Jump to content
MAINOS

Lahihoitajana briteissa


Relanna

Recommended Posts

Kerrompa tassa oman tarinani, kun toisten kirjoituksia selailleena huomasin sen olevan aika erilainen...

Eli kolutus lahihoitaja, suunatautuminen sairaanhoito ja huolenpito. Tyokokemusta ennen enkkulaan tuloa 3 vuotta.

Ensitoikseni rekisteroidyin NMC:n jaseneksi. Lahihoitaja(3-vuotinen koulutus) = registered nurse level 2.

Brittilan lakien mukaan level 1 ja level 2 hoitajat voivat nyt hakea samoihin tyotehtaviin, mikali hakija on confident of their ability to carry out these tasks. Tyonhakuni hoidin kokonaan netissa, NHS:n webbisivuilla. Lahettelin CV:n aikalailla jokaiseen lahella olevaan sairaalaan, joka ei erikseen ilmoittanut hakevansa level 1 nursea(silla jotkin sairaalat mainitsevat erikseen haluavansa RN1).

Sittenpa viimein nappasi!

Ilman suurempia selittelyita kavaisin paasykokeita muistuttavassa tyohaastattelussa, josta mut valittiin haastateltavaksi ja sitamukaa tyopaikkaan. Useassa otteessa mainitsin olevani level 2 nurse, koska en halunnut joutua pettymaan myohemmin. St. Georges tuumasi, ettei valia (soveltuvuuskokeissa laakelaskujen ja anatomian tentti, paljon tarvittiin tietoa myos perussairauksista ja niiden hoidosta) ja antoi tyopaikan; band 5 staff nurse. Olen kaynyt talon sisaisissa koulutuksissa (iv, venapuncture) ja nykyisellaan teen ihan normaaleita sairaanhoitajan toita.

Kysyin pomolta, etta pitaisko mun tehda joku conversion-course laharista saikkariksi, mutta se sanoi ettei mulla ole siihen tarvetta kun on riittava tietotaito valmiiksi. Saan tosin sen tehda jos haluan, saisi suomessakin patevan saikkarin tutkinnon.

Sairaala on valtava ja kehittymismahdollisuudet rajattomat! Ai niin, mun osasto on medical assessment unit; akuuttia ja nopeetemposta hommaa, jossa joko opit nopeesti tai putoot karryilta taysin.  ;D

Siina mielessa hyvin erilaista kuin suomessa, etta kiitokset (ja haukut) pomolta tulee hyvin nopeesti, eli omaa kehitysta on helppoa seurata ja parantaa. Mitaan erityiskohtelua ja kadestapitoa en ole saanut "vajavaisen" koulutukseni tiimoilta, itse teen kovasti toita vapaa-ajallakin ja luen asiakirjoja.

Loppulauseena siis voisin sanoa, etta helppoa tama yhta-akkinen ylennys ei missaan nimessa ole, itse taytyy ottaa vastuu opiskelusta, kehittymisesta ja siita ettei tapa ketaan.

huhhuhuh, tulipahan romaani!  :nauraa:

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

mitä maksavat palkaa?

Band 5 palkka, eli sama peruspalkka kuin kaikilla muillakin staff nurse:illa. Ei siis mitaan epapatevyysvahennyksia tms.

Lontoon lisan kanssa tietysti vahan enemman kuin maaseudulla.  ;)

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

paljon se tekee punnissa tai euroissa/kk? noi termit kun ei ole niin selkeitä. helpottaa kummasti jos voi verrata suoraan esim paljon on brutto ja netto kuukaudessa.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No voi hitsi.... Viime kuun tiliotteessa jai verojen, elakkeen ja national insurancen jalkeen kateen 1600£, mika noin niinkuin akkipyoreesti on 2300 euroa per kuukausi...  huh.gif

Joo, pikatarkastus varmistaa asian.  ;)

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...