Jump to content
MAINOS

Arvosanojen merkitys työtä hakiessa


Rosanna

Recommended Posts

Niin kuin otsikko kertoo, arvosanoista kysyisin.

Eli, mikä oli painoarvo muilla arvosanoilla kuin akuutin jakson? Ja oliko muutenkin arvosanoilla merkitystä? En nyt hae sitä, että annan kaikkien muiden opintojen olla paitsi ensihoitoon ja päivystykseen liittyvien  ;), vaan sitä, etten ole vielä varma mihin suuntaan ja haluaisin tietää, että voiko esim. anestesiologiaan ja kirralle "suuntautunut" hoitaja päästä töihin ppkl:lle ja vice versa? Ja siis ynnä muuta keskustelua koulutodistuksista tällä erikoisalalla yms. Kiitos  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Enpä ole kuullut, että arvosanoilla olisi viime vuosien aikana ollut mitään väliä töihin pääsyn kriteerinä. Kunhan löytyy tutkinto ja on TEO:n rekisteröintipaperi, niin töihin pääsee käytännössä ihan mihin vaan riippumatta suuntautumisvaihtoehdoista.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viimeisimmässä työhaastattelussa jossa olin (ja jonka perusteella siis toimen sain...) katsottiin kyllä todistus ja taidettiin kysyä myös keskiarvoa, jonka perusteella sai tietyn verran pisteitä. Lähinnä tuntui että haastattelijat olivat kiinnostuneita siitä miten käytännön jaksot olivat menneet....KIITETTÄVÄ....KIITETTÄVÄ....  ;D

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä en oo todistusta edes laittanu sillon ku toimea hain, eikä kukaan haastatellukkaan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Just viime yönä kollega kertoi kun oli ollut haastattelussa toimen saantia varten. Huh huh mikä tentti oli ollut se, ennakkotehtävät ja kaikki ;D Kyllä olisi mulla jäänyt toimi saamatta tuolla systeemillä. Onneks sain toimen vielä vanhan systeemin aikaan jolloin toimeen vain nimettiin tarpeeksi kauan talossa ollut. Mutta samaa mieltä oon että ei niitä papereita taida kukaan suurennuslasilla syynätä, kunhan paperit on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saivartelen tässä nyt sen verran, että tarkoititkohan Rosanna tosiaan toimen hakemista vai ihan vaan töiden hakemista ylipäätään? Töihin pääsy ei varmasti jää kiinni mistään arvosanoista kunhan oot valmistunut ja rekisteröitynyt. Toimea hakiessa käytäntö taitaa olla kirjava, mutten usko että arvosanojen syynääminen kovin yleistä ole. Usein oon nähnyt että toimiin edellytetään joidenkin vuosien (yleensä kaks) työkokemusta ja mitäs väliä sillä miten koulussa on "pärjännyt" on enää siinä vaiheessa kun on vuosien työkokemus. Ne työvuodet ehkä kertoo ihmisestä enemmän kuin koulumenestys vuonna kirves ja miekka (ja vaikkei siitä olis ku vaikka viis vuotta niin silti!).

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sen verran se tietysti voi olla siitä kiinni, että voi pistää epäilyttämään jos hakijalla on pelkkää ykköstä todistuksessaan. Mutta nykypäivänä se on ihan sama onko keskiarvo 2,5 vai 5.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sen verran se tietysti voi olla siitä kiinni, että voi pistää epäilyttämään jos hakijalla on pelkkää ykköstä todistuksessaan. Mutta nykypäivänä se on ihan sama onko keskiarvo 2,5 vai 5.

muutama vuosi sit hain häke-kouluun.hoitajapuolelta sisäänpäässeillä oli keskiarvo väh. 4,5

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun mä hain tointa -ja sain- niin kukaan ei kattonu mun todistuksia. Pelkkään CV:een luottivat.  :D

kun mä hain tointa ja sain,katsottiin että oli koulutodistus olemassa.cv ei oo,mutta työtodistukset on,ne pelittää.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanaan markkinoinnin opettaja, joka oli toiminut myös työhönottajana (ei hoitoala) sanoi, että valitsi henkilökunnan niin, että 1 ja 5 todistuskeskiarvot pois ja niistä keskitason tekijöistä sitten vakkarit. Sanoin ettei 1,0 keskiarvolla opi uutta ja 5.0 ei edes halua oppia uutta.

Itse olen sitä mieltä, että katson todistuksesta trendin. Jos kaikki on ykköstä kertoo se kyllä jotain ihmisestä. Toisaalta "tärkeiden" aineiden arvosanat tulee katsottua. Syventävä, hoidolliset, lääkehoito ym. Niistä odottaisi kohtuullisia arvosanoja työhön valitessa. Kuitenkin tosi huonosti nuo uudet työmiehet/naiset tuo edes todistustaan nähtäväksi. Jos itse palkkaisin jonkun duuniin haluaisin kyllä ehdottomasti todistuksen nähdä. Ihan sama onko se todistus hyvä vai huono, mutta se on avoimmuutta se.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko muuten kellään tietoa voiko lähihoitaja käydä valmistumisen jälkeen korottamassa arvosanojaan? Lähinnä kiinnostaisi käydä muutamia mielenkiintoisia kursseja uudelleen ja korottaa siinä samalla arvosanoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...