Jump to content
MAINOS

Työvuorojen suunnittelu ja ylläpito - tietokoneella ?


Ensihoitajanhoitaja

Recommended Posts

Hep

Jotta kaikki TESin mukaiset kiemurat tulisi käyttöön, niin mitäs tietoteknisiä ohjelmia väellä on käytössä listojen tekoon. Ja mistä sellaisen saisi ?

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä on Titania. Olen tykännyt. Siinä on teitä koskeva TES syötetty valmiiksi ohjelmaan. Laskee tietysti tunnit automaattisesti ja näyttää ylimäärävapaat ym. Listan lopussa on helppo tulostaa palkanlaskijalle raportti josta näkyy kunkin työntekijän lisät ym. Meille ohjelmisto tuli muistaakseni WM-datalta.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olisiko käytännön vinkkejä tuon Titania ohjelman käytöön? Miten kannattaa lähetä rakentamaan noin 25 työntekijän listaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi olla että on vähän eri käytäntöjä kullakin. Meillä on henkilöstöä 11. Itse lähden aina siitä liikkeelle että laitan työvuorotoiveet koneelle, sitten katselen edellistä listaa ja laitan sen mukaan listan yövuorot ja viikonloput (minimimiehitys). Meillä on periaatteena että kaikille pitää tulla ainakin yksi  kokonainen viikonloppuvapaa listaan. Viimeisenä laitan vasta arkivuorot ja vapaat ja yritän toimia niin ettei tulisi pitkiä putkia kenellekään. Otan myös huomioon yksilölliset toiveet yövuorojen suhteen. Toiset valvoo 3 yötä putkeen ja toiset vain yhtä yötä kerrallaan. Onhan siinä väsäämistä mutta henkilökunta jaksaa näin paremmin. En tiedä onko missään muualla asiat näin hyvin.  :)

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on listoilla viitisenkymmentä henkilöä ja sellaista palapelin tekemistä listanteko on. Mä aloitan tarkistamalla, että lomat ja muut mahdolliset vapaat on syötetty oikein. Primasta siirtyy noi tiedot suoraan, mutta joskus niissä on ollut virheitä. Sen jälkeen syötän toiveet, yöt ja viikonloppuvapaat. Jokainen rakentaa listan vähän eri tavalla. Mä tykkään laittaa ensin vapaat, mä näen listapohjasta jotenkin paremmin, ettei tule älyttömän pitkiä putkia tai toisaalta parin päivän töitä. Niihin neljän-viiden päivän aukkoihin voi sitten vapaasti suunnitella aamua, iltaa tai pitkää päivää. Jossain vaiheessa mulla tulee usein uskonpuute ja tekee mieli aloittaa lista alusta, mutta sitten yhtäkkiä osat loksahtavat paikalleen.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...