Jump to content
MAINOS

Entä jos itse sairastuu tai läheinen sairastuu vakavasti


Ura

Recommended Posts

Niin, otsikostahan jo näkyy tuo asia, mitä olen mietiskellyt. Itse sairastuin noin vuosi sitten vakavasti, ja minut leikattiin kiireellisesti. Tunninkin viivytys olisi ollut varmasti kohtalokas. Kun näin tehyläisenä on omakohtaistakin kokemusta tästä henkeäpelastavasta hoidosta, jossa esim. ensiavun hoitajilla oli suuri merkitys, niin tuleva joukkoirtisanoutumiset todellakin pelottaa. Onko teiltä muita, jotka miettivät näitä asioita, jos omalle kohdalle tai lapselle, ystävälle yms. sattuukin negatiivinen lottovoitto juuri marraskuussa? Esim. ihan sellainenkin asia, että pieni vauva vaikka sairastuu rs-virukseen, ja sairaalahoitoa tarvittaisiin, puhumattakaan vakavammista jutuista...

Selvyyden vuoksi sanon, että en kirjoita tätä siksi, että arvostelisin näitä joukkoirtisanomisia, päinvastoin, on hyvä että Tehy laittaa kovan kovaa vastaan, mutta tiestysti pelkään, että ongelmani juuri nyt uusii ja pienet lapseni jää ilman toista vanhempaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kaikkien tavoite on että sopimus syntyy ennen irtisanoutumisia. Siihen on pakko uskoa, uhka on niin vahva. Kolmen lapsen isänä ymmärrän huolesi, tsemppiä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän tuo asia mietityttää, mutta tässä tilanteessa ei mun ajatuksien mukaan meillä hoitajilla ole enää muuta keinoa saada ääntämme kuuluviin kuin tämä. Se on valitettava tosi asia. Aina potilas on jonkun omainen/läheinen, joten asia on päivittäin mielessä varmasti monella. Ei meistä hoitajista ole sydämettömiä ole tullut tämän työtaistelun johdosta eikä kukaan meistä varmaankaan halua lisätä inhimillistä kärsimystä, mutta meille ei olla annettu muutakaan vaihtoehtoa. Kauan ollaan oltu "kilttejä ja hiljaa", noudatettu pomojen palkkakyykytystä ja nyt luomalla hämmenstä ja pelkoa, meitä ensimmäisen kerran kuunnellaan. Niinhän se vaan on, että ensin pitää tapahtua jotakin "pahaa" ennen kuin alkaa tapahtua muutoksia isoissa asioissa.

Toivon, ettei irtisanoutumisiin mennä konkreettisesti, sillä silloin inhimillisen kärsimyksen määrä on liian suuri. Nyt jo pelko siitä vauhdittaa neuvotteluja varmasti.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep,

Ilman muuta teille kuuluu vähintään se, mitä pyydätte. Ja ihan pienellä uhalla sitä ei tulla antamaan. Itse irtisanoin itseni vuonna 2006, ja jäin muutamaksi viikoksi tyhjän päälle, mutta sitten löysinkin ihan mukavan työn, ihan muulta alalta. Kyllä silti miellän itseni edelleen hoitajaksi, vaikka niihin töihin ei ole tarkoitus palatakkaan. Itse kyllästyin nimenomaan kiireeseen ja surkeaan palkkaan.

Sinänsä tämä työtaistelustrategia on "viisas", että rikkaat eivät voi ostaa palveluja muualta, vaan kiirreellinen hoito koskettaa meitä kaikkia, ei sitä Terveystalosta saa. Sen nämä päättäjät tulevat ehkä ymmärtämään itsekin, ja siinä lienee toivo tämän ongelman ratkeamisesta ennen irtisanoutumisen toteutumista. Toisaalta voi olla niinkin, että kuntapuoli haluaa sysätä syyn ihmisten hoitamatta jättämisestä Tehylle, vaikka vain vähäksi aikaa, eli irtisanoutumiset tulisivat voimaan. Pelottavaa!!! Tsemppiä teille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottakai tämä mietityttää koko ajan varmasti jokaista tällä hetkellä. Pitää vaan luottaa, että asiaan saadaan ratkaisu ennen kuin työtaistelutoimet toteutuu. Liian kalliiksi käy molemmille osapuolille, jos päitä alkaa tippua niin sanotusti. Itse vaan luotan siihen, ettei katainen ja kaverit uskalla romuttaa meidän hyvinvointimallia, koska siinä vaiheessa on herrojenkin pää vadilla...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täälläkin tottakai huolettaa. Onhan nyt vissiin taas se vuosi jolloin on odotettavissa rajumpi rs-virus aaltokin... (Ja mulla on siis 4kk ikäinen vauva) Mut ei tähän asiaan muutoksia odottelemallakaan tuu, joten täytyy vaan pitää pää kylmänä hoitajan-roolissa.

P.S. Yksityiseltä saa palvelua työtaistelunkin aikana ainakin alkuun. Mä nojaan ajatuksissani siihen, jos alkaa liikaa huolettaa.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse työskentelen yksityisellä sektorilla ja myös yksityisen palveluja meidän perheessä käytetään, kun tulee koko pesueelle maksettua kalliita vakuutuksia. Lisäksi hätätapauksissa EU näyttää hyvät puolensa, kun voi vartissa hurauttaa Ruotsin puolelle sairaalaan jos todellinen hätä iskee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...