Jump to content
MAINOS

[IDEARIIHI]Mitä tehdä työnantajan lähettämälle kirjeelle?

hoitsu (M)

Recommended Posts

Mutta eikös se ollut niin että jos kirjeen palauttaa niin se tulkitaan irtisanoutumisen perumiseksi?

Ei kyllä siinä kirjeen ohessa oli lappu mikä piti allekirjoittaa yms että peruu sen irtisanoutumisen. Ei pelkkä tyhjä kuori voi peruuttaa mitään.

2.pdf

MAINOS
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Mutta eikös se ollut niin että jos kirjeen palauttaa niin se tulkitaan irtisanoutumisen perumiseksi?

Ei kyllä siinä kirjeen ohessa oli lappu mikä piti allekirjoittaa yms että peruu sen irtisanoutumisen. Ei pelkkä tyhjä kuori voi peruuttaa mitään.

No ei tuosta TA:sta taida nykypäivänä ottaa selvää 8)

Onhan tuo nähty että tulkitsevat asioita ihan miten itse haluavat..

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Nyt mä olen kade, mä en ole vieläkään saanut omaa "kiitos kirjettä työpalvelusvuosista". Odotan että saan viimeinkin sen käsiini ja voin sen sitten kehystää vessan seinälle  >:D

Pitäisiöhän tämä topic laittaa vain jäsenten luettavaksi ja siten jatkaa huumorilinjalla?!?

Virallinen ohje taitaa tosiaan olla että kirjeeseen ei reagoida mitenkään.

Tuo on virallinen ohjeistus!

Virallisen ohjeen mukaan työnantaja saa uhkailla (laittomasti) miten paljon haluaa ja siihen ei reagoida  >:D

Laissa määritetään miten irtisanoutuminen on tehtävä ja tuolla kirjeellä uhataan että henkilö on irtisanoutunut jos ei palauta sitä.

Lain mukaan juuri kirjeen palauttamattomuuden perusteella ei voida olettaa mitään.

Jos kirjeen palauttaisi niin voitaisiin olettaa jotain, riippuen vastauksesta.

Kirjettä ei kuitenkaan tarvitse (eikä pidä) palauttaa, koska laittaessaan nimen irtisanoutumispaperiin se riittää.

Kyseinen kirje on rikos, mistä minun mielestä kannattaisi kaikkien tehdä rikosilmoitus.

Lisäksi uhkaillaan ettei määräaikainen voi irtisanoutua. Se voi pitää paikkansa joidenkin osalta, mutta kaikki määräaikaiset sopimukset ei ole sellaisia joista puuttuu irtisanoutumismahdollisuus.

Normaalistikaan irtisanouduttaessa ei tehdä tarkistuskyselyjä kirjeellä, joten kyseessä on ilmiselvästi laiton uhkaus ja painostusyritys.

Laaja-alaisena ja useisiin sairaaloihin (ja useamman kunnan alueelle) kohdistuvana kyseessä vaikuttaisi olevan myös järjestäytynyt rikollisuus.

Tänään Joensuussa paloi "muutama" lappunen. Komea savu nousi  yötaivaalle. Ainut pelko oli että palokunta tulee keskeyttämään. >:D

Juttua ilmeisesti on ainakin kymppiuutisissa tänään.

"Teen tätä työtä rahasta, jos kaipaat pyyteettömyyttä, hommaa koira"

Tänään Joensuussa paloi "muutama" lappunen. Komea savu nousi  yötaivaalle. Ainut pelko oli että palokunta tulee keskeyttämään. :)

Hienoa toimintaa!!!!!

Nyt ne sitten varmasti uutisoivat, että TEHYläiset mellakoiva Joensuussa >:D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Iloisesti munkin kirje Joensuun torilla roihusi. Näytti menevän aika runsain määrin iloista postia tuhkana tuuleen. ::)

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Tänään Joensuussa paloi "muutama" lappunen. Komea savu nousi  yötaivaalle. Ainut pelko oli että palokunta tulee keskeyttämään. ;)

Hienoa toimintaa!!!!!

Nyt ne sitten varmasti uutisoivat, että TEHYläiset mellakoiva Joensuussa ::)

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/574245

Pitäisikö järjestää täällä Helsingissä kirjeiden polttajaiset? Otetaan Joensuun tytöistä ja pojista mallia ja pistetään rovio pystyyn.  ;)

Muoks: Taisipa se Oinaspässikin vilahtaa MTV3:n uutisissa työnantajan lappua polttamassa.  ::)

Failure is always an option

Pitäisikö järjestää täällä Helsingissä kirjeiden polttajaiset? Otetaan Joensuun tytöistä ja pojista mallia ja pistetään rovio pystyyn.  8)

Muoks: Taisipa se Oinaspässikin vilahtaa MTV3:n uutisissa työnantajan lappua polttamassa.  ::)

Niin mäkin näin. Eikä vieläkään Oinaspässillä ollu punasta partaa  ;).

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

No niinpäs näkyi oma ruho telkkarissa...jännää...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Heh, täällä E-Karjalassa saatiin palautuskuoret joista ei palauttajaa pysty yksilöimään. Taidan laittaa Foccen esimerkkiä noudattaen muutamat Tehyn tuotteet postissa Härmälle  :-*

"You can't be as an tourist in your own life"

http://www.mtv3.fi/uutiset/hoitajat/index.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/574245

Hienosti uutisoitu; "Tilanne riehaantui, kun väki ryhtyi polttamaan työnantajan lähettämiä kirjeitä, joilla tehyläisten toivotaan vielä vahvistavan omat irtisanomisaikeet. Ainakaan näihin kirjeisiin ei vastata."

Annetaan siis ymmärtää että irtisanoutumisia peruuntuu, koska hoitajat polttavat kirjeet joilla irtisanoutuminen vahvistetaan. Onko kyse samoista kirjeistä, vai onko työantajalta lähtenyt kahdenlaisia kirjeitä?

Virallisen ohjeen mukaan työnantaja saa uhkailla (laittomasti) miten paljon haluaa ja siihen ei reagoida  :)

Niihin on jo ammattiliitto reagoinut. Asia tulee selkeästi esille jäsensivuilla. TA:n touhujen selvittely jatkuu keväällä oikeussalissa.  Ei yksittäiset jäsenet vaan ammattiliitto.

http://www.mtv3.fi/uutiset/hoitajat/index.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/574245

Hienosti uutisoitu; "Tilanne riehaantui, kun väki ryhtyi polttamaan työnantajan lähettämiä kirjeitä, joilla tehyläisten toivotaan vielä vahvistavan omat irtisanomisaikeet. Ainakaan näihin kirjeisiin ei vastata."

Annetaan siis ymmärtää että irtisanoutumisia peruuntuu, koska hoitajat polttavat kirjeet joilla irtisanoutuminen vahvistetaan. Onko kyse samoista kirjeistä, vai onko työantajalta lähtenyt kahdenlaisia kirjeitä?

Samoja kirjeitä. Harhaanjohtava tuo uutisointi.

Onko muita, joille ei ole mitään kirjettä tullut, vaikka on irtisanoutuneiden listalla? Mulle ei ainakaan meinaan ole tullut yhtään mitään. Ei meidän sairaalasssa ole kukaan muukaan kyllä puhunut, että olisi saanut kirjeen.

1/12800

Onko muita, joille ei ole mitään kirjettä tullut, vaikka on irtisanoutuneiden listalla? Mulle ei ainakaan meinaan ole tullut yhtään mitään. Ei meidän sairaalasssa ole kukaan muukaan kyllä puhunut, että olisi saanut kirjeen.

Se on työnanatajakohtaista. Ei kaikki sellaista lähettäneetkään.

Mun osoitteeseen tuli kyllä kirje, mutta ei se mulle ollut, ainakaan nimen perusteella. Sukunimi täsmäsi, mutta etunimi oli jonkun naisen... Tietääkseni en asu naisen kanssa...

Jos käy paskasti jostain syystä, niin voisinkohan väittää että työnantaja ei ole lähettänyt minulle osoitettua kirjettä...?

Jos käy paskasti jostain syystä, niin voisinkohan väittää että työnantaja ei ole lähettänyt minulle osoitettua kirjettä...?

Eihän se muillekkaan kirjattuna tullut, joten mitään takeita sen vastaanotosta ei ole.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Se on muutenkin yhdentekevä kirje. Ei sen perusteella voida katsoa onko irtisanoutunut vai ei.

Laissa on sanottu miten irtisanoudutaan.

Kirjeeseen vastaamattomuus ei ole irtisanoutumiskeino.

Ei myöskään vastaaminen.

Kirje on pelkästään surkeaa työtaistelutoimintaa.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että myös Tehyn toimimattomuus nyt kirjeiden vuoksi on surkeaa työtaistelutoimintaa.

Joskus keväällä toimiminen on enää rikosoikeudellinen asia, kun taas nyt toimiminen olisi lisäksi työtaistelutoimintaa ja aiheuttaisi painetta työnantajapuolelle.

Kirje on pelkästään surkeaa työtaistelutoimintaa.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että myös Tehyn toimimattomuus nyt kirjeiden vuoksi on surkeaa työtaistelutoimintaa.

Joskus keväällä toimiminen on enää rikosoikeudellinen asia, kun taas nyt toimiminen olisi lisäksi työtaistelutoimintaa ja aiheuttaisi painetta työnantajapuolelle.

-Jotain konkreettisempaa suhtautusta itsekkin kaipaan tällä hetkellä noihin KT:n tempauksiin. Tämmöinen hiljainen kyräily ei kanna pitkälle.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

Carbona not glue

Toisaalta mikä tarve Tehyllä nyt on mieltä osoittaa. Kuuma peruna on työnantajalla, jota se yrittää sitkeästi saada pois käsistään. Ei Tehyn sitä kannata ottaa vastaan.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...