Jump to content
MAINOS

Tehyn sananvalta hoitovapaalaisen suhteen?


Onnee

Recommended Posts

Soitin tänään Tehyyn kysyäkseni ylityökiellosta. Kerroin tekeväni keikkaa hoitovapaalla ollessani. Tehyn ihminen alkoi paasata siitä, että hoitovapaa on lapsen hoitamista varten ja pitäisi keskittyä olemaan kotona sen lapsen kanssa eikä tehdä töitä  ;D Kyseli vielä, että kuinka paljon olen tehnyt töitä hoitovapaalla ollessani. Lopuksi vielä selitti miten jotkut HUS:n ylihoitajista ovat kieltäneet hoitovapaalaisia tulemasta keikalle. Minä olin aika tyrmistynyt saamastani saarnasta. Kuuluuko se muka Tehylle, jos teen keikkaa hoitovapaalla? Veikkaan, että ei todella kuulu. Taisi olla jonkin sortin lakkopropagandaa... Ai niin ja lisäksi tämä Tehyn ihminen kehotti hakeutumaan muille aloille keikkailemaan, jos kerran töissä haluan käydä :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tässä työtaistelutilanteessa Tehy, mielestäni aivan oikein, ohjeistaa jäseniään olemaan keikkailematta. Miksikö? Siksi, että työpaikkojen arkitodellisuus ylitöistä kieltäytymällä, jättämällä vuorot vaihtamatta, ja keikkalaisten loistamisella poissaolollaan konkretisoisi sen faktan, että terveydenhuolto pyörii tällä hetkellä vain henkilökunnan älyttömällä joustolla ja keikkalaisten avulla. Yhteistä hyvää tässä tavoitellaan, ja jokaisen panosta tarvitaan. Siksi ei katsota hyvällä keikkailua työtaistelutilanteessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä työtaistelutilanteessa Tehy, mielestäni aivan oikein, ohjeistaa jäseniään olemaan keikkailematta. Miksikö? Siksi, että työpaikkojen arkitodellisuus ylitöistä kieltäytymällä, jättämällä vuorot vaihtamatta, ja keikkalaisten loistamisella poissaolollaan konkretisoisi sen faktan, että terveydenhuolto pyörii tällä hetkellä vain henkilökunnan älyttömällä joustolla ja keikkalaisten avulla. Yhteistä hyvää tässä tavoitellaan, ja jokaisen panosta tarvitaan. Siksi ei katsota hyvällä keikkailua työtaistelutilanteessa.

Mun mielestä ois ollut ihan reilua Tehyn ihmiseltä sanoa, että _tässä työtaistelutilanteessa_ eivät suosi hoitovapaalaisen keikkailua. Nyt hän antoi ymmärtää, että ylipäätänsä hoitovapaalla keikkailu on huono juttu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä työtaistelutilanteessa Tehy, mielestäni aivan oikein, ohjeistaa jäseniään olemaan keikkailematta. Miksikö? Siksi, että työpaikkojen arkitodellisuus ylitöistä kieltäytymällä, jättämällä vuorot vaihtamatta, ja keikkalaisten loistamisella poissaolollaan konkretisoisi sen faktan, että terveydenhuolto pyörii tällä hetkellä vain henkilökunnan älyttömällä joustolla ja keikkalaisten avulla. Yhteistä hyvää tässä tavoitellaan, ja jokaisen panosta tarvitaan. Siksi ei katsota hyvällä keikkailua työtaistelutilanteessa.

Mun mielestä ois ollut ihan reilua Tehyn ihmiseltä sanoa, että _tässä työtaistelutilanteessa_ eivät suosi hoitovapaalaisen keikkailua. Nyt hän antoi ymmärtää, että ylipäätänsä hoitovapaalla keikkailu on huono juttu.

Uskon, että tämä Tehyn edustaja tarkoitti juuri tätä työtaistelutilannetta. Ilmaisi ehkä itsensä huonosti? Eihän liiton asia ole jos joku haluaa keikkailla hoitovapaalla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ois ollut ihan reilua Tehyn ihmiseltä sanoa, että _tässä työtaistelutilanteessa_ eivät suosi hoitovapaalaisen keikkailua. Nyt hän antoi ymmärtää, että ylipäätänsä hoitovapaalla keikkailu on huono juttu.

Uskon, että tämä Tehyn edustaja tarkoitti juuri tätä työtaistelutilannetta. Ilmaisi ehkä itsensä huonosti? Eihän liiton asia ole jos joku haluaa keikkailla hoitovapaalla.

m

Ehkä ilmaisi asiansa huonosti, mutta en silti tajua miksi hän alkoi paasata mulle laista mikä koskee hoitovapaata ja miten minun tulisi olla sitoutunut hoitamaan lasta kotonani hoitovapaan aikana eikä käydä töissä. Missään kohtaan en olisi voinut edes arvata hänen puhuvan nimenomaan tästä työtaistelutilanteesta.

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä ilmaisi asiansa huonosti, mutta en silti tajua miksi hän alkoi paasata mulle laista mikä koskee hoitovapaata ja miten minun tulisi olla sitoutunut hoitamaan lasta kotonani hoitovapaan aikana eikä käydä töissä. Missään kohtaan en olisi voinut edes arvata hänen puhuvan nimenomaan tästä työtaistelutilanteesta.

Jos hän ilmaisi oman mielipiteensä vähän huonossa yhteydessä?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn ihminen alkoi paasata siitä, että hoitovapaa on lapsen hoitamista varten ja pitäisi keskittyä olemaan kotona sen lapsen kanssa eikä tehdä töitä  :o ....  Ai niin ja lisäksi tämä Tehyn ihminen kehotti hakeutumaan muille aloille keikkailemaan, jos kerran töissä haluan käydä :o

Mahtoikohan olla se sama ihminen, joka neuvoi muakin myymään asuntoni koska lakko tulee (silloin oli puhe vasta lakosta). Ja samaan hengenvetoon vielä naama punaisena (mielikuvitus on mahtava) paasasi sitä, että miksi olen mennyt ostamaan asunnon, kun kerran olen niin pienipalkkainen ihminen. Ei edes koskaan kysynyt onko taloudessa muita tulonsaajia tms  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mahtoikohan olla se sama ihminen, joka neuvoi muakin myymään asuntoni koska lakko tulee (silloin oli puhe vasta lakosta). Ja samaan hengenvetoon vielä naama punaisena (mielikuvitus on mahtava) paasasi sitä, että miksi olen mennyt ostamaan asunnon, kun kerran olen niin pienipalkkainen ihminen. Ei edes koskaan kysynyt onko taloudessa muita tulonsaajia tms  huh.gif

:D Jossainhan sitä on joka tapauksessa asuttava ja esim. pk-seudulla oman ostaminen voi olla jopa halvempaa mitä vuokralla asuminen. On sitä muutakin elämää kuin Tehyn jäsenyys.

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:D Jossainhan sitä on joka tapauksessa asuttava ja esim. pk-seudulla oman ostaminen voi olla jopa halvempaa mitä vuokralla asuminen. On sitä muutakin elämää kuin Tehyn jäsenyys.

Joo, no oman ostamisen jälkeen asumiskulut vähentyivät yli 100 eurolla, eli todellakin pk-seudulla kannattaa ostaa oma :) mutta joo, elämää on. Arvaa vaan odotanko aikaa tämän kaiken kalabaliikin jälkeen  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossainhan sitä on joka tapauksessa asuttava ja esim. pk-seudulla oman ostaminen voi olla jopa halvempaa mitä vuokralla asuminen. On sitä muutakin elämää kuin Tehyn jäsenyys.

Joo, no oman ostamisen jälkeen asumiskulut vähentyivät yli 100 eurolla, eli todellakin pk-seudulla kannattaa ostaa oma :) mutta joo, elämää on. Arvaa vaan odotanko aikaa tämän kaiken kalabaliikin jälkeen  :nauraa:

Onneksi et soittanut Tehyyn ennen kuin päätit ostaa asunnon ;D Ei vaan meidän asioitahan Tehy ajaa, mutta mun täytyy sanoa, että sinun ja minun kohdalla tuo homma on mennyt hiukan jo kiihkomieliseksi ja yliampuvaksi toiminnaksi. Ja ei voi muuta sanoa kuin, että loppuisi jo tämä vääntö!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...