Jump to content
MAINOS

Hoitotiedettä opiskelemaan 2019


Vieras: Karkki

Recommended Posts

Moikka,

Googlettelemalla löytyi vain vanha keskustelu, mutta olisiko täällä muita jotka ovat tänä vuonna hakemassa opiskelemaan hoitotiedettä? Itse haen Turkuun ja pääsykokeisiin enää jännittävät vähän päälle pari viikkoa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 75
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Piiu

    1

15 tuntia sitten, Vieras: Tooticky kirjoitti:

Olen hakemassa. Tosin Avoimen kautta.

Okei, no saman kokeen ääressä kuitenkin sitten pähkäillään😅 Jos siis olet Turkuun myös hakemassa. Tuntuuko, että avoimen opinnoista on ollut hyötyä valintakokeeseen valmistautumisessa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kuulisin myös mielellään kokemuksia Kuopioon hakeneilta pääsykokeista? Itse olin ja monivalintatehtävien määrä yllätti. 

-Helmiina

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Koeosallistuja

Olin tänään Turun kokeessa ja mitä siitä nyt sanois... Ei ainakaan kysytty, mitä olisin ajatellut kysyttävän. 

Hoitotieteellinen artikkeli ja kyssärit ehkä itselle vaativin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hömppä67

Moikka!

Olin Kuopion pääsykokeissa. Pääsykoe oli ok, vaikka itselläni avoimet kysymyksyt tuotti vaikeuksia. Osion 3 kysymys 17 ihmettelen heidän oikeaa vastausta, koska artikkelissa ei raportoitu allekirjoittamista lainkaan ja silti tietoisen suostumuksen  allekirjoitus olisi oikein :)

nyt vain odotellaan tuloksi!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan kivasti varmaan meni omalta osalta Turun koe, tosin Etiikka-kirjan kysymykset vähän hämmensi suppeudellaan. Jäin miettimään, että sainko niihin ollenkaan tarpeeks asioita esim siihen suostumuksen vapaaehtoisuuteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turussa koe tehty ja vähän ristiriitasin fiiliksin. Milloinkohan yliopisto julkaisee mallivastaukset? Sais vähän osviittaa vastasko sinne päinkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka
15 tuntia sitten, Vieras: Hömppä67 kirjoitti:

Moikka!

Olin Kuopion pääsykokeissa. Pääsykoe oli ok, vaikka itselläni avoimet kysymyksyt tuotti vaikeuksia. Osion 3 kysymys 17 ihmettelen heidän oikeaa vastausta, koska artikkelissa ei raportoitu allekirjoittamista lainkaan ja silti tietoisen suostumuksen  allekirjoitus olisi oikein :)

nyt vain odotellaan tuloksi!

 

Minä olin myös Kuopiossa, ekaa kertaa nyt hain. Epävarma fiilis, pelkään et pisterajat kyllä nousee. Mua jäi myös vaivaamaan tuo sana väittämä. Samoin kuin se esitestaamista koskeva väite aineistossa eli 3 tehtävässä. 

 

Mut ensi vuonna uudelleen jos ei nyt onnistu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi. Minäkin olin Kuopiossa pääsykokeessa, ja samat 3. Tehtävän väittämät (15 ja 17) jäivät vaivaamaan. Laitoin asiasta viestiä koetta valvoneelle lehtorille, ja mallivastauksissa oli todellakin virhe. Nyt ne on tarkistettu ja korjattu netistä löytyviin mallivastauksiin. 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turussa olin. Artikkeli oli tosiaan haastava, siitä ei osaa yhtään sanoa, miten onnistui. Muu osa kokeesta meni kai hyvin. Utun sivuilla oli, että toukokuun aikana tulee näkyviin mallivastaukset. Odottavan aika on pitkä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

59 minuuttia sitten, Vieras: Annmarin kirjoitti:

Turussa olin. Artikkeli oli tosiaan haastava, siitä ei osaa yhtään sanoa, miten onnistui. Muu osa kokeesta meni kai hyvin. Utun sivuilla oli, että toukokuun aikana tulee näkyviin mallivastaukset. Odottavan aika on pitkä...

Mullakin aikaa meni selvästi eniten artikkelitehtäviin. Siihen 4:n pisteen tehtävään tais kyllä löytyä suoraan saman otsikon alta kaikki vastaukset. Mitä laitoit suostumuksen vapaaehtoisuuteen? Luettelitko esim kaikki tietoisen suostumuksen elementit? 2013 kokeessa suostumuksen vapaaehtoisuudessa on pitänyt luetella seuraavat asiat: 

- suostumus annettu ilman pakkoa

- ilman painostusta

- saanut niihin tarpeen mukaan apua

 

Viimeistä kohtaa en laittanut ja kaksi ensimmäistäkin muotoilin eri tavalla. Saa nähdä kuinka tarkkoja ovat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Huomasin tänään että nuo kaksi itseäkin vaivaamaan jäänyttä osuutta oli tosiaan kirjattu Kuopion kokeesta. Nyt vain jännäillään. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Karkki: laitoin siihen kaikki ne tietoisen suostumuksen kohdat, mitään näköjään ajattelematta... Tuli siinä tietysti samalla nuo vapaaehtoisuudetkin. Saa nähdä, rokottavatko siitä, että laitoin ne kaikki. Artikkelin luotettavuuskysymyksen sai tosiaan suoraan, mutta muissa joutui sivuja kääntelemään monta kertaa. Artikkeli on varmaan se, missä sisäänpääsijät ratkeaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Annmarin kirjoitti:

Karkki: laitoin siihen kaikki ne tietoisen suostumuksen kohdat, mitään näköjään ajattelematta... Tuli siinä tietysti samalla nuo vapaaehtoisuudetkin. Saa nähdä, rokottavatko siitä, että laitoin ne kaikki. Artikkelin luotettavuuskysymyksen sai tosiaan suoraan, mutta muissa joutui sivuja kääntelemään monta kertaa. Artikkeli on varmaan se, missä sisäänpääsijät ratkeaa.

Niinpä, itseäni vähän harmittaa artikkeliosuuden suuri paino kokeessa, koska siihen ei ihan kauheasti omalla valmistautumisella voi vaikuttaa ja koulutuksen aikanahan sitä tieteellisten artikkelien lukutaitoa kuitenkin on tarkoitus syventää vasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15.5.2019 klo 07.27, Vieras: Tuut kirjoitti:

Turussa koe tehty ja vähän ristiriitasin fiiliksin. Milloinkohan yliopisto julkaisee mallivastaukset? Sais vähän osviittaa vastasko sinne päinkään.

Viime vuonna ilmeisesti heti kesäkuun alussa tulleet mallivastaukset Turussa. Ja niinpä, ensimmäisessä tehtävässä olen kyllä 99% varma, että oikeat vastaukset olivat kuvaileva, selittävä jne ja niin vastasinkin, mutta kuitenkin kysymyksen ”tutkimuksessa”-sana vähän häiritsi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä veikkaatte Kuopion kokeessa käyneet,kuinkahan suurista pisterajojen nousuja voidaan veikkailla?siis voikohan rajat nousta eaimerkiksi jopa viidellä pisteellä?🤔 Ts. Voikohan noin niinkuin teoriassa 17,5 pisteellä ajatella olevansa melko varmasti sisällä?

Tiedän että ensi kuun lopussahan se nähdään ja tiedetään,pikkuisen tekisi mieli vaan jo näin perheellisenä alkaa tekemään jotain järjestelyjä...mutta ei sitten kuitenkaan uskalla!🙈

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Uskoisin kyllä että noilla pisteillä sisälle pitäisi päästä. Toki jos tosi monella koe on mennyt tosi hyvin niin sktten. Itsellä meni avoimista kysymyksistä osa pieleen enkä uskalla vielä oikein toivoa että sisälle pääsisin. Mutta mielessä käy kyllä kaikenlaiset suunnitelmat ja muut mitä syksy toisi tullessaan jos sisälle pääsisin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17, 5 on kyllä kovat pisteet! Kyllä niillä uskoakseni kirkkaasti sisään pääsee.

 

Itse juuri mietin, että mitä monivalintojen lisääminen kokeeseen tekee kokonaispisteille. Toisaalta niistä on mahdollisuus saada myös enemmän miinusta, kun esim aiemmin mukana olleesta esseestä? Odottavan aika on pitkä :D. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesäkukka

Sanopa muuta. Katselin uteliaisuutta noita aiempien vuosien pisterajoja Kuopioon. Toissa vuonna noin 10 ja sitä edellisenä 8, eli aika matalat jos maksimi on siis ollu koko ajan sama. Mutta veikkaan että nousee kyllä viime vuodesta ainakin jonkun verran. Huh huh mitä piinaa. Hakukoneet muut ekaa kertaa vai onko täällä useamman kerran hakeneita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen nyt toista kertaa hakemassa,mutta viime vuonna kävin lähinnä vaan katsomassa koetta,en ehtinyt tuolloin käytännössä juurikaan lukemaan. Viime vuonna raja taisi olla 12,25.

Onko teillä käsitystä miten opinnot käytännössä on johtamisen ja preventiivisen puolella järkätty?opepuolelta luin juuri tuon kauhutarinan miten opiskelijoita juoksutetaan koululla joka viikko😱 ihmeellistä jos etäyhteyksiä ei tosiaan osata hyödyntää,uef:n avoimen opinnot ovat mielestäni oivallinen esimerkki miten etäopiskelukin voi toimia ihan vallan hienosti,samoin viime vuonna suorittamani yamk tutkinnossa osattiin etäyhteyksiä hyödyntää todella paljon.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on/on ollut muutama tuttu preventiivisellä ja johtamisen puolella. He kaikki ovat ainakin perheellisinä ihmisinä opiskelleet työnohessa melko joustavasti. 

Luin myös itse tuon ope-puolen kauhutarinan. Toivotaan, että muuttuisi nykyaikaisempaan suuntaan, jos noin todella ovat asiat. Siellä puolella ei ketään tuttuja ole/ole ollut. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...