Jump to content
MAINOS

pitääkö ylityökielto?


Sistah

Recommended Posts

Miten pitää ylityökielto? Onko kenellekään tai tuttavalle tai naapuriosastolla käynyt sellaista, että joku ei vaan ole kokenut voivansa lähteä mahdottomasta tilanteesta pois ja jättämään potilasta tai aivan liian vähiä hoitajia vakavasti sairaiden, valvottavien potilaiden kanssa?

Mitä sanotte, olisiko tuollaisessa tilanteessa - jos ei kerta kaikkiaan pysty kävelemään ulos - parempi kävellä ulos ja tulla takaisin vapaaehtoispohjalta hoitamaan ihan kaikkein kiireisin hätä alta pois? Olisiko se pienempi synti kuin jäädä ylitöihin virallisesti?

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen jäänyt elvytykseen ja jäin hoitamaan yhtä kolaripotilastakin. Oh teki selvityksen jonnekkin tilanteista jälkeenpäin. En kyllä pystyby lähtemään kotiin vaikka ylityökielto onkin. Ja tuskin kukaan elvyttämättä jättää jos työaika loppuu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä meillä on vaihdettu jokusia kertoja vuoroa ja ylitöitäkin saatettu tehdä, jos muutoin potilasturvallisuus vaarantuu, ja jos ensin on kaikki muut keinot käytetty. Eihän tässä tilanteessa, kun töissä ihmiset vielä käyvät, voi esim. jättää osastoa yöksi ilman hoitajaa. Mutta enemmän myös tehdään vajaalla miehityksellä ja jokainen vaihto/ylityö arvioidaan aina erikseen tarkoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no, jos mulla on potilas alasti suihkussa ja kello on pykälässä, niin en  sano että sorry, nyt loppu duuniaika . Huolehdin kaverin vaattteisiin ja petiin....

ja kirjaamiset Mirandaan jää joskus ylitöiksi vaikka kuinka koittasi... 8)

Saako laittaa terveisiä?

Kuolema kuittaa univelat....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no, jos mulla on potilas alasti suihkussa ja kello on pykälässä, niin en  sano että sorry, nyt loppu duuniaika . Huolehdin kaverin vaattteisiin ja petiin....

ja kirjaamiset Mirandaan jää joskus ylitöiksi vaikka kuinka koittasi... 8)

Miks ihmeessä pitää viedä potilas suihkuun juuri työajan loppuessa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se on pakko kirjaamiset hoitaa, vaikka menis vähän yli. Muuten sitä voi hyvässä lykyssä löytää itsensä oikeussalista vastaamasta. Helposti menee vartti ylimääräistä sen takia. Varsinaisella työajalla hoitaa potilaat ja sit kirjaa, ei siis varsinaista pidempää ylitystä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toistaseksi on onnistunu olla tekemättä ylitöitä. Kerran tunnustan vuoroa vaihtaneeni, mutta mä itte halusin vaihtaa, ku vaihdokki vuoro olis aiheuttanu mulle vähintäänki sydärin kammiovärinän kera, joten...  ;D

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tee koskaan ylitöitä, ei tulisi mieleenkään tehdä niitä nytkään. Meidän talossa ei muutkaan tehyläiset ole tehneet kiellon aikana ylitöitä.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimerkki ylityö- ja vuoronvaihtokiellon pitävyydestä on se, että kun olin soittamassa oh:lle että sairausloma jatkuu, tämä ei ollut tullut vielä töihin. Vaan oli tulossa minun iltavuorooni. Ei siis ollut kukaan muu sitä suostunut tekemään.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimerkki ylityö- ja vuoronvaihtokiellon pitävyydestä on se, että kun olin soittamassa oh:lle että sairausloma jatkuu, tämä ei ollut tullut vielä töihin. Vaan oli tulossa minun iltavuorooni. Ei siis ollut kukaan muu sitä suostunut tekemään.

Hyvä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä ainakaan meikäläisen työpisteessä, taidan olla ainut tällä hetkellä joka kieltäytyy. Porukka tekee ylitöitä entiseen malliin, yksi jopa kehui ylkän paukkuvan satasille kohta. Ei auta järkipuhe eikä v*****lu.  angry.png No, jokainen tekee omat päätöksensä, asiaa ei auta kun työnantaja sanoo ettei ole heidän huolenaihe jos porukka rikkuroi.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä ainakaan meikäläisen työpisteessä, taidan olla ainut tällä hetkellä joka kieltäytyy. Porukka tekee ylitöitä entiseen malliin, yksi jopa kehui ylkän paukkuvan satasille kohta. Ei auta järkipuhe eikä v*****lu.  angry.png No, jokainen tekee omat päätöksensä, asiaa ei auta kun työnantaja sanoo ettei ole heidän huolenaihe jos porukka rikkuroi.

Jos kuuluvat Tehyyn niin ilmoitus sinne, koska silloin moinen toiminta on rikkuruutta, eikä sitä pidä missään nimessä hyväksyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä ainakaan meikäläisen työpisteessä, taidan olla ainut tällä hetkellä joka kieltäytyy. Porukka tekee ylitöitä entiseen malliin

sama juttu meillä. Töitä tehdään entiseen malliin. Ja eipä niitä lappusia ammattiosastollekaan täytellä. Sitten ne voisi niitä tehdä jos veisi lapun käteen ja vahtisi vieressä kun täytetään ja vielä itse toimittaisi ilmoituksen perille.  Mutta se on jo vähän liikaa se. itse kyllä joka risahduksesta ja rasahduksesta ilmoituksen teen.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei pidä ainakaan meikäläisen työpisteessä, taidan olla ainut tällä hetkellä joka kieltäytyy. Porukka tekee ylitöitä entiseen malliin

sama juttu meillä. Töitä tehdään entiseen malliin. Ja eipä niitä lappusia ammattiosastollekaan täytellä. Sitten ne voisi niitä tehdä jos veisi lapun käteen ja vahtisi vieressä kun täytetään ja vielä itse toimittaisi ilmoituksen perille.  Mutta se on jo vähän liikaa se. itse kyllä joka risahduksesta ja rasahduksesta ilmoituksen teen.

Kannattaa ilmoittaa ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa rikkovien Tehyläisten nimet ammattiosastolle. Rikkurit tulee karsia riveistä pois.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatteleekohan nuo ihmiset, että ei tässä enää tartte niin tarkkana olla ylityökieltojen kanssa kun on järeämpikin ase käytössä. Mutta kyllä vaan tarttis ;D Mitä hankalampi työnantajan olo on JO NYT sitä todennäköisempää on, että päästään sopimukseen nopeammin.

Piru heitä >:o

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otimme osastolla sellaisen linjan ettei kukaan vaihda vuoroja tai tee ylitöitä - edes omasta tahdostaan - kuului Tehyyn tai ei.

Tässä yhtenä päivänä olimme jäämässä alimiehitykselle kun porukkaa oli pois ja ketään ei saatu tilalle. Joku siinä yritti että "mä voin kyllä tehdä sen...". Vastaavana sanoin "Etkä tee" ja siirsin ongelman ylihoitajalle (oh lomalla) sen jälkeen kun itseltäni loppuivat keinot ja sijaisten puhelinnumerot. Hyvä näin, koska yh oli tehnyt jotain outoja järjestelyjä ja meille tuli työntekijä toiselta osastolta. Saavatpahan esimiehet tuntea kiellon nahoissaan kun ei oma porukka jousta.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin oli rikkurius lähellä kun pariksi päiväksi ei olisi ollut työvoimaa. Jutusta selvittiin palkkaamalla kokenut opiskelija muutamaksi tunniksi töihin molempina päivinä. Hän on työharjoittelussa ja joutuu korvaamaan tekemänsä tunnit. Erinomaista kokemusta joutua vastaamaan paljosta ihan yksin.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...