vaikutusta vielä pitkään työtaistelun jälkeenkin.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä olen itsekin mietiskellyt useamman päivän ajan.  Kovasti houkuttais "lipsauttaa vahingossa" asiasta, siis mustista listoista, siten, että se varmasti kantautuu ta:n korviin.

Mutta sitten taas mietin onko se provosoitunutta ja epäkorrektia toimintaa. Tai voihan Tehy sitten myöhemmin pahoitella, että kun ta:n toimet olivat niin raastavia, niin jäsenistömme saatoi syyllistyä ylilyönteihin!

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs, puskaradio on soinut liitukaudelta saakka. Ennen kuin on johonkin uuteen paikkaan hakenut, on kysynyt tuttavilta, että mikä siellä on meininki: onko mestalla hyvä vai huono maine. Musta lista olisi vain foorumiajan vastine puskaradiolle. Listan muokkaaminen jätettäisiin vain moderaattorien touhuksi, jotta kenellekään ei tulisi houkutusta mollata jotain työnantajaa vain siksi, että on saanut potkut juopottelun vuoksi. Moderaattorithan ovat vapaita inhimillisistä heikkouksista ;D

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Focce voi  tehä mitä haluaa.

Musta on raukkamaista hakea saikkua noin ääliömäisillä perusteilla.

Elämässä ei oo ikinä aiemmin ollu näin totaalista tatsia kun tää. miehet ja naiset, me eletään tätä elämää, me eletään tätä hetkeä ja me ollaan tehyläisiä. kukaan koko maailmankaikkeudessa, ei ikinä oo kokenu tätä hurmiota kun me nyt. me ollaan elämässämme ainoan kerran tehyläisiä. ja me nautimme siitä koko elimistöllämme, ruumiillamme, sielullamme, kaikella, mitä ,meillä on...

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Focce voi  tehä mitä haluaa.

Musta on raukkamaista hakea saikkua noin ääliömäisillä perusteilla.

Öö... missähän se Focce on uhannut tehdä ja mitä? Mä kun en löydä kuin neuvoja siitä, miten toimia jos työnantaja alkaa vaatimaan todistusta joka poissaolosta... ja tuohan oli ihan normi neuvo, meillä se ainakin pätee, ei meilläkään ole tth:ssa mitään velvoitetta päivystys toimintaan. >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...