Jump to content
MAINOS

Hoitotiedettä opiskelemaan 2019


Vieras: Karkki

Recommended Posts

Vieras: Kesäkukka

Mulla opiskelee työkaveri Oulussa opettaja puolella ja koko ajan tehnyt rinnalla töitä. Kuopio ainakin mainostaa että työn ohessa ja toiselta paikkakunnalta käsin opiskelu onnistuu. Itse olisin valmis muuttamaan opiskelun myötä Kuopioon, paikkakunnan vaihdos ja ainakin hetkellinen täysipäiväinen opiskelu tulisi hyvään saumaan kun tuntuu että vuorotyö on hetkeksi nähty ja alkaa tuntua raskaalle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 75
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Piiu

    1

Vieras: Kesäkukka

Mulla preventiivinen ja johtaminen, niiden välissä kaksi muuta hakukohdetta. Harmittaa nyt kun laitoin tuohon järjestykseen, liekö heikentää mahdollisuuksia päästä tuohon johtamiseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Helmiina kirjoitti:

Itse hain: 

1. Opettaja

2. Preventiivinen

3. Johtaminen 

Mulla hakujärjestys sama, ensimmäistä kertaa olen hakemassa. Jännä nähdä, kuinka korkealle pisterajat nousee, omat pisteet mahtaa jäädä jonnekin 15 tietämiin.

Meininki työelämässä (olen sh vastasyntyneiden teholla) on viime aikoina ollut semmoista, että opiskelumotivaatio alkais olla kohdallaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Mä ynnäilin että ehkä suunnilleen 14-15 pistettä maksimissaan. Jännäksi menee. 

Itse työskentelen saattohoidon parissa. Ja vahva tunne olisi nyt päästä opintoja tekemään ja vähän ottaa etäisyyttä tuohon perustyöhön, kenties opintojen kautta kuitenkin löytää uutta puhtia ja kehitystä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on preventiivinen kakkosena ja kolmosena johtaminen. Ykkösenä siis muu hakukohde. Paitsi nyt on alkanut vähän mietityttää olisko pitänyt hoitotiede olla sittenkin se numero 1🙈 noh,vielä ennättää "vaihtaa" (ekan hakukohteen vaatima opintotodistus tulee toimittaa 6.6 mennessä,jos en sitä toimittaisikaan, ei minua siihen myöskään voitaisi valita).

Mä en ole pohjakoulutukseltani sh,mutta sote-alaa kuitenkin ja samanlainen,opiskelumotivaatiota ruokkiva meininkihän meillä taitaa kaikilla olla työelämässä tänäpäivänä.

Vähän työllistymisen kannalta ja pohjakoulutukseni(joka on siis labrahoitaja) vuoksi pohdiskelen preventiivisen hoitotieteen opiskelun järkevyyttä,vaikka avoimessa tekemistäni hoitotieteen aibeopinnoista tosi paljon tykkäsinkin. Mihin mä tällä pohjakoulutuksella voisin preventikkona työllistyä?🤔johtaminen ja opehommat olis selkeitä,mutta ne ei niin kiinnosta(ainakaan tällä hetkellä). 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Mä en usko että omat pisteeni riittävät noihin kahteen muuhun mihin olen hakenut, varsinkin logopedian tentti oli hurja ja kun ei ole enää ensikertalainen niin mahkut on heikot. Joten tuo neljäntenä oleva johtaminen on kai ihan realistinen vaikka toki nyt riippuu miten muilla on mennyt. 

 

En itsekään osaa tarkasti miettiä mihin preventiivisellä työllistymään. Jotain projektiluontoista, käytännön hoitotyöhön liittyvää tai tutkimustyötä haluaisin ehkä kokeilla. Opettajaksi en koe olevani oikean tyyppinen ja sen jätin itse kokonaan hausta pois. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mietteliäs
14.5.2019 klo 21.33, Vieras: Koeosallistuja kirjoitti:

Olin tänään Turun kokeessa ja mitä siitä nyt sanois... Ei ainakaan kysytty, mitä olisin ajatellut kysyttävän. 

Hoitotieteellinen artikkeli ja kyssärit ehkä itselle vaativin. 

Kysymykset yllätti kyllä myös minut.. ekaa kertaa hain.. ei jäänyt kovin varma olo

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8 tuntia sitten, Vieras: Mietteliäs kirjoitti:

Kysymykset yllätti kyllä myös minut.. ekaa kertaa hain.. ei jäänyt kovin varma olo

Voisikohan olla, että pistemäärät Turkuun tulevat hieman alas tänä vuonna.. Hakijoita on melkein 100 vähemmän kuin edellisvuonna ja kukaan kenen kanssa olen kokeen jälkeen puhunut ei ole vakuuttunut osanneensa kaikkea kokeessa 🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Vieras: Karkki kirjoitti:

Turun oikeat vastaukset julkaistu. Artikkelitehtävä meni kyllä aika surkeasti, samoin vapaaehtoisen suostumuksen essee😐

Tietoisen suostumuksen kuvaamisesta ei näköjään saa pisteitä. Menin sen sitten kuvaamaan...

Enkä nyt millään muista, mitä tarkalleen laitoin siihen "hoitotiede terveyspalvelujen käyttäjien tukena", osan noista oikeista varmasti, mutta en kaikkia.

Mutta: artikkeli meni kyllä yllättävän hyvin! Olen tyytyväinen, kun se oli niin hankala.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun hakenut

Onko kukaan laskeskellut pisteitä Turkuun hakeneista mallivastausten pohjalta? Mulla meni kirjatehtävät hyvin mut artikkelin monivalinnassa jäi paljon pisteitä puuttumaan vaikka miinuksia ei juuri tullukkaan. Kokonaispisteet jäis sit vaan 31,5pisteeseen joka ei olis riittäny viime vuonna sisään pääsyyn mut sitä edellisenä kylläkin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

24.5.2019 klo 16.20, Vieras: Turkuun hakenut kirjoitti:

Onko kukaan laskeskellut pisteitä Turkuun hakeneista mallivastausten pohjalta? Mulla meni kirjatehtävät hyvin mut artikkelin monivalinnassa jäi paljon pisteitä puuttumaan vaikka miinuksia ei juuri tullukkaan. Kokonaispisteet jäis sit vaan 31,5pisteeseen joka ei olis riittäny viime vuonna sisään pääsyyn mut sitä edellisenä kylläkin..

Aika samoissa mennään, 31 ja risat. Artikkelitehtävästä tuun saamaan vain 13/20 pistettä(olin siis kirjoittanu monivalinnan vastaukset artikkeliin jonka sai ottaa mukaan) ja arvasinkin etukäteen, että jos sisälle pääsy jää jostain kiinni niin just siitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Paljonko Turun täydet pisteet on? Erit kuin Kuopioon näköjään. Etelään ilmeisesti myös olleet korkeammat pääsyrajat viime vuosina, hakijoitakin toki enemmän. 

 

Kyllä saa jännittää ja odottavan aika tuntuu pitkältä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Kesäkukka kirjoitti:

Paljonko Turun täydet pisteet on? Erit kuin Kuopioon näköjään. Etelään ilmeisesti myös olleet korkeammat pääsyrajat viime vuosina, hakijoitakin toki enemmän. 

 

Kyllä saa jännittää ja odottavan aika tuntuu pitkältä :)

40 on maksimi, joista 20 pistettä tulee kirjatehtävistä ja toinen 20 pistettä kokeessa jaettavasta materiaalista. Joo eipä noihin kokeisiin ainakaan lukematta kannata mennä 😅 Ja niinpä, elättelen toiveita aikaisemmista valintatuloksista kun hakijoitakin on hieman vähemmän Turkuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Kokeet olleet aika erilaiset eli toki pisteytyskin. Kuopion osalta kokeen tarkistus lienee helppoa kun paljon oikein väärin väittämiä. Jospa tarkastajat olisi nopeita eikä ihan sinne juhannuksen jälkeiselle viikolle joutuisi jännäämään :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Helmiina

Minkälaisella aikataululla perheellisellä vuorotyöläisellä voisi olla realistista saada avoimeen väylään oikeuttavat opintopisteet kasaan avoimessa, mikäli pääsykokeella ei tärppää? Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tästä vaihtoehdosta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 tuntia sitten, Vieras: Helmiina kirjoitti:

Minkälaisella aikataululla perheellisellä vuorotyöläisellä voisi olla realistista saada avoimeen väylään oikeuttavat opintopisteet kasaan avoimessa, mikäli pääsykokeella ei tärppää? Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tästä vaihtoehdosta?

Mä tein aikavälillä syksy 17- kevät 19 avoimessa reilu sata opintopistettä. Hain siis nyt myös avoimessa kiintiössä. Tein tosin tuolla aikavälillä myös YAMK-tutkinnon,luulen että ilman sitä avoimen opintopisteet olisivat olleet kasassa ehkä noin puolet nopeammin. Mulla ei tosin ole vuorotyötä vaan päivätyö,mutta kokoaikainen sellainen ja lapsia löytyy myös. Puolisolla on kyllä vuorotyötä minunkin edestä eli kokemusta on kyllä ajan priorisoinnista,aikatauluttamisesta ja yöunista tinkimisestä,jotta sai noinkin rivakasti hommat tehtyä ok arvosanoin, ja siten,ettei se ollut kuitenkaan missään vaiheessa lapsilta pois. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Helmiina

Isot pisteet olet saanut kasaan melko lyhyessä ajassa toisten opintojen rinnalla 💪🏻. Eikö noilla pitäisi päästä melkein sisään jo avoimen väylänkin kautta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
2 tuntia sitten, Vieras: Karkki kirjoitti:

Tänään tuli tieto, että pääsin Turkuun opiskelemaan!! Hui miten epäuskoisen onnellinen olo 🥳

Minä myös! Mahtava olo on!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon Onnea Turkuun valituille! Kuopiosta ei oo vielä ainakaan mulle pääsykoetuloksia tullut...täytyy malttaa odottaa vielä hetki. 28.6. sitten viimeistään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Paljon onnea Turkuun valituille. Täälläkin Kuopion tuloksia odotellaan kuumeisesti. Minkälaiset sisäänpääsyn pisterajat oli Turkuun?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...